zeroname čet 5.12.2013 18:49
1domagoj1 kaže...

Sudjelovao sam na tom PISA projektu, 2006. godine, tada sam bio cini mi se 2. r. srednje skole, zadaci zaista nisu predstavljali nekakav problem, tako da je ovo jednostavno odraz naseg loseg obrazovnog sustava.

 

"Čak 98% ih je odgovorilo da je “važno truditi se u školi“, a isti postotak je odgovorio i da  „uživa dobiti dobre ocjene“ i po tome smo svjetski prvaci,  za razliku od samo 58% Japanaca kojima je to bitno."

Da, vazno je truditi se u skoli, ali drugi dio pokazuje da je mladima veci uzitak dobiti dobru ocjenu nego dobiti znanje, tako bih ja to interpretirao. I to je los stav. Hebes peticu ako znas samo za taj test ili ako minimalno znas pa ti je poklonjeno i slicni slucajevi. Daje ti uzitak, ali on je isprazan i kratkog trajanja jer ustvari nisi dobio ono bitno, znanje.

 

"Osobito su ambiciozni hrvatski roditelji, nas 60% očekuje da će im djeca biti na nekom menadžerskom položaju do svoje 30 godine, a 45% nas očekuje da će djeca steći sveučilišnu naobrazbu."

Strasno. Jer menadzeri inace pokrecu svijet i donose inovacije. {#} Eh, dragi roditelji, a da ocekujete da vam djeca budu znanstvenici, inzinjeri, umjetnici, glazbenici i sl. te da ih na to poticete? I onda se cudimo strasnim rezultatima, a svi bi bili menadzercici i namakali brzu lovu.

jeb* ti to znanje moš se slikat kad ti profesor zaključi 3 ili 4 u srednjoj školi je najbitnije dobit 5 i što više njih jer kad ljepo dođeš na postani student i kad te program makne sa liste jer nemaš dobar prosjek. Ni rezulazi na maturi ne pomažu ako imaš loš prosjek.

wifi čet 5.12.2013 19:08
zeroname kaže...

jeb* ti to znanje moš se slikat kad ti profesor zaključi 3 ili 4 u srednjoj školi je najbitnije dobit 5 i što više njih jer kad ljepo dođeš na postani student i kad te program makne sa liste jer nemaš dobar prosjek. Ni rezulazi na maturi ne pomažu ako imaš loš prosjek.

i onda dodjes na faks sa svojom fiktivnom peticom i vec na prvoj godinu postanes jedan od otpisanih! petica ima previse!

 

pocevsi od osnovne skole, preko srednje, pa do fakulteta, zapravo gdje god u hrvatskoj imas u skolstvu ocjene, sustav ocjenjivanja je potpuno kriv! kako drukcije objasnit hiperinflaciju odlikasa u osnovnoj skoli, hiperinflaciju odlikasa u srednjo skoli... 

 

  u prosjeku bi 50% svih ucenika trebalo imati ocjenu 3, po 15% 4 i 2, dok bi nekih 10% trebali bit odlikasi i oni koji padaju godinu. Krivulje donekle variraju u postotcima, ali nigdje nema vise odlikasa nego u nas. apsurdni su upisi u gimnazije gdje doslovce dodatni bodovi dobiveni ko zna kojim metodama odlucuju hoce li netko bit upisan ili ne. u najmanju ruku, covik bi ocekiva da tamo kroz citavo skolovanje nitko nece dobit ni 1, niti past godinu, a istina je daleko od toga. 

ovaj pomak prema 5 samo kaze da se iste dile sakom i kapom (vjerojatnije), ili je gradivo onda ocito prelagano (sto je isto s godinama doslo, jer s pametnim telefonima valjda dosli sve gluplji ljudi i dica)... 

Milka30 čet 5.12.2013 19:41

Ja mislim da je sve ovo preterivanje i obično srahnje!

 

Online gamming prvenstveno koristim da bih chatao sa drugima,jer me to zabavlja!10.tak godina sam online i SAMO jednom sam "upoznao" tipa koji zna za Hrvatsku,bio je nekakav Azijac!I to je to!

Znaci samo cuo,nista vise!Onda idemo dalje:Filipinci,Amerikanci,Juzno Afrikanci,Juzno Amerikanci uopce nisu niti culi za Hrvatsku!Ajd za Europu neki znaju,Njemacku,Mađarsku i Francusku-ali oni su samo to culi!

