
Utjecaj na performanse-HDD ili SSD


Zanimljivo je to. da neke igre rade, a neke ne koje su vec instalirane, znaci ove koje su instalirane na HDD-u rade, samo pokrenem exe. datoteku, a neke, nema sanse bez obzira kaj su instalirane vec.

-svaki soft je svijet za sebe.. teoretski to nije nužno +''ali'' .. upravo za zaštićen soft, komercijalu, će zbog zaštite biti takvih problema, ne da sam soft ne bi mogao raditi.
-kada pitaš za WoT kao primjer, to je upravo pogrešan primjer, jer dozvoljava-radi no to je opet iz razloga što je sama igra free i sve je online pa piraterija nije problem (nema).. dok ćeš za solo igre vjerojatno imati taj problem.
Tu informaciju windowsima daješ upravo instalacijom. Na previše mjesta bi trebalo previše stvari promijeniti ručno, a program koji to radi automatski je instalacijski program.
-da.
+ može se, sve ovisi o igri (ili softwareu-aplikaciji šire).. kako je interno organizirana struktura pa i povezanost s OSom, npr korištenje sys-dllova-runtimeova-kodeka.. dva suprtotna pristupa, prvi-stari-monolitni, sve u jednom, sve je tu kao kopija-redundancija, neovisno o ostatku 'svemira', npr igra kao minecraft, sve kreće od foldera u kojem se nalaze izvršne datoteke i config, dok se sve igri važne staze-pathovi nalaze relativno u odnosu na to startno mjesto, ne apsolutno u odnosu na ostatak storagea-patha-diska.. npr path C:\windows\podfolder je apsolutan .. relativan path je \nekifolder .. bez hijerarhijski višeg-korjenskog dijela. Tad radi kopija bilo gdje, no time imamo redundanciju-višak-dupliranje istih zajedničkih-sys fileova i umnožen problem ažuriranja-nadogradnje .. tj ono što os centralizirano radi i što je važno za takvim appsima koje o tome ovise dok igre realno ne ovise o tome i opet wot je suprotan primjer jer traje desetljeće+ i ima ažuriranja za sebe dok ostale 'klasične' igre kao singleplay to nemaju, tj npr fifa nema ažuriranja nego svake godine izađe nova koju ponovo treba kupiti-instalirati.. i možete imati nekoliko verzija igara fife paralelno dok wota ne možete itd.
-no većinu igara koje su single, ne online.. ili da nije stvar zaštite (interesa vlasnika) se može, tj dovoljno je editirati-ispraviti podatke u configu.. koji se često naziva 'config.cfg' ili nešto takvo.. običan txt-file s igri potrebnim podatcima koji su promjenjivi, npr glasnoća zvuka, savegame pozicija i sl. no takvih 'starinskih' igara je sve manje, prevladava online i tad je kriterij primarno komercijala i način naplate, kao usluge pa wot nije problem, dok ostale igre u pravilu to ne dozvoljavaju primarno jer to nije u interesu vlasnika-proizvođača..
-dodatna razlika... nekad-danas.. stari soft do globalnog interneta, je imao 'klasičnu' instalaciju u kojoj je tražen npr sn-key (licenca-aktivacija).. i kad se to prođe to je to.. pri čemu win ima reg, centralni config u koji obično proizvođač sakrije-prikrije taj key ili ga prosere po nekom skrivenom mjestu iz razloga jer je to bila zaštita .. i to u install proceduri, pa je bez ponovne instalacije to problem tj previše mogućih mjesta zaštite-kontrole treba izmijeniti-ispraviti novom-točnom stazom + key .. što naravno proizvođač ne daje kao podatak pa gamer to mora nekako pronaći, npr riješavajući jedan po jedan problem pa kroz grešku (error-code) koji se pojavi idući riješavati.. i možda stigne do cilja, no svakako je brže-sigurnije reinstall odnosno clean jer igre nisu os-appsi i u pravilu nemaju ažuriranja pogotovo pred-internetsko doba .. pa sve ovisi o tipu-starosti-filozofiji igre-appsa.
..+ jednako može biti potrebno instalirati vb-runtimeove, c-libove po godinama kao 2010-15 ovisno koji dll igra koristi kao redist-dx90c što u praviu obavi installer procedura ako je potrebno jer novi win nema stare sysfileove, napušteno-zastarjelo, nema ni npr dotnet-2-3 koji može biti potreban za npr amd-grafički driver-cp... pa to treba uključiti u opcijama (pod install-cp fičeri-dodatci..). Alternativa je te fileove kopirati u root-folder igre, tj prvo app(igra) traži od osa path za sys-file, ako nema traži u trenutno-aktivnom (svom, gdje je pokrenuta) folderu i zato se može u njega kopirati no zbog održavanja-dupliranja upravo postoji centraliziran sustav..
-za probu kako se to može, npr ručno instalirati-podestii minecraft (java edišn) .. juzer koji to svlada može većinu takvih-sličnih problema, tj tad zna osnovu i snalazi se s terminima kao path npr kad želi dodati mod-ove ili editirati server-propertiese, config itd.. a igra je u osnovi 'free' mada je komercijala (vlasnik ms), modularna, čak dobar primjer za edukaciju-osnovu..
-online.. npr nekad za wot, dok nije bilo gamecentra i opcije postavke patha... dovoljno je bilo pokrenuti install na novo mjesto i prekinuti ga.. već time je (re)install postavio nove-točne pathove i igra radi, bez potrebe za višesatno instaliranje tad ograničeno brzinama downloada itd.. dovoljno je bilo započeti reinstall.. i nema razloga zašto neka druga igra online ne bi imala jednaku rutinu, tj sve već posotji i svi rade nešto na neki kalup-shemu.. ili ovako ili onako.. pa nešto od tog može raditi, uz naravno neka osnovna snalažljivost juzera koji u pravilu mora imati neko iskustvo koje današnje z-gen nemaju.. tj sve je teško prvi put, kasnije lakše ili slično dok inteligencija-znanje služe upravo tad kad nemamo gotovo riješenje nego ga trebamo pronaći.. dok druga strana u pravilu to zbog komercijalnih interesa želi prikriti-onemogućiti, tj ovisi o platnom modelu i vječnoj promjenjivosti svega, pogotovo na računalima pa će možda 'sutra' sve biti drugačije (ili neće, jer ono što radi se ne popravlja itd.) :)
Realno, ne.