ivanoile čet 29.2.2024 09:09

Nekakav Clio je 16,590€, a ovo je 25,900€, dakle razlika je 9,310€.

 

Ako uzmemo prosjecnu cijenu goriva 1,5€/l, to znaci da mozemo ulit ~6000l benzina(valjda sam ovo tocno dobio...). Mali 1.0 turbo trosi cca 6l (mjesovite), pa eto, 100,000km da izjednacimo troskove goriva, s tim da ovaj strujić treba voziti besplatno da se to izjednaci.

 

 

Neka me netko ispravi ako sam krivo izracunao, servisi su zanemareni jer iako ce kostati cca 3-4k € unutar tih 100,000km, ovaj C3 ce isto imati oko 1000-1500€ servisa. Pa sve to na kraju kad dodamo cijenu kWh u Hrvatskoj, servisi itd. opet dode na isto, ispod 100k km auto nece bit isplativiji...

 

Cijena kWh trenutno u HR ide .45€ do .66€ za ovu velicinu baterije, cca 15-20€ za punu bateriju i "300 km" doseg (vs. 60€ za Clio i cca 500-550km).

coldGT čet 29.2.2024 09:12

Ovo su sada vozila sto se predstavljaju (vidim i renolćek 5 predstavljen) ovih dana projektirana u nazad par godina i sada ih moraju izbaciti mada polako ta EV spika hlapi...

Vidim jučer bila saobraćajka u Šubičevoj, sudjelovao Ford Mustang, ELEKTRIČNI i još SUV (zimica me prođe kad to pročitam, ništa im nije sveto :) ), a pored istog vozila valjda desetak vatrogasaca ako slučajno plane i ode sve u krasan k

 

NEW_MAN čet 29.2.2024 09:31

To je savrseni drugi auto za vozit djecu u skolu i doma te skociti negdi u grad. Mogu cak poteci na neki ozbiljniji izlet od recimo 100 km.

Kupujem istu sekundu kad dojde u salone i budu imali salonske aute sa 3k km kojima je cijena pala za dvije, tri tisuce.

Gallu čet 29.2.2024 09:46
ivanoile kaže...

Nekakav Clio je 16,590€, a ovo je 25,900€, dakle razlika je 9,310€.

 

Ako uzmemo prosjecnu cijenu goriva 1,5€/l, to znaci da mozemo ulit ~6000l benzina(valjda sam ovo tocno dobio...). Mali 1.0 turbo trosi cca 6l (mjesovite), pa eto, 100,000km da izjednacimo troskove goriva, s tim da ovaj strujić treba voziti besplatno da se to izjednaci.

 

 

Neka me netko ispravi ako sam krivo izracunao, servisi su zanemareni jer iako ce kostati cca 3-4k € unutar tih 100,000km, ovaj C3 ce isto imati oko 1000-1500€ servisa. Pa sve to na kraju kad dodamo cijenu kWh u Hrvatskoj, servisi itd. opet dode na isto, ispod 100k km auto nece bit isplativiji...

 

Cijena kWh trenutno u HR ide .45€ do .66€ za ovu velicinu baterije, cca 15-20€ za punu bateriju i "300 km" doseg (vs. 60€ za Clio i cca 500-550km).

Najjeftiniji Clio je 17k€ ima 49kW. Moraš biti mazohist za voziti benzinca od 49kW. Uz to - mali turbo (čija cijena starta na 18,2k€) u gradu (za što su ti auti i dizajnirani) troši blizu 10l.

Razlika u cijeni na kraju ti je beznačajna ako nećeš ubosti subvencije. Električni je praktičniji jer ga puniš doma i ne moraš ići na benzinsku.

ivanoile čet 29.2.2024 10:15
Gallu kaže...
ivanoile kaže...

Nekakav Clio je 16,590€, a ovo je 25,900€, dakle razlika je 9,310€.

 

Ako uzmemo prosjecnu cijenu goriva 1,5€/l, to znaci da mozemo ulit ~6000l benzina(valjda sam ovo tocno dobio...). Mali 1.0 turbo trosi cca 6l (mjesovite), pa eto, 100,000km da izjednacimo troskove goriva, s tim da ovaj strujić treba voziti besplatno da se to izjednaci.

.

 Isti k iskreno, C3 obicni je 15k € sa 85ks. Dok je god razlika >20% u cijeni, to je vecinom neisplativo i placebo efekt da "stedis". 

 

 

Ovaj auto ide do 135km/h i 11sek do 100...nije nista wow bolji od auta sa 70-80ks. Stovise na testovima je isao i preko 12sek do 100. (tocnije 14ica je prosjek, lol mazohizam)

 

 

NEW_MAN čet 29.2.2024 10:26

Zena ide u ured jednom tjedno i navaza klince. Klinci se voze u ogromnom dizelasu koji bude propal kolko se malo vozi i ovaj elektricni autek je savrseni drugi auto. Stavim dva manja solara i punim "besplatno" posto auto stalno doma stoji.

ihush čet 29.2.2024 11:26
NEW_MAN kaže...
.. Stavim dva manja solara i punim "besplatno" posto auto stalno doma stoji.

 -auto koji 'stoji' (ne koristi se, ne vozi..) je oximoronizam na kvadrat, jer je suprotan srži, samom nazivu auto-mobila.. mobilno.