Par puta sam im objasnjavao za Hrvatsku,Nikolu Teslu,Yu-situacija i rat....nista,nemaju pojma!Jedan lola kaze zavrsio fakultet,a ne zna tko je Nikola Tesla!

Ja znam svaku drzavu na svjetu i 95% njihovih glavnih gradova,90% njihovih zastava i nesto o njihovoj zemlji-a imam samo SSS i nisam extra pametan tip,jednostavno to sam morao znati dok sam isao u skolu!A oni NIKADA NISU ČULI ZA NIKOLU TESLU!Eto probajte i vi sami nekoga is "rest of the world" pitati za Teslu!

Ameri su totalni glupani,oni ne znaju nista o nikome,a kao "pametna nacija"

Jos jedan primjer:Imam sina koji ide u 2 razred OŠ,pa čovječe sta oni sve uce!?U prvi razred je morao znati i čitati i pisati,dok u 4 mora izabrati 2 strana jezika!O čemu mi pričamo?

To su moja iskustva i postoje samo 2 teorije ili su "rest of the world" gluplji od nas ili ja nalazim samo debile na netu!

1domagoj1 čet 5.12.2013 19:57
zeroname kaže...

jeb* ti to znanje moš se slikat kad ti profesor zaključi 3 ili 4 u srednjoj školi je najbitnije dobit 5 i što više njih jer kad ljepo dođeš na postani student i kad te program makne sa liste jer nemaš dobar prosjek. Ni rezulazi na maturi ne pomažu ako imaš loš prosjek.

A zakljuci ti 3 ili 4 zbog cega? Znanja? Jer mu je tako doslo? Ako ti zakljuci 3 ili 4, vrlo vjerojatno si toliko i zasluzio. Jako malo profesora iz nekakvog inata ili bahatosti zakljuci manju ocjenu od realne. Previse sam vidio ljudi na faksu koji su dosli s 5 iz matematike i fizike da bi se za godinu ili dvije ispisali s faksa (govorim o FER-u). Isto tako, za upis ove akademske godine na FER-u uvjet je bio zbroj ocjena iz matematike i fizike na maturi da bude 7. Dakle najmanje 3+4 si morao dobiti na maturi iz matematike i fizike, sto je realno gledajuci s obzirom da se ocjene dijele po normalnoj razdiobi, pis of kejk. ~100 mjesta je ostalo praznih na faksu. Em je matura laksa (od prijemnih ispita koje je FER svojevremeno sastavljao), em se ocjene dijele po normalnoj razdiobi i jos ostane 100 mjesta slobodno?! Sto je najtuznije, i od ovih koji su se uspjeli upisati, dio ce odustati od faksa jer im je pretezak. Tako da za sljedecu godinu faks planira ukinuti taj uvjet 3+4 da popuni sva mjesta jer obicno je tih 100-tinjak ljudi na faksu koju godinu i onda odustanu, a za to vrijeme bi placali ponovne upise predmeta i iz toga se faks dijelom financira. Zlocesto i izpolitizirano, ali jebiga.

 

Evo, ove godine mi je frend upisao FER, jos prije nego je faks poceo tupio sam mu, kreni raditi od prvog dana, cim se vratis doma, pogotovo matematiku, nju ces ionako najvise uciti. Kad je faks poceo i kad je bio na par predavanja iz matematike, doslovno je imao wtf facu i veli mi: "Ovo nije normalno, ja to ne bum zavrsil.". Nakon sto me je prosla prva salva smijeha na njegovu reakciju kad je sam iskusio sto znaci matematika na FER-u, rekoh mu: "Samo uci konstantno i sve bu ok.". Dosla je prva skolska (iliti blic), dobio je 10/10. Sav je bio sretan, ovo, ono, pa se vjerojatno malo i opustio, dosli meduispiti (iliti kolokviji), kad ono sok: 10/40 iz meduispita. E, 25% meduispita. A koliko se ono obicno stavlja granica za 2? 50%? Sad da bi prosao matematiku i imao uopce 2 na kraju mora razvaliti jos jednu skolsku i napisati zavrsni meduispit, tj. kolokvij za 20-ak/40 bodova.

 

Iiih, sto je to zabavno, s petice u srednjoj na jedva dvojku na faksu, jel?

 

Jeb* ti tu peticu iz skole kad lijepo dodes na faks i kad odustanes od njega ili te izbace jer ne mozes dobiti 2 iz necega.

 

Naravno, ovo vrijedi za teske fakultete, a ne neke pisarije od fakseva, na takvima je ionako svejedno sto ti konkretno znas ili ne znas.

stickman1 čet 5.12.2013 20:05

i to je jedan od paradoksa našeg školstva, primjer iznad mene.

