Internet

Amazon - pitanja i odgovori

bugovac222 pet 29.11.2019 14:58

Pa sve ti piše na engleskom. Ako ne odaberi engleski (ne znam koji razumiješ) na vrhu odmah desno od pretrage. U gornjem desnom kutu ti isto piše "This item can be delivered to Croatia. Details". Ako klikneš na details vidiš cijenu dostave, koliko sam vidio na brzinu košta 8€+4€ po kilogramu proporcionalno. Inače dostava u npr. Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj je besplatna ako imaš nekoga (ili koristiš taj mailbox u DE, sama dostava DO mailboxa je besplatna a onda ti mailbox zaračuna dostavu do HR) i naručuješ nešto teže ili nešto što inače ne dostavljaju u HR. Inače pretraži malo stranicu, imaš i online pomoć i sve što ti nije jasno objasne ti u chatu!

Peruneph čet 5.12.2019 12:41

Je li tko koristio Amazon Payment za kupovinu preko oglasa? Našao sam jedan zanimljiv artikl i trgovac kaže da prima samo plaćanje preko Amazona. Evo kako je objasnio da funkcionira:

 

Die Transaktion erfolgt über Amazon Payment und die Lieferung dauert 48 Stunden. Die Zahlung erfolgt mithilfe eines  Amazon-Kontos. Sobald mir Amazon bestätigt, dass die Zahlung durch sie getätigt wurde werde ich das Produkt an Ihre Adresse senden. Nachdem Sie das Produkt erhalten haben und sich von der Qualität überzeugt haben, dass alles ist wie ich schon sagte, wird Amazon mir das Geld überweisen. Dies ist eine sichere Transaktion für uns beide! Bei Interesse senden Sie mir bitte Ihren Namen, Adresse und Telefonnummer, damit ich die Transaktion bei Amazon und Amazon registrieren kann. Amazon wird Sie mit den Zahlungs und versanddetails kontaktieren.

 

Sumnjiv mi je trgovac jer je stavio dosta nisku cijenu. Radi se o njemačkom oglasniku eBay Kleinanzeigen.

Matoje pon 9.12.2019 20:34

Surfam malo i naletio sam na dosta primjera gdje amazon šalje preko atposta i gdje ljudima paket nikad nije stigao, a što je i kod mene problem, zadnji unos je 2.9. i od tada nema promjena na trackingu. Ono što me zanima ima li netko da je imao istih iskustava ali da mu je paket na kraju ipak došao sa dosta zakašnjenja? Ne brinem se zbog novaca jer će amazon napraviti refund ali sam naručio grafičku na akciji i platio skoro 500 kn manje nego kod nas i sad akcije više nema, tak da mogu dobiti povrat novca i kupit za veće pare.

Old Iggy ned 29.12.2019 13:29
bruno03 kaže...
Zasto uopće treba plaćat hrvatski PDV u stranoj zemlji. Šta oni to isplačuju Hrvatskoj? Osim toga ne naplaćuju sve stranice hrvatski PDV.

Shvaćaš li ideju zajedničkog tržišta i sve ostalo što prati uvoz robe?

Sve stranice koje dostavljaju robu iz EU u RH moraju naplatiti i PDV (ako postoji za tu vrstu robe). Lokalni PDV naplaćuju samo ako imaju jako mali promet prema RH.

Osa11 pet 10.1.2020 20:37

Kupio sam preko Amazona stroj za blanjaje, probao sam ga, start je bio odličan, no nakon par minuta promijenio je zvuk, iskopčao sam ga i shvatio da je pao remen pogonske osovine, vratio sam ga natrag no primjetio sam da remenice nisu na istoj visini i da zbog toga remen uredno pada. Kakav je postupak povrata takve robe. Hvala.

