g12356 pon 26.8.2013 23:29

http://www.jutarnji.hr/informatika-vec-od-1--osnovne--a-gradanski-odgoj-u-7--i-8--razredu-/997189/

 

Znači,sada se planira informatika uvesti od 1. razreda osnovne.po mom mišljenju to nije sasvim loša stvar,ali postoji nekoliko stvari na koje bi se trebalo paziti.

Kao prvo djeca predškolske dobi već znaju osnove rada na računalu poput pokretanja igara i pokretanja filmova/crtića/animea,a ovo bi ih usmjerilo na nešto potencijalno produktivnije korištenje njihovog vremena.

Kao drugo,eksperiment toga je već 2000. godine proveden u školi u Rijeci,rezultat je bio da su djeca već pri kraju 2. razreda znala programirati jednostavne programe u logo-u.(da je bar meni tak bilo)

 

No naravno postoje neki potencijalni rizici.Npr moralo bi se pazit da se djecu ne preoptereti.Isto tako,moralo bi se nekako naći dovoljno kvalitetno nastavno osoblje.Tu su potencijalni problemi.

 

Osobno ja bih to mrvicu promijenio tako da bi to počelo kao obavezan predmet od 2,3 ili 4 razreda osnovne škole.A sedmom i osmom razredu bi svaka škola bila obavezna ponuditi izborni predmet napredne informatike.

IMVK pon 26.8.2013 23:38

A bilo bi dobro da je nastavnik dobar..

 

Kod mog nastavnika informatike u Osnovnoj

  • Radi se u Logu (prepisuje se iz knjige)
  • Radili smo u Movie makeru od 5-8 razreda
  • Kao nešto HTML-a, ustvari jedan školski sat
  •  Crtali smo u Paintu
  • I onda kao naučiš nekakve definicije i dobiješ test.

 

 

 

 

g12356 pon 26.8.2013 23:57

Ne ozbiljno,imaš nastavnika informatike koji te samo puste na internet i cijele godine se ništa ne radi.Kao što sam rekao u prvom postu,to je potencijalni problem.što nastavnici taj predmet ne shvaćaju ozbiljno.

mind_challenge uto 27.8.2013 00:30
IMVK kaže...

A bilo bi dobro da je nastavnik dobar..

 

Kod mog nastavnika informatike u Osnovnoj

  • Radi se u Logu (prepisuje se iz knjige)
  • Radili smo u Movie makeru od 5-8 razreda
  • Kao nešto HTML-a, ustvari jedan školski sat
  •  Crtali smo u Paintu
  • I onda kao naučiš nekakve definicije i dobiješ test.

 

 

 

 

Slično je bilo i kod mene u osnovnoj, prije 9 godina. 

nekoliko sati Loga, nekoliko sati movie makera, par sata html-a i ovo ostalo je bilo izrada PowerPoint prezentacija i/ili gubljenje vremena na internetu. I to sve u 4 godine osnovne.  Nismo imali testove jer je predmet bio izborni, ali vidim da i kad je obvezni, ništa se ne mjenja.

Shumy uto 27.8.2013 02:02

Ja smatram da bi to bilo dobro. Ipak,danas se sve više škole furaju na kompjutere. Nema više onih testova tipa da ti profesor diktira a ti pišeš na papir i rješavaš ga poslije. (Iako sam 99. godište,bilo je diktiranja tamo negdje od 2005. do nedavno). {#}. Točnije nemam pojma kako je u razredima prije osmog,jer sam tek ove godine završio osnovnu!

 

Trebaju se djeca učiti od malih nogu. Ne služi kompjuter samo za: sjedni,pokreni igru i igraj ju ili facebook! 

Možda ih bude više zanimalo to programiranje i izrada nekih projekata. Kad pogledaš,danas 90% poslova se objavlja preko računala,svo to silno programiranje,skoro sve roboti rade {#}.

 

 

Toxic1337 uto 27.8.2013 02:36

Znanje koje sam usvojio u informatici tokom 4 godine, od 5-8 razreda, jedva da bi stalo na format papira A4. Mislim da je školski sustav kaj se tiče informatike u totalnoj banani. 

 

Evo kako je to kod mene izgledalo: 

5. razred: Cijela godina drilanje po Wordu, nešto malo QBasic, pismeni jednom u polugodištu.

6. razred: Opet drilanje, al ovaj put po Powerpointu, nema pismenog ispita.

7. razred: Cijela godina Excel, nema pismenih ispita.

8. razred: Učenje osnovnih komponenti računala i njihova namjena, izrada web stranice i ponavljanje petog, šestog i sedmog razreda, pismeni ispit jednom u polugodištu.

