
Excel - unos brojeva


Počni od stupca B, a stupac A ostavi za unos.
U red 1 upiši brojeve po stupcima B, C, D,... brojevi 1, 2, 3,...
U red 2 u stupac B stavi formulu =IFERROR(IF(SEARCH(","&VALUE(B$1)&",";","&SUBSTITUTE($A2;" ";"")&",";1); B$1; ""); "")
Razvuci formulu po stupcima i po redovima.
U A2, A3,... unesi vrijednosti - brojeve odvojene zarezom, razmak nema veze.
U formuli SUBSTITUTE miče razmake, na unijeti tekst u koloni A dodaje se zarez na početak i kraj radi SEARCH.
U takvom tekstu traži se vrijednost iz prvog reda sa zarezom na početku i kraju, ako se pronađe upisuje se vrijednost iz prvog reda.
Ovako bi to izgledalo... u kolonu P upisao sam vrijednost 45, u kolonu Q 112...
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 45 112 15 17
6,2, 112, 9,11 2 6 9 11 112
5, 15, 8, 6,1,17, 45 1 5 6 8 45 15 17

Pozz.
Dal bi mogao netko napisati programcic u excelu tj. vise formulu koja ce odmah pretvarati stupnje celzijuse u fahrenheite i obrnuto?


Hvala puno.
Malo sam se igrao s tim i neke stvari sam skužio, tako da npr, ako želim da mi se u tablici pojavljuje uvijek određeni znak (npr.br 1) umjesto broja koji je u koloni A,
onda u zadnjem dijelu formule umjesto B$1 stavim samo 1.
Isto tako da mogu odabrati kolonu iz koje ću uzimati podatke mijenjanjem slova A.
Ali...
Imam još dva pitanja u vezi ovoga.
Prvo, meni ovo radi samo ako brojeve odvojim zarezima, a nikako razmakom, što mi i ne bi bio nikakav problem ukoliko postoji rješenje za ovo drugo pitanje, a to je:
Da li se podatci moraju uzimati samo iz jedne kolone ili se može napraviti da se uzimaju iz npr. prvih 5 kolona, odnosno iz kolona A,B,C,D,E.
Pitam, jer trenutne podatke koje imam klasičnim copy/paste tako i dobijem,razvrstane u ćelijama u prvih 5 kolona.
Pitam, ako se može...
I još jednom, veliko hvala. Ovo mi je jako puno pomoglo.

Možeš. Recimo da krećemo od kolone F, u drugi red kopiramo formulu
=IFERROR(IF(SEARCH(","&VALUE(F$1)&",";","&SUBSTITUTE(CONCATENATE($A2;",";$B2;",";$C2;",";$D2;",";$E2;);" ";",")&",";1); F$1; ""); "")
1. Na kraju funkcije SUBSTITUTE možeš razmak zamijeniti zarezom. Nije bitno što će zareza biti previše, bitno je da je zarez ispred i iza svakog broja jer to zahtijeva funkcija SEARCH.
2. S funkcijom CONCATENATE spojiš sadržaj kolona A - E s tim da je na kraj svakog polja dodan zarez za svaki slučaj ako ga nema.
PS Baš hoćeš upisati broj? Možeš koristiti naslove kolona - brojeve, a u ćeliju upisati X. Možeš koristiti uvjetno oblikovanje i ćeliju u kojoj je pronađen broj obojiti (background)...

Savršeno radi.
Velika ušteda vremena...
I po treći put, veliko hvala!!!

Isprobao sam sve kombinacije i super radi.
Imao bih još jedno pitanje...
Kojom formulom, odnosno naredbom mogu urediti da mi od npr 100 ćelija u kojima imam podatke te iste podatke ukoliko zadovoljava uvjete (naredbu IF znam napraviti ) prepiše u ćeliju npr. AA1, a ako je ona zauzeta onda u ćeliju AB1 i tako npr. 5 ćelija?
Znači,radi se o tome da će mi od 100 ćelija max 5 odgovarati uvjetima, pa da onda rezultate upiše u ciljane ćelije.
Treba napomenuti da mi nije bitan redoslijed kako će upisati podatke, odnosno redoslijed kojim će se popunjavati ćelije AA1, odnosno ako mi ćelije X1 i Y1 ispunjavaju uvjete, sasvim svejedno mi je da li će X1 uposati pod AA1, a Y1 u AB1 ili obrnuto.
Unaprijed hvala ako ima pomoći za ovo...

Pozdrav svima u temi. Imam nepoznanicu pa ako netko zna bilo bi lijepo da to podijeli s nama... 😃
Ovak: Excel bi mi trebao zbrojiti vise stotina celija po okomici. Problem je sto copy pasteom unosim i sufix kn nakon broja pa me zanima da li se mogu pouzdati u excelov izracun ako u celijama koje zbraja stoji kn nakon brojeva ?

Najispravnije bi bilo da je u ćeliji samo broj, a prezentacija (prikaz) broja može biti s 'kn' ili nešto drugo definirano u formatu ćelije. To je najbolje napraviti odmah kad se pradi paste. S ovim što sad imaš može napraviti sljedeće: 1. označiti kolonu, odabrati tekst u stupce, razdijeliti na broj i 'kn', kolonu 'kn' ignorirati, obrisati..., a kolonu s brojem formatirati ili 2. opcija- označiti kolonu pa replace (Ctrl+H), zamjeniti ' kn' s blank.

Najispravnije bi bilo da je u ćeliji samo broj, a prezentacija (prikaz) broja može biti s 'kn' ili nešto drugo definirano u formatu ćelije. To je najbolje napraviti odmah kad se pradi paste. S ovim što sad imaš može napraviti sljedeće: 1. označiti kolonu, odabrati tekst u stupce, razdijeliti na broj i 'kn', kolonu 'kn' ignorirati, obrisati..., a kolonu s brojem formatirati ili 2. opcija- označiti kolonu pa replace (Ctrl+H), zamjeniti ' kn' s blank.
Malo mi je problem jer kopirani sadržaj nije podijeljen već u sebi sadrži npr "456,78 kn" i onda neznam kako bih takav sadržaj prilikom kopiranja razdvojio na dvije ćelije...
( neznam ako sam se dobro izrazio, ali mogu zakopirati samo nedjeljivo broj i kn jer su tako u izvoru , bankovna izvješća na web sučelju )

Onda označi kolonu pa podijeli na dvije - tekst u stupce (Text to Columns).

Onda označi kolonu pa podijeli na dvije - tekst u stupce (Text to Columns).
Probati ću tako. Zahvaljujem.

Probaj formulom izvući samo vrijednosti (ako su podaci u 'A' tekst koji sadrže oznaku valute)
=VALUE(IFERROR(LEFT(A1;FIND(" ";A1)-1);A1))
Molio bih pomoć oko unosa brojeva.
Može li se napraviti tablica u kojoj bi npr. stupac A bio broj 1 , B broj 2 i tako do 80, 100 ili nekog određenog broja.
E sad, u svaki red bih unio po 10 tak brojeva, ali bih želio da se oni odmah razvrstaju u stupac koji je jednak brojčanoj vrijednosti.
Dakle, ako unesem brojeve 1, 2, 11, 27, 58, 99 - svaki da se automatsku upiše u stupac u tom retku koji je označen kao taj broj, odnosno broj 1 u stupac A, broj 2 u stupac B itd.
Posve je nevažno da li će u ćeliji biti upisan taj broj ili uvijek broj 1.
Znači, da uvezem podatke, a da ne moram ručno svaki broj pojedinačno upisivati u određeni stupac.