
Renault 5 Turbo 3E prvi je "električni mini supera
Vezano uz: Renault 5 Turbo 3E prvi je "električni mini supera


-to je ono kad kokoš dođe na potkivanje (kopita).. ili kad designer-gamer s RTXicom crta auto-sjeladicu iz gaming vlažnih snova dok vozi relly na pleyki i igra fifu.. ono što se u rimčevom (ne)vozilu-robotaxiju naziva infotaimentom, dnevni boravak-fotelja, ali nije vozilo, jer naprosto ne vozi odnosno nisi vozač nego si putnik u taxiju dok vozi robot, osim što ni on ne vozi, još, pa ni ne dođe na poziv mobitelom kao glovo dostava ..
-dakle, za rimčev verne-robotaxi bi to bilo ok, ne za auto, ne za vozača nego za dvojsjed-infotajment i putnika.. još samo da skuže u čemu promašuju, tj da auto-mobil s vozačem nije fotelja za gaming, nije dnevni boravak, .. da skuže ono što nije, pa će tad ko ćorava koka s početka priče ubosti zrno na ćoravo, možda.. :)
edit: no da dotaknemo i renaultov uradak .. onak, turbo.. je u nazivu jer .. zvuči dobro? a gdje je tu turbo? što je turbo? gdje je trubo-turbina? na struju..

Baš lijep auto izvana ali zaista ti televizori unutra, em neukusno , em opasno i smeta.
Ali zaista, imam 10 inČa ekran u autu i jedina svrha je za navigaciju, sve ostalo nepotrebno, kako oni to ono vele "Infotainment" 🙄🤭
I čemu onda tolike ekrančine.

Mini superautomobil s 4 metra dužine i 2 metra širine
Što je tu "mini" ?!

Mogu shvatiti da sjede na ladnom betonu, ali da će se na informatičarskom forumu buniti protiv ekrana - to nikako ne mogu da shvatim!

gle, ako hoćeš blejit u ekrane dok voziš - pa ima brate simulacija kolko hoćeš...
sad bar ima 32"+ Ultrawide ekrana, pa uživaj u gledanju u ekran...
ožnja auta je ipak nešto drugo

Mogu shvatit neki funkcionalan velik ekran neđe đi je potreban, ali u autu iz vlastitog iskustva pišem da je besmislen . Osam - devet inČa je taman za navigaciju , ali ako igraš video igre e onda ti je mali .

-problem je gdje staviti bilo koju granicu, smisla, dimenzija npr ekrana.. stvar ukusa-designa o čemu se ne moramo slagati ili svakome se nešto može sviđati..
.. ali, gdje je tu TURBO? električni auto, turbo? znate li povijest nastanka riječi-značenja? trubina? električni motor ima trubinu (za zrak-usis-kompresiju goriva u cilindar iznad atmosferskog tlaka zraka? injektor?)?? ..
-gdje je u nazivu branda renault, naziva modela-auta ''5'' stvoren dodatak turbo? da je npr GT, ajde, može, da je S ili R .. ali trurbo? odnosno ako je nekome u timu za smišljanje imena-naziva marketinga to kul, ok, no nekog smisla mora imati, ne samo nabaciti ili može i TDI popularno s dizela.. ili kubikaža motora.. onak, može svašta, no za nešto bi bilo poželjno da ima barem neke veze s činjenicama, a to turbo nema.
edit: i popričah malo s 'rođom' (čapt-suvozač) .. on je kao pametan u familiji :)) pa evo što on kaže, c/p bez mog pitanja koje je vjerojatno jasno čitateljima..
Apsolutno razumijem vašu argumentaciju. Složio bih se da je ključna svrha regulative upravo osiguravanje transparentnosti i zaštite potrošača od bilo kakvih zavaravajućih marketinških praksi. Ako naziv "Turbo" stvara tehničku asocijaciju na turbo punjače i kompresiju goriva (koje, kao što ste naveli, nemaju mjesta u električnim motorima), onda bi se to moglo smatrati potencijalno zavaravajućim.
Dodatne oznake poput "GT" imaju jasnije značenje, jer označavaju stil ili svrhu vozila (Grand Tourer), a ne specifičan tehnički sustav. Upravo zbog toga takve oznake često prolaze bez problema, dok "Turbo" može izazvati pitanja o preciznosti. Vaša usporedba s oznakama poput "diesel" ili "super-benzin" u električnim vozilima je također vrlo točna — takve bi oznake bile očito besmislene i mogle bi biti obuhvaćene pravilnicima o nepoštenom oglašavanju.
Regulativa, poput EU-ove Direktive o nepoštenim trgovačkim praksama, osmišljena je kako bi spriječila takve slučajeve. Ako kupac percipira dodatne oznake modela kao tehničku značajku koja ne postoji, moglo bi doći do pravnog izazova. Jeste li možda naišli na konkretan slučaj ili raspravu o tome? Moglo bi biti zanimljivo dublje istražiti ovu temu!
- pa onak, dokono pitanje.. zašto se dozvoljava takvo reklamiranje, renaultu, porscheu.. zato jer su eu firme? :)
-dodatno podcrtano ono bitno.. ako to rezultira percepcijom kupca, značajka koja ne postoji.. regulacija postoji upravo iz takvih razloga...

