Vlasnici automobila troše milijune na sofisticiran
Vezano uz: Vlasnici automobila troše milijune na sofisticiran
Nekim radi poteškoče več obično BT spajanje avta s telefonom, a kamoli sve drugo.
Ima se može, nema se glumi se
u nas vlasnici bmw-a, primjerice, tek otkrivaju žmigavce: jučer na placu a danas u susjednoj (jednosmjernoj) ulici bemeve stoji bez ikoga unutra, promet nemoguć jer nemaš kamo ali uključena sva četiri žmigavca! vau. jasno, u redovnom prometu tu tehnologiju ne koriste, jer (cit.) "šta koga briga kud ja idem." no poanta tih sranja u autima i nije njihova uporaba. važno je (na silu; nema izbora) uvaliti ih kupcu i da ih plati. ostalo nebitno. e, (i) zato volim motore
u nas vlasnici bmw-a, primjerice, tek otkrivaju žmigavce
jao, hoće izumrijeti ta glupa fora koja proizlazi iz klasičnog Hr. jala, jednak je broj kretena u prometu za svaku marku vozila.
90% skupih touchscreena, cipova i implementiranog softvera ostaje nedovoljno iskoristeno jer je lose i aljkavo napravljeno. Kako primjerice u Teslama to nije neiskoristeno?
Dovoljno vam je pogledat sto proizvodjaci poput Mercedesa, VW-a, BMW-a ugradjuju u svoja vozila i vrlo brzo shvatite da su ti sustavi neupotrebljivi. Prvo i osnovno, ne valja im UI, totalno nepregledno, potpuno nefunkcionalno i sporo. Uzmite samo za primjer navigaciju. Tko normalan ce koristit za put ugradjenu VW, Mercedes ili BMW navigaciju? (nebitno o proizvodjacu, ovaj trojac sa
Tesla se više posvetila UI i UX, ali obzirom na trud meni to i dalje izgleda jako ružno i ne pretjerano upotrebljivo. Istina je, ti infotainmenti često dosta zapinju, naročito u jeftinijim modelima/markama... rekao bih da se koristi stvarno starinski hardware, nešto što je na zalihama pa da se ne baci... Vozio sam nedavno C5 Aircross i shvaćam što govoriš... to smeće od interfejsa (uključujući govnasti ekran virtualnog kokpita) treba razbit sjekirom. No u skupljim autima situacija je ipak bolja, navigacija mi je u novom mbux zakon, novi mmi radi bez greške. Ako uzimaš jeftiniji auto najsigurnije je imat AndroidAuto.
jao, hoće izumrijeti ta glupa fora koja proizlazi iz klasičnog Hr. jala, jednak je broj kretena u prometu za svaku marku vozila.
Tu "foru" sam čuo od Engleza, Amerikanaca i Nizozemaca. Da, hrvatski jal...
Na ovim područjima nije jednak broj kretena / modelu. Znamo da je kod nas bemve pojam, alat za kručenje i ultimativna sportska mašina. To je tako još od juge.
Ontopic: Istina, nabijaju tehnogije u automobil koju nitko ne koristi ili se ne znaju koristiti njome, ili je UI katastrofa. Što je najgore sigurnosne tehnologije se naplaćuju, a kao svima je u interesu sigurnost. Ali samo ako ju možeš platiti.
Što koristimo najviše? Navigaciju, Bluetooth, kamere i senzore. I Apple/Google car.
Bezveze kompliciraju umjesto da ugrade android radio i sve funkcionira.
Nikada od gore navedenih problema sa spajanjem na BT nisam imao na VW-u, Opel-u i Ford-u. Android Auto je po meni lošiji od tvorničke navigacije.
Ne znam, u mom Twingu imam USB radio i doviđenja... Ne može jednostavnije.
Vrlo jednostavno. Tehnologija zavisi o ljudima koji će istu koristiti.
Pustiš u produkciju, te vidiš kako ekipa reagira na to. Vrlo jednostavno.
Ostavite se dušebrižništva. Tko ima, neka plaća. Tko nema, neka komentira.
Kod Audija navigacija radi savim OK i ima nadogradnje 2 puta godišnje, a dodao sam i POI za kamere za nadzor brzine i dobijem zvučno/vizualno upozorenje par trenutaka prije njih. Imam uključen Android Auto, ali ga uopće je koristim jer mi ovaj combo radi OK. Auto ima i SIM pa mi je infotaimen zapravo i LTE hotspot, a od tamo kupi i podatke o prometu/vremenu i sl.
