
Njuskalo prevara


Prijaviti, kome?
Niti jedan zakon, niti jedna odluka, niti jedna regulativa, niti tijelo zaduzeno za istu, ne znace nista, naprotiv, postaju besmisleni ukoliko rigorozno ne provode svoj posao, i jos rigoroznije kaznjavaju apsolutno sve, bez ikakvih iznimki.
Nigdje na svijetu ne postoji sistem koji je pravedan i neutralan, koji jednako stiti i kupca i prodavaca od bilo kakvih malverzacija. Pitanje je dali bi uopce bilo moguce i stvoriti takav sustav.
Jedini "sigurni" oblik kupovine je kada robu drzis u svojim rukama, a novce u svom djepu. Minuta, 10, sat, 5 sati - nebitno. Pogledaj. Probaj (ako se moze). Raspitaj. Odluci. Plati i nosi.
Svi ostali oblici trgovanja na nevidjeno su rizik. Na ovaj ili onaj nacin, svejedno dali govorimo o on-line kupovini od trgovine, pojedinca, novo, rabljeno..... isto je sve.
I svaki taj sistem prezentiran kao "zastita kupca", bilo da se radi o nekom obliku "buyer protectiona", "pay protectiona", kako god to netko naziva je ustvari samo pruzanje laznog osjecaja sigurnosti, da bi se transakcije lakse odvijale, da kupac ima taj placebo efekat kako je on, njegov novac i njegova kupnja zasticena nekim svemocnim zakonon, nekom regulativom, ili u krajnjoj liniji nekom "politikom" platforme koja sluzi kao posrednik.
U praksi, jedini tko od toga profitira je sama platforma. I dok ce rado uzeti svoj postotak te transakcije za "zastitu kupca i prodavaca", u praksi ce vrlo malo toga napraviti ukoliko do spora dodje, jer realno, a sto moze napraviti?
Evo pisao sam u drugoj temi problematiku s ali expressom.
Placeno, prodavac tvrdi poslano, ja paket dobio nisam. Paket je imao tracking broj, ta posiljka je po podatcima i sistemu isporucena odavno u sasvim drugom gradu, na sasvim drugoj adresi, sasvim drugom primatelju. Danas je istekao "rok" za isporuku, i naravno automatizmom, aliexpress u moje ime potvrdjuje da sam ja paket primio, iako vec danima ima otvoren dispute, ima svaki moguci dokaz koji pokazuje da taj paket nikad nije poslao taj posiljatelj, da ga nikad nije poslao na moje podatke, i da ga ja nikad nisam preuzeo.
Oni jos vijecaju, sto se tu desilo, sugeriraju neko strpljenje dok "posiljka ne stigne na moju adresu", pozivaju se na tracking broj kao ultimativni dokaz da je seller svoje obavio, i apsolutno ignoriraju cinjenicu da to nije moj paket. I da je paket s tim tracking brojem vec isporucen. Ne meni. I da je stvar sumnjiva do bola, posebice sto seller ignorira svaki pokusaj komunikacije.
Ne, to njima nije dovoljno da zakljuce slucaj, proglase nekim scamom, i refundiraju novce. Dakle, sviranje kurcu, svi buyer protectioni, sve sto oni jamce prije klikanja (i placanja) da su moji novci sigurniji nego u fort knoxu, u praksi...... to ne da bas i nije tako, nego to apsolutno nije tako.
Ok, oni vjerovatno imaju neku svoju internu logiku i redosljed, mozda mora proci xy dana, mozda mora ovo ili ono, ali to je dobar primjer onog o cemu govorim, da je ta zastita iluzija, jer cak i kad dokazes nesto, opet ti kao kupac nisi strana kojoj se vjeruje, niti je taj dokaz dovoljan za postupanje po "kratkom postupku", vec opet oni na neki nacin drze stranu tom selleru, daju mu neku priliku da "popravi" stvar, jer logicno, od njega uzimaju proviziju. Dakle, koga stite?
I ok, nije stvar u 30e, jebiga, prebolit cu, no, prijaviti? Kome? Kome njih prijaviti?
Kome prijaviti lika koji preko njuskala, uz sve moguce garancije i "protecte" jednostavno ne preuzme paket, vrati ga nazad, prijavi da nesto nije bilo u redu (iako je sve u redu).... tko ce tu prijavu zaprimiti, tko ce zasukati rukave i to rijesiti u 2 dana? Kakva kazna ce biti za toga tko je pokusao na bilo koji nacin nekoga prevariti ili ostetiti, za bilo koji iznos?
A sve da drzava i uvede drakonske kazne u vidu odsjecanja ruke, i po starom partizanskom nacelu "koga se uhvati da pljacka, ili za koga se posumnja da je pljackao - bit ce streljan"..... tko ce se baviti dokazivanjima? Tko ce normalan ista kupovati i ista prodavati pod tim uvjetima.
E zato se prodaje iluzija zastite kupca i prodavaca, zato se prodaje iluzija da u drzavi postoji neki "veliki brat" koji je nadlezan, i koji ce slijepo posteno rjesavati, nemilosrdno, svaku povredu prava, bilo kupca, bilo prodavaca.

No, i dalje čekam tvoju poruku kojom ćeš nas ovdje obavijestiti da si dao podatke iz osobne ili putovnice nepoznatoj osobi na Njuškalu.
"Vidiš" ti da si napisao tu puno gluposti, pa se pokušavaš izvaditi iz gliba napadajući mene osobno.
Nemaš pojma o kreditima, niti kako se oni mogu dobiti.

No, i dalje čekam tvoju poruku kojom ćeš nas ovdje obavijestiti da si dao podatke iz osobne ili putovnice nepoznatoj osobi na Njuškalu.
"Vidiš" ti da si napisao tu puno gluposti, pa se pokušavaš izvaditi iz gliba napadajući mene osobno.
Nemaš pojma o kreditima, niti kako se oni mogu dobiti.
Samo ti živi u svojem balonu neznanja. I pročitaj malo poruke drugih o video pozivima i pokazivanju osobne iskaznice nepoznatim osobama (kolosalna glupost, ali ti se ne daš). Kao i preporuke MUP-a, CERT-a i ostalih kako prepoznati i izbjeći prevare. Ili jednostavno nastavi živjeti u svojem malom balončiću samoljublja i neznanja.
Koje je nemoguće krivotvoriti, kao što praksa pokazuje.
Ajmo biti iskreni, onaj tko je u stanju krivotvoriti osobne iskaznice EU zemalja sigurno ima domišljatiji način dobivanja podataka iz "sustava".
Onaj tko se bavi takvim kriminalnim aktivnostima, zna kako će to izvesti. Svejedno mu / im ne treba olakšavati posao.