=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 19:35
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

 Slazem se, zato sam i naveo da svatko za sebe mora razmisliti sto mu od automobila uopce treba i ima li mogucnosti za nesto drugo. Ukoliko nemas opciju punjenja kod kuce, mislim da se elektricni automobil i dalje isplati. Primjerice cijena punjenja na Teslinim superpunjacima je oko 0.56€/kWh u periodu od 20h do 00h i od 12 do 16h. Znaci za nekih 75kWh energije mi treba 75kWh*0.56€/kWh=42€

 

Za 42 eura ne znam na kojoj benzinskoj mozete dobiti 400 do 500km dometa... 

 

Teslini punjaci su otvoreni za sve brendove automobila, svi se mogu puniti na njima. 

 

Osim toga, i ja zivim u zgradi. Doduse manjoj zgradi od 10 stanova i mi smo si provukli kabele po parkingu tj. ispod zemlje. Jasno je da ce nekome tko zivi u neboderu to biti neizvedivo, ali koliki je postotak onih koji zive po neboderima i imaju garaze bez ikakve struje o odnosu na ljude koji zive po kucama i manjim zgradama kao ja? Mislim da velika vecina ljudi ima priliku za kucno jeftino punjenje. Drugi ce ili kupiti benzinca/dizelasa ili ce kupiti elektricni automobil i koristiti superpunjace Tesle, Ionitya i sl. 

DexCro pet 4.4.2025 19:44
Miro kaže...

 Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

 To je uistinu najveći problem. Vozim EV i veliki sam pobornik, ali dobro bih promislio da ne živim u kući. U zgradu bi išao jedino ako imam vlastitu utičnicu.

Gajotres pet 4.4.2025 19:48
DexCro kaže...
Gajotres kaže...
Treba dati priliku autima na vodik. Električna vozila imaju svoje prednosti ali imaju i opake mane.


Jesi li ti uopće pročitao članak? Auto u članku je također električni. Samo što umjesto baterije ima gorivu ćeliju. Zapravo ima i običnu bateriju, ali je manja.

BTW, postoje i ICE auti na vodik, trenutno samo kao prototipovi, ali ovdje to nije slučaj.

 Tako je, Toyota je več napravila takav auto. ne razumijem gdje je problem? I dizelske lokomotive pokreče električni motor? 

DexCro pet 4.4.2025 19:48
=XFX=PlayHard kaže...

Teslini punjaci su otvoreni za sve brendove automobila, svi se mogu puniti na njima. 

 

 Netočno. U Hrvatskoj je samo jedan takav, u Jastrebarskom.

Edit: još su dva takva.

thx: PlayHard

Gajotres pet 4.4.2025 19:50
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 19:56
DexCro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Teslini punjaci su otvoreni za sve brendove automobila, svi se mogu puniti na njima. 

 

 Netočno. U Hrvatskoj je samo jedan takav, u Jastrebarskom.

 Netocno. U Hrvatskoj su (za sad) 3 takva, u Jasterbarskom, u Zadru i Vrgorcu. 

 

U ostatku Europe je preko 80% svih superpunjaca otvorena za sve, s vremenom ce svi biti otvoreni i u Hrvatskoj. 

 

Sve detalje mozete pogledat na Teslinim stranicama, kao i broj punjaca i cijene punjenja. 

https://www.tesla.com/findus?bounds=46.14793152158401%2C16.353231481835955%2C45.44419883386605%2C14.009023718164082&location=30815&functionType=party

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 19:58
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Ne lupaj majke ti...

NEW_MAN pet 4.4.2025 20:01
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

DexCro pet 4.4.2025 20:03
Gajotres kaže...

 Tako je, Toyota je več napravila takav auto.

 I Mazda još 1991., Ford 2001., BMW 2002., Chevrolet 2010., Aston Martin 2013. Svi su odustali od proizvodnje uključujući Toyotu koja još nešto planira u komercijalnom sektoru.

dd.inc pet 4.4.2025 20:04
dankodr kaže...
Pa vodik ima još više mana od beskorisni baterija.

Vodik u osobnim automobilima nema šta tražiti - previše je kompliciran i skup. Vodik se ne može proizvoditi elektrolizom u velikim količinama ( elementarni kisik pojede elektrodu na kojoj se izdvaja) , čuva se pod velikim tlakom (koliko energije se troši da ga se stlači), spremnici moraju biti od posebnih materijala ( vodik prolazi kroz željezo, čelik - kao kroz sir)... ma moš nabrajati još 300 Razloga

 Danko bananko ne lupetaj, vodik ne ide kao kroz sir u čeličnim spremnicima (ali da trebaju spremnici koji podnose visoka opterećenja, trebaju). Vidim da neki koji su sada za strujiće, a donedavno su bili protiv, sad pljuju po vodiku. Tak možemo po svakoj novoj tehnologiji, ali to je bolje raditi uz pivu u kafiću s friendom, nego pisati gluposti po Bug forumu (da ne uvjeravamo ljude u stvari za koje ni sami nismo sigurni da li su točne).