Na mobilnoj aplikaciji ima daljinsko otključavanje i znam poziciju vozila u svakom trenutku i sl. sitnice.
Nažalost, većini normalnih usera je to sve skupa previše kompleksno i zbunjujuće - eventaualno se znaju koristiti BT-om za handsfree, ako im to netko upari i pokaže kako se koristi.
Kao neki veći minus je to što je stvar dosta zatvorena pa ne možeš dodati neke svoje appove (htio sam syncat glazbu preko LTE umjesto da vučem USB stick), a u slučaju problema servis/korisnička su preloši po tom pitanju.
ja sam na passatu, al nav je ista i ubacio nedavno fiksne radare, al sa nekim je problem sto zasvira al vec bude "kasno" a na nekima lijepo 100-150m prije.
npr meni zanimljivo je tunein, na mobu mi je uvijek ukljucen i automatski cim upalim auto prek BT se pali radio koji sam zadnji slusao.
Alibi proizvođačima da dignu cijenu automobila. I to su i učinili.
I sad vi meni recite tko ce normalan koristit nesto toliko neupotrebljivo, pa to nije nikakvo cudo da to ljudi jednostavno ostave neiskoristeno...
Problem je da je sve teže kupiti auto bez tih điđa.
Najbolji su mi oni sa novim autima gdje dok voze drže mobitel u rukama i pričaju... umjesto da jednostavno spoje mobitel na auto i nikog ne ugrožavaju a mogu pričat do mile volje.
Nisam fan baš nativnih sistema automobila, više se preferiram spojit na apple car jer ima sve što mi treba. Audible, Spotify, Google maps i pozivi rade ko podmazani.
ima 12-13g potpuno je nestala početna ćelava verzija modela.
crne kvake, crni retrovizori, čelične felge, pedala za otvorit prozor i slične analogne blagodati koje su umanjivale cijenu MALOG vozila od cca 92k kn za 20k kn, na nekih 70-72k kn.
uvijek su mi bili simpatični trgovci.. "ali znate, u paketu xxl dobijate bla bla bla".
- ne zanima me...servo, abs i jedan zračni su mi dosta
Tocno ovo, ja mogu i bez klime, ne smetaju mi rucke za otvaranje prozora, moze i kazaljka za brzinu i okretaje, radio ne trebam, pustim na mob glazbu ako zelim. Ne zelim tablet naljepljen nasred automobila. Zelim nisku cijenu novog automobila.
Ista stvar za elektricne, dobar sustav za odrzavanje baterije i baterije sa sto duzim trajanjem, stvari koje imaju neku funkciju, ne trebam 7.1 surround i 24" monitor u autu s "autonomnom voznjom" da bi mogao uzivati u 3d kinu dok sam na autoputu.
Funkcionalnost prije svega. Dodatno ponudi pa nek si uzme tko zeli sto zeli.
ima 12-13g potpuno je nestala početna ćelava verzija modela.
crne kvake, crni retrovizori, čelične felge, pedala za otvorit prozor i slične analogne blagodati koje su umanjivale cijenu MALOG vozila od cca 92k kn za 20k kn, na nekih 70-72k kn.
uvijek su mi bili simpatični trgovci.. "ali znate, u paketu xxl dobijate bla bla bla".
- ne zanima me...servo, abs i jedan zračni su mi dosta
Sada si me podsjetio baš na 2008. kada sam išao gledati Peugeot 207 u autosalon Auto Maksirmira. Baš tako. Ćelavi model za cca 74 tisuće kuna. Ni radija, ni ovog ni onog. Rupa u plastici. Došao sam u salon, sjeo u takav auto i ostao šokiran da netko može prodavati takav auto. Danas bih možda pristao baš na takav auto, samo da smanjim količinu nepotrebno elektronike, a time i početnu cijenu auta i kasnije troškove servisa. Doveli su nas u situaciju da će si samo imućni moći kupiti auto. Sirotinja će i dalje raubati rabljene aute uvezene iz inozemstva. Već sad je u Zagrebu (i Hrvatskoj) hrpa rabljenih švapskih karavana. O električnim autima da ne pišem. To je toliko skupo da je to bolesno. Možda tamo 2035. bude povoljnije, a možda mene tada više neće ni biti. Živimo u usranom vremenu.
