FinX pon 1.8.2022 11:14

A gdje su:
Dyna Blaster (1990., valjda prva Battle Royale / Last Man Standing igra; izvan Europe poznat i kao Bomberman)
Planescape: Torment (1999., najbolja prica ikada)
Vampire: The Masquerade - Bloodlines (2004., unikat po mnogocemu, kao i ostatak Troika naslova)
Serious Sam (2001., subjektivno - nase gore list i za ono vrijeme prilicno napredan engine)
Aliens vs Predator 2 (2001., subjektivno)
Shogun: Total War (2000., neoprostivo da je na popisu Rome Total War, kojoj je plus sto je modabilna i 3D, ali ne i Shogun, prva igra u serijalu)
Colin McRae Rally 2.0 (2000., subjektivno)

Starsector (2013., valjda najbolja implementacija svemirskih bitaka u 2D-u)

Heroes of Might and Magic III (1999.)
Crusader Kings/Europa Universalis/Hearts of Iron/Stellaris (ako nista drugo, onda zbog specificnog engine-a)

Fallout 3 umjesto Fallout: New Vegas? Na istom popisu kao i Fallout 1 i 2 ?!?
Mass Effect umjesto Dragon Age-a ili KOTOR-a?
Morrowind i Skyrim? (Bethesda ne zna napraviti RPG pa sve da im i zivot ovisi o tome; ogromni svjetovi i mitologija, ali isprazne price i mehanike, i naravno, prepuno bugova)
Deus Ex spomenut usputno (ali ipak na popisu)?

No dobro...

Boris grozni pon 1.8.2022 13:22
Scorpyo kaže...

Koja nebuloza od liste

 

200 najboljih igara svih vremena na kojoj nema Need for speed, GTR2, rFactor...

 

Stvarno bih volio znati po kojim kriterijima je lista sastavljana.

 Bome da, rFactor je harao cijelo jedno desetljece! samo zbog njega se napravilo mali milion modova i domacih/pro simulatora s raznim setupima!

Nuclear_Phoenix uto 2.8.2022 09:12
BDS kaže...

samo sam uspio pročitati 1. dio...jer za ostale dijelove Bug silno želi znati moj OIB, taj tajni kriptirano šifrirani broj. Eto, a ja tvrdoglavo odbijam

OT ali OIB nije tajni i ne zeli ga Bug nego zakonodavac tako trazi ako zelis komentirati na međumrežju (čisto ako povrijedis necije osjecaje da te mogu uhapsiti).

 

Na ovom popisu fale BF3, NFS III i Underground i Trackmania koja je bila fenomen i genijalna igra.

Kolacic uto 2.8.2022 14:56
Krunoo7 kaže...
Kolacic kaže...

Mislim da bi umjesto DotA bill bolje uvrstiti LoL.

 Zašto

 Napravljen veci boom.

Samo na kvartu ih znam oko 50 da su poceli tad igrati. Na spomen dote nista skoro. 

Zechina ned 7.8.2022 17:31

Drago  - vjerojatni teži fail: 

SIERRA UOPĆE NIJE SPOMENUTA, odn. spomenuta je tek kao - izdavač Valvetovog Half-Life ???
(Sierra On-Line, Sierra Entertainment)
https://en.wikipedia.org/wiki/Sierra_Entertainment

 

U biti, čitav point-and-click žanr predstavljen je tek sa - Lucasovim The Secret of Monkey Island ???
Vezano uz to, kao platforma za MI je naveden tek "PC", unatoč tome što je MI paralelno objavljen na više platformi, a Amiga verzija je poznata da ima daleko najkvalitetniju muziku? (vidi niže pod MI reception)

 

Više je revolucionarnih stvari Sierra porodila na svijet, kao i megapopularne serijale: King's Quest, Leisure Suit Larry, Space Quest itd.
Npr:
Mystery House (1980). It was an instant hit with about 15,000 copies sold, earning US$167,000 (equivalent to $549,225 in 2021).
It is the first computer adventure game to have graphics, although made with crude, static, monochrome line drawings.

 

Zatim tu je revolucionarni multiplatform AGI engine (Adventure Game Interpreter), kojeg je naslijedio SCI (Sierra's Creative Interpreter).
Siera AGI igre su od 1984-1990 istodobno rađene za 8, 16 pa i 32-bit računala, odn. za Apple II, Amigu, Atari ST, Tandy TRS-80, Mac, PC.
Neslužbeni portovi urađeni su za npr GBA (GBAGI interpreter), S60 (Symbian), Sega Dreamcast, GP32, Pocket PC (PDA), WinAGI, JAVA AGI, QT AGI, Linux AGI, multiplatform (Lucasfilmov!) SCUMMVM (sad za npr Playstation/PSP, Nintendo DS/Wii/Switch, Android, iOS)...

