Telemach Hrvatska (bivši Tele 2)

Telemach – Fiksne i mobilne usluge [Rasprava]

BinaryJesus ned 10.3.2024 19:45
Marko :D kaže...

HT i A1 su oduvijek bile tehnološki naprednije mreže jer se u Tele2 nije dovoljno ulagalo. Odnosno, matična tvrtka iz Švedske prepustila je Tele2 na milost i nemilost samima sebi, dok su A1 grupa i Deutsche Telekom slali ogromne pare u lokalne podružnice, ne?

 

Ali zato otkad je UG preuzela Tele2 i pokrenuli Telemach, stvari idu prema boljem. Da, kasne s uvođenjem VoLTE, kasne s 5G SA, ali jebiga. Ja sam ti dao primjere gdje je Tele2/Telemach bio ispred konkurencije. Da Tele2 nije uveo neograničen internet, dan danas ga ne bi imali u mobilnim tarifama—to je činjenica.

 

Tele2/Telemach je uvijek bio na tržištu pocioniran kao najjeftinija mreža i to ima svoju cijenu tako da su sad još uvijek najnerazvijeniji.

Mauro ned 10.3.2024 19:56
zelenapaprika kaže...

 Budu, budu...


Samo za usporedbu (da, da, znam u kojoj smo temi, ne skačite odmah, sve je to isto tržište i sve operatere čekaju isti potezi) VIP iliti današnji A1, testirao je VoLTE još 2016. Dan danas u 2024. nude ga samo probranima. Na upit zašto je tako i kada će ugasiti 3G, odgovaraju:

 

"Poštovani gospodine xxxxxxxxxxxxxxx,
zahvaljujemo na ukazanoj vjernosti i drago nam je da ste podijelili svoje prijedloge za poboljšanje naše usluge, time nam pomažete u poboljšanju ponude potrebama i interesima naših korisnika.
Kontinuirano radimo na tome da se usluge optimiziraju sukladno svakodnevnim potrebama naših korisnika te isto tako radimo na tome da se svim korisnicima pruži pristup VoLTE glasovnoj opciji. Za sada još nemamo očekivani rok dostupnosti opcije i gašenja 3G mreže, no svakako ćemo obavijestiti korisnike o budućim promjenama.
 
Želim Vam ugodan dan.
Lijep pozdrav,

Da li je to za prepaid ili ...?

Ja na A1 imam VoLTE vec dugo vremena, a nisam ga niti trazio. Samo jedan dan slucajno vidio u opcijama telefona da je ukljucen :)

Isprobao i fakat radi.

 

Ali to je poslovna tarifa na pretplatu, pa mozda njima pale automatski po defaultu.

 

zelenapaprika pon 11.3.2024 11:24
Marko :D kaže...

HT i A1 su oduvijek bile tehnološki naprednije mreže jer se u Tele2 nije dovoljno ulagalo. Odnosno, matična tvrtka iz Švedske prepustila je Tele2 na milost i nemilost samima sebi, dok su A1 grupa i Deutsche Telekom slali ogromne pare u lokalne podružnice, ne?

 

Ali zato otkad je UG preuzela Tele2 i pokrenuli Telemach, stvari idu prema boljem. Da, kasne s uvođenjem VoLTE, kasne s 5G SA, ali jebiga. Ja sam ti dao primjere gdje je Tele2/Telemach bio ispred konkurencije. Da Tele2 nije uveo neograničen internet, dan danas ga ne bi imali u mobilnim tarifama—to je činjenica.

Imaš li ti kakve dokaze za ovo što pišeš?

 

Od ulaganja DT-a do toga da nitko ne bi uveo neograničeni internet da ga nije uveo Tele2.

 

zelenapaprika pon 11.3.2024 11:32
Mauro kaže...
zelenapaprika kaže...

 Budu, budu...


