Linux

Linux - Općenito

hrx pon 21.10.2013 16:25

Potkrala ti se greška u stilovima, zato što ne vjerujem da si ovo htio namjerno - vidi prvu sliku. U KDE-Unity postu, glavni dio je u redu, dok se u komentarima pojavljuje Impact.

 

Ako jesi ... Impact je header, a ne body font - na drugoj slici dolje su zamijenjene uloge fontova. U ovom slučaju, Arial je body font, a Impact se koristi za naslove. Tekst je znatno čitljiviji nego prva kombinacija.

 

Još nešto: iza znakova interpunkcije - točke, zareza, upitnika, dvotočke, zagrada, itd. - dolazi jedan razmak, što je vidljivo u ovoj rečenici.

g12356 pon 21.10.2013 17:31
hrx kaže...

Potkrala ti se greška u stilovima, zato što ne vjerujem da si ovo htio namjerno - vidi prvu sliku. U KDE-Unity postu, glavni dio je u redu, dok se u komentarima pojavljuje Impact.

 

Ako jesi ... Impact je header, a ne body font - na drugoj slici dolje su zamijenjene uloge fontova. U ovom slučaju, Arial je body font, a Impact se koristi za naslove. Tekst je znatno čitljiviji nego prva kombinacija.

 

Još nešto: iza znakova interpunkcije - točke, zareza, upitnika, dvotočke, zagrada, itd. - dolazi jedan razmak, što je vidljivo u ovoj rečenici.

  Imam osjećaj da bi bilo najjednostavnije da stil stavim na default prvo pa da se počisti.budem čim nađem koju minutu.

Dementor sri 6.11.2013 00:23

zanima me, ako ima netko stručan, da to može objasniti na malo jednostavniji način... kolika je razlika u grafici OpenGL-a 4+ i DX11 ? mislim u kvaliteti... jer kada je izašao Crysis onda su svi govorili kako je realna grafika i to sve, a on je podržavao DX10. kako sad izgledaju igre koje su rađene u DX11 i onda portane na Linux i OpenGL ? je li izgledaju lošije ?

josipva sri 6.11.2013 00:26
rustweaver kaže...

Od benchmarka ništa dok Mesa ne dostigne OpenGL 4 specifikaciju. A ionako nema koristi od benchmarkiranja blobova jer su tu negdje rame uz rame sa windows verzijama.

Da je bar tako. Za Nvidiu vrijedi, ali AMD blob je smeće teže.

rustweaver sri 6.11.2013 17:25
Dementor kaže...

zanima me, ako ima netko stručan, da to može objasniti na malo jednostavniji način... kolika je razlika u grafici OpenGL-a 4+ i DX11 ? mislim u kvaliteti... jer kada je izašao Crysis onda su svi govorili kako je realna grafika i to sve, a on je podržavao DX10. kako sad izgledaju igre koje su rađene u DX11 i onda portane na Linux i OpenGL ? je li izgledaju lošije ?

OpenGL 4 i Direct3D 11 izlažu više-manje potpuno istu hardversku funkcionalnost. Razlike između ta dva su najbitnije programerima, jer se razlikuju u načinima kojima se neke stvari obavljaju. Dakle jednostavan odgovor: ako programeri obave svoj posao kako treba igre prebačene sa Direct3D-a na OpenGL neće izgledati lošije a ni bolje.

 

Problem OpenGL-a je što nema čvrste kontrole i nekog tijela koje će nadzirati kvalitetu drivera, za razliku od Direct3D-a kod kojeg Microsoft jako kontrolira kvalitetu grafičkih drivera koje proizvođači pišu. Stoga nije rijetkost naletjeti na probleme u OpenGL aplikacijama. To je krivnja programera, i onih koji pišu drivere i onih koji pišu aplikacije.

hrx sri 6.11.2013 20:56

Prvi dio - slažem se u potpunosti, za krajnjeg korisnika u gotovo svim slučajevima nema razlike u kvaliteti prikaza.

 

Drugi dio - implementacija OpenGL-a mora proći testove specificirane od strane Khronos Groupa - ako ih ne prođe, ne smije oglašavati kompatibilnost s OpenGL-om.