 

što ti imaš od toga da znaš sve države svijeta i glavne gradove? osim ako ne planiraš biti profesor geografije, to znanje nećeš moći kapitalizirati (osim na kakvim tv igrama tipa milijunaš, ako ciljaš na te stvari).

kapitalizacija znanja je ono što pokreće gospodarstvo, nisu to ni poticaji države, ni 30-godišnji menadžeri.

 

što drugi nisu čuli za teslu pa su glupi i neobrazovani? a no no. današnji svijet ne treba ljude širokog znanja, već usko specijalizirane na jedno područje. to su amerikanci za koje volimo reć da su glupi. usporedi jednog njihovog inženjera i jednog našeg. gledaj koji će bolje iskoristit to znanje, pretvoriti ga u novac.

 

gledaj njihove pravnike, njihov prosječan pravnik ima iz sebe barem 30 moot courtova (simulirano suđenje), dok koliko tih suđenja ima jedan naš diplomirani pravnik? nula. ili jedan - i to samo zato jer si je mogao platiti ulaz od 1200 kn + putne troškove. tako je bilo krajem 2008., ispravite me ako se štogod promjenilo.

tako možemo za svaku struku, i uvijek dolazimo na isto - široko i neiskoristivo znanje.

 

lijepo je i pohvalno da ti znaš 193 priznatih zemalja svijeta, ali kad netko ne zna te stvari, najmanje znači da je taj netko neobrazovan i neuk :)

 

Onjegin čet 5.12.2013 20:09

Ja radim po hrvatskom planu i programu u BiH (koji se nije promijenio zadnjih 40 godina). Ukratko:

  • Prag za upisivanje u gimnaziju 35 bodova
  • Za 5 treba naučiti ono što je profesor diktirao (gradivo kemije trećeg razreda je pola male teke)
  • Učenik koji je retardiran prolazi ocjenom 4 isto kao i učenik koji je malo lošiji od odlikaša
  • Profesori su kasetofoni s plaćom
  • Prepisivanje se stimulira (zamislite kako sam ja sretan kad tip prepiše od mene i dobije 4, a ja 3, razlika 5 bodova, on stavio rezultato u zagradu, ja nisam)
  • Profesori su retardi?

 

U MOJ RAZRED GIMNAZIJE SA MNOM IDE 15 UČENIKA KOJI NE ZNAJU REĆI TKO JE NAPISAO PINOKIJA, POKAZATI STRANE SVIJETA NA KARTI ILI NABROJATI MUŠKETIRE. PROLAZE ČETVRTICOM, JA NE ŽELIM DA ŽIVIM, A KAMO LI DA SE TRUDIM.

Old Iggy čet 5.12.2013 20:24
Onjegin kaže...

 

U MOJ RAZRED GIMNAZIJE SA MNOM IDE 15 UČENIKA KOJI NE ZNAJU REĆI TKO JE NAPISAO PINOKIJA, POKAZATI STRANE SVIJETA NA KARTI ILI NABROJATI MUŠKETIRE. PROLAZE ČETVRTICOM, JA NE ŽELIM DA ŽIVIM, A KAMO LI DA SE TRUDIM.

A kome treba znanje tko je napisao Pinokija ili kako su se zvali mušketiri? {#}

To i je osnovni problem - ide se preširoko, to danas nije potrebno.

Milka30 čet 5.12.2013 20:43
stickman1 kaže...

 

 

Ma jasno mi je to o cemu pričaš i takoder mi je jasno da ja nemam nista od toga da znam drzave svjeta,ali to ti je barem nekakva osnova znanja.

Meni je naprosto glupo ne znati nista dalje od svoga dvorista!Evo naprimjer,ja znam da ti znaš za recimo....Obalu bjelokosti,iako te boli ona stvar za njih,sta se tamo desava....Ali si barem cuo za to!

Dok Amer nema pojma za M Everest.

Tesla,joj to mi je totalni FAIL,posjeca me na onu Piješ vodu kao vo,a ne znaš šta je H2O!

Eto,to je to,osnova znanja,samo osnova,no znam ja da njega boli kuhac za H2O,Teslu i najviši vrh,bitno je da on ima doktorat iz nauke o ljevom žmigavcu F117,a ne zna ekser u drvo zabiti!

Old Iggy čet 5.12.2013 20:57
Milka30 kaže...
stickman1 kaže...