-auto koji stoji, neovisno o agregatu, ne troši.. jednako tad dizelaš ne troši + ne moraš ulagati u solarke.. ultimativna ušteda, ne moraš ni posjedovati auto(ne)mobil ako ga ne koristiš i time uštediš barem tehnički-osiguranje godišnje uz redovite servise-održavanje, smanjiš trošak parkinga (pred zgradom) ili eliminiraš hrpu lima koji stoji u dvorištu, smeta..

 

-puniti električni auto(mobil) kod kuće, može ona osoba koja ima kuću-dvorište.. većina stanovnika grada živi u zgradama-stanovima, nema ni parkinga.. nema šanse za žicu-punjač, dok postavljanje nečeg na zajedničku imovinu traži papirologiju i živce.. itd.

 

-subvencije, služe tome da imućni-bogati, koji imaju, imaju više, porezom plaćamo dio cijene svi, dok koriste oni.. besmislica osim za tu klasu buržuja + hipstera, koja se ukida po eu.. a to što kod nas još ove godine daju subvenciju samo prikazuje kako smo truli, bez vlastite autoindustrije, pomažemo proizvođačima-državama koje imaju daleko viši standard od nas itd..

-želiš auto(mobil), plati.. dok francuzi uvode više troškove-namete za suv klasu, .. a jednog dana kad politika-zeleni i oni koji time 'drmaju' uvide problem, malverzacije, promašaje.. i toj priči će doći kraj..

 

-ignorira se činjenica, (post gore..) .. prosječno vozilo godišnje 10.000km.. i računica s 10.000€ razlike u cijeni, kaže da se s tom razlikom cijene može voziti narednih 10 godina, ostalo je 'gratis' nepotrebno .. tj tek oni koji voze daleko više, npr taxi to napravi u godini.. imaju isplativost, tj kao i dizel-super, tad će logično ako je povoljnije, taxista uzeti upravo takvo vozilo, ev, .. no nije da se baš trgaju, kako to? .. njemu auto ne stoji, time eliminira mogućnost jeftinog punjenja.. tj ili stoji ili vozi, ako je taxi tad mora voziti.. ako stoji, tad je nepotreban-trošak, ili-ili, par extrema i ni u jednom ev nema smisla + ukidanje subvencija koje je započelo..

NEW_MAN čet 29.2.2024 13:09

Whatever, dijete ne moze pjesice u skolu niti na sto drugih mjesta i za to trebam drugi auto.
Auto uvijek stoji kad se ne vozi a u mojem slucaju drugi auto uvijek stoji kraj kuce gdi mogu imat solare.
Da imam viable gradski prijevoz onda bi svoj auto dao zeni da vozika klince a ja bi s busom na posel, ovak se mogu batje i trebam dva auta :(
Auto je po defoltu rupa bez dna i bacanje novaca proz prozor. Recimo ovako, u autu provodis mozda sat vremena dnevno i auto kosta 50k, a dnevna soba u kojoj provodis osam sati dnevno ne vrijedi vise od 5k ako nemas ne znam kaj. Tom logikom bi moral imati dnevnu sobu za 400k €, a ocito nemam. Kaj ocu reci je da manje vise svi bacamo novce kroz prozor kad kupujemo aute i totalna je debilana kupit skupi auto, ali ako radim i zaradim onda si ocu neki k priustit pa makar to bio mali elektricni drekec.

 

EDIT:

Imamo dizelasa koji se bude zastopal koliko su kratke relacije i unistili budemo auto cisto bezveze. Za tako nesto je drugi elektricni auto savrsen.

Renesis čet 29.2.2024 15:26
ivanoile kaže...

 

 

Cijena kWh trenutno u HR ide .45€ do .66€ za ovu velicinu baterije, cca 15-20€ za punu bateriju i "300 km" doseg (vs. 60€ za Clio i cca 500-550km).

 Odakle ti takva cijena.

Pa ako imas dvotarifno, nocno punjenje je 0.07€ po kWh-u, sto je predvideni modus operandi za takvu vrstu auta u 90% voznji.

Fast DC punjenje po visokim cijenama je par puta godisnje samo kad se ide na dalji put, a i tad se ne punis nikad do vrha, nego 10-ak min.

A i ako ti se ne zuri, mozes korsitit i javni sporiji AC koji je duplo jeftiniji.

Tako da krenes na put napunjen od doma po jeftinoj struji (oko 3€), stanes jednom i napunis za oko 10€ (DC) i dobijes isti domet kao i normalni Clio, tako da je razlika vise 13€ vs 60€ za istih 500 km dometa.

ivanoile čet 29.2.2024 16:13
Renesis kaže...
ivanoile kaže...

 

 

Cijena kWh trenutno u HR ide .45€ do .66€ za ovu velicinu baterije, cca 15-20€ za punu bateriju i "300 km" doseg (vs. 60€ za Clio i cca 500-550km).

 Odakle ti takva cijena.

Pa ako imas dvotarifno, nocno punjenje je 0.07€ po kWh-u, sto je predvideni modus operandi za takvu vrstu auta u 90% voznji.

Fast DC punjenje po visokim cijenama je par puta godisnje samo kad se ide na dalji put, a i tad se ne punis nikad do vrha, nego 10-ak min.

A i ako ti se ne zuri, mozes korsitit i javni sporiji AC koji je duplo jeftiniji.

Tako da krenes na put napunjen od doma po jeftinoj struji (oko 3€), stanes jednom i napunis za oko 10€ (DC) i dobijes isti domet kao i normalni Clio, tako da je razlika vise 13€ vs 60€ za istih 500 km dometa.

 https://www.poslovni.hr/hrvatska/cijene-punenja-drasticno-rastu-od-1-lipnja-skuplje-je-od-benzina-4391666