Samo za usporedbu (da, da, znam u kojoj smo temi, ne skačite odmah, sve je to isto tržište i sve operatere čekaju isti potezi) VIP iliti današnji A1, testirao je VoLTE još 2016. Dan danas u 2024. nude ga samo probranima. Na upit zašto je tako i kada će ugasiti 3G, odgovaraju:

 

"Poštovani gospodine xxxxxxxxxxxxxxx,
zahvaljujemo na ukazanoj vjernosti i drago nam je da ste podijelili svoje prijedloge za poboljšanje naše usluge, time nam pomažete u poboljšanju ponude potrebama i interesima naših korisnika.
Kontinuirano radimo na tome da se usluge optimiziraju sukladno svakodnevnim potrebama naših korisnika te isto tako radimo na tome da se svim korisnicima pruži pristup VoLTE glasovnoj opciji. Za sada još nemamo očekivani rok dostupnosti opcije i gašenja 3G mreže, no svakako ćemo obavijestiti korisnike o budućim promjenama.
 
Želim Vam ugodan dan.
Lijep pozdrav,

Da li je to za prepaid ili ...?

Ja na A1 imam VoLTE vec dugo vremena, a nisam ga niti trazio. Samo jedan dan slucajno vidio u opcijama telefona da je ukljucen :)

Isprobao i fakat radi.

 

Ali to je poslovna tarifa na pretplatu, pa mozda njima pale automatski po defaultu.

 

 Da, pa pisao sam o tome na forumu. Od 2019. do 2023. sam ih povremeno pitao što je s VoLTE za korisnike na bonove i ništa.

 

Ranije se trebao slati SMS na 13125 s DAVOLTE u sadržaju poruke.

 

Poslovni korisnici su uvijek iznad svih.

Marko :D pon 11.3.2024 16:09

Na koji način konkretno želiš da ti to sve dokažem? Kako da ti dokažem da nitko ne bi uveo neograničen internet da ga nije uveo Tele2? Ovo je isto kao da kažeš "dokaži da operateri ne bi snizili cijenu razgovora da nije došao Tele2".

zelenapaprika uto 12.3.2024 09:18
Marko :D kaže...

Na koji način konkretno želiš da ti to sve dokažem? Kako da ti dokažem da nitko ne bi uveo neograničen internet da ga nije uveo Tele2? Ovo je isto kao da kažeš "dokaži da operateri ne bi snizili cijenu razgovora da nije došao Tele2".

Ti si toliko navijački orijentiran da ti nitko živ ne vjeruje. :-D Ljudi ti još to i direktno pišu, a ti se ne daš.

 

Tele2 je malo prodrmao tržište svojim dolaskom. Bio sam jedan od prvih pretplatnika (imam dokaz! ugovor i račune!!!), a onda je nakon nekog vremena postalo jasno da su premalo ambiciozni (čitaj: gazde ne daju novac), pa sam šarao između VIPneta i HT-a. Tehnički uvijek inferiorni, SZK im je bila loša i potkapacitirana, cijene promjenjive, tarife su gasili kako im se svidi, ubili su vlastitu mrežu pokućnim internetom... Na kraju su se pokupili tj. otišli.

 

Čekaj VoLTE i pokušaj uživati. Barem u slanju SMS-a svakih 60GB u tzv. neograničenoj tarifi.

Marko :D uto 12.3.2024 15:09
zelenapaprika kaže...
Marko :D kaže...

Na koji način konkretno želiš da ti to sve dokažem? Kako da ti dokažem da nitko ne bi uveo neograničen internet da ga nije uveo Tele2? Ovo je isto kao da kažeš "dokaži da operateri ne bi snizili cijenu razgovora da nije došao Tele2".

Ti si toliko navijački orijentiran da ti nitko živ ne vjeruje. :-D Ljudi ti još to i direktno pišu, a ti se ne daš.