 

Nadam se da bude u srednjoj bolja situacija po pitanju informatike. 

dv14 uto 27.8.2013 09:42
g12356 kaže...

Ne ozbiljno,imaš nastavnika informatike koji te samo puste na internet i cijele godine se ništa ne radi.Kao što sam rekao u prvom postu,to je potencijalni problem.što nastavnici taj predmet ne shvaćaju ozbiljno.

 

Točno to. Mi smo jedino nešto malo u 6. razredu sa QBasicom. I to kad je bila nekakva zamjena..

Ali zato kroz cijelu osnovnu i srednju školu, ništa. Dođemo na sat, nastavnik kaže da možemo na internet ali u tišini i to je to. Svaki sat je bilo tako.

kivic15 uto 27.8.2013 10:17

u nas je ovakva informatika: crtanje od 5-8-mog,zato ju nisam ni upisao jer mi se čini da znam više od nastavnice....bilo je tipova koji su sve znali pa im je zaključila 3 na kraju i nisu mogli proći s 5...

ICT Sith uto 27.8.2013 10:40

Doista me začudilo kakva je informatika u drugim školama. U mojoj osnovnoj se radio cijeli predviđeni program od 5. do 8. razreda. U 5. razredu smo pretvarali brojeve iz jednog sustava u drugi, učili o komponentama računala, pisali u Wordu, radili u Paintu i programirali u QBASIC-u. Programirali smo sva 4 razreda u QBASICU i učenicima su zadaci bili dosta teški o čemu govori i činjenica da sam od cijelog razreda isključivo ja imao 5 iz programiranja dok su ostali imali većinom 1 i 2. Kroz sve četiri godine smo naravno radili u Wordu, tri godine u Excelu i PowerPointu, u 8. razredu u Accessu, u 6. u Movie Makeru, u 8. smo radili povijest računala i logiku računala, u 7. i 8. razredu web stranice, multimediju u 6. razredu, učili o internetu kroz sve četiri godine i razne druge stvari. S izradom web stranica smo prvo počeli učeći nekoliko sati HTML i ručno tipkajući HTML kod izrađivali stranice, a poslije smo dobili FrontPage u ruke. Iz gotovo svih cijela smo pisali ispite i usmeno odgovarali. Nismo pisali ispite samo iz cijelina kao što su povijest ili logika nego i iz Accessa i Excela. Na ispitima iz programiranja smo dobili po 3 ili 4 zadatka i ukoliko bi sve bilo točno, ocjena bi bila 5, a u protivnom ne bi. Zadaci su bili tako napravljeni da se moglo na njima dobivati više bodova npr. ako je zadatak da program izcrta na ekranu N kvadrata kojima je korisnik zadao koordinate, tada bi to bilo 2 boda, a ukoliko bi program ispisivao samo N kvadrata na koordinatama koje je programer zadao, tada bi to bio 1 bod. Iz cijelina koje nismo pisali, morali smo napraviti rad (prezentaciju u PowerPointu, film u Movie Makeru). Iako se radilo o izbornom predmetu, nije se to nikada osjećalo. Na internetu nismo apsolutno nikada bili za vrijeme nastave, jedino ukoliko smo bili gotovi sa svim zadacima koje smo dobili no to sam uvijek bio samo ja xD.

Sint1 uto 27.8.2013 11:19

U skolskom sustavu je barem 2000 profesora viska. Opcenito je kvaliteta nastave jako losa. Broj predmeta je debelo pre velik, a sadrzajno vrlo upitan. Status nastavnika je srozan na razinu smetlara sa diplomom. Matematika za vecinu ucenika i dalje predstavlja nepotrebno i beskorisno mucenje, a zdavstveni odgoj, velikom broju roditelja predstavlja, cin krajnje hereze cije kreatore treba spaliti na lomaci.

 

Ajmooooo sad i informatiku u taj nered i nerad uvaliti, pa kad je bal nek je maskenbal! Je li tako da bi to bilo najbolje? To je stvarno pravi hrvatski nacin. Nema veze sto su temelji obrazovanja u katastrofalnom stanju bitno da se na njima nadogrdauje bez ikakve veze s mozgom i ne daj boze nekim planom koji bi bio ujednacen u cijeloj Hrvatskoj jer bi to za nas bilo pre logicno i dobro.

g12356 uto 27.8.2013 11:38
ICT Sith kaže...

