
Dimenzije kablova za startanje auta


Apsolutno se nemoj sekirat. Inače, nisam očekivao ovakvu cijenu. Ako su za automobile, sva 3 su dobra, jedino sa čim ja uvijek imam probleme su stezaljke. Kriminalno su loše. Također gledaj izolaciju, po cijeni ne smije bit loša, ali sa vremenom plastika izgubi elastičnost na onim najjeftinijim. E sad, struja. Potezna struja u trenutku starta alnasera je velika. Čim se alnaser zavrti i zavrti zamašnjak, struja pada, prema radnoj struji dok auto ne starta. Radna struja dok alnaser vrti je desetak i više puta manja od potezne struje, dok se ne zavrti, u kratkom vremenskom intervalu. Terminologija na akumulatorima te također ne treba zabrinjavat. Znam da ti zapravo nisam odgovorio ništa, ali sad će doć ekipa koja zna više. Obično ljudi vole mirovat dok ne treba ispravljat tuđe navode.

Kupi najjeftinije i rokaj. Imaš po 20€ i manje kabela u Pevexu.
Nisam još nikad vidio da je netko imao problema s kabelima, a svi koje znam, pa tako i ja, koriste jeftine.
Ako ti kabeli trebaju toliko često da se brineš o njihovoj kvaliteti onda je vrijeme da popraviš auto, ne da kupiš skuplje kabele.

Najbolji kablovi za pomoć pri paljenju drugog vozila, trebaju biti što kraći i deblji sa što robusnijim kliještima za prikapčanje na kleme akumulatora. Većinom zimi pri paljenju teških strojeva potrebno je u paralelu prikopčati još jedne kablove, na još jedan pomoćni akumulator. Kada ni to ne pomaže, treba potražiti elektropokretač i kleme direktno spojiti na njegov ulaz. Ako i tada ne ide, uzmete još jedne kablove i još jedan pomoćni aku. To govorim za 12 voltne sisteme. Na 24 voltnim sve je upola lakše. Ako se pali preko drugog vozila, prikopčati kablove i pustiti vozilo da malo napuni akumulator na drugom vozilu, cca 15 min, naravno, ako akumulator još daje znakove života. Ako je aku u prekidu punjenje nema svrhe. Ugasiti vozilo koje pomaže, ako ne želite oštetiti alternator, instalaciju i još štošta, pogotovo na novijim vozilima. 3 metra i 50 kvadrata pali sva osobna vozila, ako je s druge strane pun akumulator od 180Ah i rubusna lijevana kliješta, a ne limeni u bakar obajani pleh. Obavezno paziti, crvena je plus, stupić je deblji, a crna minus, stupić je tanji i nikako drugačije, jer riskirate pregaranje alternatora, procesora ili multimedije.

Ne mogu naći nigdje konkretne informacije o tome koja debljina kabla je potrebna u ovisnosti o amperaži i duljini kabla.
Kao prvo, većina webshopova koji prodaju kablove nemaju niti navedenu površinu vodiča. Recimo, na Auto Kreso samo PowerCar kablovi imaju naveden površinu vodiča
Logično bi bilo da samo pogledam amperažu svog akumulatora i kupim prema deklariranoj amperaži kabla. Međutim, ne vjerujem u kvalitetu žnj kablova bez specifikacija
Zašto imamo 3 različita kabla, sva tri 5m dugački, sva tri 50mm2 površina vodiča, ali jedan je deklariran na 700A, drugi na 800A, treći na 1000A ?
Postoji li negdje tablica koja ti, ovisno o duljini kabla i površini vodiča, kaže za koju amperažu je dostatan taj kabel za akumulator?
* - Sumnjam, jer to ne ovisi samo o duljini kabla i površini, ... (nego i o izolaciji, materijalu, ...),
* - Na slici se vidi da ovi od 1000A imaju bolju izolaciju , i krokodilke bolje izgledaju, imaju izolaciju, to može biti bitno da ne dođe do kratkog spoja kod jump startanja


