
Vaš audio kutak


Jučer stigao remen (flat belt) za Technisc 631, pa sam malo majstorirao i zamijenio i sad je kazetofon u punoj formi.

Danas, nakon 20 h je započela prezentacija Rotary Audio u mojem gradu.
Bila su postavljena dva vrhunska sustava.
Jedan sa Kharma Enigma Veryon zvučnicima (240.000€), dCS Rosini Ampex izvorom, Audio Research Phono preampom, Soulution Line preampom i Kuzma gramofonom.
Kabeli su bili iz vrha ponude AudioQuest i mislim da 2 strujna od Kharme.
Drugi sustav je bio sa Sonus Faber Lilium zvučnicima, a sve ostalo je bio Mcintosh (vidi sliku popisa komponenti).
Kabeli su bili AudioQuest.
Slušanje smo započeli sa Kharma zvučnicima.
Izvor je bio mobitel/Tidal, pa na Rosini Streamer /DAC.
Bilo je to dobro, možda malo oštrije, ali je problem bio i zbog puno ljudi koji su stvarali žamor.
Kharme imaju velike bass membrane, velike ekskurzije, tako da dubokih tonova nije nedostajalo.
Međutim, sa gramofonom je to puno bolje zvučalo.
Prirodnije, bitno manje naporno i slušljivije.
Ne ide Tidal (preko moba) u istu rečenicu sa vrhunskim gramofonom.
Kada se društvo dobrano razrijedilo prešli smo na drugi sustav, na Sonus Faber Lilium (140.000 €) i Mcintosh.
To je već bila sasvim druga pjesma !
Prvo zbog puno veće tišine od publike, a drugo zbog toga jer se glazba puštala sa vrhunskog cijevnog CD Playera (nije to Tidal !).
Vrlo smireno, nenaporno, "muzikalno", lijepo....čisti užitak !
Bolje je to zvučalo od prethodnog sustava zbog malog broja ljudi (tišina) i zbog boljeg izvora glazbe.
Preporuka je da bi se na prvom sustavu trebala puštati glazba prvenstveno sa gramofona.
Za akustički tretman se pobrinula firma SST Acoustics, prvenstveno sa svojim Bass Trapovima.
Naravno, kako smo u Međimurju bilo je free pijače od najboljih lokalnih vinarija, tako da usta nisu bila suha.
Sklopila su se nova poznanstva, obnovila stara, tako da je Show prošao u odličnom druženju i vrlo dobrom raspoloženju svih sudionika.
Čuti ćemo sutra kako će se sustavi pokazati na danjem svjetlu. Možda opet bude nekog iznenađenja i drugačijih utisaka.
LP svima !

dajte mi koji prijedlog dobre novije snimke jazz albuma ženskog vokala...npr kao Diana Krall Turn Up the Quiet...
thx

Danas, nakon 20 h je započela prezentacija Rotary Audio u mojem gradu.
Bila su postavljena dva vrhunska sustava.
Jedan sa Kharma Enigma Veryon zvučnicima (240.000€), dCS Rosini Ampex izvorom, Audio Research Phono preampom, Soulution Line preampom i Kuzma gramofonom.
Kabeli su bili iz vrha ponude AudioQuest i mislim da 2 strujna od Kharme.
Drugi sustav je bio sa Sonus Faber Lilium zvučnicima, a sve ostalo je bio Mcintosh (vidi sliku popisa komponenti).
Kabeli su bili AudioQuest.
Slušanje smo započeli sa Kharma zvučnicima.
Izvor je bio mobitel/Tidal, pa na Rosini Streamer /DAC.
Bilo je to dobro, možda malo oštrije, ali je problem bio i zbog puno ljudi koji su stvarali žamor.
Kharme imaju velike bass membrane, velike ekskurzije, tako da dubokih tonova nije nedostajalo.
Međutim, sa gramofonom je to puno bolje zvučalo.
Prirodnije, bitno manje naporno i slušljivije.
Ne ide Tidal (preko moba) u istu rečenicu sa vrhunskim gramofonom.
Kada se društvo dobrano razrijedilo prešli smo na drugi sustav, na Sonus Faber Lilium (140.000 €) i Mcintosh.
To je već bila sasvim druga pjesma !
Prvo zbog puno veće tišine od publike, a drugo zbog toga jer se glazba puštala sa vrhunskog cijevnog CD Playera (nije to Tidal !).
Vrlo smireno, nenaporno, "muzikalno", lijepo....čisti užitak !
Bolje je to zvučalo od prethodnog sustava zbog malog broja ljudi (tišina) i zbog boljeg izvora glazbe.
Preporuka je da bi se na prvom sustavu trebala puštati glazba prvenstveno sa gramofona.
Za akustički tretman se pobrinula firma SST Acoustics, prvenstveno sa svojim Bass Trapovima.
Naravno, kako smo u Međimurju bilo je free pijače od najboljih lokalnih vinarija, tako da usta nisu bila suha.
Sklopila su se nova poznanstva, obnovila stara, tako da je Show prošao u odličnom druženju i vrlo dobrom raspoloženju svih sudionika.
Čuti ćemo sutra kako će se sustavi pokazati na danjem svjetlu. Možda opet bude nekog iznenađenja i drugačijih utisaka.
LP svima !
A međimurski brazilici samo gledaju koliko bakra na jednom mjestu

