
EU ostaje pri planu zabrane prodaje vozila na fosi
Vezano uz: EU ostaje pri planu zabrane prodaje vozila na fosi



Ako ostane zabrana prodaje vozila na fosilna goriva, mislim da ce u skorijoj buducnosti samo bogati voziti automobil, a mi ostali cemo se voziti robotaksijima jer masovno rasprostranja elektricna vozila nisu odrziva platforma iz hrpe razloga.

Danas sam bio u centru ZG, guzva ogromna, kolone auta koje su trajale satima - kaktiga ide promet, ali flow je bio konstantan.
Zrak u tim prometnim zonama koma, buka isto, i prvi put sam imao neko unutarnje uvjerenje u stilu "da, elektricni auti su ipak mozda buducnost".
Nisam bio hejter, ali ni zagovornik, ali cinjenica je da ce tehnologija baterije napredovat, postat jeftinija, a infrastruktura pristupacnija.
Ne bi skroz iskljucio aute s unutarnjim izgaranjem, bolje bi bilo da to trziste samo po sebi odluci, ali to vec ulazimo u politiku.

Zrak u tim prometnim zonama koma, buka isto, i prvi put sam imao neko unutarnje uvjerenje u stilu "da, elektricni auti su ipak mozda buducnost".
Nisam bio hejter, ali ni zagovornik, ali cinjenica je da ce tehnologija baterije napredovat, postat jeftinija, a infrastruktura pristupacnija.
Ne bi skroz iskljucio aute s unutarnjim izgaranjem, bolje bi bilo da to trziste samo po sebi odluci, ali to vec ulazimo u politiku.
+1
Primjer Japana(ca), Toyota bz3x električni SUV za 13k € i dometom 430km.
U EU, u međuvremenu VW najavljuje mali, gradski ID Every1 za "samo" 20k€ i dometom od 250km.
Nabit poreze, nasilno nametnut prelazak na Ev i pritom nabit carine je pojam pravednosti za EU birokrate, ispravak dali su 7€ za baterije (ok, znam da nisu sva vozila made in EU, niti će tih 1.8mlrd biti jedini poticaji)
I sad namjesto zelene tranzicije imamo Eko reket, i onda se čude kad birači protestno glasuju za trumpa, afd..

+1
Primjer Japana, Toyota bz3x električni SUV za 13k € i dometom 430km.
to sigurno nije primjer japana, jer se po toj cijeni taj auto prodaje samo u kini
koliko će koštat u japanu je pitanje, do eu kad stigne koštat će duplo, što zbog prijevoza, carina i nužnih promjena da bi uopće se mogao prodavati na eu tržištu

to sigurno nije primjer japana, jer se po toj cijeni taj auto prodaje samo u kini
koliko će koštat u japanu je pitanje, do eu kad stigne koštat će duplo, što zbog prijevoza, carina i nužnih promjena da bi uopće se mogao prodavati na eu tržištu
Ispravak "primjer japana(ca)" - mislio sam na japance i njihovu politiku cijena (u odnosu na Njemačku, EU i Kinu)
UAW (united auto workers) je odavno rekao " labor is only 5% of the cost of a car"
Ako japanci koji imaju 45k€ godišnju plaću naspram EU prosjeka od 35k€, mogu ponudit (iako samo u Kini) jeftin EV koji je praktički 2x veči, skuplji za izradu od ID Ever1-a i sa većim dometom i pritom zaradit očito je tko je u priči magarac (EU potrošač po mom skromnom mišljenju)
Mene interesira zašto EU, potrošače ne brani od dampinških cjena kineza poticanjem domaćih proizvođača, a koji bi ponudili cjenovno konkurentne EV, jer se očito iz japanskog primjera može (lakše je valjda nabit cjenu i prisilit kupce da plate 2x, pa ide ljepa kinta direktorima i dioničarima)
A što se cijene inozemnih toyota vozila tiče, svakom je proizvođaču (osim kineza valjda) u interesu ponudit što skuplji model. Ni EU nije iznimka.
U Americi npr, uopće ne možeš naći ni jedan Audi ,Bmw,Mercedes, koji ne dolazi sa apsolutno full opremom, jednostavno ne postoji (iskustvo Kalifornija, Illinois,siromašna Indiana i NY)