Kupi najjeftinije i rokaj. Imaš po 20€ i manje kabela u Pevexu.
Nisam još nikad vidio da je netko imao problema s kabelima, a svi koje znam, pa tako i ja, koriste jeftine.
Ja sam imao problema, zato postam ovdje
koristio kablove koje sam imao u gepeku odavna, iz Tokića, probao startati auto sa akumulatorom 700A, verglao je, ali nikako da starta
nakon par pokušaja kad su se kleme počeli dimiti sam se odlučio ne zajebavat i kupit "pošten" kabel
Što ovo znači?
Vozilo je novije, EFB akumulator, sa start-stop sistemom. Predlažeš da ugasim auto koji "daje" struju?
najdix kaže...
jebiga valjda je bakar :D
jel ovako nešto overkill? Kakve specifikacije kabla da tražim?
Ne mogu naći nigdje konkretne informacije o tome koja debljina kabla je potrebna u ovisnosti o amperaži i duljini kabla.
Kao prvo, većina webshopova koji prodaju kablove nemaju niti navedenu površinu vodiča. Recimo, na Auto Kreso samo PowerCar kablovi imaju naveden površinu vodiča
Logično bi bilo da samo pogledam amperažu svog akumulatora i kupim prema deklariranoj amperaži kabla. Međutim, ne vjerujem u kvalitetu žnj kablova bez specifikacija
Zašto imamo 3 različita kabla, sva tri 5m dugački, sva tri 50mm2 površina vodiča, ali jedan je deklariran na 700A, drugi na 800A, treći na 1000A ?
Postoji li negdje tablica koja ti, ovisno o duljini kabla i površini vodiča, kaže za koju amperažu je dostatan taj kabel za akumulator?
* - Sumnjam, jer to ne ovisi samo o duljini kabla i površini, ... (nego i o izolaciji, materijalu, ...),
* - Na slici se vidi da ovi od 1000A imaju bolju izolaciju , i krokodilke bolje izgledaju, imaju izolaciju, to može biti bitno da ne dođe do kratkog spoja kod jump startanja
Materijal je bakar
Kako provodnost kablova ovisi o izolaciji? Navode se samo 3 specifikacije: površina presjeka vodiča, duljina kabla i deklarirana jakost struje

Brkaš babe i žabe. Prvo, Ah je oznaka kapaciteta i nema veze s ovom pričom. Drugo, priča mi više smrdi na činjenicu da si ili krivo spojio, ili imao oštećene kabele.
Ako te toliko brine da kabeli mogu potegnuti 700A, kupi najjeftinije koji su deklarirani za 700A i bok. Na ovom forumu se o svemu mora filozofirat, tu ak netko kupuje toalet papir mora napisat čitabu o tome.

Brkaš babe i žabe. Prvo, Ah je oznaka kapaciteta i nema veze s ovom pričom. Drugo, priča mi više smrdi na činjenicu da si ili krivo spojio, ili imao oštećene kabele.
Ako te toliko brine da kabeli mogu potegnuti 700A, kupi najjeftinije koji su deklarirani za 700A i bok. Na ovom forumu se o svemu mora filozofirat, tu ak netko kupuje toalet papir mora napisat čitabu o tome.
Tnx, ispravio sam grešku, mislio sam na startnu jakost, ne kapacitet
Spojio sam kablove ispravno, u protivnom se ne bi zatvorio strujni krug niti bi struja u autu proradila... ali su kablovi neadekvatni za struju koja prolazi kroz njih
Ak te smeta "filozofiranje", povedi primjerom pa prestani filozofirat. Ljudi su iznijeli korisne savjete, tome forum i služi

materijal izolacije je slaba točka, ako se kabel pregrije, što misliš što će početi dimiti, (pa izolacija valjda)
takvi kabeli od 50mm^2 u presjeku zapravo ne mogu dugo podnijeti struju od 700A, nego samo na kratko