 

Vodik kao gorivo je definitivno budućnost (zbog gustoće energije), no vidjeti ćemo koliko će proći vremena prije nego bude "svedostupan" i da li će ga zamijeniti nešto drugo poput metana.

Gajotres pet 4.4.2025 20:04
NEW_MAN kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

 Slobodno pogledaj na netu, mene je neugodno iznenadilo prvi put kad sam bio u koloni  na potezu Jankomir -> Kosnica

 

Možda je s OPD bolje ali ga ne mogu smisliti i ne koristim. Plus HR debili ti misle da ih break checkas dok koristiš OPD

Gajotres pet 4.4.2025 20:05
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Ne lupaj majke ti...

 Odi plači dalje mami da te zli čiko zeza na forumu 

smajlee pet 4.4.2025 20:08

Mi smo bili u potrazi za drugim autom jer je dosla potreba za njim i to bas za ove sheme, kuca,posao,lokalne stvari za odradjivat i gledali smo da je manji auto. Gledao sam i strujice a na kraju smo kupili Toyotu C-HR, ne ovu novu.

 

Glavni razlog odustajanja od strujica je sto nemam gdi punit strujica, zgrada je mala ali puna penzica, nije moj stan, u zgradi smo mi namjladji tak da objasnjavat ekipi +65 (vjerujete mi svi su +65, ako se ne varamo imamo cak i dvoje od +90) o strujicima i punjacima ne dolazi u obzir.

Drugi razlog je punjenje negdje drugdje -> to jednostavno ne dolazi u obzir. Da ja moram razmisljat i na kraju krajeva trosit svoje vrijeme, kalkulirat gdi i kad  samo da bi napunio auto nema ni teoretske sanse. Auto sluzi mene, ja njega odrzavam i tak se volimo.

Treci razlog je kolicina km koje mogu prijeci u odredjeno doba godine, sto mi je van svake pameti. Karikiram sad, nemojte me dzat za rijec, ali baterija od 75kWh po ljeti neznam 450km po zimi 300? Cisto da shvatite iako sam siguran da me shvacate, C-HR zima ili ljeto -20 ili +40 natocim 40l i znam da mogu proci 600km a tocenje traje doslovce 5min in and out i mogu na svakom cosku.

 

Pratim kaj se dogadja i drago mi da postoji puno obecavajucih tehnologija i ideja pa cemo vidjeti kaj ce buducnost donjeti. Mozda ako promijenim stan i dobijem mogucnost ugradnje punjaca, prodam C-HR i kupim strujica jer cinjenica je da je puno jeftinije vozit se na struju a jos  ako se ima mogucnost doma punit, to je to.

DexCro pet 4.4.2025 20:12
=XFX=PlayHard kaže...

Za sve koje zanima koji su potencijalni kvarovi na elektricnim vozilima i tko u Hrvatskoj servisira takva vozila, pogledajte reportazu o nasem EVClinicu, vjerojatno najpoznatijem servisu za elektricna vozila u Europi. Tako da imate gdje i servisirat baterije ukoliko zatreba... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=y9qC3mYIviw&t=2187s

Puno pričaju, ali kad ti trebaju onda banana. Dva puta sam ih kontaktirao i oba dva puta su me otpilili. Drugi put s potpuno krivom dijagnozom preko facebook poruke.

Osim toga, hebeš servis koji skriva svoju lokaciju i nema telefon za nazvati.

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 20:25
DexCro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Za sve koje zanima koji su potencijalni kvarovi na elektricnim vozilima i tko u Hrvatskoj servisira takva vozila, pogledajte reportazu o nasem EVClinicu, vjerojatno najpoznatijem servisu za elektricna vozila u Europi. Tako da imate gdje i servisirat baterije ukoliko zatreba... 

 

https://www.youtube.com/watch?v=y9qC3mYIviw&t=2187s

Puno pričaju, ali kad ti trebaju onda banana. Dva puta sam ih kontaktirao i oba dva puta su me otpilili. Drugi put s potpuno krivom dijagnozom preko facebook poruke.

Osim toga, hebeš servis koji skriva svoju lokaciju i nema telefon za nazvati.