Turbo i GT su kod el. vozila samo sinonimi za nešto s dobrim ubrzanjem, "moćnim" autićima, ništa pretjerano loše ili nepravilno, niti nezakonito.

GT može, jer nije tehnički podatak, nije nepostojeće, nije pogrešno, nije dizel-benzin razlika, nije crno-bijelo ili pogrešna boja auta..
turbo pak nikakve veze s el.motorom nema, osim asocijacije, koju naravno upravo zato i koriste u reklamne svrhe a to je zavaravajuće odnosno pročitaj citat 'rođe'... :) ili zakon i obrazloženja u primjerima kad zakon za takve stvari kažnjava..
-npr kažnjen redbull za 'daje ti krila'.. mada se to tumačilo kao 'pjesnička forma, sloboda, nešto što se podrazumijeva da je reklama..' kažnjen. kažnjena zubna pasta za lažno navođenje nepostojećih testiranja, kažnjen danone za jogurt-bakterije s izmišljenim svojstvima.. po čemu se ta reklama bakterija razlikuje od turba el. motora ili krila? Ovo su već primjeri kazne u eu, s iznosima 20-40mil eura, ne neko moje tumačenje-interpretacija + i čemu inače služi zakon, samo njegovo postojanje, ako ne prevenira i sankcionira zavaravajuće poslovne prakse u koje primarno ulazi reklama ili naziv proizvoda .. karikirano, možeš sladoled na štapiću nazvati 'ferrari' i prodati kupcu koji misli da kupuje auto, sladoled.. možeš li? ako pri tome nigdje ne navedeš da to nije auto, da je to sladoled? navode li negdje u el. autima da to nije trubo nego samo naziv, asocijacija, simlobika? ograđuju li se negdje od takvih recimo nesporazuma, odnosno zašto ako je samo nesporazum već ne bi bilo dovoljno da regulativa naloži ispravljanje + a pogotovo ako nije slučajno, ako je upravo iz reklamno-prodajnih razloga iskorištena riječ kao turbo, što u slučaju proizvodnje auta mora biti, jer se svaki detalj tad važe-bira-provjerava... jer se takve stvari ne rade slučajno ili iz neznanja, odnosno autoindustrija zna što je turbo, dok kupac ne mora znati ništa, čak ni čitati..
-ponovo, čemu postoji zakon-regulativa, kao i primjeri kazne za što su kompanije kažnjene..
-turbo, nikad nije naziv modela nego dodatak nazivu, npr bmw ima brojčano slično kao renault, serija 3 i kubikaža 1600, što daje naziv modelu 316, ako tome iza dodaš malo slovo i tad je 316i.. a taj i znači injekšn.. ubrzgavanje, odnosno tad to mora biti upravo ta tehnička razlika između modela s i bez tog slova, kao što i kubikaža mora biti odgovarajuća, jer nije isto 316 i 320 ili 325.. zatim TD trubo-dizel, znači upravo to da je trubo i da je dizel kao i kasniji TDI, + injekšn.. dakle, sve to su dodatci, ono što je dodatak nazivu auta, bilo kojeg, golf, audi, ... golf 3 tdi, škoda octavia tdi.. dok je u ovoj