zzib čet 13.6.2024 12:43

Isti elekrični model koji košta 10.000 EUR u Kini, u EU košta 20.000 EUR. Dakle, vozila su subvencionirana za kinesko tržište, ne za EU.

Izgleda da je EU naučila na primjeru Njemačke prije 20-tak godina. Tadašnja vlada (na čelu Angele Merkel) je subvencionirala kupnju novog vozila sa par tisućica Eura (ovisno o modelu). Oko 50% kupaca tako subvencioniranih vozila, odlučilo se za japanske automobile! Carine koje EU želi uvesti su samo zaštita od "zloupotrebe" subvencija.

 

picajzla0707 čet 13.6.2024 12:55
zzib kaže...

Isti elekrični model koji košta 10.000 EUR u Kini, u EU košta 20.000 EUR. Dakle, vozila su subvencionirana za kinesko tržište, ne za EU.

Izgleda da je EU naučila na primjeru Njemačke prije 20-tak godina. Tadašnja vlada (na čelu Angele Merkel) je subvencionirala kupnju novog vozila sa par tisućica Eura (ovisno o modelu). Oko 50% kupaca tako subvencioniranih vozila, odlučilo se za japanske automobile! Carine koje EU želi uvesti su samo zaštita od "zloupotrebe" subvencija.

 

 iako jesu subvencionirana za kinesko tržište, nije samo u tome razlika u cijeni

brodski prijevoz je drastično poskupio posljednjih 10-ak godina, jedan dio cijene je carina, moguće i prilagodba eu tržištu po pitanju opreme, kvalitete materijala, a veća je i marža proizvođača nego u kini

zzib čet 13.6.2024 13:14
picajzla0707 kaže...
 iako jesu subvencionirana za kinesko tržište, nije samo u tome razlika u cijeni

brodski prijevoz je drastično poskupio posljednjih 10-ak godina, jedan dio cijene je carina, moguće i prilagodba eu tržištu po pitanju opreme, kvalitete materijala, a veća je i marža proizvođača nego u kini

Unatoč tome (cijena brodskog prijevoza narasla na 115,000 dolara), kinezi su izvezli 1,63 milijuna vozila na EU tržište (rast od 147% u odnosu na 2022). 

 

https://mobilityportal.eu/increase-cost-ships-chinese-evs-arriving-europe/

 

picajzla0707 čet 13.6.2024 14:36
zzib kaže...

Unatoč tome (cijena brodskog prijevoza narasla na 115,000 dolara), kinezi su izvezli 1,63 milijuna vozila na EU tržište (rast od 147% u odnosu na 2022). 

 zato i kažem zašto isti auto u kini košta duplo manje, dobrim dijelom zbog prijevoza, a ponešto zbog carine, marže i drugih stvari

 

ljudi gledaju cijene kineskih ev u kini i misle da je samo eu carina kriva što je ovdje duplo skuplji

nikad u eu nećeš moći kupiti kineski auto po cijeni po kojoj ga kupuju kinezi

HCMAA čet 13.6.2024 16:10

Vrhunska logika...Kraš čokolada jeftinija u Kanadi nego u Zagrebu...NE DAM SVOJE PARE... čekam da Dacia Sandero Stepway 2024 bude stara 5 godina da kupim polovni...jedino ako me uvjere da kupnjom EV sprječavamo da Zemlja doslovno eksplodira...onda kupim novu Teslu...Nikolinu

Spiridon čet 13.6.2024 16:32
Stric_Jura kaže...

svim neocon svršavateljima na tu hrabru epohalnu odluku - sjećam se, dovoljno sam star, i ex-Yu je cepala 100% carine za avte...

 

znamo kako je svršilo....

 Vjerovao ili ne ali čitah svojedobno da Norveška ima (barem u to vrijeme) 100% carine na aute...

picajzla0707 čet 13.6.2024 16:50
Stric_Jura kaže...

pa i to je logičnije nego kad u KC je Vegeta skuplja neg u ostatku HR, a bormeš i izvan HR....

 

ili kad se išlo iz 20 km od Kutine u Mađarsku po jeftinije umjetno gnojive, proizvedeneo u ktuinskoj "govnari"....

 s jedne strane imaš realne razloge poskupljenja, od kojih je transport od kine do eu najznačajnija stavka (ako se ne varam), s druge strane klasične hrvatske lopovske priče

nekako nije usporedba koju bi koristio u bilo čemu

fer-de-lance pet 14.6.2024 15:30

Još lako za aute (pomirio sam se s tim da si više nikad ne budem mogao priuštiti auto kad ovaj krepa), ali je problem kaj nam sad budu i svinjetina i mlijeko poskupili, a to onda povlači i svu ostalu hranu.

A to je onda sranje.

 

 

Endymon sub 15.6.2024 06:19

Da, zato je cijela Hrvatska u Njemackoj, Austriji i slicnim zemljama a hrvati koji su ostali u Hrvatskoj, kopaju po kantama za smece. Ajde ne seri, posla ima i uvijek ce biti. Problem je sto bi velika vecina Hrvata htijela biti BAJA na balkanu ali da ne radi jedan racku. U prenesenom znacenju, htjeli bi da se hebu ali da im ne uđe. Jedini razlog carina Kinezima je taj sto automatski jedan BMW, Audi i Mercedes i ostali Njemacki auti, dobivaju konkurenciju po CIJENI ali ne i pp kvaliteti Hocete da se ovi navedeni bolje prodavaju? Spustite te proklete napuhane cijene.I vidjeli bi kako bi isti ti Kinezi nestali sa ovih prostora. Nego ne, pohlepna gamad deru.Kako je krenulo, još malo ce nam i zabraniti da kupujemo druge aute u stilu KIa, Hyundai i sl.

Aldo sub 15.6.2024 10:03
fer-de-lance kaže...

Još lako za aute (pomirio sam se s tim da si više nikad ne budem mogao priuštiti auto kad ovaj krepa), ali je problem kaj nam sad budu i svinjetina i mlijeko poskupili, a to onda povlači i svu ostalu hranu.

A to je onda sranje.

 

 

 stari, ako si auto ne možeš priuštiti, hrana je sljedeća...

fer-de-lance sri 19.6.2024 09:04

Eto, sad imamo i konkretne brojke.

https://www.index.hr/auto/clanak/foto-fiat-poceo-proizvoditi-jeftini-kineski-auto-u-poljskoj/2574569.aspx?index_ref=clanak_procitaj_jos_d

Teza o jeftinoj kineskoj radnoj snazi u potpunosti pada u vodu, jer taman i da rade besplatno i da su proizvodni troškovi 0, kineski auto je inherentno jeftiniji do 500$, i cca. još 500$ subvencije, što ga na kraju čini 1000 $ jeftinijim nego isti proizveden u EU, kad se uzmu samo ti parametri u obzir.

Jasno se vidi da grm leži u drugom zecu.

 

P.S. fun fact: uvoz čelika iz Kine godišnje raste dvoznamenkasto, istoga onoga čelika na kojega je EU ne tako davne 2017. uvela carine od 30-70%