 Ne znam, nisam jos na srecu trebao njihove usluge sa svojom Teslom, ali ljudi iz svih krajeva Europe ih hvale i dolaze kod njih. Da li je razlog previse posla ili nesto drugo, to ne znam... jer ima ih jako malo po Europi koji rade ovo sto oni rade. Sve zapravo ostaje na ovlastenim servisima koji deru kako ih je volja... 

 

 

Gajotres pet 4.4.2025 20:59
DexCro kaže...
Gajotres kaže...

 Tako je, Toyota je več napravila takav auto.

 I Mazda još 1991., Ford 2001., BMW 2002., Chevrolet 2010., Aston Martin 2013. Svi su odustali od proizvodnje uključujući Toyotu koja još nešto planira u komercijalnom sektoru.

 Pročitao sam negdje da i Hyundai radi s vodikom a ako se ne varam ide i novi model Miraie 2025

 

Meni svejedno pošto ću ionako 2034 uzeti si Corollu ili RAV4

DexCro pet 4.4.2025 21:40
=XFX=PlayHard kaže...

ljudi iz svih krajeva Europe ih hvale i dolaze kod njih.

 

 

Koji ljudi? Imaš kakav link? Koliko vidim, sve su to njihove izjave. Plus nekoliko (vjerojatno plaćenih) reportaža.

Kad budu imali svoju službenu lokaciju i Google Reviews s pozitivnim komentarima klijenata onda ću ih ozbiljno shvatiti kao moguću pomoć.

Da se razumijemo, ne mislim da su lažnjaci. Vidi se po njihovim fotografijama iz radionice i tekstovima da su izvrsni poznavaoci s puno iskustva. Od njih se može jako puno naučiti i odlično se pripremiti za kupovinu EV-a. Na njihovoj FB i web stranici ima više korisnih informacija nego na cijelom preostalom webu. Moj naklon do poda i potpuno poštovanje zbog toga!

Ali, mislim da nije realno računati da se tamo može jednostavno doći i pregledati/testirati budući auto ili ga servisirati, pogotovo ako se ne radi o Tesli. Pogotovo je nezgodno kad netko namjerava kupiti polovni EV i misli da će moguće probleme riješiti u EV Clinic. Najvjerojatnije neće. Točnije, nisam još upoznao nekoga ili čuo da su nekom pomogli osim što su oni sami govorili o vozilima koja su bila kod njih.

Evo i mog osbnog iskustva s njima.

Imao sam u dva navrata problema sa svojom Kiom. Prvi put su me poslali u službeni servis Kie na dijagnozu kvara pa da im se onda javim. U drugom slučaju su mi rekli da odmah odvezem auto na praznu površinu, daleko od objekata jer će se vjerojatno zapaliti.
U oba dva slučaja sam nakon par dana auto odvezao u službeni servis i sve riješio.

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 23:19
DexCro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

ljudi iz svih krajeva Europe ih hvale i dolaze kod njih.

 

 

Koji ljudi? Imaš kakav link? Koliko vidim, sve su to njihove izjave. Plus nekoliko (vjerojatno plaćenih) reportaža.

Kad budu imali svoju službenu lokaciju i Google Reviews s pozitivnim komentarima klijenata onda ću ih ozbiljno shvatiti kao moguću pomoć.

Da se razumijemo, ne mislim da su lažnjaci. Vidi se po njihovim fotografijama iz radionice i tekstovima da su izvrsni poznavaoci s puno iskustva. Od njih se može jako puno naučiti i odlično se pripremiti za kupovinu EV-a. Na njihovoj FB i web stranici ima više korisnih informacija nego na cijelom preostalom webu. Moj naklon do poda i potpuno poštovanje zbog toga!

Ali, mislim da nije realno računati da se tamo može jednostavno doći i pregledati/testirati budući auto ili ga servisirati, pogotovo ako se ne radi o Tesli. Pogotovo je nezgodno kad netko namjerava kupiti polovni EV i misli da će moguće probleme riješiti u EV Clinic. Najvjerojatnije neće. Točnije, nisam još upoznao nekoga ili čuo da su nekom pomogli osim što su oni sami govorili o vozilima koja su bila kod njih.

Evo i mog osbnog iskustva s njima.

Imao sam u dva navrata problema sa svojom Kiom. Prvi put su me poslali u službeni servis Kie na dijagnozu kvara pa da im se onda javim. U drugom slučaju su mi rekli da odmah odvezem auto na praznu površinu, daleko od objekata jer će se vjerojatno zapaliti.
U oba dva slučaja sam nakon par dana auto odvezao u službeni servis i sve riješio.