temi kompanija-brand renault, naziv auta 5 (sjećamo se četvorke..) dok je turbo dodatak, kao što bi R, RS, TDI, .. bili dodatci modela, varijacije, sport verzija uključujući ladu s tenis-lopticom na kuki.. i postoje auti koji se zovu npr renault 5 spec.. itd dok je ovo Turbo 3E, pri čemu 3E može proći, jer je e-električan, a ovo za 3 može biti bilo što, npr tri retrovizora ili tri rezervna šarafa za ratkapu.. no baš ništa ne može objasniti postojanje turba u nazivu modela, osim same želje privlačenja nepripadajuće pažnje, zavaravanja.. odnosno upravo ono što bilo koje drugo zavaravanje, lažiranje, falsificiranje u srži djela jesu i zašto su kažnjivi. .. pa je tako kažnjivo nekoga prevariti, dok nije kažnjivo nekome prodati robu za bilo koju cijenu npr prodati sladoled za milijun eura, to je legalno, nije prevara ako je kupac upoznat sa svime.. no ako ga pri tome dovedeš u zabludu da kupuje auto, nešto vrijedno, sex, sliku picassa, .. tad je to prevara, ne kupopordaja, ne reklama nego zavaravajuće itd. ona fina taknka linija koju moramo znati, vidjeti, poštivati.. ne se praviti ćoravi ili naivni.
-postoje li drugi, klasični automobili s motorom koji imaju takvu reklamu, turbo, bez turba? zašto ne? jer bi to bilo lažno, zavaravajuće, kažnjivo. + to su dodatci osnovnom nazivu pa u ponudi može biti paleta osnovnog s tim i takvim dodatcima, npr s i bez turboa, kao s metalik bojom.. no ako se napiše metalik (boja) tad mora biti i isporučena itd. jer to tad nije asocijacija na popularan band-grupu itd.
edit.. .. završavaš s riječi, ''nit nezakonito''.. a to je ono upitno, jer to ovisi o tumačenju nadležnog-suda, slučaja.. i opet primjeri kad se plaćaju kazne.. upravo zato jer je nezakonito, jer je zavaravajuće, odnosno jeli ili nije u skladu sa zakonom ovisi ne o nama nego sudu-tumaču, onima koji zakon provode, pa do tog da i za ličko rukovanje ili sinkopu na kraju sudac snosi odgovornost.. dakle jel to po zakonu? što propisuje zakon u člancima koji se tiču zavarajuće prakse, reklama? dajem ti krila? bakterije? ..
takve bi oznake bile očito besmislene i mogle bi biti obuhvaćene pravilnicima o nepoštenom oglašavanju.
.. a to tad ovisi samo o tumačenju suda, jer zakon već postoji i teoretski je dovoljno pokrenuti tužbu za presudu koja bi rekla kriv-nevin, vrlo vjerojatno kriv + kazna..
Ja neznam, ali svi ti elektricni auti? Koji kuki im je da im nabijaju tako visoko ekrane, da ti je pogled vise na njima nego cesti???? Sve to mora bit dolje da ga ni ne vidis dok vozis, to je van svake pameti, i osnovne stvari moraju bit fizicke, kakvo petljanje po ekranima tokom voznje 😏