 

 

Ma jasno mi je to o cemu pričaš i takoder mi je jasno da ja nemam nista od toga da znam drzave svjeta,ali to ti je barem nekakva osnova znanja.

Meni je naprosto glupo ne znati nista dalje od svoga dvorista!Evo naprimjer,ja znam da ti znaš za recimo....Obalu bjelokosti,iako te boli ona stvar za njih,sta se tamo desava....Ali si barem cuo za to!

Dok Amer nema pojma za M Everest.

Tesla,joj to mi je totalni FAIL,posjeca me na onu Piješ vodu kao vo,a ne znaš šta je H2O!

Eto,to je to,osnova znanja,samo osnova,no znam ja da njega boli kuhac za H2O,Teslu i najviši vrh,bitno je da on ima doktorat iz nauke o ljevom žmigavcu F117,a ne zna ekser u drvo zabiti!

To što je tebi glupo ne znati ništa dalje od vlastitog dvorišta ne znači da svi moraju znati.

Koje ralne koristi imaš od brdo tih detalja? Nikakve. Jesi li bolji radnik? Bit ćeš produktivniji? Upotrijebio si H2O igdje u praktičnoj primjeni?

To nisu osnove znanja. Problem je što takvih "osnova" ima previše, kakva je ekonomija afričkih zemalja mora se učiti u školi, ali kako ekonomizirati vlastitu potrošnju ne.

Imaš brda diplomiranih ekonomista, a ekonomija nam je u banani. Treba se orijentirati na bitno.

Onjegin čet 5.12.2013 21:10
Old Iggy kaže...
Onjegin kaže...

 

U MOJ RAZRED GIMNAZIJE SA MNOM IDE 15 UČENIKA KOJI NE ZNAJU REĆI TKO JE NAPISAO PINOKIJA, POKAZATI STRANE SVIJETA NA KARTI ILI NABROJATI MUŠKETIRE. PROLAZE ČETVRTICOM, JA NE ŽELIM DA ŽIVIM, A KAMO LI DA SE TRUDIM.

A kome treba znanje tko je napisao Pinokija ili kako su se zvali mušketiri? {#}

To i je osnovni problem - ide se preširoko, to danas nije potrebno.

Idem u gimnaziju, a ne u neku tokarsku.

 

Ček, trebaju li pekari znati pisati ili ne? Ne znam koliko široko misliš.

Old Iggy čet 5.12.2013 21:17
Onjegin kaže...
Old Iggy kaže...
Onjegin kaže...

 

U MOJ RAZRED GIMNAZIJE SA MNOM IDE 15 UČENIKA KOJI NE ZNAJU REĆI TKO JE NAPISAO PINOKIJA, POKAZATI STRANE SVIJETA NA KARTI ILI NABROJATI MUŠKETIRE. PROLAZE ČETVRTICOM, JA NE ŽELIM DA ŽIVIM, A KAMO LI DA SE TRUDIM.

A kome treba znanje tko je napisao Pinokija ili kako su se zvali mušketiri? {#}

To i je osnovni problem - ide se preširoko, to danas nije potrebno.

Idem u gimnaziju, a ne u neku tokarsku.

 

Ček, trebaju li pekari znati pisati ili ne? Ne znam koliko široko misliš.

Vidiš, pisanje je osnovno znanje. Jer mora nešto pročitati / napisati.

Znati tko je napisao Pinokija? Nekad jesam. Nabrojati mušketire? Isto. Integrirati? Isto.

No to nisam korisnio od tada, kao ni 99% populacije, sad nemam pojma o tome jer mi ne treba (kao ni nikom koga znam, osim kolegama na PMF-u). To nikome ne treba, bačeno vrijeme i živci u vjetar.

Onjegin čet 5.12.2013 21:18
Old Iggy kaže...

Vidiš, pisanje je osnovno znanje. Jer mora nešto pročitati / napisati.

Znati tko je napisao Pinokija? Nekad jesam. Nabrojati mušketire? Isto. Integrirati? Isto.

No to nisam korisnio od tada, kao ni 99% populacije, sad nemam pojma o tome jer mi ne treba (kao ni nikom koga znam, osim kolegama na PMF-u). To nikome ne treba, bačeno vrijeme i živci u vjetar.

A znači ti si jedan od onih kojima je dosta da jedu i razmnožavaju se.

Old Iggy čet 5.12.2013 21:24
Onjegin kaže...
Old Iggy kaže...

Vidiš, pisanje je osnovno znanje. Jer mora nešto pročitati / napisati.