Neuk čet 30.1.2020 00:09

Ima li ijedna dobra duša da me je spremna uputiti kako se kupuje (naručuje) roba preko amazona. Dosad sam kupovao stvari samo (sključivo) preko aliexpressa. Mislio sam da je to sve isto ili bar slično, ali mi je amazon totalno konfuzan. 
Koliko sam shvatio postoji nekoliko različitih amazona na zapadu. Nemaju istu robu niti su iste cijene kao niti poštarina... Dalje, primjetio sam da kada tražim neki artikal, amazon je koncipiran tako da izbaci jedan "sample" i onda sa strane ponudi koji prodavači prodaju baš taj "item"... Nije mi ispočetka bilo jasno zašto svi imaju potpuno istu sliku i zašto prodavač koji prodaje nešto rabljeno ne stavi stvarnu sliku rabljenog proizvoda koji prodaje nego stavlja "stock" sliku... 
Dalje, teško se snalazim šta koji prodavač prodaje, kakve su karakteristike, uvjeti i detaljan opis...
Imam osjećaj kao da je sve što se prodaje na amazonu stavljeno od strane amazona kao najbolji primjerci, a na tebi je kakva će te sreća zapasti i šta ćeš u stvari dobiti.. 
Ako nisam bio u potpunosti jasan... stekao sam dojam da na aliexpressu direktno si povezan sa prodavačem, vidiš proizvod onakav kakvog ga je stavio, vidiš jasno sve uvjete prodaje, recenzije, detaljan opis, itd... A Amazon mi djeluje previše zaštitnički prema prodavačima, kao da su prodavači iza nekog "zastora" ne mogu ostvariti jednostavnu komunikaciju sa njima, nego Amazon stavi neki idealni "sample" proizvoda, a ti se misli šta i kako će ti doći... Prodavač mi djeluje kao sakriven iza "kulisa"..

Posebna priča je slanje za BiH i RH... tuga.. Poštarina još veća koma... zna biti sitnica kojima je na Amazonu poštarina po 100 ili 200 dolara.. To nisam nikada vidio na Aliju.. Zašto je to tako? Postoje li neke "cake/fore" kojima se smanji iznos nebulozne poštarine (shippinga) to mi nije jasno...

Ukratko, par puta u posljednjih par godina sam pokušao kupovati preko amazona, i nakon nekoliko sati (ili dana) borbe sa Amazonom bih odustao (najčešće zbog nerazumjevanja šta je novo a šta korišteno, cijene shippinga i slično..) pa bih bio zahvalan ako bi neka strpljiva duša bila voljna malo objasniti kako funkcionira Amazon, koja je fora sa njim? Kako znati šta tko prodaje, u kakvom stanju, ima li garanciju, ima li povrat, može li se jednostavno stupiti u kontakt sa prodavačem i zahtjevati dodatne informacije o proizvodu, je li moguće cjenkanje, traženje drugačijih uvjeta i tako dalje...

Unaprijed se zahvaljujem na svakoj korisnoj informaciji!
Živi i zdravi bili! 

pravi_covijek čet 30.1.2020 01:07
Neuk kaže...

Ima li i

 

Prva stvar Amazon za razliku od ebay/ali store zeli da svi artikle idu pod jedan listing. Tako ako netko zeli prodati nesto, mora ubaciti pod postojeci opis. Sto znaci da u pravilu to sto pise u opisu mora da bude tocno sto nude ostali prodavaci. Oni se vecinom toga drze, ali imas i dodatni opis itema za prodavace (slika3).

Mozes napraviti samo jedan racun u UK ili DE na primjer, pa se mozes sa istim logirati na bilo koji Amazon shop.

Kod listing imas par kljucnih informacija vidi sliku1. Imas tko prodaje u opisu, vecinom Amazon prodaje pod glavnim Buy Now buttonom ali nije uvijek pravilo. Takodjer mozes vidjeti da li dostavljaju u Hrvatsku slika 2. Na DE shopu imas opciju da promjenis jezik u engleski. Ako ne mogu dostaviti na tvoju adresu to ce u vecini slucajeva biti vidljivo slika 2. I na slici dva glavni listing ne prodaje Amazon direktno nego drugi prodavac.

Nekad postoji samo jedan prodavac pa nece ni biti opcije other seller ili New & Used (5).

Pa kad kliknes na link New & Used pokaze ti ostale sellere. Nekad imaju i sliku u svojim mini opisima. slika3. Amazon je polako pocistio prodavace tako da ima vise kompanija nego individualnih ljudi koji prodaju stvari. Na slici 3 imas detalje prodavaca i stanje artikla. Prvi prodavac na slici3 ti je amazon Warehouse i condition je used - Link new. Sto znaci polovno ali kao novo. Amazon i Amazon Warehouse ti je sve amazon, samo je ovaj drugi polovna roba koju su korisnici vratili nazad.