Mozda ne popularno misljenje, al cak mi se svida ideja toga da se placaju pusti nameti i da auti budu skuplji, jos da uvedu da nesme prometovat auta starija od neke godine bilo bi super, jer situacija di cetveroclana obitelj koja zivi u stanu bez ijednog parkirnog mista nabavi 4 auta od 2k€ je smijesna i neodrziva. Po meni treba prvo uvest zakon po kojem ne mozes posjedovat auto ako nemas parkirno misto za njega, bilo javno placeni parking ili privatni parking/garaza

Ova EU je vec lagano tragikomicna lol

svakakvi genijalci obitavaju na ovom forumu. nekad se zapitam da li procitaju sta napisu ili samo bubnu onako iz prve i stisnu enter.

Možda da gradski prijevoz svima bude besplatan. Tada će se promet smanjiti za 30%

Ispravak "primjer japana(ca)" - mislio sam na japance i njihovu politiku cijena (u odnosu na Njemačku, EU i Kinu)
UAW (united auto workers) je odavno rekao " labor is only 5% of the cost of a car"
Ako japanci koji imaju 45k€ godišnju plaću naspram EU prosjeka od 35k€, mogu ponudit (iako samo u Kini) jeftin EV koji je praktički 2x veči, skuplji za izradu od ID Ever1-a i sa većim dometom i pritom zaradit očito je tko je u priči magarac (EU potrošač po mom skromnom mišljenju)
najprije, ne proizvodi se u japanu, nego u kini gdje toyota ima joint venture tvornicu s lokalnim proizvođačem, kao i hrpa drugih modela - jer se u vrijeme kad su ulagali u proizvodnju vodio takav zakon u kini da nemereš imat tvornicu sa više od 50% vlasništva
zato su sve firme koje su preselile proizvodnju u kinu prisilno ušle u deal s nekim od lokalnih proizvođača, a investirale su u kini usprkos tako nepovoljnim uvjetima zato jer - lova
prvo da izbjegnu carine koje su za automobile tada bile veće nego trumpove (što misliš od koga je trump prepisao ideju da carinama vrati proizvodnju), a drugo zbog jeftine radne snage i treće jer im je to otvorilo ogromno tržište u rastu
ta floskula američkog sindikata u praksi ne znači ništa + što je netočna, jer da znači ne bi tolike industrije prebacivale proizvodnju u kinu

Koliko planova oko ovoga, oko onoga.
A nitko ne vidi glavni problem - NEMA STRUJE NITI INFRASTRUKTURE za električne aute.
Pa gdje i čime mislite napuniti sve te električne automobile?
Otiđite pred Mamuticu u ZG pa mi objasnite gdje će i kako ti stanari napuniti svoj električni auto. Sličnih primjera je bezbroj....

A nitko ne vidi glavni problem - NEMA STRUJE NITI INFRASTRUKTURE za električne aute.
Pa gdje i čime mislite napuniti sve te električne automobile?
Otiđite pred Mamuticu u ZG pa mi objasnite gdje će i kako ti stanari napuniti svoj električni auto. Sličnih primjera je bezbroj....
https://youtu.be/7dfyG6FXsUU?feature=shared

Ako ti se mreža ne sruši ljeti zbog klima uređaja neće ti se srušiti ni zbog nočnog punjenja od 2.6kWh

"..1,8 milijardi eura za stvaranje sigurnog i konkurentnog lanca opskrbe sirovinama za baterije, što će pridonijeti rastu europske automobilske industrije"
U EU je registrirano cca 256 milijuna automobila, daklem svaki proizvođač će dobiti 7 (sedam) eura.
I onda se pitaju zašto evropljani smatraju birokrate u Brusselu beskorisnim.
Trebali bi mi kao kupci ponudit proizvođačima i državi 7€ prilikom kupnje odnosno registracije.
"..Taj problem žele riješiti na uravnotežen i pravedan način"
Teška farsa
skroz dobronamjerno pitanje.
koja logia ti je iza ovih 7 eur po "proizvodjacu"? pa nema 256 milijuna proizvodjaca u europi.
ako podijelis sa brojem proizvodjaca onda je brojka poprilicno pristojnija (jel dovoljno visoka il ne ne ulazim u to).

