sime123456 čet 11.2.2021 21:44

Brzina je put pređen u jedinici vremena
v = s/t

 

DVA AVIONA, MEĐUSOBNO SU UDALJENA 2400KM
Označimo put jednog aviona sa s(A), a drugog sa s(B). Budući da su udaljeni 2400 km, znači da će zbroj njihovih puteva biti 2400.
s(A) + s(B) = 2400
Pomoću formule za brzinu izrazimo put oba aviona i time dobivamo prvu jednadžbu: v(A)*t + v(B)*t = 2400

 

LETE JEDAN PREMA DRUGOM. NJIHOVE SE BRZINE RAZLIKUJU ZA 60KM/H
Druga jednadžba: v(A) - v(B) = 60 km/h

 

AVIONI SE SUSRETNU NAKON 5 SATI.
t = 5 h

Uvrstimo t u prvu jednadžbu: v(A)*5 + v(B)*5 = 2400

 


I sad imamo sustav dvije jednadžbe sa dvije nepoznanice:
v(A)*5 + v(B)*5 = 2400
v(A) - v(B) = 60

 

Način kako riješiti je proizvoljan, al recimo da iz druge jednadžbe izrazimo v(A) i uvrstimo u prvu:
v(A) - v(B) = 60 -> v(A) = 60 + v(B)

v(A)*5 + v(B)*5 = 2400 -> 5*(60 + v(B)) + 5v(B) = 2400 -> v(B) = 210 km/h

 

Za dobit v(A) uvrstimo v(B) u jednu od dvije jednadžbe:
v(A) - v(B) = 60 -> v(A) - 210 = 60 -> v(A) = 270 km/h što je brzina bržeg aviona

ihush pet 28.5.2021 21:49

pitanje uključuje predznanje-šire-razumijevanje.. kao što je trokut, što je potrebno za trokut da bi bio trokut.

 

-npr da je pitanje za pravokutni trokut, tad bi bio samo jedan, 3-4-5 (omjer stranica-pitagora) dok za ostale trokute, suma kateta mora biti duža od hipotenuze (da bi se tri pravca mogla spojiti u trokut..) probaj šestarom-špagom ako je lakše.

koliko uređenih parova možeš spojiti od zadanih brojeva? kreneš na prste, na ćoravo.. 1+2 nije veće od 3-ostalih, time to nije moguća kombinacija za trokut, iduća je 2+3, veće od 4, jedan mogući, 2+4 veće od 5, drugi mogući itd.. obrnuto redosljedu u primjeru tj ovisi s koje strane kreneš 'pješice'.. :)

ako je suma kateta jednaka hipotenuzi/stranici c, to je isti pravac, kao 1+2=3, nije trokut dok ako su kraće nema sjecišta-treće točke u prostoru.

kad ideš redom, zapamtiti, hipotenuza-najduža stranica-c ne može biti kraća od a-b stranica-kateta, tj zato ideš redom od manjih k većoj i brzo imaš odgovor.

 

ostalo je obična (viša) matematika kao dobiti postotak na kraju kad dobiješ omjer 7/20.. 

 

+ edit.. i nisu to jedini mogući trokuti u zadnim dimenzijama, tj ima ih beskonačno, nego su izabrani cijeli brojevi centimetri, 1,2.-6.. tj to je zadani skup dok bi bez tog bilo beskonačno puno odgovora na svaku decimalu između. Tj da ne pomisliš da su to jedini mogući trokuti, to su jedini s tim zadanim dimenzijama-dužinama krakova, kao što su zadali 6 slamki dok u drugom zadatku može biti drugi broj i time drugi odgovor permutacija parova-trokuta.

Ares88 sub 29.5.2021 19:42
Posmatrač kaže...
Ares88 kaže...

Moze li neko ovo rijesit. Fala jos jednom :)

 mogao se si bar potruditi da prekucas tekst jer se nista ne vidi.....