 Dosta vremena provodim na X-u, javljaju im se ljudi iz svih krajeva Europe za termine... spominju se u puno rasprava oko EV popravaka i slicno. 

 

Evo pitao sam i umjetnu inteligenciju tko je najjaci u Europi po tom pitanju, na 1. mjesto su stavili EVClinic, pa ne znam ako Grok laze, lazem i ja 😂

 

 

Sasoon pet 11.4.2025 14:55
dd.inc kaže...

Vodik kao gorivo je definitivno budućnost (zbog gustoće energije), no vidjeti ćemo koliko će proći vremena prije nego bude "svedostupan" i da li će ga zamijeniti nešto drugo poput metana.

 

Vodik je gorivo budućnosti samo kada budemo imali neograničene količine električne energine (fuzija), jer trenutno nema smisla baciti 2/3 energije u procesu struja + voda -> vodik -> goriva ćelija -> struja

konjRR sub 12.4.2025 09:22
NEW_MAN kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

 Malo te zeza elementarna logika i fizika. 

NEW_MAN pon 14.4.2025 09:27
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

 Malo te zeza elementarna logika i fizika. 

Kaj ti nije jasno oko regenerativnog kocenja? Osim toga postoji i nesto sto se zove zrak, to je ono kaj ne vidis a udises. Kad se vozis po autocesti taj nevidljivi zrak stvara otpor zraka i potrosnja raste, a ako ne kocis ne punis baterije.

 

Znaci auto u gradu i pri manjim brzinama trosi znatno manje, puni se kocenjem te samim time ima veci domet.

Gajotres pon 14.4.2025 15:23
NEW_MAN kaže...
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

 Malo te zeza elementarna logika i fizika. 

Kaj ti nije jasno oko regenerativnog kocenja? Osim toga postoji i nesto sto se zove zrak, to je ono kaj ne vidis a udises. Kad se vozis po autocesti taj nevidljivi zrak stvara otpor zraka i potrosnja raste, a ako ne kocis ne punis baterije.

 

Znaci auto u gradu i pri manjim brzinama trosi znatno manje, puni se kocenjem te samim time ima veci domet.

Ja vozim najekonomičniji električni automobil trenutno na tržištu po ADAC-u i računaj kreni stani vožnja ti je 15 do 30 kWh na 100km. Ne moraš meni vjerovat ali odi na strujnikrug, tamo su baš stavili za primjer potrošnje TM3 po Zagrebu. 

 

PSA registriratje se u Finskoj s Ionity appom, uzmite pretplatu i cijena vam je 0.32€ po kW a auto skoro pun za 15min. 

Renesis pon 14.4.2025 16:27
Gajotres kaže...

Ja vozim najekonomičniji električni automobil trenutno na tržištu po ADAC-u i računaj kreni stani vožnja ti je 15 do 30 kWh na 100km. Ne moraš meni vjerovat ali odi na strujnikrug, tamo su baš stavili za primjer potrošnje TM3 po Zagrebu. 

 

PSA registriratje se u Finskoj s Ionity appom, uzmite pretplatu i cijena vam je 0.32€ po kW a auto skoro pun za 15min. 

 Mozda po njihovim mjerenjima ekonomican za autoput, al ne za grad, jer je tezak.

Ja imam i3 i na autoputu je oko 17, a po gradu 13.6 kWh/100km pri vanjskoj temperaturi od 14C.

konjRR pon 14.4.2025 17:50
NEW_MAN kaže...
konjRR kaže...
NEW_MAN kaže...
Gajotres kaže...
Miro kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Plus električni auti suludo troše u kreni stani ZG modelu. Nema to 6 kWh/100km nego ide do 30 kWh/100km. 

 Regenerativno kocenje vraca pk energije. Auti u gradu trose znatno manje nego na otvorenoj cesti.

"On average, regenerative braking can add approximately 20% to an EV's range, potentially saving up to 20 miles on a 100-mile journey"

 Malo te zeza elementarna logika i fizika. 

Kaj ti nije jasno oko regenerativnog kocenja? Osim toga postoji i nesto sto se zove zrak, to je ono kaj ne vidis a udises. Kad se vozis po autocesti taj nevidljivi zrak stvara otpor zraka i potrosnja raste, a ako ne kocis ne punis baterije.

 

Znaci auto u gradu i pri manjim brzinama trosi znatno manje, puni se kocenjem te samim time ima veci domet.

 

 

p.s. koliko se ovo kosi sa razumom, logikom i elementarnom fizikom mozda ima nade da trolas umjesto da to stvarno tvrdis?