HCMAA pet 4.4.2025 07:40

u međuvremenu...trump...ugljen je cool...nafta je cool..nuklearke su cool

u međuvremenu...solid baterije su cool...ali je proizvodnja skuplja

u međuvremenu...800 milijardi ejura EYU namjerava za oružje

u međuvremenu...putin veća prijetnja nego globalno zatopljenje...a taj putin muku muči sa 20% ukrajine već tri godine

Gajotres pet 4.4.2025 08:19

SSB je trebao biti sveti gral, na kraju ima samo 0.3 posto veću gustoću.

Treba dati priliku autima na vodik. Električna vozila imaju svoje prednosti ali imaju i opake mane.

El uto treba imati minimum 150 kWh bateriju a puniti to će biti top.

dankodr pet 4.4.2025 08:29

Pa vodik ima još više mana od beskorisni baterija.

Vodik u osobnim automobilima nema šta tražiti - previše je kompliciran i skup. Vodik se ne može proizvoditi elektrolizom u velikim količinama ( elementarni kisik pojede elektrodu na kojoj se izdvaja) , čuva se pod velikim tlakom (koliko energije se troši da ga se stlači), spremnici moraju biti od posebnih materijala ( vodik prolazi kroz željezo, čelik - kao kroz sir)... ma moš nabrajati još 300 Razloga

Sasoon pet 4.4.2025 09:34

Ne znam zašto i dalje guraju vodik. Cijena vodika je 18-20€/kg u Njemačkoj, a preko 30$ u USA, znači treba 130€ ili 200$ za napuniti rezervoar.
Ako ne planiramo koristiti vodik iz fosilnih goriva, opet nema računice, jer se u procesu proizvodnje, kompresiranje, transporta i na kraju izgaranja vodika izgubi 2/3 uložene energije. Znači za preći put koji EV pređe sa 100kWh energije, za auto na vodik treba 300kWh, nema smisla ako nemamo neograničene količine električne energije.

učo pet 4.4.2025 10:03
NEW_MAN kaže...

77,5k pocetna cijena a puniti se moze skoro nigdje. Prodali budu nula primjeraka.

Ne kuzim zakaj se opce bilo ko trudi sa vodikom kad je tehnologija s baterijama tu i svakim danom sve bolja.

 

 Slažem se s tobom, a baterije (akumulatori ) će još i dalje napredovati povećanjem kapaciteta, smanjivanjem mase i cijene. Osim toga, kada se gleda energetska efikasnost, čini mi se da su tu baterije isto bolje, kada se uzmu načini dobivanja struje i koliki postotak te struje dobiješ nazad. Koliko god da još nije zadovolavajuće riješeno punjenje akumulatora, ipak je puno bolje nego punjenje vodikom. Na kraju krajeva, auto na baterije ( živcira me što akumulatore zovu baterije, postoji vrlo jasna razlika između njih, ali ja tu ništa ne mogu) možeš priključiti na bilo koju priključnicu za struju, auto na vodik baš i ne.

Gajotres pet 4.4.2025 11:20
učo kaže...
NEW_MAN kaže...

77,5k pocetna cijena a puniti se moze skoro nigdje. Prodali budu nula primjeraka.

Ne kuzim zakaj se opce bilo ko trudi sa vodikom kad je tehnologija s baterijama tu i svakim danom sve bolja.

 

 možeš priključiti na bilo koju priključnicu za struju, auto na vodik baš i ne.

Kao vlasnik el. vozila nadovezao bih se na ovo. Računaj da možeš puniti max 12A u novim kućama s novim instalacijama, u starim je pola. Za punjenje do 80% ti treba 25 do 26h. Duplo toliko ako ideš sa 6A. Na 12A za sat vremena dobiješ 20km. Od 80 do 100% vrijeme punjenjenja se produžuje. Jedino takvo punjenje je isplativo ako kod kuće punit. 

