Goran sub 23.9.2023 17:40

Bok svima. Pitanje tehničke prirode. Nedavno sam kupio novi disk, radi se o Seagate Exos X18 disku. Malo čas sam otvorio pakiranje i primjetio čudno udubljenje. Po pakiranju se vidi također oštećenje. Pitanje je da li je to učestalo? Da li bi se trebao brinuti oko rada diska? Vratit na zamjenu? I u slučaju da ga zadržim, a ima podosta garancije da li proizvođač priznaje garanciju? Uz to također prilažem par fotografija čisto da vidite optički o čemu se radi. 

 

Hvala i lp. 

Goran sub 23.9.2023 19:51
Boris grozni kaže...
Goran kaže...

Mislite da ne bih uopce priznali garanciju? 

 Naravno da nece! Reci ce ti da ti je pao da si ga lupio itd, mogu kaj hoce. Tako da taj Hdd više nema garancije to ti je valjda jasno :)

 Jasna stvar. No stvar je do njih. Vrlo jednostavno, kao i zakon potrošaća i vračanju robe. Što bi mogli reći da sam bio na putu, i disk je došao recimo poštom, zapakiran, kome bih se onda žalio?. itd itd. Ne možemo mi krajnji potrošaći gledat robu povečalom. Tako da, bit će interesantno. No ne bih tu trebalo biti nekih problema. U svakom slučaju, hvala na odgovoru, interesirala su me realno slična iskustva. 

hummer0 sub 23.9.2023 19:59
Goran kaže...
Boris grozni kaže...
Goran kaže...

Mislite da ne bih uopce priznali garanciju? 

 Naravno da nece! Reci ce ti da ti je pao da si ga lupio itd, mogu kaj hoce. Tako da taj Hdd više nema garancije to ti je valjda jasno :)

 Jasna stvar. No stvar je do njih. Vrlo jednostavno, kao i zakon potrošaća i vračanju robe. Što bi mogli reći da sam bio na putu, i disk je došao recimo poštom, zapakiran, kome bih se onda žalio?. itd itd. Ne možemo mi krajnji potrošaći gledat robu povečalom. Tako da, bit će interesantno. No ne bih tu trebalo biti nekih problema. U svakom slučaju, hvala na odgovoru, interesirala su me realno slična iskustva. 

 Ma reklamiraj pa ćeš vidjeti, ako ne probaš nećeš znati.

Ovakvo oštećenje nije uobičajno.

Boris grozni sub 23.9.2023 20:00
Goran kaže...
Boris grozni kaže...
Goran kaže...

Mislite da ne bih uopce priznali garanciju? 

 Naravno da nece! Reci ce ti da ti je pao da si ga lupio itd, mogu kaj hoce. Tako da taj Hdd više nema garancije to ti je valjda jasno :)

 Jasna stvar. No stvar je do njih. Vrlo jednostavno, kao i zakon potrošaća i vračanju robe. Što bi mogli reći da sam bio na putu, i disk je došao recimo poštom, zapakiran, kome bih se onda žalio?. itd itd. Ne možemo mi krajnji potrošaći gledat robu povečalom. Tako da, bit će interesantno. No ne bih tu trebalo biti nekih problema. U svakom slučaju, hvala na odgovoru, interesirala su me realno slična iskustva. 

 iskustvo je tako da ogrebotinu od kucista ili šarafa na hdd tretiraju kao fizicko ostecenje

ihush sub 23.9.2023 21:05
Goran kaže...
Boris grozni kaže...
Goran kaže...

Mislite da ne bih uopce priznali garanciju? 

 Naravno da nece! Reci ce ti da ti je pao da si ga lupio itd, mogu kaj hoce. Tako da taj Hdd više nema garancije to ti je valjda jasno :)

 Jasna stvar. No stvar je do njih. Vrlo jednostavno, kao i zakon potrošaća i vračanju robe. Što bi mogli reći da sam bio na putu, i disk je došao recimo poštom, zapakiran, kome bih se onda žalio?. itd itd. Ne možemo mi krajnji potrošaći gledat robu povečalom. Tako da, bit će interesantno. No ne bih tu trebalo biti nekih problema. U svakom slučaju, hvala na odgovoru, interesirala su me realno slična iskustva. 