 

Tele2 je malo prodrmao tržište svojim dolaskom. Bio sam jedan od prvih pretplatnika (imam dokaz! ugovor i račune!!!), a onda je nakon nekog vremena postalo jasno da su premalo ambiciozni (čitaj: gazde ne daju novac), pa sam šarao između VIPneta i HT-a. Tehnički uvijek inferiorni, SZK im je bila loša i potkapacitirana, cijene promjenjive, tarife su gasili kako im se svidi, ubili su vlastitu mrežu pokućnim internetom... Na kraju su se pokupili tj. otišli.

 

Čekaj VoLTE i pokušaj uživati. Barem u slanju SMS-a svakih 60GB u tzv. neograničenoj tarifi.

Kako navijački? Napisao sam činjenice, a sad to što drugim operaterima ne idu u prilog, što bi im ja.

 

Ne bih rekao da je malo prodrmao dolaskom, prodrmao je jako dobro. Ali kao što si i sam rekao, bili su premalo ambiciozni i gazde nisu davale pare. To je ujedno i razlog zašto se Tele2 godinama šlepao na mreži, prvo Vipa, pa onda HT-a. Korisnik sam otkad su im još mafijaši bili po reklamama. Prekid u mom korištenju mreže bio je samo na dvije godine kada sam bio kupio mobitel koji sam htio, ali bio je dostupan samo u Vip-u tada. Ali ubrzo nakon toga sam se vratio u Tele2 jer su stvarno imali najbolji omjer uloženog/dobivenog. 

 

Sa službom za korisnike sam imao kontakt samo jednom i to je bilo kada mi je dva puta otišla poruka za aktivaciju tarife, pa skinulo dupli iznos s računa. Njihove tarife su meni bile odlične i za tadašnje vrijeme sasvim dovoljne, a ovo da su gasili tarife kako im se svidi, ne bih rekao da je to bio slučaj. Sve tarife si mogao koristiti, pa čak i nakon što su izbačene iz ponude. Samo si trebao imati novce na računu za automatsko obnavljanje, ali i da nisi, SZK bi ti uvijek izašla u susret i ponovno aktivirala staru tarifu na tvoj zahtjev (pod uvjetom da si u kratkom roku nadoplatio račun, te ih nazvao). Imaš dan danas ljude na Smart tarifi; iz istog razloga još uvijek se ista nalazi u cjeniku i u uvjetima tarifa.

 

Ovo da su pokućnim internetom ubili mrežu, jesu. Dali su uslugu bez ikakvih uvjeta, ljudi pohrlili, gazili torrente kao da nema sutra. Uslugu su u startu trebali ograničiti, ubaciti nekakav fair use, ali eto nisu. Na kraju je to rezultiralo da su preuzimanjem UG bili primorani ograničiti pokućni internet na 200 GB i namjerno otjerati dio korisnika, jer to mreža više nije mogla podržati.

 

Što se VoLTE tiče, meni to zaista ne igra ama baš nikakvu ulogu, pozivi jednako dobro rade i preko 3G mreže. A opet, niti ne razgovaram satima da bi mi to bilo bitno. Najbitnije mi je da je mreža stabilna, da ima signal na svim lokacijama na kojima se krećem, da ima brz internet i da nisu skupi. Što se pak neograničenog interneta tiče, budući da mobilni internet koristim isključivo na putu do posla i nazad, 60 GB mi je previše. Nastojim se držati one "višak GB na kraju mjeseca je uzalud bačen novac", zato sam na Start tarifi i 12 GB mi je i više nego dosta. Od početka mjeseca do sada potrošio sam ravno 3 GB interneta.

 

Iako ne vidim zašto bi to ograničenje od 60 GB stvaralo neki problem. Pa nećeš vani streamati sadržaj s Netflixa u 8K, ili pak skidati torrente. 60 GB dnevno je i najzahtjevnijim korisnicima dosta, ali nije dosta onima koji mobilni internet koriste za hotspot za sve uređaje doma, za što takav internet nije niti namijenjen. 