 

Nadam se da će se poboljšati infrastruktura s punjačima koja je sad tragična. Cjenovno kad gledaš recimo punjenje na 50 kWh punjaču. Smiješ puniti 60 minuta po cijeni 0.50 kWh, nakon sat vremena ide još nagradna naplata, plus bonu tarifa na autoputu kod nekih. Recimo sad meni Toyota Corola potez Samobor -> Slavonski Brod -> Samobor uzme oko 30€. Sad recimo ako trošiš 15-16 kWh na 100km treba ti 65 kWh što je 32€. I tako voziš se nazad i vidiš da ti je struja na knap pa staneš na autoputu, ali taman je netko prije tebe stao puniti, jebga. Onda laganini nazad na autoput iza Bosna Tursa ili iza nekog kamiona 90 na sat do Samobora.

 

E sad kažeš sebi uvest ću si zidni punjač. Top ako imaš nove instalacije kao ja, ali prvo ideš u pakao zvani HEP, pošto će te limitator sjebat i moraš povećati zakupnu snagu računaj minimum 520€ troška tu. U suprotnom dok ti se auto puni ne smije ništa drugo raditi. Onda moraš potegnuti od razvodne kutije do zidnog punjaca. Ako nećeš da ti to radi Miro koji lektriku radi onako za hobi računaj da ti je samo bušenje po zidu naplaćuju 400€. Evo ne sječam se više računice ali je ugradnja zidnog punjaća sa svime i bez PDV-a (pošto radim preko fredove firme)  da puniš oko 8k km više tarife struje ili oko 16k km da puniš po niskoj tarifi. 

 

Pa onda možeš ubaciti još 5k € za solare + kalašnjikov pošto me je HEP ODS koštatao 10 godina života i tako. 

 

Ukrakto nabavite si električni auto pa vidite. El autu treba minimum baterija od 150 kWh pa ti to onda napuni i to da bi bio sam na trenutnoj razini Toyote Corole Hybrida. 

 

Evo i završna rijeć, kod mene je podržano punjenje do 350 kWh i auto se može napuniti za 18 minuta, ali pazi cijene za takvo punjenje, manje treba platiti da se Ferari napuni. 

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 11:57
Gajotres kaže...
učo kaže...
NEW_MAN kaže...

77,5k pocetna cijena a puniti se moze skoro nigdje. Prodali budu nula primjeraka.

Ne kuzim zakaj se opce bilo ko trudi sa vodikom kad je tehnologija s baterijama tu i svakim danom sve bolja.

 

 možeš priključiti na bilo koju priključnicu za struju, auto na vodik baš i ne.

Kao vlasnik el. vozila nadovezao bih se na ovo. Računaj da možeš puniti max 12A u novim kućama s novim instalacijama, u starim je pola. Za punjenje do 80% ti treba 25 do 26h. Duplo toliko ako ideš sa 6A. Na 12A za sat vremena dobiješ 20km. Od 80 do 100% vrijeme punjenjenja se produžuje. Jedino takvo punjenje je isplativo ako kod kuće punit. 

 

Nadam se da će se poboljšati infrastruktura s punjačima koja je sad tragična. Cjenovno kad gledaš recimo punjenje na 50 kWh punjaču. Smiješ puniti 60 minuta po cijeni 0.50 kWh, nakon sat vremena ide još nagradna naplata, plus bonu tarifa na autoputu kod nekih. Recimo sad meni Toyota Corola potez Samobor -> Slavonski Brod -> Samobor uzme oko 30€. Sad recimo ako trošiš 15-16 kWh na 100km treba ti 65 kWh što je 32€. I tako voziš se nazad i vidiš da ti je struja na knap pa staneš na autoputu, ali taman je netko prije tebe stao puniti, jebga. Onda laganini nazad na autoput iza Bosna Tursa ili iza nekog kamiona 90 na sat do Samobora.