Smeđimurci :D

dajte mi koji prijedlog dobre novije snimke jazz albuma ženskog vokala...npr kao Diana Krall Turn Up the Quiet...
thx
Karen Souza - Essentials
Lyn Stanley - Interludes
Lori Lieberman - Truly
...

Uvijek me zacudi cjenovni razred uredjaja koji se prezentiraju u Hr, sta stvarno postoji trziste?

Postoji, ali u vrlooo malom obimu.
Koliko, ne znam točno.
Kod mene ih ima cca 10-ak koji imaju slične High End sustave.

Uvijek se zacudi cjenovni razred uredjaja koji se prezentiraju u Hr, sta stvarno postoji trziste?
Nije čudo vidjeti nekoga da živi u trošnoj olupini od prostora sa high end sustavom. Osobno sam upoznao jednog gospodina koji je živio u nekoj polušupi u Mesničkoj u Zagrebu sa sustavom koji je vjerojatno vrijedniji od njihovog stana.
Pa i ako sam pogledaš slike po netu, vidjet ćeš da su to većinom ljudi koji svoje resurse usmjeravaju većinom na to

Nedavno kupljen demo primjerak Topping D90 mqa, kao nov a povoljno.
Više nego ugodno iznenađenje u postojećem sustavu.
I bolje da mi ne lupa više bas, tako da mi ta lagana nježnost odgovora, ne nužno i paše.
I akustika se predivno čuje na njemu.

Sve i jedan dac je linearan kroz cijeli frekvencijski opseg, nisu mi jasni komentari da neki ima izraženiji ili manje izražen bas ili neki drugi dio spektra.

Sve i jedan dac je linearan kroz cijeli frekvencijski opseg, nisu mi jasni komentari da neki ima izraženiji ili manje izražen bas ili neki drugi dio spektra.
Plus što su S/N ratio i distorzija već dobrih 6-7 godina apsolvirani u sferu end gamea i na jeftilenu od DAC-ova (a zadnjih godinu-dvije i na jeftilenu od pojačala). Ali nema smisla tupiti o tome, baš kao ni nekoga uvjeravati da Zemlja nije ravna ploča.

Da je u pitanju samo chip onda bi možda i bilo tako kako tvrdiš. Bitno je ono što je oko chipa, a toga ima dosta i to utječe na zvuk. Nagluh čovjek bi čuo razliku WiiM Mini dac-a i TEAC UD-505-X dac-a.

Ruku u vatru da ne bi skuzio AB test razliku između mp3a i flaca , da ne spomenem i banalnije stvari.

Da je u pitanju samo chip onda bi možda i bilo tako kako tvrdiš. Bitno je ono što je oko chipa, a toga ima dosta i to utječe na zvuk. Nagluh čovjek bi čuo razliku WiiM Mini dac-a i TEAC UD-505-X dac-a.
Pa ne mjeri se na izlazu iz chipa nego na izlazu/izlazima iz uređaja. Gledam baš recenziju i rezultate mjerenja tog WiiM Mini-a kad ga već spominješ. I ono, hm, preko toslinka ima 141dB SINAD i malo ispod 85 dB na analognom izlazu (što je i dalje sasvim dovoljno za sve uzraste ljudske vrste), response unutar 0,1-0,2dB od 20Hz do 20kHz (znači flat). Pa ne znam kakve to netko mora imati senzore u glavi da može razlikovati zvuk s toga i bilo čega drugog transparentnog? Taj drugi uređaj bi morao biti stvarno opako smrdan da toliko drugačije zvuči da se to i čuje. E sad, ako netko smatra instrument inferiornim sluhu, ili mu na zvuk utjeće cijena i reputacija uređaja, odn. branda, ja to razumijem. Samo to je onda već sfera psihoakustike i religije, a to se baš i ne može mjeriti, osim možda dubinom rupe u džepu .

