
EU najavila nove visoke carine na električne autom
Vezano uz: EU najavila nove visoke carine na električne autom


Isti elekrični model koji košta 10.000 EUR u Kini, u EU košta 20.000 EUR. Dakle, vozila su subvencionirana za kinesko tržište, ne za EU.
Izgleda da je EU naučila na primjeru Njemačke prije 20-tak godina. Tadašnja vlada (na čelu Angele Merkel) je subvencionirala kupnju novog vozila sa par tisućica Eura (ovisno o modelu). Oko 50% kupaca tako subvencioniranih vozila, odlučilo se za japanske automobile! Carine koje EU želi uvesti su samo zaštita od "zloupotrebe" subvencija.
iako jesu subvencionirana za kinesko tržište, nije samo u tome razlika u cijeni
brodski prijevoz je drastično poskupio posljednjih 10-ak godina, jedan dio cijene je carina, moguće i prilagodba eu tržištu po pitanju opreme, kvalitete materijala, a veća je i marža proizvođača nego u kini

brodski prijevoz je drastično poskupio posljednjih 10-ak godina, jedan dio cijene je carina, moguće i prilagodba eu tržištu po pitanju opreme, kvalitete materijala, a veća je i marža proizvođača nego u kini
Unatoč tome (cijena brodskog prijevoza narasla na 115,000 dolara), kinezi su izvezli 1,63 milijuna vozila na EU tržište (rast od 147% u odnosu na 2022).
https://mobilityportal.eu/increase-cost-ships-chinese-evs-arriving-europe/

Unatoč tome (cijena brodskog prijevoza narasla na 115,000 dolara), kinezi su izvezli 1,63 milijuna vozila na EU tržište (rast od 147% u odnosu na 2022).
zato i kažem zašto isti auto u kini košta duplo manje, dobrim dijelom zbog prijevoza, a ponešto zbog carine, marže i drugih stvari
ljudi gledaju cijene kineskih ev u kini i misle da je samo eu carina kriva što je ovdje duplo skuplji
nikad u eu nećeš moći kupiti kineski auto po cijeni po kojoj ga kupuju kinezi

pa i to je logičnije nego kad u KC je Vegeta skuplja neg u ostatku HR, a bormeš i izvan HR....
ili kad se išlo iz 20 km od Kutine u Mađarsku po jeftinije umjetno gnojive, proizvedeneo u ktuinskoj "govnari"....

Vrhunska logika...Kraš čokolada jeftinija u Kanadi nego u Zagrebu...NE DAM SVOJE PARE... čekam da Dacia Sandero Stepway 2024 bude stara 5 godina da kupim polovni...jedino ako me uvjere da kupnjom EV sprječavamo da Zemlja doslovno eksplodira...onda kupim novu Teslu...Nikolinu

svim neocon svršavateljima na tu hrabru epohalnu odluku - sjećam se, dovoljno sam star, i ex-Yu je cepala 100% carine za avte...
znamo kako je svršilo....
Vjerovao ili ne ali čitah svojedobno da Norveška ima (barem u to vrijeme) 100% carine na aute...

pa i to je logičnije nego kad u KC je Vegeta skuplja neg u ostatku HR, a bormeš i izvan HR....
ili kad se išlo iz 20 km od Kutine u Mađarsku po jeftinije umjetno gnojive, proizvedeneo u ktuinskoj "govnari"....
s jedne strane imaš realne razloge poskupljenja, od kojih je transport od kine do eu najznačajnija stavka (ako se ne varam), s druge strane klasične hrvatske lopovske priče
nekako nije usporedba koju bi koristio u bilo čemu

povoljniji id.3 kako piše u tekstu, zašto je jeftinije u Kini...
Imaju svu proizvonju materijala koji im treba u svojoj zemlji, od čelika do akumulatora, ne trebaju uvoziti iz vana... Osim za sada naprednih cpu/čipova

@Stric ono KC dali je to PRC ili?

KC je Koprivnica, a PRC je Podravkin Rekreacioni Centar...