 

E sad kažeš sebi uvest ću si zidni punjač. Top ako imaš nove instalacije kao ja, ali prvo ideš u pakao zvani HEP, pošto će te limitator sjebat i moraš povećati zakupnu snagu računaj minimum 520€ troška tu. U suprotnom dok ti se auto puni ne smije ništa drugo raditi. Onda moraš potegnuti od razvodne kutije do zidnog punjaca. Ako nećeš da ti to radi Miro koji lektriku radi onako za hobi računaj da ti je samo bušenje po zidu naplaćuju 400€. Evo ne sječam se više računice ali je ugradnja zidnog punjaća sa svime i bez PDV-a (pošto radim preko fredove firme)  da puniš oko 8k km više tarife struje ili oko 16k km da puniš po niskoj tarifi. 

 

Pa onda možeš ubaciti još 5k € za solare + kalašnjikov pošto me je HEP ODS koštatao 10 godina života i tako. 

 

Ukrakto nabavite si električni auto pa vidite. El autu treba minimum baterija od 150 kWh pa ti to onda napuni i to da bi bio sam na trenutnoj razini Toyote Corole Hybrida. 

 

Evo i završna rijeć, kod mene je podržano punjenje do 350 kWh i auto se može napuniti za 18 minuta, ali pazi cijene za takvo punjenje, manje treba platiti da se Ferari napuni. 

 Uvijek se covjek treba zapitati za sto mu auto zapravo sluzi...

 

Nije isto svaki dan ici na posao i s posla u Zagrebu, po klince na trening i sl. ili se voziti po autocesti i imati frekventna mjescna poslovna putovanja po Europi. 

 

Ako spadate u prvu skupinu kao ja, kojoj auto 95% vremena stoji na parkingu (kao i velikoj vecini ljudi u Zagrebu), onda elektricni auto ima savrsenog smisla. I to bez ikakvog poboljsanja tehnologije baterija, s dometima kakvi jesu. Vama dnevno jednostavno ne treba vise od 50km u Zagrebu. Ajde da uzmemo da vam dnevno treba i 100km (sto malo kome treba) i dalje vam takav automobil ima savrsenog smisla. 

 

Punjenje na kucnoj uticnici na 230V je maksimalno sa snagom od 3.6kW. Vi na boljim automobilima mozete podesiti koliko ce auto povlaciti iz mreze snage, namjestite ga na 2kW da ste sigurni da nece doci do pozara i sl. 

Dakle ako se punite sa 2kW cijeli dan, za 24h ste napunili 48kWh. Tesla Model 3 ima realnu potrosnju od 6.3km/kWh. To znaci da za 24h punjenja na kucnoj uticnici mozete nadodati 6.3km*48kWh= 302km

 

Ja vam garantiram da vise od 95% Zagrepcana ne treba ovoliki dnevni domet za svakodnevne potrebe koje imaju s autom. 

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 12:10
Zaporožac kaže...

Treba dati šansu i autićima na vodik.

 

 Ne vidim cemu iskreno. Elektricni automobil je rijesio problem gradske i medjugradske voznje s tehnologijom baterija koju danas vec imamo. U Norveskoj je gotovo 100% novoprodanih automobila potpuno elektricno, oni ne znaju za probleme koje balkanski "strucnjaci" uporno iznose. Znaci ne treba nam nista bolje od toga. 

Benzin/diesel ostaju opcije za ljude koji su konstantno na autoputu i kojima se zuri. Gradski autobusi kao i vlakovi takodjer mogu ici na baterije. Kamioni koji imaju krace ili srednje domete isto tako.

 

Mi smo zapravo rijesili gotovo sve. Vodik je jedna skupa glupost za koju bi trebalo izdvojiti bilijune dolara na globalnoj razini samo za gradnju infrastrukture punionica, a da ne govorim koliko bi se moralo izdvojiti za proizvodnju tog vodika i transport. O energetskoj efikasnosti i ukupnom gubitku energije s konverzijama u vodik da i ne govorim 

Gajotres pet 4.4.2025 12:20
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
učo kaže...
NEW_MAN kaže...

77,5k pocetna cijena a puniti se moze skoro nigdje. Prodali budu nula primjeraka.