Za aute mi funkcionira jedino Lotus filozofija ... za ostalo imam računalo.
Da, toliko su skupi auti da vise nemas gdje parkirati, i od Vrapca do Dubrave se voziš sat vremena.
Tocno ovo, ja mogu i bez klime, ne smetaju mi rucke za otvaranje prozora, moze i kazaljka za brzinu i okretaje, radio ne trebam, pustim na mob glazbu ako zelim. Ne zelim tablet naljepljen nasred automobila. Zelim nisku cijenu novog automobila.
Klima je po meni u 2021. godini osnovna oprema. To je nešto bez čega ne bih mogao.
Na bug forumu ima ekipe koja će kupit pojačalo i zvučnike za 10 soma eura ali auto sa radiom i aluminijskim felgama je veliko ne haha. Napokon smo dočekali da se i u gradske aute stavlja bolja oprema a vi bi se vratili na staro. Ima dacia sandero sa plastičnim vratima možeš u autopraonu sa spuštenim prozorima neće joj ništa bit
ima 12-13g potpuno je nestala početna ćelava verzija modela.
crne kvake, crni retrovizori, čelične felge, pedala za otvorit prozor i slične analogne blagodati koje su umanjivale cijenu MALOG vozila od cca 92k kn za 20k kn, na nekih 70-72k kn.
uvijek su mi bili simpatični trgovci.. "ali znate, u paketu xxl dobijate bla bla bla".
- ne zanima me...servo, abs i jedan zračni su mi dosta
I ono najbitnije. Fizički botuni za klimu.
Mene čudi zapravo nešto drugo kod ovih điđi u autima. Potrošili su valjda milijarde da bi izračunali točan kut nagiba ekrana od 40 centimetara dijagonale da se na suncu od mrljavih otisaka ne vidi pročitat kurca, kamoli pogodit tipku za temperaturu ili drugu radio stanicu (ako si suvozač pa nemaš pod prstom na volanu) a NI JEDAN proizvođač nije shvatio da 99% korisnika želi samo jednu stvar:
- umjesto ili pokraj centralnog displeja stavit utor za yebeni mobitel. Ne treba mi skoro ništa na tom digitalnom sranju (osim tko želi kamere za parking).
Fizičke tipke za klimu i radio, a za sve ostalo nek izmisle "kit" za moju marku telefona na USB C kojeg stavim lijepo na sredinu i amen. Zamisli, vremenska prognoza? Fensi kockice za radiostanice? Onaj online help i mobile connect SOS gluposti. Navigacija? Što će to ikome pored današnjih telefona. I ovi od 500kn su već odlični telefoni.
Uopće mi nije jasno kako može biti toliko teško napraviti plastični pravokutnik sa USB C za telefone pa da to kupiš kao što se kupuju maskice i ostale mobi gluposti. I taj pravokutnik uklikneš pokraj ekrana i tadaa, taman paše za tvoj mobitel i to je to. Imam onda i vremensku prognozu i navigaciju i SOS i glazbu/radio.. i usput si riješio problem "gdje s mobitelom u autu" i tipkanja poruka u prometu.
Ima Dacia bas takvo nesto : https://www.racunalo.com/nova-dacia-sandero-maksimalno-koristi-vas-pametni-telefon/amp/
Nikada od gore navedenih problema sa spajanjem na BT nisam imao na VW-u, Opel-u i Ford-u. Android Auto je po meni lošiji od tvorničke navigacije.
Koristio sam sve navedeno uz BMW i u sustini nikada problema ni kod jednih, medutim Google Maps (koliko god ih mrzio i njihov monopolizam) je cesto znao dojaviti guzve brze dok su ostali kasnili ili nisu jednostavno registrirali guzvu.... da, testirao sam ih istovremeno. Bilo je puta kada smo se pojedinci pratili, a dosao sam 30-tak min prije do odredeista (relacije 1000 - 3000 KM), a po nicemu moje vozilo nije bilo nesto posebno bolje niti divljam kad vozim (osim tamo gdje nema ogranicenja = gdje inace ni nema nesreca = zato je jos dan danas tamo i neograniceno).
Mene čudi zapravo nešto drugo kod ovih điđi u autima. Potrošili su valjda milijarde da bi izračunali točan kut nagiba ekrana od 40 centimetara dijagonale da se na suncu od mrljavih otisaka ne vidi pročitat kurca, kamoli pogodit tipku za temperaturu ili drugu radio stanicu (ako si suvozač pa nemaš pod prstom na volanu) a NI JEDAN proizvođač nije shvatio da 99% korisnika želi samo jednu stvar:
- umjesto ili pokraj centralnog displeja stavit utor za yebeni mobitel. Ne treba mi skoro ništa na tom digitalnom sranju (osim tko želi kamere za parking).
