Grafički programi

Photoshop - tips & tricks, questions & answers

empa sri 30.7.2008 11:03

Naslov govori sve. Otvaram ovu temu prvenstveno za advanced users, ali rado ću pomoći i oko bazičnih stvari.

Odnosi se na CS3, ali većina toga bi trebala raditi i na starijim verzijama.

Pa da krenem... :)

1. Kako brzo povećati ili smanjiti brush size? Prebaciti na US tipkovnicu: [ povećava kist, ] ga smanjuje.

nesto222 sri 30.7.2008 11:34
  • Shift + [ (Decrease Brush Softness) — Decrease the softness of the brush by 25%.
  • Shift + ] (Increase Brush Softness) — Increase the softness of the brush by 25%.
  • 1->0 (Tool Opacity) — I usually run my brush opacity around 5% or 10%, but some things require a bit more opacity. Just press one of the numbers from 1 to 0 and your tool opacity will change from 10% up to 100%. If you want finer control, press a second number quickly after the first, and you can get any percentage you want. So pressing 4 will get you 40% opacity, while pressing 4 then 3 will give you 43% opacity.
  • Shift + 1->0 (Tool Flow) — This works exactly like the opacity changer, but you just have to hold the Shift key down while you hit the numbers.
  • Ctrl + Tab (Next Point on Curves Adjustment) — When using the curves adjustment dialog, you can place multiple points on the curve and adjust them accordingly. Sometimes you want to make very minor shifts in those points by nudging with the keyboard, but clicking on the point to activate it usually moves it to an undesired location. Use this command to switch focus from point to point without moving them around.

• Ctrl + Shift + N (New Layer) — This will bring up the new layer dialog box and place a new layer on top of the active layer.
  • Ctrl + Alt + Shift + N (New Layer No Dialog) — This command skips the dialog box and just places a new layer on top of the active layer.
  • Ctrl + Shift + C (Copy Merged) — This works basically like the copy command, except you get a merged copy of the composite image sent to the clipboard. This command only works if you’ve made a selection on the image first (use Ctrl+A to select all), otherwise you’ll get a copy of nothing. This is useful if you want to duplicate what you see on the screen into another image file or even another layer.
  • Ctrl + Alt + Shift + E (Stamp Visible) — This is actually one of my favorite commands. First, I’ll create a new empty layer on top of the stack. Then I’ll select that new layer and use this command. It does basically the same thing as the copy merged command, except it places the copy right into the new layer. I use this for creating layer blends, sharpening, and any other type of editing that can’t be done non-destructively.
  • Ctrl + Alt + Shift + K (Show Keyboard Commands) — If you forget any of these commands, or if you want to check on other commands, use this to bring up the help dialog on keyboard shortcuts.

lebron sub 24.7.2010 15:03

Kako da izrežem npr. nešto okruglo sa crop toolom a ne da mi svaki puta obilježava sa pravokutnicima ili kvadratima,npr.želim izrezati neku životinju i cilj mi je da samo nju izrežem,ništa okolo ?

Brzi97 sub 24.7.2010 15:18
lebron kaže...

Kako da izrežem npr. nešto okruglo sa crop toolom a ne da mi svaki puta obilježava sa pravokutnicima ili kvadratima,npr.želim izrezati neku životinju i cilj mi je da samo nju izrežem,ništa okolo ?

okruži životinju s pen toolom pa držeći ctrl stisni na layer od toga šta si označio

Slash 666 sub 24.7.2010 15:41
Brzi97 kaže...
lebron kaže...

okruži životinju s pen toolom pa držeći ctrl stisni na layer od toga šta si označio

vidiš da on traži sa crop toolom. a i pen tool će ti ispast neravne linije. rađe uzmi lasso tool, ali onaj u obliku elipse/kruga. Neznam kako se točno zove :/

dncrmt sub 24.7.2010 17:20
lebron kaže...

Da li možeš malo bolje pojasnit jer ne znam gdje da odem ?

Dakle,idemo prvo lijevi stupac,;gledano odozgo prema dolje(skroz desni toolbar-Photoshop CS2):

rectangular marquee tool

lasso tool

healing brush tool

clone stamp tool

eraser

blur tool

zaboravio sam što je ova crna strelica,ali nije bitno

pen tool

ovo ispod nije bitno

desni stupac:

move tool

magic wand tool

slice tool

bruch tool

history brush tool

gradient tool

dodge tool

text tool

shape tool

eyedropper tool

zoom tool

Ako klikneš desni gumb miša na bilo koji od alata koji imaju crnu strelicu u donjem desnom uglu,dobit ćeš još alata.Objašnjenje za svaki alat možeš pročitati ovdje.

Slash 666 sub 24.7.2010 18:36
lebron kaže...

On meni govori o alatima!

Zanima me kako izrezat određeni dio slike.

Ah, vidimo da si ti PS master, i da znaš sve alate. Jesi razmislio o tome da ISKORISTIŠ te alate?? Npr. j*beni lasso tool da odrežeš komad slike???

dncrmt sub 24.7.2010 18:49
lebron kaže...

On meni govori o alatima!

Zanima me kako izrezat određeni dio slike.

Nit' mi znamo kako izgleda ta slika niti što trebaš izrezat.Ima mali milijun načina na koji možeš izrezat dio slike.Pošto vidim da znaš sve o alatima,onda ih iskoristi.Daj,čovječe,pomozi i ti nama malo.

lebron čet 12.8.2010 15:14

Kako da stavim zadnju selekciju iza prošle selekcije.Npr. izrezao sam selekciju čovjeka i to mi je stavljeno pod zasebni layer,zatim sam izrezao krila i to mi je stavljeno pod novi layer.Kako da krila smjestim iza čovjeka ?