Kolega je u pravu, nema infrastrukture za masovni prelazak na EV-e. Nema ni kapaciteta na razini Europe, osim ako ne sagradimo jedno desetak nuklearnih elektrana u 10 godina, što je nemoguće.
Još uvijek je pristuan range anxiety, jer nema ni blizu dovoljno punionica za ovaj sitniš električnih vozila u europi. Kad bi bili ozbiljni primili bi se posla kao Kinezi. Ovo samo vodi da će 2035 doći još jedna odgoda, pa još jedna i tako unedogled s obzirom na komičnu EU birokraciju koja je jaka samo na jeziku a ne djelima. Pardon, jaka je i na nabijanju kazni i uzimanju poreza.

Ne slažem se s tim. Kod kuće puniš na šuko utičnicu s 2.6 kWh i to jednom u dva tjedna. Moje tri klime troše više od toga a punit ćeš večinom noću.
Makar osobno planiram 2034 kupiti opet Corrolu pa dok traje traje.

Ursula: jednim centom euroslavene prisiliti da štedljivo koriste one jednouporabne vrećice za voće i povrće
Ursula: 800 milijardi eura za naoružavanje EYU-a
Ursula: EYU nije USA da svojim građanima daje jedno od osnovnih ljudskih prava...pravo na samoobranu
P.S ali od tih istih kmetova(građana)očekuje da brane njenu guzu

Zrak u tim prometnim zonama koma, buka isto, i prvi put sam imao neko unutarnje uvjerenje u stilu "da, elektricni auti su ipak mozda buducnost".
Nisam bio hejter, ali ni zagovornik, ali cinjenica je da ce tehnologija baterije napredovat, postat jeftinija, a infrastruktura pristupacnija.
Ne bi skroz iskljucio aute s unutarnjim izgaranjem, bolje bi bilo da to trziste samo po sebi odluci, ali to vec ulazimo u politiku.
Išli smo se danas po Žumberku vozat, spustili prozore, čuješ ptice, čuješ vjetar, čuješ Breganicu. Čista fantazija.

Makar osobno planiram 2034 kupiti opet Corrolu pa dok traje traje.
Kolega iz Belgije ima Audi Q-7 e-tron i po zimi kaže da ga doslovno mora puniti svakodnevno. Drugi kolega išao na skijanje u švicarsku teslom, stajali su svako malo da ga puni.
Sve bi to super bilo kad bi svi trebali puniti svaka 2 tjedna, ali jako puno ljudi putuje dnevno na posao, ili putuje poslovno. Pa onda su tu kamioni, kombiji, dostave razno razne. Sve to zahtjeva često punjenje.

Makar osobno planiram 2034 kupiti opet Corrolu pa dok traje traje.
Kolega iz Belgije ima Audi Q-7 e-tron i po zimi kaže da ga doslovno mora puniti svakodnevno. Drugi kolega išao na skijanje u švicarsku teslom, stajali su svako malo da ga puni.
Sve bi to super bilo kad bi svi trebali puniti svaka 2 tjedna, ali jako puno ljudi putuje dnevno na posao, ili putuje poslovno. Pa onda su tu kamioni, kombiji, dostave razno razne. Sve to zahtjeva često punjenje.
40km posao nazad u moje žene, ona vozi Ioniq 6.