nazalost zbog minijaturizacije zna bit razlike u sub basu, nema mjesta za 10uF mkp i slicno, pa stave ili los elektrolit koji ima distorziju u sub pa zbog psihoakustike izgleda jaci bas ili stave nedajboze keramiku 1uf i slicno pa ni ne bude sub basa zavisi kolika je ulazna impedanca pojacala. prije kupnje pogledat slike na google i ako se ne crvene wime kod izlaza ne kupuj hah.

Realno, posljednjih 35-40 pa možda i više godina pojačala imaju specke od 100tinjak dB SNR linijski, i distorzije tipa 0,005 % THD, pa svejedno to ne znači da imaju savršen performans. Recimo ovo sam prepisao sa specsheeta od Technicsa SU-V900 iz 1990., ogromnog i moćnog pojačala koje svejedno nije postalo etalon po kojem se svi ostali mjere, realno nije postao čak niti neki prodajni hit a kamoli kult kao npr. Sonyevi VFetovi koji imaju nešto lošije tehničke specifikacije.
U pravilu se zaboravlja da pojačalo samo za sebe ne predstavlja ništa, bez opterećenja odnosno zvučnika, a tu već faktori rastu na kvadrat.
Što se tiče digitalnih komponenti, tu je stvarno razlika puno manja, a ja smatram da je što se tiče streamera presudan moment kvaliteta procesiranja u obradi signala, dakle prije D/A konverzije.

Iskreno... zaboli me za tvoju ruku. Zaboli me za tvoje mišljenje. Bitan si mi kao lanjski snig u Sikkimu.

Ne bi trebao druge suditi po sebi. Tu uvijek nastane problem.

Je, svi DAC-evi su "linearni i transparentni" u cijelom zvučnom spektru.
I svi zvuče skoro isto.
Ali ne u ovom svemiru......

Je, svi DAC-evi su "linearni i transparentni" u cijelom zvučnom spektru.
I svi zvuče skoro isto.
Ali ne u ovom svemiru......
Da, još spominju Zemlju i ravnu ploču, a ne vide da pričaju o sebi.

deckard Pa ko je reka da se mjeri na izlazu iz chipa?! Bitno je ono što izlazi iz uređaja i to je rezultat djelovanja chipa i svega onoga oko chipa. To ti je vjerojatno izmjerio Amir pa si našao potvrdu svoje mjeračke dogme. Pitao bih ga je li slučajno mjerio i svoje Levinsone.
Da li je nešto "smrdano" ili nije to ti ne možeš odredit. Samo bi trebao malo poslušati i znati kako se sluša pa da uočiš razliku, ali meni se sve čini da je tebi, kako bi mi ovdje u Dalmaciji rekli, slon prnija u uvo pa ti ne preostaje drugo već buljit u te brojke koje ti je, uzgred rećeno, isporučio lik s kojim se sprda audiofilska zajednica.

deckard Pa ko je reka da se mjeri na izlazu iz chipa?! Bitno je ono što izlazi iz uređaja i to je rezultat djelovanja chipa i svega onoga oko chipa. To ti je vjerojatno izmjerio Amir pa si našao potvrdu svoje mjeračke dogme. Pitao bih ga je li slučajno mjerio i svoje Levinsone.
Da li je nešto "smrdano" ili nije to ti ne možeš odredit. Samo bi trebao malo poslušati i znati kako se sluša pa da uočiš razliku, ali meni se sve čini da je tebi, kako bi mi ovdje u Dalmaciji rekli, slon prnija u uvo pa ti ne preostaje drugo već buljit u te brojke koje ti je, uzgred rećeno, isporučio lik s kojim se sprda audiofilska zajednica.
Neš ti slonova, prdeža, zlatnih ušiju koje znaju slušati i takvih argumenata. Dogme? Da nisi malo pobrkao pojmove? E pa sretno s takvim pristupom ako su ti rezultati mjerenja dogme. Kao što rekoh, uzalud nekome govoriti da je zemlja okrugla kad on jasno vidi da je ravna. Jer ovima koji tvrde da nije ravna vjerojatno nešto nije u redu s vidom. Inače postoje audiofili i audiofoolsi. E sad, koji se od njih sprdaju s Amirom i ekipom koja je i relevantne proizvođače u audio industriji natjerala da sklapaju inženjerska remek-djela temeljena na mjerenjima, ne bi trebalo biti teško zaključiti.