Doista me začudilo kakva je informatika u drugim školama. U mojoj osnovnoj se radio cijeli predviđeni program od 5. do 8. razreda. U 5. razredu smo pretvarali brojeve iz jednog sustava u drugi, učili o komponentama računala, pisali u Wordu, radili u Paintu i programirali u QBASIC-u. Programirali smo sva 4 razreda u QBASICU i učenicima su zadaci bili dosta teški o čemu govori i činjenica da sam od cijelog razreda isključivo ja imao 5 iz programiranja dok su ostali imali većinom 1 i 2. Kroz sve četiri godine smo naravno radili u Wordu, tri godine u Excelu i PowerPointu, u 8. razredu u Accessu, u 6. u Movie Makeru, u 8. smo radili povijest računala i logiku računala, u 7. i 8. razredu web stranice, multimediju u 6. razredu, učili o internetu kroz sve četiri godine i razne druge stvari. S izradom web stranica smo prvo počeli učeći nekoliko sati HTML i ručno tipkajući HTML kod izrađivali stranice, a poslije smo dobili FrontPage u ruke. Iz gotovo svih cijela smo pisali ispite i usmeno odgovarali. Nismo pisali ispite samo iz cijelina kao što su povijest ili logika nego i iz Accessa i Excela. Na ispitima iz programiranja smo dobili po 3 ili 4 zadatka i ukoliko bi sve bilo točno, ocjena bi bila 5, a u protivnom ne bi. Zadaci su bili tako napravljeni da se moglo na njima dobivati više bodova npr. ako je zadatak da program izcrta na ekranu N kvadrata kojima je korisnik zadao koordinate, tada bi to bilo 2 boda, a ukoliko bi program ispisivao samo N kvadrata na koordinatama koje je programer zadao, tada bi to bio 1 bod. Iz cijelina koje nismo pisali, morali smo napraviti rad (prezentaciju u PowerPointu, film u Movie Makeru). Iako se radilo o izbornom predmetu, nije se to nikada osjećalo. Na internetu nismo apsolutno nikada bili za vrijeme nastave, jedino ukoliko smo bili gotovi sa svim zadacima koje smo dobili no to sam uvijek bio samo ja xD.

Ne kažem da nema dobrih,nego ima loših.Jednostavno su profesori nemotivirani za rad ili ni sami neznaju.

Sint1 kaže...

U skolskom sustavu je barem 2000 profesora viska. Opcenito je kvaliteta nastave jako losa. Broj predmeta je debelo pre velik, a sadrzajno vrlo upitan. Status nastavnika je srozan na razinu smetlara sa diplomom. Matematika za vecinu ucenika i dalje predstavlja nepotrebno i beskorisno mucenje, a zdavstveni odgoj, velikom broju roditelja predstavlja, cin krajnje hereze cije kreatore treba spaliti na lomaci.

 

Ajmooooo sad i informatiku u taj nered i nerad uvaliti, pa kad je bal nek je maskenbal! Je li tako da bi to bilo najbolje? To je stvarno pravi hrvatski nacin. Nema veze sto su temelji obrazovanja u katastrofalnom stanju bitno da se na njima nadogrdauje bez ikakve veze s mozgom i ne daj boze nekim planom koji bi bio ujednacen u cijeloj Hrvatskoj jer bi to za nas bilo pre logicno i dobro.

Viška?Ja bih prije rekao manjka,jer su nam razredi za europski standard preogromni.Kod nas nije čudno da neki razredi imaju i više od 30 učenika,dok je u Europi puno ako ih ima 20.

Međutim tu dolazimo do problema infrastrukture jer su nam zgrade škola unatrag prošlih 100 godina građene za 30+ učenika po razredu.Tek su ove iz prošlog desetljeća malo smanjile broj klupa po učionicama.

 

Matematika je problem i muka djeci u cijelom svijetu.Vjeruj mi,najnepopularniji predmet na svijetu,iako možda i najkorisniji.Status nastavnika je takav u cijelom svijetu danas isto.A zdravstveni i građanski odgoj su širi društveni problem.

 

Ali vjerujem da se stvari barem polagano popravljaju.Jer kako je bilo pred 15 godina kada sam ja sa školom počinjao,danas je ipak bolje za djecu koja tek počinju.Skoro svatko završava srednju školu,makar trogodišnju.Sve više ljudi upisuje fakultete i više škole.Javlja se sve više onih dobrih iznimaka.Sve više postoje razni pokušaji subvencioniranja školstva.A i konačno se razmišlja o napuštanju osmoljetke.Tako da će se taj višak nastavnika možda korisnije koristit.

 

Tako da,slažem se da je temelj loš,ali mislim da se poboljšava,jako sporo ali...