Znati tko je napisao Pinokija? Nekad jesam. Nabrojati mušketire? Isto. Integrirati? Isto.

No to nisam korisnio od tada, kao ni 99% populacije, sad nemam pojma o tome jer mi ne treba (kao ni nikom koga znam, osim kolegama na PMF-u). To nikome ne treba, bačeno vrijeme i živci u vjetar.

A znači ti si jedan od onih kojima je dosta da jedu i razmnožavaju se.

Ne. Prolem je što je 90% mog školovanja bačeno u vjetar. Na stranu što ono čim se danas bavim (IT) nije u školovanju imalo (u preko 16 godina) nikakvu upotrebljivu stvar.

stickman1 čet 5.12.2013 21:32

Hahaha a mladac, malo si gizdav :)

 

Osnovnu matematiku treba znat. I gramatički tečno pisanje i razgovjetno čitanje. I još puno puno drugih stvari iz x drugih predmeta, obavezno vratiti domaćinstvo u škole, da si omladina zna skuhat štogod, a ne ko pilići svako jutro čekat mamu i tatu.

 

Ali recimo da želiš postati geodet. Integrali, funkcije, logaritmi, znači viša matematika, sve će ti dobro doći. Fizika, apsolutno. No je li trebaš znati u koga je Ana Karenjina bila zaljubljena? Ili možda fiziološke značajke moruzgvi? Ili možda znati srednjoeuropske romantičke crkve. O toj širini pričam/mo. Treba specijalizaciju ranije uvesti, a ne na 3. godini faksa kad je pojedinac već treba sam lagano koračati u svom području, istraživati i primjenjivati znanje. Kod nas je student 3. godine nakrcan svim i svačim, busa se u prsa ja znam ovo, ja znam ono, a kad mu daš praktičan zadatak onda: "to nismo radili".

 

 

1domagoj1 čet 5.12.2013 21:38

Trebalo bi uvesti nekakvo profiliranje kroz srednjoskolsko obrazovanje. Prva godina razna podrucja i predmeti, a onda kroz naredne godine ucenik po svojim preferencijama odlucuje zeli li vise matematike i fizike jer ga to zanima i jer ce vjerojatno na matematicki/tehnicki faks ili zeli vise povijesti itd. To je bar nekakva moja ideja, a sad, kako ju provesti u praksi je vec druga prica.

Alfredo nr.2 čet 5.12.2013 23:03

Danas znamo da za razvoj inteligencije dijeteta treba u dobi do 12g. puno kretanja i crtanja sto znaci da bi do sestog razreda trebalo povecati satnicu likovnog, tjelesnog, tehnickog itd. a smanjiti povijest, geografiju itd. znaci smanjiti teoretske predmete. time bi dobili sposobniju djecu za ono sto kasnije slijedi a to je teoretsko znanje i praksa. no da li ce se to kod nas dogoditi? jasno da nece. 

sve ove zemlje koje visoko kotiraju imaju jako zastupljene ove aktivnosti koje sam spominjao u ranijoj dobi, npr. azijati pocinju uciti njihovo pismo sa 3g. sto iznimno doprinosi visem iq koji je u kini najvisi na svijetu, prosjecan iq kine je 108, dok u europi je 95 a kod nas 90.

treba jos spomenuti i pitanje discipline i rada. Disciplinu je tesko drzati u skoli zbog nepostojecih mjera, sve pedgoaske mjere su svedene na paipir, bez realne tezine sto doprinosi nasilju u skolama kojeg je svake godine sve vise. U prosloj sk.god ako se dobro sjecam zabiljezeno je 2435 nasilnih dogadaja, to se jos treba pomnoziti sa pet pa ce se dobiti relativno realna slika stvari.

skole kao institucije su u losem stanju, od obrazovno-odgojne ustanove pretvorile su se u centre za cuvanje djece. Jedino rijesenje koje vidim za postojece stanje je reguliranje nasilja u skolama te potom krenuti u promjene programa sljedeci najnovija znanstvena otkrica.

Znanstvena otkrica na poljima neuroznanosti su jako vazna za kreiranje kvalitene obrazovno-odgojne strategije a po mojem dosadnjem iskustvu zanemaruje ih se u velikom luku. opcenito znanost se zanemaruje i prevladavaju kvaziznanstvene teorije koje se onda uzimaju zdravo za gotovo. Takva praksa pokazala se pogubnom za generacije djece koje se skoluju u hrvatskom skolstvu.