Grafički programi

3D Modeling - Iskustva, programi, problemi i dr.

redatelj97 sri 4.2.2015 16:13
Minoza kaže...
redatelj97 kaže...

Što mislite o programu Modo tvrtke The foundry?

 

Odlican komad software-a za modeliranje. Koristim ga i doma i na poslu za izradu game contenta, a na njega sam se prebacio sa 3DS Max-a kojeg sam koristio preko 6 godina pretezno za arh viz i kasnije game content. Razlog prebacivanja je bio taj sto je Modo visestruko jeftiniji, a za moje potrebe nudi isto pa cak i vise u nekim segmentima u odnosu na Max.

 koje su bitnije razlike između 3ds-maxa ili maye recimo i modo-a?

 

Ikarus01 čet 5.2.2015 12:51
redatelj97 kaže...
Minoza kaže...
redatelj97 kaže...

Što mislite o programu Modo tvrtke The foundry?

 

Odlican komad software-a za modeliranje. Koristim ga i doma i na poslu za izradu game contenta, a na njega sam se prebacio sa 3DS Max-a kojeg sam koristio preko 6 godina pretezno za arh viz i kasnije game content. Razlog prebacivanja je bio taj sto je Modo visestruko jeftiniji, a za moje potrebe nudi isto pa cak i vise u nekim segmentima u odnosu na Max.

 koje su bitnije razlike između 3ds-maxa ili maye recimo i modo-a?

 

 in a nutshell max orijentiran modeliranju likova za igre i fiziku,maya orijentirana filmskoj industriji,modo najbolji painter,mari najbolji texturer.

 

Inače da ti otkrijem malu tajnu nema velike razlike između maxa i maye tipa što možeš ili ne možeš napraviti u jednom ili drugom,oba softwera održava autodesk i jedina razlika je u sučelju,workflowu i podršci za pluginove.

Autodesk je davno kupio poweranimator koji je sada maya kako bi uništio konkurenciju i zadržao user base

Minoza čet 5.2.2015 13:55
redatelj97 kaže...
Minoza kaže...
redatelj97 kaže...

Što mislite o programu Modo tvrtke The foundry?

 

Odlican komad software-a za modeliranje. Koristim ga i doma i na poslu za izradu game contenta, a na njega sam se prebacio sa 3DS Max-a kojeg sam koristio preko 6 godina pretezno za arh viz i kasnije game content. Razlog prebacivanja je bio taj sto je Modo visestruko jeftiniji, a za moje potrebe nudi isto pa cak i vise u nekim segmentima u odnosu na Max.

 koje su bitnije razlike između 3ds-maxa ili maye recimo i modo-a?

 

 

Max vs. Modo primarna razlika je u UI-u ocito :D

 

Jedna od bitnijih razlika u workflowu kod modelinga je ta da Max nudi stack modifier-e (ne znam dali si vec upoznat sa time) koji ti omogucuju da sacuvas operacije koje si radio na nekom elementu te se po potrebi mozes vratiti na prethodne operacije u stack-u i mijenjati parametre po potrebi. Primjer; napravio si kocku i dodao u stack FFD modifier (sluzi za deformaciju) s kojim si onda promijenio oblik te kocke - ti se sada u bilo kojem trenutku mozes vratiti na prvobitnu kocku te joj mijenjati oblik, a FFD modifier koji si ranije dodao ce i dalje sacuvati operacije koje si s njim napravio i kada ga ponovno aktiviras u stack-u on ce primijeniti sve operacije koje si u njemu ranije napravio na nacin da ce ih "dodati" na operacije koje su ispod njega (u ovom imaginarnom slucaju ispod njega je nasa editable poly kocka koju smo imaginarno transformirali/deformirali).

 

Modo ne radi na ovaj nacin, svaka ovakva operacija koju primijenis nepovratna je (naravno postoji "Undo" :D) ali nudi u sustini iste mogucnosti kroz malo drugaciji workflow. Dakle koja je njegova prednost onda? Za mene je prednost ta sto je visestruko jeftiniji, a daje jednako dobar rezultat kada je u pitanju izrada high/low poly modela, retopo, baking tekstura i sl. Ne znam za koju svrhu ti treba ovaj software, a ako je u pitanju ucenje 3D-a doma, onda uzmi onaj koji ti se najvise vizualno svida jer ces dosta zuriti u to sucelje, pa ako nista drugo nek ti barem bude simpaticno. :P

Saryne čet 5.2.2015 14:16

Još kao opciju treba spomenuti cinemu 4d koja se po meni pokazala odlična. Probao sam max i jednostavno mi nije sjeo, od sučelja, logike, svega. Cinema mi se pokazala puno intuitivnija u radu i puno stabilnija u odnosu na max koji mi se dosta rušio. Plus, cinema je jako dobro povezana s AE-om, Ps-om, i Ilustratorom, ako si designer sigurno je prednost, btw iskreno nebi me čudilo kad bi Adobe u neko dogledno vrijeme preuzeo cinemu (remember Macromedia). Anyway, imaš dosta tutorijala i što je najvažnije ako si početnik jako se brzo uči.

Berko čet 5.2.2015 15:42
Saryne kaže...

.... Plus, cinema je jako dobro povezana s AE-om, Ps-om, i Ilustratorom, ako si designer sigurno je prednost, btw iskreno nebi me čudilo kad bi Adobe u neko dogledno vrijeme preuzeo cinemu (remember Macromedia)...

 Ne koristim Cinemu (niti sam ju koristio), pa me čisto zanima na koji način je povezana sa tim programima?