 Isprike, na mobitelu sam pa mi je nezgodno, evo prekucat cu tijekom dana. :)

Ares88 sub 29.5.2021 20:24

Imamo 8 kuglica: 2 žute, 2 zelene, 2 smeđe i 2 plave. u jednu kutiju zalijepimo (učvrstimo) u jedan red po jednu kuglicu ovim redom: žuta, zelena, smeđa, plava. preostale četiri kuglice stavimo u kutiju, promiješamo i složimo ih nasumce u red usporedan s onim prvim redom. Kolika je vjerojatnost ovih događaja

 

A - zelena je kuglica ispod zelene kuglice

B - sve su četiri kuglice na svojem mjestu

C - nijedna kuglica nije na svome mjestu

D - točno jedna kuglica je na svom mjestu

 

 

ihush sub 29.5.2021 21:01

taj zadatak moraš sam logički riješiti-zaključiti, tj to je smisao učenja, znati.. makar na prste, probaj (ako već ne možeš u glavi zamisliti zadatak-kuglice..).

-kolika je šansa A? .. koliko ima kuglica, koje boje? što je tu teško? ne trebaš calculator itd.. samo primijeni logiku i postojeće znanje (jer nije smisao teme odgovor, nego razumjeti-znanje, zato je naslov 'pomoć' ne riješenja..).

Ares88 sub 29.5.2021 21:22
ihush kaže...

taj zadatak moraš sam logički riješiti-zaključiti, tj to je smisao učenja, znati.. makar na prste, probaj (ako već ne možeš u glavi zamisliti zadatak-kuglice..).

-kolika je šansa A? .. koliko ima kuglica, koje boje? što je tu teško? ne trebaš calculator itd.. samo primijeni logiku i postojeće znanje (jer nije smisao teme odgovor, nego razumjeti-znanje, zato je naslov 'pomoć' ne riješenja..).

 Shvaćam što mi želite reći. Nije da želim da mi riješite jer mi treba odgovor nego pokušavam i jednostavno nisam siguran je li dobro razmišljam.

 

Za A slučaj bih rekao da je vjerojatnost 25%, budući da imam 4 kugle i ako ih nasumično izvlačim šansa da bude zelena ispod zelene je 25%.

 

B slučaj nisam baš najsigurniji, ali ako me logika vodi onda bi to isto trebalo biti 25%? Ili za prvu kuglicu 25% pa za sljedeću 33% itd.

 

C slučaj pretpostavljam da ide suprotno, ako trebam da svaka nije na svom mjestu trebam izvući tri od četiri kuglice da četvrta ne bude iste boje pa je vjerojatnost 33%

 

D slučaj bi trebalo biti isto 25% jer trebam barem jednu od četiri kuglice izvući da imam jednaku kuglicu i gore i dolje.

 

Evo ovo je neko moje razmišljanje, ispravite me ako griješim :) 

DoctorEvil sub 29.5.2021 23:17
Ares88 kaže...

Imamo 8 kuglica: 2 žute, 2 zelene, 2 smeđe i 2 plave. u jednu kutiju zalijepimo (učvrstimo) u jedan red po jednu kuglicu ovim redom: žuta, zelena, smeđa, plava. preostale četiri kuglice stavimo u kutiju, promiješamo i složimo ih nasumce u red usporedan s onim prvim redom. Kolika je vjerojatnost ovih događaja

 

A - zelena je kuglica ispod zelene kuglice

B - sve su četiri kuglice na svojem mjestu

C - nijedna kuglica nije na svome mjestu

D - točno jedna kuglica je na svom mjestu

 

 

Tu ti treba nešto što se zove princip uzastopnog prebrojavanja. Guglaj si to da shvatiš o čemu je riječ. Ako imašn jedinstvenih elemenata, broj mogućih različitih permutacija ti je n! (ovo je n faktorijela), iliti n*(n-1)*(n-2)*...*1

 

A slučaj je 1/4, tu ti zapravo ne treba nikakvo prebrojavanje. 4 su moguća mjesta, kugla je na jednom.

 

B - tu ti treba ovo što sam spomenuo. Da su sve 4 na svom mjestu je samo jedna jedina kombinacija, znači to je 1/4! = 1/24

 

C - na prvom mjestu dođe jedna od 3 krive, na drugom jedna od 2 krive itd. ovo bi trebalo biti 3*2*1/4! = 6/24 = 1/4

 

D - jedna kuglica od 4 je na jedinom mjestu gdje može biti, ostale su na krivim mjestima: 4*1*2*1*1/4! = 8/24 = 1/3

DoctorEvil ned 30.5.2021 11:37

Zapravo sam zeznuo ovaj slučaj: C - nijedna kuglica nije na svome mjestu.