Gajotres čet 25.4.2024 15:25

Pozdrav

Pitanje u vezi Telemacha odnosno otkazivanja ugovora. Zvali su prije tri dana nudeći ugovor koji sam odbio, nebilo mi teško (radio sam u HT službi za korisnike) nazovem prijatelja da mi provjeri i imam aktivirano novu ugovornu obavezu od 24 mjeseca ... Imam li ono neko pravo otkazivanja ugovora unutar 15 dana jel tako plus mogu li ovo na HAKOM odnosno ima li smisla.

ihush čet 25.4.2024 16:04
Gajotres kaže...
Pozdrav

Pitanje u vezi Telemacha odnosno otkazivanja ugovora. Zvali su prije tri dana nudeći ugovor koji sam odbio, nebilo mi teško (radio sam u HT službi za korisnike) nazovem prijatelja da mi provjeri i imam aktivirano novu ugovornu obavezu od 24 mjeseca ... Imam li ono neko pravo otkazivanja ugovora unutar 15 dana jel tako plus mogu li ovo na HAKOM odnosno ima li smisla.

 -nejasan si.. tj ili imaš ugovorenu uslugu na telemachu ili nemaš.. tj ne miješaj dvije 'odvojene' stvari-usluge, primarna-osnovna, o pružanju usluge, na koju ide dodatna kao ugovorna na rok ili paket.. osnovna ostaje neovisno o raskidu ugovorne-paketa.. jer i dalje želiš uslugu, npr internet-telefon.. tj raskid te usluge je gašenje usluge.. nema interneta-telefona (pri čemu je sporedno za tog operatera prelaziš li da drugog).. tj dok imaš osnovni uogovor o pružanju usluge do tad ti operater po toj osnovi izdaje mjesečni račun (ili prepaid bon.. no pošto govoriš o ugovoru to nije..).

-zatim.. jesi li raskinuo neku uslugu ili ugovornu-dodatnu.. ili nisi prihvatio ponudu-novo, tj odbiti, ne prihvatiti ponudu nije isto što i raskinuti postojeće-staro.. tj to se u telekomunikacijama po pravilu nastavlja do daljnjeg, do raskida-promjene, tj bez tog automatizma bi tog trena telekom morao isključiti uslugu, internet-telefon tj ne bi imao pravnu osnovu za isporučiti račun.. tj zbog tog prekida i važnosti imanja usluge je to izuzetak i prihvaća se automatizmom produženje po starom do daljnjeg, osim ako korisnik konkretno zatraži raskid.. tj opet, tražiš li raskid ili ne, tu moraš biti jasniji nego u gornjem postu :)

+ usluga je podjeljena na dva uguvorna dijela, osnovni i dodatni..

+ u pravilu, logika, više ti se isplati biti na ugovornoj jer tad logično ostvaruješ neki popust-benefit kojim su te nagovorili na ugovornu.. dok bez ugovorne možeš kad želiš bez penala raskinuti i to je to.. ne trebaš hakom tj nadležni dolaze na red tek kad ti se krši neko pravo-zakon, što je za sad nejasno što ekšli želiš..

 

-ako si podmirio sve obveze, ako si zatražio raskid... tad je to to.. i tad prijavi hakomu, ako ništa drugo, zato da ti ne dođe neki naknadni račun i petljanje dok se objasniš da ga ne trebaš plaćati.. jer i to se događa, rutinski.

-pošto si radio u szk i nakon razgovora imao potrebu provjeriti stanje.. to indicira da si ipak na nekoj ugovornoj, da to znaš no zavaravaš se ili što već.. tj sve dok operater isporučuje neku uslugu kao internet to znači da imaš ugovor, bez tog operater naprosto neće, jer ne može naplatiti.. jer je ugovor-osnovni uvjet-temelj za to.