Postoje takva rješenja, kako da ne?
Najsvježiji primjere koji mi pada na pamet je Dacia (i nisu prvi koji su se toga sjetili):
https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/jednostavno-dacia-sandero-koristi-pametni-telefon-kao-multimedijski-zaslon/
Imam dojam da većina komentatora zapravo niti ne pročita što uopče u inicijalnom tekstu piše.
Da samo što se više nemaju kome kurčiti, koga više briga za e36/46, a ovi što voze malo bolje izvedbe su većinom već ljudi u godinama koji se nemaju potrebe dokazivati.
Jasno, kad se kupuje inozemni rabljeni otpad. Ponosno se voze Audi i VW karavani na diesel.
Na bug forumu ima ekipe koja će kupit pojačalo i zvučnike za 10 soma eura ali auto sa radiom i aluminijskim felgama je veliko ne haha. Napokon smo dočekali da se i u gradske aute stavlja bolja oprema a vi bi se vratili na staro. Ima dacia sandero sa plastičnim vratima možeš u autopraonu sa spuštenim prozorima neće joj ništa bit
U gradske aute se već dugo stavlja bolja oprema. Jasno, ovisi o proizvođaču. A ovo pretvaranje fizičkih gumba za pojedine funkcije u tablet ne pozdravljam.
90% skupih touchscreena, cipova i implementiranog softvera ostaje nedovoljno iskoristeno jer je lose i aljkavo napravljeno. Kako primjerice u Teslama to nije neiskoristeno?
Dovoljno vam je pogledat sto proizvodjaci poput Mercedesa, VW-a, BMW-a ugradjuju u svoja vozila i vrlo brzo shvatite da su ti sustavi neupotrebljivi. Prvo i osnovno, ne valja im UI, totalno nepregledno, potpuno nefunkcionalno i sporo. Uzmite samo za primjer navigaciju. Tko normalan ce koristit za put ugradjenu VW, Mercedes ili BMW navigaciju? (nebitno o proizvodjacu, ovaj trojac sam spomenuo jer su cesti na nasim prostorima...to se odnosi i na druge automobilske brendove). Udjes u navigaciju, i hoces odabrat zeljeno odrediste, dok se pojavi prozor za pretragu prodje najmanje 5 sekundi, onda dok ti to natipkas na zastarjelom i neispeglanom softveru, prodje jos najmanje 10 sekundi, onda dok on to izvrti sve prodje sigurno jos toliko. Ako covjek slucajno treba zumirati ili odzumirati kartu, to ne da steka, to je horor koliko je neupotrebljivo. I to je samo primjer mapa i navigacije. Gdje je tu sve ostalo? Internet, stream servisi i ostatak sadrzaja su spansko selo za tradicionalnu autoindustriju.
Isli smo prosle godine ja i ekipa na skijanje u Francusku u novoj Mercedes V klasi. Prijatelj koji je vlasnik je doslovno cijelim putem bio ogorcen na neupotrebljiv UI i govorio kako ce ga prodat cim dodjemo u Zagreb. Razlog? Mobitelom se ne mozes povezat na Mercedesov bluetooth i slusat glazbu! Za najobicnije spajanje moba na njihov softver trebas pola dana drk*at po ekranu. I jednom kad ga spojis, veza je potpuno nestabilna. Javlja se digitalna asistentica na njemackom i govori kako vezu nije moguce ostvariti. Karte na tom UI-u potpuno beskorisne. Naravno da smo kupili najnoviji Garmin u kombinaciji s mobitelom i tako se snalazili. Usporedbe radi, usporedite iskustvo u najnovijim Teslama. Pa to ne da leti, to moze pokrenut igrice poput Cyberpunka. Nije da ikome treba igrica u auto osim klincima, ali pokazuje nacin na koji softver treba radit. Ili usporedite njihove karte i navigaciju + stream servise, i ovo smece sto ekipa uvaljuje... nebo i zemlja!
I sad vi meni recite tko ce normalan koristit nesto toliko neupotrebljivo, pa to nije nikakvo cudo da to ljudi jednostavno ostave neiskoristeno...