Cetvrti seller ima status Just Launched sto u pravilu znaci da je potpuno novi i od takvih je rizik kupiti bez obzira na cijenu. Zadnji seller je DigitalSalesUK i ima zvjezdice 36% sto je jako lose. U pravilu ispod 80% se ne isplati zezati. Ako kliknes na postotak mozes vidjeti indvidualne reviewe za prodavaca.

Sto se tice vracanja robe, garancije i rjesavanja problema Amazon je u pravilu jako dobar, vise je naklonjen kupcima nego prodavacima. Ako kupujes direktno od Amazona (Sold and dispatched by Amazon) onda je proces povrata jos laksi posto imas 30 dana da vratis artikal iz kojeg kod razloga hoces. Mozes i nakon 30 dana vratiti naravno, ali proces nije automatiziran vec moras korisnicku podrsku kontaktirati.

Sto se tice postarine, ovisi i s kojeg Amazona kupujes, ali iz mog iskustva vise se isplati kupovati vece i skuplje stvari (Mobiteli, PC komponente itd). A za manje stvari barem za Hrvatsku eBay i Ali su puno fleksibilniji. Ako zivis na vecem trzistu, onda je postarina dosta manja. Recimo meni je dostava mobitela iz DE u UK kostala 4 eura.


https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B07RR455Z3/
Lista prodavaca

https://www.amazon.co.uk/sp?_encoding=UTF8&asin=B07RR455Z3&isAmazonFulfilled=0&isCBA=&marketplaceID=A1F83G8C2ARO7P&orderID=&seller=A1IG981F4Z3D6K&tab=&vasStoreID=
Review individualnog prodavaca

https://www.amazon.de/dp/B07TPL91BW

 

 

Neuk čet 30.1.2020 09:00
pravi_covijek kaže...
...

 
Svaka čast! Puno si mi pomogao.  

Zanima me još par sitnica:

-kada tražim neku stvar, može li se na jednom "nacionalnom amazonu" pretražiti stanje na svima amazonima ili se treba posebno ići na svaki "nacionalni" i zasebno pretraživati?
Primjerice, trenutno tražim monitor i još par PC komponenti, mogu li pregledati svu ponudu na jednom amazonu, ili trebam na svaki posebno ići? (US, UK, DE, FRA...)

-mogu li rafinirati pretragu (filtrirati) na tom "pan-amazonu" , tj da tražim sa uključenim filterima preko svih tih nacionalnih amazona? Primjerice, mogu li pretražiti sve te "nacionalne" amazone na jednom mjestu odjednom sa uključenim filterima, tipa: 
-da prikaže samo iteme koji se dostavljaju u moju zemlju,
-da prikaže samo iteme koji su novi ili približno novi, 
-da prikaže samo iteme koji se mogu vratiti i dobiti povrat novca (da imaju neku garanciju)
-da prikaže iteme koji imaju prosječnu ocjenu preko 80%
...itd


-Može li se "cjenkati" sa pojedinim prodavačima? Bilo da je riječ o cijeni, o trošku shippinga, o uvjetima prodaje, o garanciji, garantnom periodu, o mogućem slanju gifta...itd

-Može li se na lagan način stupiti u kontakt sa prodavačima i tražiti dodatne informacije o artiklu? Tipa... da pošalje koju sliku ako je već nije stavio, a artikal koji prodaje je polovan?

-Šta od onih stanja artikla treba izbjegavati? Kakva su tu iskustva, jer vidim da ima dosta različitih naziva za polovnu robu? Znam otprilike prijevod na hrvatski jezik, ali me zanima šta oni podrazumijevaju po određenim "polovnim" terminima tipa" refurbished, used-good, used-like new... puno različitih termina za korišteno... Zanima me koliko se drže tih kategorija i je li pouzdano oslanjati se na njih?

Evo gledao sam nekakav alat pa vidim da svakakvih stanja ima... https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00M46N19K/ref=olp_twister_child?ie=UTF8&mv_style_name=2
I nije mi jasno kako za isto stanje artikla može biti drastično različita cijena?