Sad ću ja tebi nešto reć iako znam da neće imat nikakvog utjecaja na tvoje jednoumlje. Vi koji ste toliko zaluđeni brojkama uopće ne marite za glazbom koja iz zvučnika izlazi. To znam iz iskustva. Imao sam nekoliko takvih poznanika. Takvi nisu uspijevali uočiti nikakve razlike ni kod promjene zvučnika, ni zvučničkih kabela, ni pojačala... i iz te svoje nemoći prebacili su se na brojke mjerenja i tako postali audiofoolsi. Mjerenja su bitna proizvođačima kako bi tvikanjem uređaj napravili po svom guštu. Poslije toga mjerenja nemaju svoj smisao. Ili ti se sviđa zvuk tog uređaja ili ne. Ako ti se ne sviđa ideš na drugi. Znači jedino što je bitno je poslušati uređaj, a ne ka oni redikul Amir, izmjeri uređaj i bez slušanja stavi onog retardiranog Pink Panthera i ovce ga slijede. A kakvog Pink Panthera će on stavit ovisi o dogovoru s proizvođačem. Sigurno mu se zvuk Levinsona sviđa pa ga javno ne mjeri jer zna da bi se mjerenja istog kosila s njegovom dogmom. Naravno da se prije kupovine poslužim mjerenjima što proizviđača, što recenzenata samo radi okvirnog dojma, ali nakon toga ide isključivo slušanje.

Sad ću ja tebi nešto reć iako znam da neće imat nikakvog utjecaja na tvoje jednoumlje. Vi koji ste toliko zaluđeni brojkama uopće ne marite za glazbom koja iz zvučnika izlazi. To znam iz iskustva. Imao sam nekoliko takvih poznanika. Takvi nisu uspijevali uočiti nikakve razlike ni kod promjene zvučnika, ni zvučničkih kabela, ni pojačala... i iz te svoje nemoći prebacili su se na brojke mjerenja i tako postali audiofoolsi. Mjerenja su bitna proizvođačima kako bi tvikanjem uređaj napravili po svom guštu. Poslije toga mjerenja nemaju svoj smisao. Ili ti se sviđa zvuk tog uređaja ili ne. Ako ti se ne sviđa ideš na drugi. Znači jedino što je bitno je poslušati uređaj, a ne ka oni redikul Amir, izmjeri uređaj i bez slušanja stavi onog retardiranog Pink Panthera i ovce ga slijede. A kakvog Pink Panthera će on stavit ovisi o dogovoru s proizvođačem. Sigurno mu se zvuk Levinsona sviđa pa ga javno ne mjeri jer zna da bi se mjerenja istog kosila s njegovom dogmom. Naravno da se prije kupovine poslužim mjerenjima što proizviđača, što recenzenata samo radi okvirnog dojma, ali nakon toga ide isključivo slušanje.
O mjernim metodama i (ne)sposobnostima tog lika je već pun internet.

Tja, blago onima koji ne čuju neke razlike među nekim komponentama ili kabelima.
Sve je to stvar volje ili mogućnosti da nešto isprobaš u vlastitom sustavu.
U specifikacije, razne testove (i rijetko priložena mjerenja) se možeš samo relativno pouzdati, samo kao okvirni i uvodni info.
Takv je to hobi.