 

If you or your company is developing a product that implements a Khronos API then you must pass conformance tests defined by Khronos before you can use the name or logo of the API in association with your product or call your product ‘compliant’ or ‘conformant’ with a Khronos specification. This is to ensure that Khronos APIs are consistently implemented by multiple vendors to create a reliable platform for developers.

 

Sličan proces ima i Microsoft (WHQL testiranje) u kojem se dobiva pravo korištenja "Certified for Windows" logoa.

 

Što se tiče same kvalitete implementacije, preporučam čitanje članka Why you should use OpenGL and not DirectX sa sitea Wolfire Gamesa u kojem preporučaju korištenje OpenGL-a. Članak pomalo liči na propagandu, ali dio koji je relevantan za ovu raspravu vrijedi - dio pod nazivom Why does everyone use DirectX? i točke 1. i 2. ispod njega. Ukratko - manje OpenGL developera zbog Microsoftovog FUD-a znači manje bug reportova u vezi OpenGL drivera, lošije OpenGL drivere i stoga više developera koji odustaju od OpenGL-a.

 

Situacija se danas sve više okreće u korist OpenGL-a, ponajviše zbog njegove višeplatformnosti, iako najveći problem ostaje podrška za debugiranje koja je slabija kod OpenGL-a u odnosu na DirectX zbog manjka odgovarajućih alata. Kada su Valveovci pitali developere igara koji je najveći problem kod portanja igara na Linux, većina je odgovorila da su to slabe mogućnosti debugiranja OpenGL koda. Više o tome možete pročitati u članku On OpenGL debugging na LWN.net. Izvadak:

 

During the Graphics and Display microconference at Linux Plumbers Conference (LPC) 2013, Ian Romanick presented a session detailing the state of the art in tools used for debugging and optimizing 3D graphics code. The state of said art is, clearly, poor—riddled with vendor-specific applications and options with limited functionality. The situation is not drastically better on proprietary operating systems than it is on Linux, but there is clearly more work that needs to be done to meet developers' needs.

rustweaver sri 6.11.2013 22:19
hrx kaže...

Drugi dio - implementacija OpenGL-a mora proći testove specificirane od strane Khronos Groupa - ako ih ne prođe, ne smije oglašavati kompatibilnost s OpenGL-om.

Da da, možeš misliti. U praksi ti to malo drukčije izgleda. Prolazak testova ne znači da bugovi ne postoje, nego samo znači da se ne očituju u testnim slučajevima. Pitaj boga koliko su ovi testovi iscrpni, po svemu sudeći ne baš puno, jer bugova ima na sve strane -> Nvidijin driver pušta i više od onoga što bi smio, AMD-ov često niti ono što bi trebao, a u Intelu se muče sa krpanjem hardverskih bugova softverskim putem. Kontrola tu postoji praktički samo u tragovima.

 

Khronos nikada nije bio poznat po učinkovitosti i odlučnosti. Kontrola baš i nije na nivou, a nagrada za prolazak kroz te "rigorozne" testove omogućava korištenje službenog OpenGL logotipa i imena "OpenGL" kod nabrajanja značajki.

 

Sjećam se davnih kuknjava Croteamovaca o OpenGL driverima, a sudeći kako se relativno nedavno ID software opekao sa Rageom, situacija se nije mnogo promijenila.

 

Mesa bi lako mogla učiniti više za OpenGL nego što je to khronos do sada napravio, čak se i referentni rasterizer nazire kao i otvorena vrata za normalno i mnogo rigoroznije testiranje.

g12356 ned 8.12.2013 14:40

Ovako u retrospektivi možemo vidjeti kako je Bug prvo par mjeseci davao pozornost Linuxu,onda se Dragi nešto zeznulo pa su ga par mjeseci crnili,a sada se sve to smirilo i vratilo u početno stanje.

 

Steam barem još uvijek drma šta se tiče Linux gaminga i to se nastavlja val...

Arnold Layne ned 8.12.2013 14:44
g12356 kaže...

Ovako u retrospektivi možemo vidjeti kako je Bug prvo par mjeseci davao pozornost Linuxu,onda se Dragi nešto zeznulo pa su ga par mjeseci crnili,a sada se sve to smirilo i vratilo u početno stanje.