materijal izolacije je slaba točka, ako se kabel pregrije, što misliš što će početi dimiti, (pa izolacija valjda)
takvi kabeli od 50mm^2 u presjeku zapravo ne mogu dugo podnijeti struju od 700A, nego samo na kratko, sve ovisi o izolaciji.
Nisam elektricar niti elektronicar ali poznavajuci fiziku dosta dobro ne mogu nikako povezati jacinu struje koja prolazi kroz kablove sa izolacijom. Ispada da kroz isti kabel sa debljom izolacijom moze proci jaca struja? Isto ce se dimiti samo ces ti kasnije primijetiti zbog deblje izolacije. Kao u vicu gdje za proliv pijes bensedin. isto s***s samo te manje briga ;)

materijal izolacije je slaba točka, ako se kabel pregrije, što misliš što će početi dimiti, (pa izolacija valjda)
takvi kabeli od 50mm^2 u presjeku zapravo ne mogu dugo podnijeti struju od 700A, nego samo na kratko, sve ovisi o izolaciji.
Nisam elektricar niti elektronicar ali poznavajuci fiziku dosta dobro ne mogu nikako povezati jacinu struje koja prolazi kroz kablove sa izolacijom. Ispada da kroz isti kabel sa debljom izolacijom moze proci jaca struja? Isto ce se dimiti samo ces ti kasnije primijetiti zbog deblje izolacije. Kao u vicu gdje za proliv pijes bensedin. isto s***s samo te manje briga ;)
izolacija se može rastaliti ako je jaka struja,
izolacija utječe na disipaciju topline..

Kabeli za startanje moraju bit kvalitetni ,teski sa visokom čistocom bakra!Kvalitetna robusna kljesta sa bakrenim plocama su pod mus,takvi kabeli ne kostaju 20€ i takvi kabeli su dječije igracke koje rijetko kad pomognu!
Auto zna verglat ali ne upali pod tim škartom!
Pravi kabeli za auto idu od 35mm2 600A za osobna a gospodarska i teretna idu 50mm2 do 1000A..cijena ide od 150-300€(4.5m duzine)
4 komada kvalitetnih kljesta kostaju preko 100€…

Većina mehaničara ima najjeftinije kabele iz Tokića, Ciaka ili od koga već kupuju dijelove. Osobno sam nekolilo auta upalio kabelima iz Lidla, nikad najmanjeg problema.
Ovo je još jedna tema gdje forumaši bacaju hrpu teorije a praksa nula bodova. Trla baba lan da na Bug forumu prođe dan.

Ovo pocinje liciti na audiofilske teme. Par puta sam upalio auto kolegama i jednom oni meni s nekim random kablovima iz kauflanda/lidla (ne sjecam se vise). Po ovome, trebali su nam svima auti izgoriti, kablovi se zavarit i sta sve ne...

Znaci opet se javljaju lumeni koji su upalili 2 auta u zivotu!Znaci usko sam vezan za doticnu temu i tocno znam o cemu pricam!
Ciak prodaje jeftinije i prave profi kabele i,svaki iole ozbiljniji servis ce kupit prave kvalitetne i znaju vrlo dobro koliko kostaju i kakvi trebaju bit!

Mislim, nitko ne osporava fiziku, naravno da cisti bakar bolje vodi od kojecega u ovim jeftinjak kablovima.
Al bome nisu ni ti kablovi od blata pa da ne vode struju i ne mogu posluzit za prinudno paljenje auta. FFS ne palim ga svaki dan preko kablova pa da cu investirat u high quality kablove, to mi osobno treba mozda par puta u zivotu. Daj se spustite na zemlju

Auto zna verglat ali ne upali pod tim škartom!
Pravi kabeli za auto idu od 35mm2 600A za osobna a gospodarska i teretna idu 50mm2 do 1000A..cijena ide od 150-300€(4.5m duzine)
4 komada kvalitetnih kljesta kostaju preko 100€…
Ovo kao da slušam nekog audiofila koji mi priča kako mi za slušanje muzike trebaju nekakvi platinasti hi-fi audio kabeli od 700 eura, inače to nije to.
Za ove cifre o kojima ti bulazniš neću ni pokušavat upalit auto nego ću zvati vučnu službu da ga odveze, a mene da odbaci do obližnjeg hotela gdje ću prenoćiti uz puni pansion.