Ne kuzim zakaj se opce bilo ko trudi sa vodikom kad je tehnologija s baterijama tu i svakim danom sve bolja.

 

 možeš priključiti na bilo koju priključnicu za struju, auto na vodik baš i ne.

Kao vlasnik el. vozila nadovezao bih se na ovo. Računaj da možeš puniti max 12A u novim kućama s novim instalacijama, u starim je pola. Za punjenje do 80% ti treba 25 do 26h. Duplo toliko ako ideš sa 6A. Na 12A za sat vremena dobiješ 20km. Od 80 do 100% vrijeme punjenjenja se produžuje. Jedino takvo punjenje je isplativo ako kod kuće punit. 

 

Nadam se da će se poboljšati infrastruktura s punjačima koja je sad tragična. Cjenovno kad gledaš recimo punjenje na 50 kWh punjaču. Smiješ puniti 60 minuta po cijeni 0.50 kWh, nakon sat vremena ide još nagradna naplata, plus bonu tarifa na autoputu kod nekih. Recimo sad meni Toyota Corola potez Samobor -> Slavonski Brod -> Samobor uzme oko 30€. Sad recimo ako trošiš 15-16 kWh na 100km treba ti 65 kWh što je 32€. I tako voziš se nazad i vidiš da ti je struja na knap pa staneš na autoputu, ali taman je netko prije tebe stao puniti, jebga. Onda laganini nazad na autoput iza Bosna Tursa ili iza nekog kamiona 90 na sat do Samobora.

 

E sad kažeš sebi uvest ću si zidni punjač. Top ako imaš nove instalacije kao ja, ali prvo ideš u pakao zvani HEP, pošto će te limitator sjebat i moraš povećati zakupnu snagu računaj minimum 520€ troška tu. U suprotnom dok ti se auto puni ne smije ništa drugo raditi. Onda moraš potegnuti od razvodne kutije do zidnog punjaca. Ako nećeš da ti to radi Miro koji lektriku radi onako za hobi računaj da ti je samo bušenje po zidu naplaćuju 400€. Evo ne sječam se više računice ali je ugradnja zidnog punjaća sa svime i bez PDV-a (pošto radim preko fredove firme)  da puniš oko 8k km više tarife struje ili oko 16k km da puniš po niskoj tarifi. 

 

Pa onda možeš ubaciti još 5k € za solare + kalašnjikov pošto me je HEP ODS koštatao 10 godina života i tako. 

 

Ukrakto nabavite si električni auto pa vidite. El autu treba minimum baterija od 150 kWh pa ti to onda napuni i to da bi bio sam na trenutnoj razini Toyote Corole Hybrida. 

 

Evo i završna rijeć, kod mene je podržano punjenje do 350 kWh i auto se može napuniti za 18 minuta, ali pazi cijene za takvo punjenje, manje treba platiti da se Ferari napuni. 

 

Punjenje na kucnoj uticnici na 230V je maksimalno sa snagom od 3.6kW. Vi na boljim automobilima mozete podesiti koliko ce auto povlaciti iz mreze snage, namjestite ga na 2kW da ste sigurni da nece doci do pozara i sl. 

Dakle ako se punite sa 2kW cijeli dan, za 24h ste napunili 48kWh. Tesla Model 3 ima realnu potrosnju od 6.3km/kWh. To znaci da za 24h punjenja na kucnoj uticnici mozete nadodati 6.3km*48kWh= 302km 

 

Iz ovoga bih se dalo zaključiti da nemate el. auto. a ni Teslu, nažalost svi smo mi pali na magičnih 3.6kW :D :D :D :D :D 

 

E da nisi mi komentriao na drugom thredu daljni pad prodaje Tesle makar je Model Y dostpan odmah za isporuku?  BYD ih je zgazio. 

Gajotres pet 4.4.2025 12:25
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 

Ne komentiraš mi na drugom thredu daljni pad Tesle? 