To ko što čuje ili ne je pod jako velikim upitnikom, a svi to prezentiraju kao činjenice. Istina je daleko od toga. Dajem ruku u vatru da večina koja tvrdi da svašta čuje, ne čuje niti 10% toga što tvrdi.
Uvjerio sam se u to toliko puta da opće više ne uzimam ozbiljno bilo koji rezenziju ili komentar na zvuk kad to prelazi neke razumne granice.
Ljudi se sprdaju a Amirom, hm, nije da ga branim jer mi je poptouno nebitno, ali poznato je kako audiofili reagiraju na mjerenja i ako itko pokuša razbiti mitove u koje vjeruju.
Naravno da je sve bitno i mjerenje i slušni test.
Ali anegdota o tome tko što čuje, ima ovdje ekipe iz Audiofilskog kluba, ne zna je li još aktivan, ali bio sam par puta tamo na slušanju i druženju i dobro se sjećam jednog druženja gdje su se slušali jedni zvučnici i pojačalo, nije sad bitno koje, ali u publici su bili svi etablirani audiofili i glavne face s foruma i svi su komentirali zvuk, kao bio je ok, dobar, hvalilo se da dobro svira, standardni komentari, meko bi malko više ovoga, neko onoga, ali generalno je to bilo dobro. Sustav i je bio dobar i dobro svirao , to potvrđujem, ali ne u tom trenutku, tj čitavih sat vremena dok je večina slušala, sustav je bio krivo spojen. Eto ja koji nikad nisam pridavao neku preveliku važnost kabelima, tj bitno da nije neko smeće, ostalo mi je sve vrlo slično zvučalo pa sam se prestao opterečivati time, eto primjetio sam da mi nešto ne štime u zvuku, pa se prošetao do sustava malo pogledao i skužio da su greškom oba zvučnika spojena na isti kanal pojačala, raspored konektora je bio čudan pa razumijem zašto se to dogodilo.
Ali eto , nitko od ekipe koji sve čuje nije čuo da sluša cijelo vrijeme jedan kanal, čak ne niti mono snimku, nego jedan kanal. Tako da mi je to bilo veliko buđenje koliko i što zapravo ekipa čuje i koliko su neke prepirke besmislene.
Naravno kad se spojilo kako treba to je bila totalno drugačiji zvuk, ali tada je večina ekipe već otišla

Koliko god prezirem te kojima je bitno jedino mjerenje i samo mjerenje toliko prezirem i ovu drugu stranu kojoj i boja kabineta utječe na zvuk zvučnika. Ja iskreno vrlo teško uočim razliku između flaca i mp3 320. Pronađem je u dijelovima gdje prevladavaju visoki i to mi zahtijeva veliku koncentraciju. Svemu tome treba jedan balansirani pristup. Ponavljam, prije kupovine pogledaš mjerenja proizvođača, recenzenata…, odabereš uređaj i tada slijedi slušanje o kojem sve ovisi. Brojke ti neće pokazati kako nešto zvuči u tvom prostoru već ćeš imati neku grubu okvirnu sliku. Kod nas je teško nešto poslušati prije kupovine pa se ide onako… na rizik kao i ja bezbroj puta, ali to je neka druga priča.

Prije par godina prijatelj nas pozvao na veceru i majka mu je spremila gulas od hobotnice,sve je bilo divno i super dok nismo probali doticni gulas koji je bio presoljen!
Nakon sat vremen dolazi frend koji je kasnio i sjeda za stol,i mi svi u sali na glas komentiramo kako je gulas neslan..i sto frend radi uredno probaje i kaze,je neslan je i dobro posoli vec preslani gulas i daje palac gore kako je sad kako treba!
Zajeban je utjecaj vecine…
Sve te stream glazbene platforme dobivaju iste materijale od izdavačkih kuća (kamo bi došle kuće da svaki materijal posebno pripremaju za određeni servis), s tim da je Tidal htio nešto više i traži HI-Res, a takvog materijala (izvornog) nema puno i zbog toga postepeno uvodi samo HI-FI, odnosno CD kvalitetu.
A tu su i autorska prava i želja nekih izdavačkih kuća, može CD kvaliteta, a ako se želi HI-Res kupite direktno od izdavačkih, pogotovo mastere.
Ne znam,imam vec duze vrijeme i Tidal i Qobuz i Qobuz mi zvuči bolje od Tidala. Međutim Tidal mi ima nekako bolji recommendation pjesama raznih zanrova i na njemu mi je to bolje razrađeno. Npr danas ujutro slušam mješavinu neku aka 50 shades of grey elektro laganice (mogu vam dat link playliste takvih stvari koje mi nekad u pozadini oke zvuče. I Tidal ima tipa dosta bolji izbor takvih stvari dok qobuz nema. I opcenito jbg nema iste mjuze tu i tamo i onda saltam ovdje i ondje. S tim da si kontroliram oba servisa preko app na mobitelu gdje mi PC sluzi kao host a mob kao remote jel