Ali zato Tesla uvodi "carine" europskim građanima. Tako da svi dobivaju 🤗
https://www.cnbc.com/2024/06/13/tesla-to-likely-raise-model-3-prices-in-europe-after-eu-tariffs-on-china-evs.html

Njemački proizvođači su se pobunili protiv ove odluke EK. To je čista politička odluka kako bi se zadržao status USA no. 1

Još lako za aute (pomirio sam se s tim da si više nikad ne budem mogao priuštiti auto kad ovaj krepa), ali je problem kaj nam sad budu i svinjetina i mlijeko poskupili, a to onda povlači i svu ostalu hranu.
A to je onda sranje.

Nažalost...
Najgore je što prvo krene zveckanje novaca, a nakon toga oružja...

Koliko sam skužio EU proizvođači automobila ne izvoze u Kinu nego tamo imaju joint venture koji posluju na kineskom tržištu. Osim u iznimnim slučajevima tipa Bugatti i slično...
Moguće da su carine iz ovog članka vezane za ostale proizvode, ali nije da EU ne oporezuje kineske proizvode:
https://wits.worldbank.org/tariff/trains/en/country/EUN/partner/CHN/product/all

Ipak je novac vazniji od karbonske neutralnosti.
Otpocetka je sve puno nelogicnosti i nerezonskih odluka, a ovime to samo potvrdjuju.

Da, zato je cijela Hrvatska u Njemackoj, Austriji i slicnim zemljama a hrvati koji su ostali u Hrvatskoj, kopaju po kantama za smece. Ajde ne seri, posla ima i uvijek ce biti. Problem je sto bi velika vecina Hrvata htijela biti BAJA na balkanu ali da ne radi jedan racku. U prenesenom znacenju, htjeli bi da se hebu ali da im ne uđe. Jedini razlog carina Kinezima je taj sto automatski jedan BMW, Audi i Mercedes i ostali Njemacki auti, dobivaju konkurenciju po CIJENI ali ne i pp kvaliteti Hocete da se ovi navedeni bolje prodavaju? Spustite te proklete napuhane cijene.I vidjeli bi kako bi isti ti Kinezi nestali sa ovih prostora. Nego ne, pohlepna gamad deru.Kako je krenulo, još malo ce nam i zabraniti da kupujemo druge aute u stilu KIa, Hyundai i sl.

Još lako za aute (pomirio sam se s tim da si više nikad ne budem mogao priuštiti auto kad ovaj krepa), ali je problem kaj nam sad budu i svinjetina i mlijeko poskupili, a to onda povlači i svu ostalu hranu.
A to je onda sranje.
stari, ako si auto ne možeš priuštiti, hrana je sljedeća...

Svjestan sam ja toga.
Zato tetošim srne i zečeve kaj se šeću tu oko kuće.
Neka ih, krasne šunkice, samo vi šetajte i papajte čim više...

Eto, sad imamo i konkretne brojke.
https://www.index.hr/auto/clanak/foto-fiat-poceo-proizvoditi-jeftini-kineski-auto-u-poljskoj/2574569.aspx?index_ref=clanak_procitaj_jos_d
Teza o jeftinoj kineskoj radnoj snazi u potpunosti pada u vodu, jer taman i da rade besplatno i da su proizvodni troškovi 0, kineski auto je inherentno jeftiniji do 500$, i cca. još 500$ subvencije, što ga na kraju čini 1000 $ jeftinijim nego isti proizveden u EU, kad se uzmu samo ti parametri u obzir.
Jasno se vidi da grm leži u drugom zecu.
P.S. fun fact: uvoz čelika iz Kine godišnje raste dvoznamenkasto, istoga onoga čelika na kojega je EU ne tako davne 2017. uvela carine od 30-70%

a na EURU 2024 na rubovima igrališta, glavna reklama - BYD ...
bravo za nezamjenljivu picologinju i ostatak birokratske bagre...
Isti elekrični model koji košta 10.000 EUR u Kini, u EU košta 20.000 EUR. Dakle, vozila su subvencionirana za kinesko tržište, ne za EU.
Izgleda da je EU naučila na primjeru Njemačke prije 20-tak godina. Tadašnja vlada (na čelu Angele Merkel) je subvencionirala kupnju novog vozila sa par tisućica Eura (ovisno o modelu). Oko 50% kupaca tako subvencioniranih vozila, odlučilo se za japanske automobile! Carine koje EU želi uvesti su samo zaštita od "zloupotrebe" subvencija.