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 12:30
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

Gajotres pet 4.4.2025 12:32
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

 Dijete drago ajde malo na zrak. Opusti se, razmisli o svojim akcijama u životu i o matematici koju si napisao u orgianlnom postu :D :D :D :D :D :D 

 

E da nikako da mi komentiraš daljni pad prodaje tresle na drugom topicku.  

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 12:34
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

 Dijete drago ajde malo na zrak. Opusti se, razmisli o svojim akcijama u životu i o matematici koju si napisao u orgianlnom postu :D :D :D :D :D :D 

 

E da nikako da mi komentiraš daljni pad prodaje tresle na drugom topicku.  

 Evo kad si vidio da si popusio s raspravom o snazi, sad se prebacujes na prodajne rezultate Tesle. Klasika... 

Gajotres pet 4.4.2025 12:37
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

 Dijete drago ajde malo na zrak. Opusti se, razmisli o svojim akcijama u životu i o matematici koju si napisao u orgianlnom postu :D :D :D :D :D :D 

 

E da nikako da mi komentiraš daljni pad prodaje tresle na drugom topicku.  

 Evo kad si vidio da si popusio s raspravom o snazi, sad se prebacujes na prodajne rezultate Tesle. Klasika... 

Pa nisam ništa popušio, kum će mi donjeti tek prekosutra travu. Govoriš glupisti za punjenje o 3.6 kWh, sam znaš to, to svi prodaju priću ali nitko ne puni 3.6 kWh. Pročitai sam cijeli post ali molim te ne spominji više 3.6 kWh. Znam da si kao napisao da puniš 2kWh kao sigurnos ovo ono, puniš toliko zato što ne možeš na više puniti a kamoli 3.6 kWh

 

E da Tesla M3 nema relanu potrošnju 6.3 kWh. U kreni stani vožnji po ZG troši više nego na tempomatu po autoputu, to me baš ljuti. 

 

E da i dalje čekam komentar na pad prodaje Tesle na drugom topicku. 

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 12:39
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

 Dijete drago ajde malo na zrak. Opusti se, razmisli o svojim akcijama u životu i o matematici koju si napisao u orgianlnom postu :D :D :D :D :D :D 

 

E da nikako da mi komentiraš daljni pad prodaje tresle na drugom topicku.  

 Evo kad si vidio da si popusio s raspravom o snazi, sad se prebacujes na prodajne rezultate Tesle. Klasika... 

Pa nisam ništa popušio, kum će mi donjeti tek prekosutra travu. Govoriš glupisti za punjenje o 3.6 kWh, sam znaš to, to svi prodaju priću ali nitko ne puni 3.6 kWh. Pročitai sam cijeli post ali molim te ne spominji više 3.6 kWh. Znam da si kao napisao da puniš 2kWh kao sigurnos ovo ono, puniš toliko zato što ne možeš na više puniti a kamoli 3.6 kWh

 

E da i dalje čekam komentar na pad prodaje Tesle na drugom topicku. 

 ti cak ne znas razliku izmedju kWh i kW! Eto toliko o tvom znanju o elektricnim automobilima. 

 

Automobil se ne puni sa kWh (energijom), nego sa kW (snagom). :D

 

NEW_MAN pet 4.4.2025 12:39

Mislim uzet Y i isto tak puniti sa 3,6kW jer ne radim vise od 50km na dan pa ne trebam brzo punjenje. Obicna uticnica je vise nego dovoljna. Kapacitet/domet mi je dosta za cijeli tjedan i onda za vikend ako nejdemo na izlet stavim puniti pa nek puni 48 sati kaj se mene tice.

Nemote dramit oko nicega.

Gajotres pet 4.4.2025 12:40
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
Gajotres kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

Imam Teslu Model 3 i punim ju na obicnoj kucnoj uticnici. Nisam ugradio punjac. 

Punim i ja svoj na utičnicu samo na 12A, iznad 13A ne ide, sry, ovo za 3.6 je jedostavno laž. 

