
Small basic zadatci, molim pomoć


primjeri su stvarno najjednostavniji, najlakši.. vrlo važno je da ih UČENIK tipka, ne copypastea.
npr samu sintaxu print..
Sintaksa naredbe PRINT:
PRINT izraz PRINT "komentar"
PRINT izraz, PRINT "komentar",
PRINT izraz; PRINT "komentar";
-da to kucka u programu, vidio bi konkretno ponašanje, tad bi i razumio razliku i povezao s inputom.. a to su dvije osnovne stvari, ulaz-izlaz tj komunikacija aplikacije s korisnikom. To mora proći kao i vožnju bicikla..
input a, b, c će tražiti tri unosa, ako nakon toga napišemo print a, b, c ispisat će se s razmakom TAB.. ako napišemo
print a
print b
print c
ispisat će se u novom redu itd..
nema tu 'greške', nego to mora proći i primijeniti u programu kako mu je zgodnije, potrebno.. kao vožnja, nema štrebanja nego snalaženje.
ostali zadaci koji nešto rade su osnova osnove, fornext.. i elementarna matematika (koja samo izgleda teško kao program, zapravo banalno lako), opet ista stvar to učenik mora proči. Istu stvar može na calculatoru ili u excel tablici.. nije teško, a programirati znači napraviti program koji to radi, unos broja, obradu i prikaz.
ta tri dijela mora učenik proći na računalu.. tad jednostavno to zna.
npr mogu natipkati pregledan-uredan kod, s REMovima kao objašnjenjima itd. ili sve zgurati u jedan line, koji neće početniku ništa objasniti. Radit će apsolutno jednako.
prvih par zadataka počinješ s:
x=nešto
y=nešto..
formula
print rezultat. ..preskačem primjer za 5.)
5. Korisnik neka unese vrijednosti varijabli x i y tipkovnicom. Ispišite zbroj tih brojeva na zaslonu.
REM * input završavamo pritiskom tipke ENTER
REM * program nema nikakvu kontrolu on error, npr unos slova je jednak vrijednosti nula, posebno za dijeljenje...
REM * removi su tekst koji ne radi ništa, program ga preskače, samo lijepo izgleda.. skraćeno od remark, opaska-napomena-komentar...
REM * unos prvog broja x
input "unesite broj X";x
REM * unos drugog broja y
input "unesite broj Y";y
ili (jednako što se programiranja tiče, samo skraćeno ali i manja kontrola nad unosom..)
REM * unos prvog broja x i drugog broja y
input "unesite broj X i Y";x, y
.. time smo unjeli varijable x i y, koje su u gornjim primjerima programski dodjeljene bez inputa, sve ostalo je isto.
.. sad kreće obrada, formula.. 'nešto'.
.. zadatak kaže zborj tih brojeva...
.. uvodimo treću variablu, nazovimo je 'zbroj' ili 'z' (kraće), možemo i bez nje jer je zadatak pri kraju i ne moramo je kasnije upotrebljavati.
REM * zbroj z=x+y to je valjda svima jasno?
z=x+y
.. sad taj rezulzat/zbroj/Z imamo u memoriji, samo ga trebamo i prikazati na ekranu.
Print "zbroj X i Y="; z
ili (bez z jer kompijuter to može, može i čovjek)
Print "zbroj X i Y="; x+y
--gotovo RUN..
.. rezultat je isti, nema nikave razlike dali koristimo z ili operaciju, osim kod većih/složenijih izračuna gdje bi u tom trenu ispisivanja PC morao obaviti kalikulaciju i možda čekati rješenje neko vrijeme, ovako je to milisekunda.. Složenije stvari se izračunavaju u programu, rutinama.. ali princip je isti.
To učenik mora proći, može i pogrešno natipkati, npr umjesto x+y može x+x+z, x-y, x/y .. što god poželi ali i moguće greške ako npr dijeli s nulom ili neku pogrešnu naredbu itd.. ali to sve je 'bezopasno', uči se tako da to tipka, popravi, prilagodi.. lego kocke, bicikl.. ista stvar. Nema teoretiziranja (osim predznanja elementarne matematike da možemo predvidjeti i provjeriti rezultate i da bi znali operacije koje nam trebaju, npr površina trokuta ili aritmetička sredina.
aritmetička sredina je (x+y)/2 Mora se upravo tako napisati... (zašto? to nek probaju bez zagrada i nek zaključe zašto rezultat nije isti-točan, tako se uči).

Zahvaljujem se, prenijet ću im ovo i tražit povratnu informaciju kako uspjevaju.
Molim Vas pomoć u rješavanju ovih 11 zadataka iz Small basica. Ja programirati neznam, a potrebno je učenicima jedne srednje škole. Ovo im je zadaća. Navodno profesor ništa ne objašnjava i očekuje da oni sve znaju, tipično. Ukoliko ih netko zna rješiti i ima volje, bio bi mu do neba zahvalan, zajedno sa dosta učenika
U prilogu imate pomoć koju su oni dobili za rješavanje, ukoliko vam je potrebna.
Sintaksa naredbe PRINT:
PRINT izraz PRINT "komentar"
PRINT izraz, PRINT "komentar",
PRINT izraz; PRINT "komentar";
Sintaksa naredbe INPUT:
INPUT a
INPUT "komentar";a
INPUT "komentar";a, b, c ...
Zadaci:
1. Dodijelite varijabli x vrijednost 10 i zatim je prikažite.
2. Dodijelite varijabli x vrijednost 10, pomnožite sa 5 i zatim prikažite rezultat.
3. Vrijdnost varijable x je 6, a varijable y 4. Zbrojene vrijednosti varijabli prikažite na zaslonu.
4. Varijabli x dodijelite vrijednost 3. Prikažite vrijednost izraza (x*3-x*2)/2 na zaslonu.
5. Korisnik neka unese vrijednosti varijabli x i y tipkovnicom. Ispišite zbroj tih brojeva na zaslonu.
6. Korisnik neka unese vrijednosti varijabli x i y tipkovnicom. Ispišite umnožak tih brojeva na zaslonu.
7. Korisnik neka unese vrijednosti varijabli x i y tipkovnicom. Ispišite rezultat zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja na zaslonu u istom redu.
8. Korisnik neka unese vrijednosti varijabli x i y tipkovnicom. Ispišite rezultat zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja na zaslonu po redovima, jedan ispod drugoga.
Sintaksa naredbi FOR TO NEXT STEP:
FOR brojač = početak TO kraj [STEP korak]
.
.
.
NEXT brojač
Zadaci:
9. Napišite program koji će ispisati brojeve od 10 do 20 i pored svakoga od njih umnožak tog broja i broja 10.
10. Napišite program koji će pomnožiti parne brojeve između broja a i b koje će korisnik unijeti tipkovnicom.
11. Napišite program koji će izračunati aritmetičku sredinu brojeva između a i b koje će korisnik unijeti tipkovnicom.