- gledam ovaj link koji si stavio za ovu kameru, ne znam kako je tebi, ali meni ne nudi opciju available from thes sellers. Valjda to znači da prodaje samo ovaj jedan prodavač.  ( https://www.amazon.de/dp/B07TPL91BW?th=1 )

-Šta mu znači ono "fulfilled by amazon" , čitao sam opis i dalje mi nije jasno šta amazon ima sa tim artiklom? Dal ga prepakiravaju? Dal provjeravaju detaljno šta je u paketu? DAl preko njih ide shipping? Ili oni preuzimaju svu odgovornost za pošiljku?

I još jedna sitnica  Kakva je fora sa onim "Prime" ? Jel sigurnije? Jeftinije?...

bugovac222 čet 30.1.2020 09:34

Pa vidiš odmah da je pravi čovjek i hoće pomoći. Mislim da ne postoji pan-Amazon. Prednost Amazona je upravo u tim zemljama jer je tamo najčešće besplatna dostava. Mi im očigledno nismo važno tržište kad Kinezi mogu slati nešto od desetak kuna bez poštarine, a Amazon te zezne s poštom. Koliko znam nema cjenkanja. Kad se nešto pokvari stupio sam lagano u kontakt s prodavačem i sve je bilo ok. Ta security kamera se ne isporučuje u HR kao što vidiš desno. Kad se prodaje od treće strane a isporučuje preko amazonovih fulfillment centara onda je to fulfilled by amazon, inače treća strana šalje poštom kako želi. Neke stvari su jeftinije za prime članove i brža je dostava i besplatna za neke stvari, ali to stoji u opisu "cijena for prime members", najčešće su takve ponude oko Božića. Možeš uzeti probno besplatno članstvo ako ti naiđe takva ponuda (od mjesec dana), ali ga odmah otkaži. Ako zaboraviš otkazati naplaćivat će automatski članarinu s kreditne kartice nakon mjesec dana.

pravi_covijek čet 30.1.2020 10:54
Neuk kaže...
pravi_covijek kaže...
...

 
Svaka čast! Puno si mi pomogao.  

Zanima me još par sitnica:

-kada tražim neku stvar, može li se na jednom "nacionalnom amazonu" pretražiti stanje na svima amazonima ili se treba posebno ići na svaki "nacionalni" i zasebno pretraživati?
Primjerice, trenutno tražim monitor i još par PC komponenti, mogu li pregledati svu ponudu na jednom amazonu, ili trebam na svaki posebno ići? (US, UK, DE, FRA...)

-mogu li rafinirati pretragu (filtrirati) na tom "pan-amazonu" , tj da tražim sa uključenim filterima preko svih tih nacionalnih amazona? Primjerice, mogu li pretražiti sve te "nacionalne" amazone na jednom mjestu odjednom sa uključenim filterima, tipa: 
-da prikaže samo iteme koji se dostavljaju u moju zemlju,
-da prikaže samo iteme koji su novi ili približno novi, 
-da prikaže samo iteme koji se mogu vratiti i dobiti povrat novca (da imaju neku garanciju)
-da prikaže iteme koji imaju prosječnu ocjenu preko 80%
...itd


-Može li se "cjenkati" sa pojedinim prodavačima? Bilo da je riječ o cijeni, o trošku shippinga, o uvjetima prodaje, o garanciji, garantnom periodu, o mogućem slanju gifta...itd

-Može li se na lagan način stupiti u kontakt sa prodavačima i tražiti dodatne informacije o artiklu? Tipa... da pošalje koju sliku ako je već nije stavio, a artikal koji prodaje je polovan?

-Šta od onih stanja artikla treba izbjegavati? Kakva su tu iskustva, jer vidim da ima dosta različitih naziva za polovnu robu? Znam otprilike prijevod na hrvatski jezik, ali me zanima šta oni podrazumijevaju po određenim "polovnim" terminima tipa" refurbished, used-good, used-like new... puno različitih termina za korišteno... Zanima me koliko se drže tih kategorija i je li pouzdano oslanjati se na njih?

Evo gledao sam nekakav alat pa vidim da svakakvih stanja ima... https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B00M46N19K/ref=olp_twister_child?ie=UTF8&mv_style_name=2
I nije mi jasno kako za isto stanje artikla može biti drastično različita cijena?