čovjek nije ni pitao koji kabel da kupi, možda je to mislio ali nije tako napisao...
nego traži tablicu, i nije mu jasno zašto je isti profil kabela rejtan za različitu amperažu.... (to može biti iz 2 razloga , jer su materijali drugačiji, ili je riječ o oglašivačkoj prevari....)

Onda nemoj ni kupovat auto imas taxi,uber,bolt..ko je vidija sad kupit novo auto za 20/30K €..spavsj u motelu isto jeftinije nego kucu stan..srca ti milog..
Samo sam htio naglasit da kabeli za paljenje trebaju bit kvalitetni i da se ne kupuju jeftina sranja!

Samo sam htio naglasit da kabeli za paljenje trebaju bit kvalitetni i da se ne kupuju jeftina sranja!
Znaci da ne kupujem auto jer necu kupit kabel od 100+e koji ce mi trebat mozda jednom a mozda nikad? Savrsena logika, svida mi se takav nacin razmisljanja.

Većina mehaničara ima najjeftinije kabele iz Tokića, Ciaka ili od koga već kupuju dijelove. Osobno sam nekolilo auta upalio kabelima iz Lidla, nikad najmanjeg problema.
Ovo je još jedna tema gdje forumaši bacaju hrpu teorije a praksa nula bodova. Trla baba lan da na Bug forumu prođe dan.
Točno, sočno...
Takve kabele sam koristio kad mi crkne akumulator i s drugog automobila bez problema starta i s najjeftinijim kabelima, pa i zimi, zamisli.
Ako predugo vergla i kad je na pomoćnom autu s kablovima, motor ne starta, onda je problem u nečemu drugom i nije potrebno bacati novce na skupe kablovinje.

Zato sto to je oglasivacka prevara jer radna struja nije potezna struja koju akumulator moze dati u laboratorijskim uvjetima. Drugim rijecima, tih 20 ampera po kvadratu presjeka u milisekundama ne znaci nista i svaki bakreni kabel presjeka 50 mm kvadratnih podnosi to savrseno. Sto se pusenja i dima tice, problem su kleme i kontakti, ne sam kabel. Nema kontakta, ima pada napona, ima zagrijavanja, nema dodirne povrsine, ima velike gustoce struje na dodirnoj povrsini jer nema dobrog kontakta odnosno kleme su smece. U vecini slucajeva. Drugi dio moze bit losa izolacija, laga i oksidacija kroz desetljece ne koristenja.

materijal izolacije je slaba točka, ako se kabel pregrije, što misliš što će početi dimiti, (pa izolacija valjda)
takvi kabeli od 50mm^2 u presjeku zapravo ne mogu dugo podnijeti struju od 700A, nego samo na kratko, sve ovisi o izolaciji.
Nisam elektricar niti elektronicar ali poznavajuci fiziku dosta dobro ne mogu nikako povezati jacinu struje koja prolazi kroz kablove sa izolacijom. Ispada da kroz isti kabel sa debljom izolacijom moze proci jaca struja? Isto ce se dimiti samo ces ti kasnije primijetiti zbog deblje izolacije. Kao u vicu gdje za proliv pijes bensedin. isto s***s samo te manje briga ;)
Da, kroz kabele s boljom izolacijom, tj drugim materijalom izolacije, može poteći jača struja, jer se npr. vodič s izolacijom od PVC-a može trajno zagrijati do 50 stupnjeva, a od EPDM-a do 70 stupnjeva.