 Da li ti citas sto sam ja napisao? Ajde duboko udahni, smiri se, pusti lazi i obmane i fokusiraj se na ono sto sam napisao, pa ces vidjet da nista nije laz. Kako sam i napisao, na boljim elektricnim modelima mozes doslovno namjestit koliko ce povlacit iz mreze. Ja nigdje nisam napisao da svoj automobil punim sa 3.6kW. Napravio sam izracun za 2kW!

 

Moj model 3 povlaci 12A, znaci 12A*230V=2.76kW punjenje na obicnoj kucnoj uticnici (a ja sam racunicu napravio za 2kW jer mozes staviti i limitatore snage da si na sigurnoj strani ukoliko ne zelis da ti dodje do pozara. Znaci ne zelim te vrijedjat ovdje, ali daj ajmo ne bit na ovoj imbecilnoj razini gdje se neciji komentar ni ne procita, nego se odmah krene serendat i pametovat. 

 Dijete drago ajde malo na zrak. Opusti se, razmisli o svojim akcijama u životu i o matematici koju si napisao u orgianlnom postu :D :D :D :D :D :D 

 

E da nikako da mi komentiraš daljni pad prodaje tresle na drugom topicku.  

 Evo kad si vidio da si popusio s raspravom o snazi, sad se prebacujes na prodajne rezultate Tesle. Klasika... 

Pa nisam ništa popušio, kum će mi donjeti tek prekosutra travu. Govoriš glupisti za punjenje o 3.6 kWh, sam znaš to, to svi prodaju priću ali nitko ne puni 3.6 kWh. Pročitai sam cijeli post ali molim te ne spominji više 3.6 kWh. Znam da si kao napisao da puniš 2kWh kao sigurnos ovo ono, puniš toliko zato što ne možeš na više puniti a kamoli 3.6 kWh

 

E da i dalje čekam komentar na pad prodaje Tesle na drugom topicku. 

 glupane ti cak ne znas razliku izmedju kWh i kW! Eto toliko o tvom znanju o elektricnim automobilima. 

 

Automobil se ne puni sa kWh (energijom), nego sa kW (snagom). :D

 

Sunce ti j**bem s kim se ja raspravljam... 

Daj požuri nastava ti uskoro počinje zakasnit ćeš na prvi sat. 

Gajotres pet 4.4.2025 12:41
NEW_MAN kaže...
Mislim uzet Y i isto tak puniti sa 3,6kW jer ne radim vise od 50km na dan pa ne trebam brzo punjenje. Obicna uticnica je vise nego dovoljna. Kapacitet/domet mi je dosta za cijeli tjedan i onda za vikend ako nejdemo na izlet stavim puniti pa nek puni 48 sati kaj se mene tice.

Nemote dramit oko nicega.

To ti je samo teoretsko maksimalno punjenje na običnoj utilnici. Kad nabaviš auto vidjet ćeš da nema ništa od 16A

=XFX=PlayHard pet 4.4.2025 12:44
NEW_MAN kaže...
Mislim uzet Y i isto tak puniti sa 3,6kW jer ne radim vise od 50km na dan pa ne trebam brzo punjenje. Obicna uticnica je vise nego dovoljna. Kapacitet/domet mi je dosta za cijeli tjedan i onda za vikend ako nejdemo na izlet stavim puniti pa nek puni 48 sati kaj se mene tice.

Nemote dramit oko nicega.

 Racunaj da ces se punit sa 12A iz obicne kucne uticnice, to ti je 12A*230V=2.76kW.... toliko Tesla standardno povlaci. 

 

Za 24 sata ces napunit 66.24kWh.... sto je gotovo cijeli kapacitet baterije od 75kWh. Isto tako nije preporucljivo dnevno punit bateriju do 100% ako je u pitanju bilo koja druga kemija osim LFP-a. Pa ces zapravo za 24 sata u potpunosti napuniti bateriju. 