 -.. a ta iskustva su opet subjektivna, od slučaja do slučaja.. kao što tebi za sad disk radi, tako možeš reklamirati pa vidjeti što odgovori trgovac, prihvati ili vjerojatnije odbije.. jer jamstvo pokriva 'kvarove' dok je ovo fizičko oštećenje i time nije pokriveno klasičnim jamstvom (mada može biti i to.. ovisno o robi-jamstvu).

-zato se kod kupnje-preuzimanja vizualno pregledava roba-ambalaža i tad se to riješava, naknadno teže-nikako.. ili probaš pa vidiš, tj ako nazoveš i pitaš nisi ništa izgubio, čak ako ti zamjene opet ne znači da bi drugi disk radio duže-ispravno nego ovaj koji će možda sad crknuti a možda raditi par desetljeća bez problema.. onako, nekad ne treba siliti sudbinu :) ..

+ ako stvarno želiš reklamirati, tad će zakon biti 'na tvojoj strani'.. tj reklamišraš pa ako odbiju prijaviš na mingo koji će tumačiti da je ono što kažeš istina, tj da nisi ti uzrokovao ošrećenje nego da je uređaj takav došao, jer se kreće od predpostavke (kao pozitivno u korist kupca-potrošača) da nemaš razloga izmišljati-lagati .. no uz ostale probleme sustava realno su šanse nikakve, kao i to da postoji mala šansa da trogvac prihvati reklamaciju i zamjeni za drugi ispravan-neoštećen uređaj.. a ako odbije iz razloga da nema kvara, da disk radi, dok jamstvo ne pokriva fizička oštećenja, to je tad ok, tj to je legitimno no i dalje se imaš pravo žaliti na mingo..

 

Goran sub 23.9.2023 21:33
ihush kaže...
Goran kaže...
Boris grozni kaže...
Goran kaže...

Mislite da ne bih uopce priznali garanciju? 

 Naravno da nece! Reci ce ti da ti je pao da si ga lupio itd, mogu kaj hoce. Tako da taj Hdd više nema garancije to ti je valjda jasno :)

 Jasna stvar. No stvar je do njih. Vrlo jednostavno, kao i zakon potrošaća i vračanju robe. Što bi mogli reći da sam bio na putu, i disk je došao recimo poštom, zapakiran, kome bih se onda žalio?. itd itd. Ne možemo mi krajnji potrošaći gledat robu povečalom. Tako da, bit će interesantno. No ne bih tu trebalo biti nekih problema. U svakom slučaju, hvala na odgovoru, interesirala su me realno slična iskustva. 

 -.. a ta iskustva su opet subjektivna, od slučaja do slučaja.. kao što tebi za sad disk radi, tako možeš reklamirati pa vidjeti što odgovori trgovac, prihvati ili vjerojatnije odbije.. jer jamstvo pokriva 'kvarove' dok je ovo fizičko oštećenje i time nije pokriveno klasičnim jamstvom (mada može biti i to.. ovisno o robi-jamstvu).

-zato se kod kupnje-preuzimanja vizualno pregledava roba-ambalaža i tad se to riješava, naknadno teže-nikako.. ili probaš pa vidiš, tj ako nazoveš i pitaš nisi ništa izgubio, čak ako ti zamjene opet ne znači da bi drugi disk radio duže-ispravno nego ovaj koji će možda sad crknuti a možda raditi par desetljeća bez problema.. onako, nekad ne treba siliti sudbinu :) ..

+ ako stvarno želiš reklamirati, tad će zakon biti 'na tvojoj strani'.. tj reklamišraš pa ako odbiju prijaviš na mingo koji će tumačiti da je ono što kažeš istina, tj da nisi ti uzrokovao ošrećenje nego da je uređaj takav došao, jer se kreće od predpostavke (kao pozitivno u korist kupca-potrošača) da nemaš razloga izmišljati-lagati .. no uz ostale probleme sustava realno su šanse nikakve, kao i to da postoji mala šansa da trogvac prihvati reklamaciju i zamjeni za drugi ispravan-neoštećen uređaj.. a ako odbije iz razloga da nema kvara, da disk radi, dok jamstvo ne pokriva fizička oštećenja, to je tad ok, tj to je legitimno no i dalje se imaš pravo žaliti na mingo..