-u slučaju većine, obično je prelaz na drugog operatera, tad je to sinkornizirana rutina, manje-više uređeno pri čemu je tele novi igrač i možda nespretan a možda namjerno oteže i sl. .. no to bi odavno trebalo biti uredno, konkretno operateri dogovore datum raskid-prijenos i praktički ne bi trebao imait prekid duže od sata-dana.. (minuta).. kao i račun za taj mjesec koji neki žele naplatiti kao za puni mjesec usluge dok većinom ipak to uredno obračunaju po danima tj i to je razlog zašto dva telekoma to sinkroniziraju-dogovore pa ti se to tako i najavi da će biti tog i tog datuma itd.. a to sve za tebe u tom primjeru obvavi agent operatera mreže na koju prelaziš, on brine o svemu.. teoretski :) .. u tom slučaju provjera stanja ugovora opet pokazuje točno-logično-očekivano, tj da si korisnik usluge pri čemu ne mora biti vidljiv neki podatak kao datum raskida koji će možda nastupiti sutra i sl. .. 

 

+ a ako se pozivaš na gdpr i pravo brisanja podataka iz baze, tad možeš od operatera zatražiti da oni tvoje osobne podatke o tebi obrišu, pri čemu oni mogu reći da ne mogu jer moraju imati arhivu itd..  no svejedno možeš tražiti i imaš pravo dobiti pozitivan odgovor pri čemu to ne znači da nećeš pronaći svoje podatke u njihovoj bazi kao ni to da nemaš pravo pristupa-provjere postojanja tih podataka čak ni preko prijatelja koji tamo radi jer je to zloporaba itd.. ne službeni kanal kojim bi ti neko pravo imao ili ostvario.. tj ako se žališ hakomu da ti je prijatelj nešto provjerio tad imaš problem, tj prijatelj može očekivati otkaz itd itd..

 

Gajotres čet 25.4.2024 16:19
ihush kaže...
Gajotres kaže...
Pozdrav

Pitanje u vezi Telemacha odnosno otkazivanja ugovora. Zvali su prije tri dana nudeći ugovor koji sam odbio, nebilo mi teško (radio sam u HT službi za korisnike) nazovem prijatelja da mi provjeri i imam aktivirano novu ugovornu obavezu od 24 mjeseca ... Imam li ono neko pravo otkazivanja ugovora unutar 15 dana jel tako plus mogu li ovo na HAKOM odnosno ima li smisla.

 -nejasan si.. tj ili imaš ugovorenu uslugu na telemachu ili nemaš.. tj ne miješaj dvije 'odvojene' stvari-usluge, primarna-osnovna, o pružanju usluge, na koju ide dodatna kao ugovorna na rok ili paket.. osnovna ostaje neovisno o raskidu ugovorne-paketa.. jer i dalje želiš uslugu, npr internet-telefon.. tj raskid te usluge je gašenje usluge.. nema interneta-telefona (pri čemu je sporedno za tog operatera prelaziš li da drugog).. tj dok imaš osnovni uogovor o pružanju usluge do tad ti operater po toj osnovi izdaje mjesečni račun (ili prepaid bon.. no pošto govoriš o ugovoru to nije..).

-zatim.. jesi li raskinuo neku uslugu ili ugovornu-dodatnu.. ili nisi prihvatio ponudu-novo, tj odbiti, ne prihvatiti ponudu nije isto što i raskinuti postojeće-staro.. tj to se u telekomunikacijama po pravilu nastavlja do daljnjeg, do raskida-promjene, tj bez tog automatizma bi tog trena telekom morao isključiti uslugu, internet-telefon tj ne bi imao pravnu osnovu za isporučiti račun.. tj zbog tog prekida i važnosti imanja usluge je to izuzetak i prihvaća se automatizmom produženje po starom do daljnjeg, osim ako korisnik konkretno zatraži raskid.. tj opet, tražiš li raskid ili ne, tu moraš biti jasniji nego u gornjem postu :)

+ usluga je podjeljena na dva uguvorna dijela, osnovni i dodatni..

+ u pravilu, logika, više ti se isplati biti na ugovornoj jer tad logično ostvaruješ neki popust-benefit kojim su te nagovorili na ugovornu.. dok bez ugovorne možeš kad želiš bez penala raskinuti i to je to.. ne trebaš hakom tj nadležni dolaze na red tek kad ti se krši neko pravo-zakon, što je za sad nejasno što ekšli želiš..