NEW_MAN pet 4.4.2025 13:11
=XFX=PlayHard kaže...
NEW_MAN kaže...
Mislim uzet Y i isto tak puniti sa 3,6kW jer ne radim vise od 50km na dan pa ne trebam brzo punjenje. Obicna uticnica je vise nego dovoljna. Kapacitet/domet mi je dosta za cijeli tjedan i onda za vikend ako nejdemo na izlet stavim puniti pa nek puni 48 sati kaj se mene tice.

Nemote dramit oko nicega.

 Racunaj da ces se punit sa 12A iz obicne kucne uticnice, to ti je 12A*230V=2.76kW.... toliko Tesla standardno povlaci. 

 

Za 24 sata ces napunit 66.24kWh.... sto je gotovo cijeli kapacitet baterije od 75kWh. Isto tako nije preporucljivo dnevno punit bateriju do 100% ako je u pitanju bilo koja druga kemija osim LFP-a. Pa ces zapravo za 24 sata u potpunosti napuniti bateriju. 

 Mislim puniti do 80% kak je preporuka i ako ne trebam ne mislim puniti prek toga. Ako Y trosi recimo 15kWh a radim 50km na dan onda mogu napuniti auto do vrha za max tri sata. Uglavnom ne trebam nikakvih 22kW i ostala sranja. Nisam trgovacki putnik i ne trebam brzo punjenje, a ako zatrebam odem na Supercharger. Pet minuta od kuce ima Supercharger. Parkiram, odem u Spar po speceraj i prije bude auto pun nego moj shoping.

 

Gebirgs pet 4.4.2025 13:42

 

Ne vidim razlog zasto bi se ogranicavali. Dajte i te vodike, blade baterije itd. Nesto ce na kraju isplivati kao najsmisleniji i tehnoloski dovrseniji proizvod. 

 

U medjuvremenu ne dirajte diesel. Ofc.

Miro pet 4.4.2025 18:56
=XFX=PlayHard kaže...

 

Za sve druge koji su konstantno na autoputu, konstantno putuju po Europi i sl., zuri im se, nemaju vremena, sef im je nad glavom i slicno, za vas elektricni automobil jos uvijek nije. Kupite nesto drugo.

Eto, prica je toliko jednostavna. Ne treba vam ugradnja punjaca, dovoljna vam je najobicnija kucna uticnica i kabel. 

 

 

 Sve si lijepo objasnio i argumentirao, ali priča nije baš toliko jednostavna, jer ti je temeljna pretpostavka kriva. Naime, ti pretpostavljaš kako svi žive u kućama ili imaju garažu s provedenom strujom. A u velikom gradu, kao što je Zagreb, gdje je, kao što kažeš, idealno korisititi EV, veliki broj obitelji živi u stanovima i vozila parkira na mjestim gdje nema utičnice. A bez toga suživot sa EV postoje bitno kompliciraniji...

Renesis pet 4.4.2025 19:30

Pa kolko se ti vozas po gradu, ja bi poludio da sam toliko svaki dan u autu.

Ako se punis s 10A uredno 8h po noci i jeftinoj struji, meni npr bude sasvim dosta za oko 120km, tako da ga ni ne moram punit svaku vecer.

A svaka kuca moze sigurno normalno isporucit 10A.

A ako ti redovito treba puno vise, pitanje je jel el. auto stvarno dobar odabir.

 

EDIT: nemam pojma zasto mi quote nije radio, al ovdje se bas raspravlja s pretpostavkom kucnog punjenja, kad bi se el. auto trebao najvise isplatit

 

DexCro pet 4.4.2025 19:33
Gajotres kaže...
Treba dati priliku autima na vodik. Električna vozila imaju svoje prednosti ali imaju i opake mane.


Jesi li ti uopće pročitao članak? Auto u članku je također električni. Samo što umjesto baterije ima gorivu ćeliju. Zapravo ima i običnu bateriju, ali je manja.

BTW, postoje i ICE auti na vodik, trenutno samo kao prototipovi, ali ovdje to nije slučaj.