 

Hvala puno na detaljnim informacijama. Reklamirat ću svakako pa ćemo vidjeti kakvi budu ishodi. Sad me interesira s kojim programom osim smart-očitanja mogu provjeriti stanje kompletne površine diska? Što preporučujete? Trenutno sam probao sa besplatnim programom za dijagnostiku diska HDDscan, ali ne razumijem na koje parametre pri očitanju sektora posebno obratiti pažnju. - odnosno koje su vrijednosti pristupa čitanja u ms u granicama normale.  

 

ihush sub 23.9.2023 22:55

-već vidiš u crystalu... isto-slično je u svakom alatu kao realocated clusters ili spinup+errori... dok ponekad konkretan alat za brand daje možda preciznije-točnije ili neki podatak više, no sve to je odavno 'generički' isto.. tj svaki od tih alata je relevantan za recimo reklamaciju na servisu s error-kodom.. tj pravi-pametni servis to prihvati bez da rukama-nogama objašnjavaš kvar, provjere i gotovo.

 

-davno su alati bili pod npr dosom, kao wddiag i sl. .. odnosno za ovakve i tisuće drugih mogućih problema, treba imati npr hirens ili strelec boot-live(minipe) medij s dovoljno alata za sve.. memtest, disk, ostalo.. i tad se lako s par alata provjeri tj ako daju iste rezultate tad je isto, .. a poneki da nešto više za neku seriju diska, ovisno o brandu .. tj proizvođać-brand obično ima neki svoj licenciran soft koji tad dijele uz disk pa su neke serije 'bolje podržane' za neki soft.. no svi koristi iste standarde, kompatibilnost, kontroler-os-dirver.. sve je to isto osim što interno do nekih podataka možeš samo određenim softom, tj ono što vidiš 'prema van' je jedno, ono što je interno je ugl. nedostupno juzeru-osu.. oni vide disk-firmware-kontroler (diska) dok interno radi što radi npr enkripcija.. i upravo enkripcija može biti najveći problem što je i logično :).. dok proizvođač ne želi dati 'pravi' support, alate itd. i to je ok, juzer nema što čačkati interno po uređaju.

-zato, pribavi hirens-strelec (isto kao hirens s nešto više alata-softa.. ponekad problematično snimanje boot-usb medija+ ovisi o računalu-bios opcijama itd.) jer takav soft nema smisla držati instaliranog na računalu + komercijala-zaštita ili smeće-rekame za free.. jer ti ne treba u normalnom radu, ponekad godinama .. tad se boota i vidi + ostalo što takvi live mediji mogu npr spašavanje podataka itd. dok istovremeno vidiš koje alate-soft nude pa tad već dobiješ dojam koji što može i kako radi.. no na kraju je to opet sve isto-slično :)

mbaksa ned 24.9.2023 02:23
Goran kaže...
Hvala puno na detaljnim informacijama. Reklamirat ću svakako pa ćemo vidjeti kakvi budu ishodi. Sad me interesira s kojim programom osim smart-očitanja mogu provjeriti stanje kompletne površine diska? Što preporučujete? Trenutno sam probao sa besplatnim programom za dijagnostiku diska HDDscan, ali ne razumijem na koje parametre pri očitanju sektora posebno obratiti pažnju. - odnosno koje su vrijednosti pristupa čitanja u ms u granicama normale. 

Disk se čini posve ispravan (threshold je prag, a ne da je toliko toga očitano; flying hours je na Seagateovim diskovima zbrčkana vrijednost - baš sam pogledao na svojem; SMART ti je preglednije pogledati u HD Tuneu, u kartici Health, a HD Tune ujedno omogućava pregled površine u kartici Error Scan), tako da ga ne možeš reklamirati s pritužbom "ne radi" ili "ne radi ispravno".