 

-ako si podmirio sve obveze, ako si zatražio raskid... tad je to to.. i tad prijavi hakomu, ako ništa drugo, zato da ti ne dođe neki naknadni račun i petljanje dok se objasniš da ga ne trebaš plaćati.. jer i to se događa, rutinski.

-pošto si radio u szk i nakon razgovora imao potrebu provjeriti stanje.. to indicira da si ipak na nekoj ugovornoj, da to znaš no zavaravaš se ili što već.. tj sve dok operater isporučuje neku uslugu kao internet to znači da imaš ugovor, bez tog operater naprosto neće, jer ne može naplatiti.. jer je ugovor-osnovni uvjet-temelj za to.

-u slučaju većine, obično je prelaz na drugog operatera, tad je to sinkornizirana rutina, manje-više uređeno pri čemu je tele novi igrač i možda nespretan a možda namjerno oteže i sl. .. no to bi odavno trebalo biti uredno, konkretno operateri dogovore datum raskid-prijenos i praktički ne bi trebao imait prekid duže od sata-dana.. (minuta).. kao i račun za taj mjesec koji neki žele naplatiti kao za puni mjesec usluge dok većinom ipak to uredno obračunaju po danima tj i to je razlog zašto dva telekoma to sinkroniziraju-dogovore pa ti se to tako i najavi da će biti tog i tog datuma itd.. a to sve za tebe u tom primjeru obvavi agent operatera mreže na koju prelaziš, on brine o svemu.. teoretski :) .. u tom slučaju provjera stanja ugovora opet pokazuje točno-logično-očekivano, tj da si korisnik usluge pri čemu ne mora biti vidljiv neki podatak kao datum raskida koji će možda nastupiti sutra i sl. .. 

 

+ a ako se pozivaš na gdpr i pravo brisanja podataka iz baze, tad možeš od operatera zatražiti da oni tvoje osobne podatke o tebi obrišu, pri čemu oni mogu reći da ne mogu jer moraju imati arhivu itd..  no svejedno možeš tražiti i imaš pravo dobiti pozitivan odgovor pri čemu to ne znači da nećeš pronaći svoje podatke u njihovoj bazi kao ni to da nemaš pravo pristupa-provjere postojanja tih podataka čak ni preko prijatelja koji tamo radi jer je to zloporaba itd.. ne službeni kanal kojim bi ti neko pravo imao ili ostvario.. tj ako se žališ hakomu da ti je prijatelj nešto provjerio tad imaš problem, tj prijatelj može očekivati otkaz itd itd..

 

 Imam uslugu jedno desetak godina, kažu moraš preći na dupo paket s ugovorno obvezom od 24 mj  reko nebu išlo. 

ihush čet 25.4.2024 17:11

-opet.. razlikuj, ugovornu, dodatni ugovor na osnovni o pružanju usluge.

-naravno, ako ne želiš neki paket-ugovornu, odbiješ.. ako misliš da su te protivno tvojoj volji utrpali u takav paket, prijavi itd.. tj jedini način da se nešto napravi je korištenje pravila-zakona i svog korisničkog prava no to moraš ti tražiti, moraš prijaviti.. bez tog nikom ništa, tj suprotno tvojoj želji bit ćeš pod ugovornom automatizmom jer telekomima kao izuzetak je dozvoljen automatizam i telefonsko ugovaranje, mada na kraju za sve mora biti i klasičan papirnati ugovor kojeg ćeš dobiti kroz neko vrijeme, obično nakon onih 15 dana, dovoljno da putuje poštom pa i kasnije.. dok tad osporavanje nije lako, tj kao korisnik ne možeš dobiti fonogram razgovora pa ti ostaje samo 'riječ' no recimo da se korisniku vjeruje, jer realno nema razlog izmišljati.. no jednako se operater lako pokrije, izvuče bez kazne jer kaže da si pristao itd.. i zato će dalje to ponavljati dok se zakonom tome ne stane na kraj.. a to može-mora hakom, kojem je ekšli posao-statut štititi korisnika, zakon, kažnjavati takve prakse .. no realno samo organiziraju domjenke kao sponzori dok su podstanari tcoma, nakaradna država i tko koga kontrolira..