40km posao nazad u moje žene, ona vozi Ioniq 6.
Sve ok, ali nećeš 50 tona robe voziti u Ioniq 6, zar ne? Ni 5 tona. To su pravi potrošači.

prolazim pored zgrade, stan u prizemlju, prozor odškrinut i vulgaris bijeli produžnjak s 3 utičnice, namotan visi i u njega ukopčan Golf GT-e....
i mislim si eto idiota koji će si spaliti stan ako ne zgradu (svi se furaju na zelenu energiju i oblače zgrade u prešani stiropor koji lijepo gori) jer ne zna da max dozvoljenih 3500 W pada na 1500 W ako je kabel namotan, a Golf vuče maks 3600 W...
kao da je problem za 15-20 € kupiti dedicirani gumirani kabel veće "kvadrature" za punjenje...
to je problem na tako niskoj trazini, a kamoli broj dediciranih i certificiranih mjesta za punjenje, to diže komplikacije na slijedeći nivo...

EU direktiva o zabrani prodaje novih automobila s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine odnosi se samo na osobne automobile i laka gospodarska vozila (dostavna vozila do 3,5 tone). Teški kamioni i poljoprivredni strojevi nisu obuhvaćeni ovom odlukom.

Auto puniš svaka dva tjedna ?
puniš automobil sa utičnice i vučeš 2,6 KW struje ?
A šta ako živiš na 5. katu?
A gdje su u toj priči brzi punjači 100 -200 - 500 KW ?
Ako ideš na dalji put... ?.....
NEMA TE INFRASTRUKTURE ( ne mislim samo na punjače nego na kompletnu energetsku mrežu) koja može podnijeti da je DANAS 50% AUTA NA STRUJU. A kada SVI AUTI budu na struju...pa svaki malo veći grad će morati imati svoju nuklearku

Zrak u tim prometnim zonama koma, buka isto, i prvi put sam imao neko unutarnje uvjerenje u stilu "da, elektricni auti su ipak mozda buducnost".
Nisam bio hejter, ali ni zagovornik, ali cinjenica je da ce tehnologija baterije napredovat, postat jeftinija, a infrastruktura pristupacnija.
Ne bi skroz iskljucio aute s unutarnjim izgaranjem, bolje bi bilo da to trziste samo po sebi odluci, ali to vec ulazimo u politiku.
BEV vozila nisu rješenje za prometnu gužvu.
BEV vozila nisu rješenje za zrak i buku u prometu.
Prema mjerenjima koja je radio Baden-Württemberg State Institute for the Environment, zanemarivi dio mikroprašine dolazi iz sagorijevanja u motoru, dok ostatak dolazi od guma, kočnica, abrazije ceste i prašine koja se podigne kad automobil prođe.
https://www.zeit.de/mobilitaet/2017-02/feinstaub-motoren-luftverschmutzung-reifen-abrieb-bremsen
Što je najbolje niti smanjenje automobila ne rješava problem u potpunosti, a koliko je EU granica apsurdna pokazuje podatak da je u Oldenburgu (DE) izmjereno 54 mikrograma/m3 čestica na dan kada je promet u gradu bio zaustavljen radi maratona, dok je osnovica za Euro 6d normu 45 mikrograma/m3.
https://www.nwzonline.de/oldenburg/oldenburg-stickstoffdioxid-messung-waehrend-des-marathons-auch-ohne-autos-dicke-luft-an-oldenburger-messstation_a_50,2,3791930128.html
Uzrok za kardiopulmonalnu toksičnost? Naravno. Rješenje je vidljivo i nadasve logično, gradovi ne trebaju više čistih automobila, trebaju jednostavno manje automobila. Dio problema može se riješiti radom od kuće, dakle manje prometa. U međuvremenu:
Sergey Brin je zatražio da zaposlenici budu prisutni u uredu "barem svaki radni dan", uz preporuku da je "60 sati tjedno optimalno za produktivnost".
https://www.bug.hr/biznis/suosnivac-googlea-nalaze-60-satni-radni-tjedan-i-svakodnevni-dolazak-u-ured-47969
Glede buke, njemačko ministarstvo okoliša je izradilo studiju koja jasno pokazuje i prema kojoj bi uz pretpostavku da na njemačkim cestama vozi milijun električnih automobila razina buke pala za zanemarivih 0,1dB što je u granicama mjerne tolerancije.
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektroautos-sind-laut-einer-umweltbundesamt-studie-lauter-als-gedacht-a-896082.html
Fun fact: buka u Tesli Model S pri 130km/h iznosi 66,9dB, što je više nego u BMW 520d ili ekvivalentnoj E klasi, o S klasi s kojom se Tesla rado uspoređuje da i ne govorimo (63,1dB).
Glede baterija, Exxon je 1978. izbacio Li//TiS2 bateriju s 280Wh/L. LFP u Tesla Model 3 SR ima 200Wh/L. U Teslu S pPaid, njihov najskuplji i najprestižniji model se ugrađuje 18650 baterija kakva se ugrađivala još 2013. tj. 2012. kad je pokrenuta proizvodnja. Unatoč desetljećima svakodnevnih najava o novim revolucionarnim baterijama, napredak je neznatan, ali priče s postotcima su fora, kao kad banka kaže da su podigli kamate na štednju za 500%. Prije su bile 0,2%, sad su 1,2%.
TL;DR - Prebacivanjem s fosilnih goriva na struju ne rješava se problem, samo mu mijenjamo ime.
Tako je, umjesto da pomlađujemo vozni park koji nam je prosječno star 15 godina, trebamo ga još postariti.
Umjesto neka jedu kolače ubaciti - neka voze BEV.
Četveročlana obitelj koja živi u jednom stanu ima aute zato što ih želi imati ili zato što su im prijeko potrebni da bi preživljavali iz mjeseca u mjesec? Pitanje je retoričko.
Osim što ne žive svi u gradovima, ne žive svi niti u Zagrebu koji ima očajan javni prijevoz, ali koji ipak postoji, za razliku od drugih mjesta gdje je još očajniji ili gdje uopće ne postoji.
Pa iz utičnice.