Recimo da imaš brojke 0,1,2,3 i namještaš tako da svaka bude na drugoj poziciji. Recimo staviš broj 3 negdje drugdje, npr 3xxx - to su 3 moguće opcije za sada (množit će se kasnije).

 

Onda ti ostane 012 da staviš na kombinaciju 3xxx tako da 1 i 2 ne smiju biti na startnim pozicijama. To su 3 kombinacije - 0 može bilo gdje jer bude svakako van početne pozicije, i onda 1 i 2 moraju biti tako da nisu na početnim.

Taj xxx može biti 012, 201, 210.

 

Tako da je rješenje za C 3*3/24 = 3/8

Diabloer333 uto 8.6.2021 22:06

Pozdrav! Potrebna mi je pomoć s ovim zadatkom: Odredite jednadžbu elipse koja prolazi točkom T(-4,-3) a mala os joj je 4 korijena iz 3.

Nisam mogao naći slični zadatak na netu 

Igrec uto 31.5.2022 23:52

Pozdrav,

 

Nikako ne mogu dobiti pravo rješenje, a zadatak glasi:

 

Mama i kcer imaju zajedno 38 godina,a mama ima 5 puta vise godina nego kcer.

Koliko mama,a koliko kcer imaju godina, ako je prije 4 godine mama imala 9 puta vise godina nego kcer?

Krunoo7 sri 1.6.2022 01:00
Igrec kaže...

Pozdrav,

 

Nikako ne mogu dobiti pravo rješenje, a zadatak glasi:

 

Mama i kcer imaju zajedno 38 godina,a mama ima 5 puta vise godina nego kcer.

Koliko mama,a koliko kcer imaju godina, ako je prije 4 godine mama imala 9 puta vise godina nego kcer?

 Zapis zadatka bi bio;

 

mama + kćer = 38,

mama = 5 * kćer,

mama - 4 = 9 * (kćer-4).

 

Te tri jednadžbe nemaju zajedničko sjecište te samim time zadatak nema rješenja.

 

Inače, kako me često zovu da rješavam zadatke nećacima iz osnovne, shvatio sam da se ti sastavljači zadataka vole zaigrati i dati nerješive (dvosmislene) zadatke.

ihush sri 1.6.2022 07:06
Igrec kaže...

Pozdrav,

 

Nikako ne mogu dobiti pravo rješenje, a zadatak glasi:

 

Mama i kcer imaju zajedno 38 godina,a mama ima 5 puta vise godina nego kcer.

Koliko mama,a koliko kcer imaju godina, ako je prije 4 godine mama imala 9 puta vise godina nego kcer?

 -nema riješenja.. ili je greška .. ako zajedno imaju 48 (umjesto 38) godina, tad postoji... 40+8

Igrec sri 1.6.2022 22:06

Hvala dečki na brzim odgovorima.

 

Tako nešto sam si i mislio.
Dosta često im se i greška prikrade u rješenjima, a i profesori su sve nekvalitetniji (u većini slučajeva).

To je strašno, koliko djeca jedinica imaju u 6. razredu osnovne škole.

Igrec čet 5.1.2023 13:04

Pozdrav

Brat me pitao za pomoc u jednom zadatku, te sam ostao zatečen:

Majka je pet puta starija od kceri.

Prije 4 godine je bila 9 puta starija od nje.

Koliko tko ima godina?

Patrik Sonny pet 6.1.2023 01:18

Evo i matematičke formole:

 

M = broj godina majke

K = Broj godina kćeri

 

Ako kaže da je majka 5 puta starija od kćeri to daje ovo:

M = 5K

 

Drugo, kaže da prije 4 godine majka je bila 9 puta starija od kćeri - to daje ovo:
M-4 = 9*(K-4)

... uvijek je -4 za M i K jer se to odnosi za prije 4 godine

 

--------

M = ?

K = ?

 

Biram koji izraz ću u koji ubaciti. Uzimam za početak drugi:

M - 4 = 9*(K - 4)

Umjesto M ubacujem prvi izraz:

5K - 4 = 9*(K - 4)

Množim zagradu desno:

5K - 4 = 9K - 36

Nepoznanice lijevo, brojevi desno:

5K - 9K = -36 + 4

-4K = -32 / : (-4)

K = 8 godina.

 

To ubacijem u prvu jednadžbu:

M = 5K

M = 5*8

M = 40 godina

 

To je to!