Ne mogu naći nigdje konkretne informacije o tome koja debljina kabla je potrebna u ovisnosti o amperaži i duljini kabla.
Kao prvo, većina webshopova koji prodaju kablove nemaju niti navedenu površinu vodiča. Recimo, na Auto Kreso samo PowerCar kablovi imaju naveden površinu vodiča
Logično bi bilo da samo pogledam amperažu svog akumulatora i kupim prema deklariranoj amperaži kabla. Međutim, ne vjerujem u kvalitetu žnj kablova bez specifikacija
Zašto imamo 3 različita kabla, sva tri 5m dugački, sva tri 50mm2 površina vodiča, ali jedan je deklariran na 700A, drugi na 800A, treći na 1000A ?
Postoji li negdje tablica koja ti, ovisno o duljini kabla i površini vodiča, kaže za koju amperažu je dostatan taj kabel za akumulator?
U prosjeku je dovoljno 35 kvadrata za bakreni ili 55 kvadrata ako je aluminiski kabel do 5m maksimalne duzine nebitno benzin ili dizel, do 3L motori
Realno benzince 4 cilindra bez problema mozes i sa 16 kvadrata palit, bez da se kabel pregrije(ako se radnja pravilno izvodi), standardni 1.9 tdi ili 2.0 tdi oce isto, ali preporuka je 35 zbog predgrijanja

Većina mehaničara ima najjeftinije kabele iz Tokića, Ciaka ili od koga već kupuju dijelove. Osobno sam nekolilo auta upalio kabelima iz Lidla, nikad najmanjeg problema.
Ovo je još jedna tema gdje forumaši bacaju hrpu teorije a praksa nula bodova. Trla baba lan da na Bug forumu prođe dan.
kojim kablovima? Kakav akumulator? Drugi forumaši u temi su barem iznijeli zašto i kako, dok ti baljezgaš ko dijete u vrtiću koje je tek naučilo pričat
Ovo pocinje liciti na audiofilske teme. Par puta sam upalio auto kolegama i jednom oni meni s nekim random kablovima iz kauflanda/lidla (ne sjecam se vise). Po ovome, trebali su nam svima auti izgoriti, kablovi se zavarit i sta sve ne...
"par puta sam upalio auto random kablom dakle niko nikad nigdje ne bit trebao imat problema"
Zašto onda ne postoji jedan kabel "za sve aute" kojeg svi koriste?
Mile jednom upalio "svoje auto" na kabel o kojem ne zna ništa i sad je pametniji od električara koji ti kažu da uzmeš deblji kabel.
...
Ako predugo vergla i kad je na pomoćnom autu s kablovima, motor ne starta, onda je problem u nečemu drugom i nije potrebno bacati novce na skupe kablovinje.
U čem drugom je problem? Kako si preko interneta dijagnosticirao situaciju u kojoj nisi bio,da znaš da je u "nečem" problem, ali sigurno nije u kablu... jer eto?
Ne mogu naći nigdje konkretne informacije o tome koja debljina kabla je potrebna u ovisnosti o amperaži i duljini kabla.
Kao prvo, većina webshopova koji prodaju kablove nemaju niti navedenu površinu vodiča. Recimo, na Auto Kreso samo PowerCar kablovi imaju naveden površinu vodiča
Logično bi bilo da samo pogledam amperažu svog akumulatora i kupim prema deklariranoj amperaži kabla. Međutim, ne vjerujem u kvalitetu žnj kablova bez specifikacija
Zašto imamo 3 različita kabla, sva tri 5m dugački, sva tri 50mm2 površina vodiča, ali jedan je deklariran na 700A, drugi na 800A, treći na 1000A ?
Postoji li negdje tablica koja ti, ovisno o duljini kabla i površini vodiča, kaže za koju amperažu je dostatan taj kabel za akumulator?
U prosjeku je dovoljno 35 kvadrata za bakreni ili 55 kvadrata ako je aluminiski kabel do 5m maksimalne duzine nebitno benzin ili dizel, do 3L motori
Realno benzince 4 cilindra bez problema mozes i sa 16 kvadrata palit, bez da se kabel pregrije(ako se radnja pravilno izvodi), standardni 1.9 tdi ili 2.0 tdi oce isto, ali preporuka je 35 zbog predgrijanja
Tako i planiram, uzet ću 35mm2 presjek, možda bih uzeo 50mm2, ali 35mm je Osram, bar neka marka, ovo ostalo pitaj boga šta i gdje kupuju kad prepakiraju u svoj logo