+ stotine fan-made igara za AGI. Pa čak i spin-off za C64 (Leisure Suit Leo)

SCI igre su standardno rađene multiplatformski za DOS, Windows, Mac, Amigu, Atari ST, NES, Sega Master system, FM Towns, Tandy Memorex VIS, NEC PC-9801


King's Quest V
https://en.wikipedia.org/wiki/Sierra_Entertainment#Going_public_(1989%E2%80%931995)
In 1990, Sierra released King's Quest V, the first Sierra On-Line game ever to have more than 500,000 copies sold and the highest selling game for five years. It won several awards, such as the Best Adventure Game of the Year from both the Software Publishers Association and Computer Gaming World magazine.


https://en.wikipedia.org/wiki/King%27s_Quest_V#Reception
King's Quest V sold 250,000 copies by February 1993, and sales ultimately surpassed 500,000 copies.
According to Sierra On-Line, combined sales of the King's Quest series surpassed 3.8 million units by the end of March 1996.
By November 2000, PC Data reported that King's Quest V's sales in the United States alone had reached between 300,000 and 400,000 units.


https://en.wikipedia.org/wiki/King%27s_Quest#Reception
In 1996, Next Generation listed the series as number 79 on their "Top 100 Games of All Time", commenting that, "humor, story telling, and classic puzzle implementation make the King's Quest series the most consistent top-quality line-up in computer gaming's history".
By 1994, the series had sold 2.5 million copies, making it the best-selling computer game series at that time.
By 1997, the series had sold 7 million copies.


Usporedimo to sa "Secret of Monkey Island":
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_of_Monkey_Island#Reception
The Secret of Monkey Island received positive reviews from critics. According to Gilbert, it "sold well" but was "never a big hit".
Grossman later summarized that the game's sales were "north of 100,000, far south of 1 million. Back in those days, a few hundred thousand was a giant smash hit".
According to Next Generation, The Secret of Monkey Island was a "relatively minor hit" in the United States, but the game and its sequel became "blockbusters on the PC and the Amiga throughout Europe"

Drago pon 8.8.2022 13:10

Pa nije top lista firmi niti najprodavanijih igara, tako da ne znam što bih ti rekao - tvoji kriteriji nisu kriteriji ove top-liste. 

 

Osobno King Questove smatram ubitačno dosadnima, Police Questovi su me jedno vrijeme dosta držali, ali ne smatram ih dobrim igrama već su nekako više pravljeni za one koji vole taj pendrečni pripovijedni rukavac ("You forgot your nightstick..."), Roger Wilco je upitno duhovit, Larry je neduhovit čak i kad mi je bilo 20 i taj tip rajc-humora mi je bio "uzbudljiv"...

 

 

ivan dragi pon 8.8.2022 15:45

Ovo mi izgleda kao kad smo u novinama slikali nekakvu djecu koja su nesto napravila taman za stavit ih u foto vijest, a njih 128, pa se jednom glava slabo vidi i onda zovu nadrkani roditelji da kakav smo to medij, da oni kupili cak dva primjerka da pokazu babama i stricevima glavu njihovog djeteta u novinama. Ali mali Pero se vidi, a naš Kristijan, zlatan decko, samo mu se lijevo uho vidi. A baš sam ga lijepo obukla i napravila razdjeljak frizuru.

 

Drago pon 8.8.2022 17:41

To je izvrsna igra, ali izašla je nakon Knight Lorea koji je uveo taj tip izo-3d igara na 8-bitna računala, i to dosta nakon KL-a (i Aliena 8 i Gunfrighta - koji je usput imao i skroliranje). 

 

Zapravo mi je za KL jedino žao što ga nisam uvrstio na listu, a jedini razlog za to je što ga nitko drugi nije uvrstio. I imao je one "directional" kontrole koje su bizarno zbunjujuće. I znao se usporiti do besvijesti kad bi u nekoj sobi bilo više pokretnih elemenata - bilo dijelova scenografije ili smetala. 

 

picajzla0707 pon 8.8.2022 18:37
Zechina kaže...

Drago  - vjerojatni teži fail: 

 

...The Secret of Monkey Island was a "relatively minor hit" in the United States, but the game and its sequel became "blockbusters on the PC and the Amiga throughout Europe"

 kad smo već kod težih fejlova, rambox stajl farbanja itd, pa da ofarbam tvoj teži fejl - mani se američke wiki

koga ođekarce boli piton što je bilo popularno u jamerici, guybrush threepwood se s pravom našao na listi, po meni osobno daleko ispred svih ostalih koje si nabrojao kao zanemarene