- gledam ovaj link koji si stavio za ovu kameru, ne znam kako je tebi, ali meni ne nudi opciju available from thes sellers. Valjda to znači da prodaje samo ovaj jedan prodavač.  ( https://www.amazon.de/dp/B07TPL91BW?th=1 )

-Šta mu znači ono "fulfilled by amazon" , čitao sam opis i dalje mi nije jasno šta amazon ima sa tim artiklom? Dal ga prepakiravaju? Dal provjeravaju detaljno šta je u paketu? DAl preko njih ide shipping? Ili oni preuzimaju svu odgovornost za pošiljku?

I još jedna sitnica  Kakva je fora sa onim "Prime" ? Jel sigurnije? Jeftinije?...

 1. Moras traziti na individualnim Amazonima nema Amazon opciju da trazis sve Amazon shopove odjednom. Nisam gledao da li ima neki website koji radi agregat svega toga. Recimo za UK Amazon korisitim https://uk.camelcamelcamel.com/ da pratim cijene pa kad ona padne za nesto sto me zanima dobijem email.

2. Kako za koji item, evo ako trazim Ipad Pro na DE, imas sa strane filter conditiona. New, Used, Renewed. Imas takodjer opciju za Amazon Prime (fulfilled by amazon) sa strane. Sto bi optrilike znaci da se roba salje iz Amazonovog skladista, ali ne mora nuzno biti prodavac Amazon. Ali Amazon ti direktno daje korisnicku podrsku za takve stvari, ne idvidiualni prodavac. Takvi artikli obicno imaju vecu sansu da se salju unutar europe. Naravno, imaju i opcije da selleri sami budu prime, ali da te ne zbunjujem sada.

Prime/fulfilled by amazon items znaci sa plavim logom po pravilu, se mogu vratiti automatski unutar 30 dana bez obzira da li je prodavac Amazon. Ali, i prodavaci moraju relativno brzo reagirati na tvoj zahtjev. Ako te ignoriraju Amazon ce tu uskociti i bez problema refund ako ima ikakav problem.

Znaci nema filter za zemlju (obicno) nekad na Amazon.com ima global shipping filter.
Mozes filteririati condition u ovisnosti sto trazis vidi sliku 4.
Sve items imaju garanciju ali ove sa Prime logom su lakse radi automatizma.
Item mozes filter sa desne strane 'Avg. Customer Review' opcija. Ali, opet i tu ima kaosa (vitamini i sl. kad kupujes). To je naravno review za artikal ne za individualne prodavace.

Sto se tice cijenkanja mozes, ali puno je teze nego na ebayu posto nije bas platforma predvidjena za to. 
https://www.amazon.de/sp?_encoding=UTF8&asin=B07K2W48M9&isAmazonFulfilled=0&isCBA=&marketplaceID=A1PA6795UKMFR9&orderID=&seller=AOX0VKMTKNFG2&tab=&vasStoreID=

Imas kad odes na racun prodavaca opciju Ask a question. Moze znaci ovo je prije kupnje. A kad kupis nesto to se pokaze pod orders, imas opcije kako kod kojeg prodavaca, get support, return item ili direktno kliknuti na ime prodavaca. Slika 5

Like New - kao novo mozda je kutija ostecena
Very Good - artikal je koristen ali trebao bi biti u dobrom stanju 
Refurbished - to je prodavac obnovio proizvod, mozda je samo netko vratio item, mozda su neka stvari zamijenjene itd.

Ali na listi sellera imas male komentara o detaljima artikla, tako netko moze pod very good staviti mobitel gdje ekran nije tip top, dok netko drugi moze reci da nedostaje kabel itd.

Good i acceptable se nemoj zezati iz Hr, osim ako cijena nije wow. I pogledas kakav rating ima seller i doneses odluku.

Svatko moze staviti cijenu koju hoce, ali iz Amerike ocekuj i ekstra za postarinu i carinu. Tako da gledaj europske Amazone gdje mozes. Ovo nije isti model i ne kuzim se u te alate, ali

https://www.amazon.de/dp/B00JEB9LHO/

Da tu kameru prodaje samo jedan prodavac.

sosta čet 30.1.2020 11:30
pravi_covijek kaže...