A NoX is ostali spojevi? CO, CO2? Ne lupetaj. Idi u centar zagreba u ponedjeljak ujutro pa se nadiši čistog zraka. Naravno da auti zagađuju, pa spaljuju benzin, dizel (neki i ulje) pobogu. Nije teško povezati jedno s drugim.
Buka manja od 0.1 db? Da, reci to ljudima koji žive uz prometnice. Kakvi su to glupi članci i kakvu agendu glupu imaju.

puniš automobil sa utičnice i vučeš 2,6 KW struje ?
A šta ako živiš na 5. katu?
A gdje su u toj priči brzi punjači 100 -200 - 500 KW ?
Ako ideš na dalji put... ?.....
NEMA TE INFRASTRUKTURE ( ne mislim samo na punjače nego na kompletnu energetsku mrežu) koja može podnijeti da je DANAS 50% AUTA NA STRUJU. A kada SVI AUTI budu na struju...pa svaki malo veći grad će morati imati svoju nuklearku

puniš automobil sa utičnice i vučeš 2,6 KW struje ?
A šta ako živiš na 5. katu?
A gdje su u toj priči brzi punjači 100 -200 - 500 KW ?
Ako ideš na dalji put... ?.....
NEMA TE INFRASTRUKTURE ( ne mislim samo na punjače nego na kompletnu energetsku mrežu) koja može podnijeti da je DANAS 50% AUTA NA STRUJU. A kada SVI AUTI budu na struju...pa svaki malo veći grad će morati imati svoju nuklearku
Ovo su sve laži zelene agende. Plus sve će nas pretvoriti u gejeve. /s
Izvrstan video
"..1,8 milijardi eura za stvaranje sigurnog i konkurentnog lanca opskrbe sirovinama za baterije, što će pridonijeti rastu europske automobilske industrije"
U EU je registrirano cca 256 milijuna automobila, daklem svaki proizvođač će dobiti 7 (sedam) eura.
I onda se pitaju zašto evropljani smatraju birokrate u Brusselu beskorisnim.
Trebali bi mi kao kupci ponudit proizvođačima i državi 7€ prilikom kupnje odnosno registracije.
"..Taj problem žele riješiti na uravnotežen i pravedan način"
Teška farsa