 

-s druge strane, u pravilu, ugovorna bi ti trebala biti povoljnija nego bez, u tvom interesu, tj popust.. i realno ako ne misliš raskid, nemaš razlog ne uzeti, .. popust, uz rizik da podignu cijene, što mogu kad požele, tj bez ugovorne je jedino ograničenje da 30 dana unaprijed od primjene moraju obavijestiti hakom-korisnike .. a nakaradno u hr je da ni postojanje ugovora ne eliminira takvo jednostano kršenje ugovorenog od strane operaterea pa su im dozvolili inflatornu klauzulu, što je čisti nonsens u suprotnosti s postojanjem ugovorne.. tj samo postojanje ugovorne u tom periodu do isteka mora biti sigurnost za obje strane, za operatera da će korisnik plaćati ugovoreno, za korisnika da će dobiti ugovoreno za ugovoren iznos.. inflatorna je bezvezarija koja nikad nije smjela biti odobrena, dok je to hakom 'naivno' u igrokazu s jednostavnim pitanjima namjerno banalizirao, tj tržišno i slobodno formiranje cijena za tekući cjenik, pri čemu kao naivno svi zaborave da se tekući cjenik ne odnosi na ugovornu na rok jer je upravo to osnova sklapanja takve ugovorne obveze u roku, tj zato ni operateri više ne forsiraju ugovornu, naprotiv reklamiraju bez.. jer mogu što žele, promjenu cijena.. pri čemu ipak žele i osigurač tj da imaš ugovornu, pa da su mirni.. no to je hr i hakom.. a dok hakom ne promjeni tumačenje nema pomoći, pri čemu ne vidim da hakom ima takvu želju, podstanar.. interesi-kumovi itd..

ihush jučer 15:27
Gajotres kaže...
Jel zna netko može li se u prvih 15 dana otkazati ugovorna obaveza?

 -za svaku robu-uslugu to imaš navedeno, podrazumijevano-uključeno pravo u zakonu o zaštiti potrošača (ako si potrošač, mali-kranji korisnik, ne firma..) odnosno, ako je izuzetak tad to mora biti jasno istaknuto pri kupnji-ugovaranju, ako nije imaš pravo pozvati se na to pravo. .. npr ne vrijedi za kupnju karata-avio-koncerti i sl. i to su tad izuzetci tog pravila-zakona, sve ostalo što nije takav izuzetak uz napomenu, je uključeno i imaš pravo povrata-raskida 15 dana.

 

+ edit.. i još bolje, zovi szk, trovca-agenta.. i pitaj, mora ti dati točan, potpun odgovor, mora ga znati-imati.. i ako je odgovor nepotpun, netočan i sl. tad opet imaš pravo zaštite zakona neovisno što ti neka stavka koju uvale kao sitna slova to pravo odriče.. pa umjesto tu, pitaj szk-agenta, mora ti dati odgovor + nema razloga ili ga nisi naveo koji bi odbacio to pravo, tj ako kupuješ-ugovaraš takvu uslugu-robu gdje je to isključeno tad je to jasno navedeno-istaknuto prije sklapanja ugovora, mora biti itd.

edit2.. i kad nazoveš szk i pitaš, tad ako iz nekog razloga nemaš pravo raskida, on će to reći-objasniti, kao izuzetak-razlog.. i tad konkretno znaš, ovako je sve 'papirnato-možda-pravo'.. a imati pravo i pozvati se na njega (iskoristiti) nisu pravno istoznačnice, tj to što imaš pravo ne znači ništa ako ga ne iskoristiš na zakonom predviđen način, ako ga ne zatražiš..