 

Steam barem još uvijek drma šta se tiče Linux gaminga i to se nastavlja val...

samo da dođe portal 2 SDK za linux :) odma cemo vidjet jos vise igara kao stanley's parable

kuja sri 13.5.2015 19:29

Vi ste budale što korisitite linux! Ja sam iako sam glupo žensko taj os sama prekodirala u skroz novi os koji će biti svima dostupan. Da, drkadžije, ja iako sam žensko uspjela sam u 5 minuta cijeli ubuntu provući kroz naredbene retke i prekodirati ga i pretvoriti u novi os. Pa vi pišite.

Virty sri 13.5.2015 19:40
kuja kaže...

Vi ste budale što korisitite linux! Ja sam iako sam glupo žensko taj os sama prekodirala u skroz novi os koji će biti svima dostupan. Da, drkadžije, ja iako sam žensko uspjela sam u 5 minuta cijeli ubuntu provući kroz naredbene retke i prekodirati ga i pretvoriti u novi os. Pa vi pišite.

 

hrvooje pon 20.11.2017 22:44

Izgleda da će novi Ubuntu imati nove defaultne ikone i temu. Ikone će biti Suru na kojima radi Sam Hewitt, slobodni dizajner. Tu možete vidjeti njegov radi i podržati ga. Međuostalim, radio je i na ElementaryOS dizajnu, a ako to nije lijepo onda ne znam što jeste. POgledajte samo te ikone. Kome ovo nije lijepo nek dobije malware.

 

Download ikona 

Kako instalirat   ⚠ kompajliranje i konzola alert, tema nije završena

 

 

ihush sri 22.11.2017 21:24
hrvooje kaže...

..

Moj Ivy je toliko star da ni 'rupe' ne podržava ;)

.. 

 

- podržava :)

- smiješno je govoriti o frimwareu.. ''..a sigurnosni su stručnjaci ukazali da je gotovo nemoguće onemogućiti funkcionalnost kako bi se spriječilo moguće iskorištavanje ranjivosti ..''

Isenbeck sub 20.10.2018 13:27

Kako instalirati Linux na prijenosni SSD disk, koju distribuciju i koji način instalacije?

 

Imam službeni laptop sa Windows 10 OS. Taj laptop je "prisluškivan" i ne želim ga koristiti za osobne potrebe. Radim po terenima u inozemstvu i nezgodno mi je nositi dva laptopa.

Iz tog razloga, na prijenosni SSD disk kapacieteta 250 GB instalirao sam prijenosni Windows 10 OS. I sve je bilo u redu i lijepo je radilo dok Windowsi nisu napravili update i uništili mi boot sektor (pretpostavljam) na službenom laptopu.

Nikakav Recovery ili slično ne pomaže. Svi podaci su na disku, ali disk nije prepoznat kao uređaj sa kojega se može pokrenuti sustav. Dakle, moram eliminirati mobilne Windowse i ne mogu riskirati s njima kada mi firma pošalje zamjenski laptop.

Iz tog razloga, koristio bih Linux na SSD prijenosnom disku (maknuo bih Windowse) te bih sa time zapravo samo koristio hardware laptopa, dok službeni OS ne bih dirao niti želim da mi tamo ostaju kakvi tragovi.

Koliko vidim, imam na izboru dva načina instalacije Linuxa - puna instalacija i LIVE instalacija sa presistance particijom.

Puna instalacija radi brže i bolje. No, ne znam da li bi mi takav način instalacije napravio dual boot ili nešto slično što bi se vidjelo prilikom pokretanja službenih Windowsa. Osim toga, postoji mogućnost da mijenjam laptope tijekom rada, a ne znam kako bi se ponašala puna instalacija ako bih ju priključio na drugačiji hardware.

Druga opcija je LIVE distribucija se persistance-om. No, prema nekim izvorima, takva instalacija ne radi system update pa bih nakon nekog vremena "zaglavio" sa starom verzijom OS-a? Ako bih se odlučio na ovakvu instalaciju, vjerojatno bih koristio Universal USB installer, ali ne znam koliko točno postaviti za persistance. Da li trebam unaprijed formatirati SSD? Koja distribucija bi bila najbolja? Da li bih mogao instalirati Mint ili Ubuntu?

Buhaha sub 20.10.2018 19:59

Hm nisam baš siguran da inastalacja na vanjski disk radi brže i bolje od live kad i jedan i drugi idu kroz isti usb. Instalacija ima drugih prednosti nad live OS ali ne brzinu. Nisam siguran ali mi se tako čini ??