 1. Moras traziti na individualnim Amazonima nema Amazon opciju da trazis sve Amazon shopove odjednom. Nisam gledao da li ima neki website koji radi agregat svega toga. Recimo za UK Amazon korisitim https://uk.camelcamelcamel.com/ da pratim cijene pa kad ona padne za nesto sto me zanima dobijem email.

 Keepa može pratiti cijene na više amzona, odabereš si koje želiš da ti prati.

Ghost777 uto 31.3.2020 12:31

Zna li netko stanje s pošiljkama iz EU Amazona (es, it, de,uk) ?

Idu li te posiljke ili je sve na standby-u?N Narucio samu subotu kindle s amazon.es, narudžba zaprimljena ali do danas nema niti procjene datuma dostave.

Ghost777 sub 4.4.2020 15:23
lion002 kaže...
...ja u nedjelju (kupio napajanje). Prvo pisalo isporuka 4.4. , a poslije stoji da ću biti obavješten putem maila o datumu isporuke.

 Imaš li kakvog pomaka u narudžbi ? Meni 7 dana nakon stoji da će me obavjestiti.

pbandov pon 6.4.2020 23:38

Imajte na umu da zbog COVID-19 situacije sva pošta, kuriri i špedecija generalno su preopterećeni, a webshop narudžbe su iz istih razloga također van svih proporcija. Tako da i dalje možete normalno naručiti, no za većinu inozemnih (a bogami i lokalnih) pošiljaka (nebitno jel amazon ili netko drugi) isporuka traje nekoliko tjedana dulje nego očekivano. Trenutno imam dojava od određenih pojedinaca da su već ušli u 4. tjedan čekanja, stoga...samo strpljivo

Rhodin uto 7.4.2020 00:02

Reći ću vam samo da Amazon nije idealan, tj. daleko je od toga i neide im baš na ruku.
Gledao sam 1080ti MSI neki, "new", 220€ + dostava cca 25€ iz EU.
Toliko predobro je zvučalo da bi bilo istinito da sam 20 puta provjeravao prije uplate.
Ugl iako trgovac ima dobre ocjene, to je fake. Kad se pogleda detaljno, ima više ocjena "1" gdje su ljudi uplatili tj. naručili a robe nije bilo, pa je poništena narudžba.
U opisu trgovac ima napomenu na njemačkom da se nikako ne naručuje direktno putem Amazona stavljanjem u košaricu i radeći checkout prije nego se pošalje upit da li je kartica dostupna.

Zatim sa gledao dalje po Amazonu, tih kartica "ima" novih i kao novih ali korištenih od 200 do 240€ izlistano od xy trgovina sa sličnim forama da samo mogu reć oprezno.

nixass uto 7.4.2020 15:44

kupujem na amazonu na tjednoj bazi vise puta i kupujem iskljucivo stvari koje su sold by amazon, druga najbolja opcija je fulfilled by amazon.

ako nijedno nije dostupno, idem dalje, sa sellerima mi se uopce ne da zajebavati osim ako ne kupujem tipa vrecice za usisavac.

osim amazona ima jos shopova al iskreno nijedan nema logisticku mrezu ko oni, o supportu da ne pricam.

Sunshin uto 14.4.2020 12:37

Imam problem s (Amazon) dostavom, s moje strane, ne znam rješenje..

 

Moj problem je preuzimanje paketa, nisam u stanu tokom standardnog radnog vremena i nema nikog da preuzme, dostavljač ne može ni ući u zgradu. (Ovo nije problem ovih dana kad sam uvijek doma kao i svi ostali, nego u "normalnim" vremenima). Tako da se dostava s Amazona pretvori u gnjavažu sa dogovorom sa dostavljačima, odlaskom u njihovu centralu osobno itd..

Cool iznimka je DPD dostava - kod njih možeš definirati da ti dostave na obližnju benzinsku stanicu - ovo mi je jako praktično, ali vrijedi samo ako je DPD; a robu s Amazona mogu dostavljat razne službe dostave. Ja bi npr rado platio premium dostavu ako bi time dobio ovu funkcionalnost (ali neću, koliko znam fast shipping obavlja DTH)

 

Eto, pa ako netko ima kakvu ideju