Meni nije uopće jasno što će tebi kablovi i to skupi ?!
Ako je samo do akumulatora, kupiš novi Aku i problem solved, zar ne.
Nećeš valjda stalno startati automobil kablovima ?!
Kabel se zato i kupuje jeftin, jer nećeš ga koristiti svaki dan.
Ja sam jeftinim kabelom iz lidla pokrenuo bar desetak automobila ispred firme gdje radim tijekom godina.
Ljudi ne održavaju akumulator, ne dopunjuju ga, pa uskočim jer kreteni nemaju ni svoje kablove (tu bude i dosta žena)

u mojih 30+ godina iskustva kao vozač, pogotovo ranije dok smo i ja i frendovi vozali krntije, znalo se dogoditi da jeftinjak kablovima nemereš upaliti auto, a kad donesem one 'prave' kablove koje je moj stari negdje kupio davnih dana, upali bez problema
i da, razlika je u debljini kabela i pogotovo u kvaliteti kliješta
s druge strane, u većini slučajeva znao sam kresnuti i sa jeftinjak kablovima, pa sad mogu banalizirati i ovako i onako

Da odgovorim na pitanje, zašto isti presjek i dužina kabla ima "različitu amperažu"
Znači, postoji standardni test,
američki test po ANSI/SAE standardu :
postoje 5 standardnih razina minimalne amperaže od light duty do super heavy duty.
Pusti se DC struja kroz kabel i izmjeri se :
- temperaturu hvataljki (nesmije preći 66° C) nako n 15 sekundi
- pad napona ( 5 V) nakon 10 sekundi
u njemačkom DIN standardu vrlo slično samo hvataljke ne smiju preći maximalnu temperaturu od 45° C
eto toliko. Stvar je u temperaturi hvataljki i padu napona.
EDIT:
eno i cvaja997 je nešto slično odgovorio iznad, čovjek zna.

Meni nije uopće jasno što će tebi kablovi i to skupi ?!
Ako je samo do akumulatora, kupiš novi Aku i problem solved, zar ne.
Nećeš valjda stalno startati automobil kablovima ?!
Kabel se zato i kupuje jeftin, jer nećeš ga koristiti svaki dan.
Ja sam jeftinim kabelom iz lidla pokrenuo bar desetak automobila ispred firme gdje radim tijekom godina.
Ljudi ne održavaju akumulator, ne dopunjuju ga, pa uskočim jer kreteni nemaju ni svoje kablove (tu bude i dosta žena)
Kako ne kužiš da šrotnim kabelom ni ne možeš startati auto?
Takav kabel kao da ni nemaš
Odluka je nemati kabel ili imati kabel koji valja
Ne kupujem ga da bih startao "stalno" nego da jednom kad mi zatreba mogu startati i odvesti auto.
Naravno da ću kupit novi akumulator... kad uspijem pomaknuti svoj auto s mrtve točke.
Osim ako je parkiran baš doma, moraš ga pomaknuti.... ili zvat vučnu.
Znači trebaš kabel
A ako kabel valja, prebacuješ ga iz auta u auto, ne moraš kupit novi kabel svaki put jer nije potrošna roba
BTW dosad sam i ja koristio šrotni kabel jeftinjak jer je radio - sad imam auto na kojem ne radi jer je akumulator veći - znači trebam bolji kabel
Ne mogu naći nigdje konkretne informacije o tome koja debljina kabla je potrebna u ovisnosti o amperaži i duljini kabla.
Kao prvo, većina webshopova koji prodaju kablove nemaju niti navedenu površinu vodiča. Recimo, na Auto Kreso samo PowerCar kablovi imaju naveden površinu vodiča
Logično bi bilo da samo pogledam amperažu svog akumulatora i kupim prema deklariranoj amperaži kabla. Međutim, ne vjerujem u kvalitetu žnj kablova bez specifikacija
Zašto imamo 3 različita kabla, sva tri 5m dugački, sva tri 50mm2 površina vodiča, ali jedan je deklariran na 700A, drugi na 800A, treći na 1000A ?
Postoji li negdje tablica koja ti, ovisno o duljini kabla i površini vodiča, kaže za koju amperažu je dostatan taj kabel za akumulator?