 

Jedino na što se eventualno možeš pozvati je da si primio fizički oštećeni proizvod - ako to možeš dokazati.

 

Goran ned 24.9.2023 10:24
mbaksa kaže...
Goran kaže...
Hvala puno na detaljnim informacijama. Reklamirat ću svakako pa ćemo vidjeti kakvi budu ishodi. Sad me interesira s kojim programom osim smart-očitanja mogu provjeriti stanje kompletne površine diska? Što preporučujete? Trenutno sam probao sa besplatnim programom za dijagnostiku diska HDDscan, ali ne razumijem na koje parametre pri očitanju sektora posebno obratiti pažnju. - odnosno koje su vrijednosti pristupa čitanja u ms u granicama normale. 

Disk se čini posve ispravan (threshold je prag, a ne da je toliko toga očitano; flying hours je na Seagateovim diskovima zbrčkana vrijednost - baš sam pogledao na svojem; SMART ti je preglednije pogledati u HD Tuneu, u kartici Health, a HD Tune ujedno omogućava pregled površine u kartici Error Scan), tako da ga ne možeš reklamirati s pritužbom "ne radi" ili "ne radi ispravno".

 

Jedino na što se eventualno možeš pozvati je da si primio fizički oštećeni proizvod - ako to možeš dokazati.

 

 Evo trenutno je u testu čitanja s površine, za sad sve izgleda ok. Kad završi pogledat ću očitanja sa HDTune-om. A da reći ću iskreno tako kako je. - ona metalizirana folija u kojoj je došao disk je sva bila užasno zgužvana - obično je kod hardvera, barem koliko ja do sada znam bila ravna, ova je tvornički bila zatvorena, ali kao da je korištena puno puta. Nisam gledao, i slikao odma. 

fer-de-lance ned 24.9.2023 12:43
Goran kaže...

 A da reći ću iskreno tako kako je. - ona metalizirana folija u kojoj je došao disk je sva bila užasno zgužvana - obično je kod hardvera, barem koliko ja do sada znam bila ravna, ova je tvornički bila zatvorena, ali kao da je korištena puno puta. Nisam gledao, i slikao odma. 

Napravio sam istu grešku.

Doduše, ja naručio dostavom (edigital).

Nisu čak ni stavili u kartonsku kutiju, nego sve u običnu vrećicu s ostalim stvarima.

Dostavljačica je sakupljala stvari po kombiju kad je došla.

Ostalo je bilo nelomljivo, nisam ni razmišljao i potpisao sam.

 

Naravno, poslije uzmem hard, bio samo u vrećici, odmah vidim rupu na njoj, otvorim, a sata konektor djelomično odlomljen i zvecka u disku.

A još su me ljudi unaprijed upozorili da nikad ne uzimam s edigitala disk jer kad polome onda samo uvale dalje, jer inače bi bar u kartonsku kutiju stavili.

Slao na reklamaciji, naravno odbijeno, sam sam si kriv...

 

Uglavnom, jedina mogućnoost reklamacije ti je na licu mjesta, nisi iskoristio i piši kući propalo.

Ali tvoj bar radi.

Ak ne proizvodi čudne zvukove, onda ok, imaš sreće.

 

Goran sri 27.9.2023 17:58

Prije svega hvala svima na informacijama i pomoći. Možda tema bude korisna za slične slučajeve. Ishod je takav da su u ovlaštenom servisu priznali garanciju na disk u garantnom roku. Također su ponudili i mogučnost zamjene, za neke od diskova istog ili približno istog kapaciteta. Čitanje diska sam kompletno testirao, te je sve prošlo ok. Smart podaci od samog početka nisu se mijenjali..a, moja odluka je da sam disk zadržao..nadam se ne na štetu. 

Goran pet 6.10.2023 21:31
Valentin17 kaže...

U redu ti je to, to je samo vanjsko oštećenje kućišta. Nema tu problema nikakvoga, ali lijepo je za čuti da su ti priznali to pod garaciju.

Mogu znati di si to kupio?

 Može, nije tajna, u Ronisu.