Saryne pet 6.2.2015 01:47

Povezana je pomoću plugina cineware koji dolazi nativno u AE-u (od CC nadalje) i koji povezuje AE s Cinemom 4d lite, bundled verzijom cineme koja dolazi uz AE besplatno(!). Znači kupiš AE i dobiješ najslabiju i ne baš full feature verziju 3d modeling programa for free (ima većinu funkcija i alata, najveći je limit max. rezolucija rendera 800x600 i nemogućnost snimanja rendera). Naravno moguće je povezati AE i s punokrvnim verzijama Cineme tko ih već ima i unlockat puni potencijal. Odličan potez Maxon-a kojim vjerovatno žele konkurirati autodesku u svojevrsnom nametanju standarda (autodesk korisnike vreba u obrazovnim ustanovama, maxon kroz adobe CC paket).

Evo par linkova za preview:

http://www.maxon.net/products/cineware-cinema-4d-lite/overview.html

https://helpx.adobe.com/after-effects/using/c4d.html

 

povezanost u slučaju PS-a:

https://www.youtube.com/watch?v=J73FQHJZ4Rc

kunof00 sub 7.2.2015 06:48

Cinema je odlicna, pogotovo ako znas sto radis.

Treba ju nauciti kao i sve.

Klincima je lakse mozda upaliti max jer im se preporuci po inerciji nejakih i pokaze taj i taj plugin, ali max je pregazen, zaostao i spor a dok shvate da gube vrijeme s njime ode voz.

Minoza recimo spominje stack i kako funkcionira, uto pogledas cinemu i shvatis da to, i puno mocnije, imas odavno, rijeseno na jedan bolji i intuitivniji nacin kroz sam manager objekta, hijerarhiju i containere.

Minoza nadam se da nisi dugo radio arh. viz u maxu, jos prije 15 godina je postojalo bolje (zapravno bitnije, brze) rjesenje a danas ih ima barem 5 na izbor:)

 

Mladen pon 9.2.2015 21:10

Svaki je alat dobar ako znaš što radiš :)

 

Meni je upravo ta hijerarhijska organizacija objekata najdraži feature kod Cineme jer se i najveći modeli mogu napraviti preglednima a svaki njihov dio lako dostupnim (što se baš kod arh.vizualizacija može jako lijepo iskoristiti). Što se ostalih stvari tiče, mislim da tu danas i nema neke velike razlike, pa nekakve rasprave koji je bolji nemaju smisla. Na koncu, svi proizvođači jako dobro prate konkurenciju pa čim se neki bitni feature pojavi, uskoro će ga imati svi.

 

Obzirom na naslov teme, da usput nabrojim i još par stvari koje mi se sviđaju, pa možda nekom budu dodatni razlog da skine demo i proba.

Stabilnost, Win i Mac verzija (postoji i Linux, ali nedostupna nama smrtnicima :)), potpuno konfigurabilan GUI (na više monitora), render dijela slike u editoru, mrežni rendering, interni skript jezik (Coffee, mješanac Jave i C++), Xpresso vizualni editor za interakciju među objektima, ugrađen kompletan Phyton ... a na raspolaganju su i mnogi render-enginei (V-Ray, Octane, Maxwell, Thea, Indigo ...). Također, meni jako simpatičan feature, portabilnost - jednom kad se instalira i sve podesi, može se kompletno prenijeti na drugu makinu (naravno, uz ser.#) što je u situacijama kad se često nadograđuju ili mijenjaju makine, neprocjenjivo .... za sve ostalo tu je $$card, na koncu i cijena je ok, počinje već od 800€ pa sve do 2.800 za najjaču, Studio verziju (sa svim modulima).

 

Saryne pon 9.2.2015 22:29

Potpisujem ovo gore, ne postoji loš program, u svakome se može napraviti identična stvar ali ipak puno znači logika i organizacija kojom smo došli do te stvari. U cinemi mi je to riješeno fluidno i logično za razliku nekih drugih nije toliko intuitivno sređeno. Ponekad me ta hijerarhija objekata cineme podsjeća na layere u ps-u.

I šećer na kraju:

- pokretanje max-a: 123 sec.

- pokretanje cineme: 21 sec.

 

Gago4 sri 25.2.2015 21:52

Dobar dan,profesionalci :)

Malo sam se poceo interesirati u vezi tog 3D modeliranja.Potpuni sam pocetnik,odnosno nemam nikakvog iskustva u koristenju slicnih programa povezanih sa 3d modeliranja,znaci shvatite me kao totalnog amatera..:)

Trazim neke savjete kako poceti,od cega,uz  koje programe,kakve tutoriale,te na kraju sve doc do neke tocke kojom bi mogao reci da se znam baviti 3d modeliranjem.Znaci,ako mi mozete objasniti na koji nacin funkcionira modeliranje,u koje svrhe se koristi,je li potrebno neko predznanje nekih drugih funckija...Isto tako,koliko je to zapravo zahtjevno za nauciti neke osnove,te u nacelu sam poceti smisljati same projekte?

Evo zahvaljujem se unaprijed na svim savjetima i preprukama..:)

Lewis pet 27.2.2015 07:06
Saryne kaže...

Potpisujem ovo gore, ne postoji loš program, u svakome se može napraviti identična stvar ali ipak puno znači logika i organizacija kojom smo došli do te stvari. U cinemi mi je to riješeno fluidno i logično za razliku nekih drugih nije toliko intuitivno sređeno. Ponekad me ta hijerarhija objekata cineme podsjeća na layere u ps-u.

I šećer na kraju:

- pokretanje max-a: 123 sec.

- pokretanje cineme: 21 sec.

 

 - pokretanje LightWavea: 2 sec

Premda nevidim kakve veze pokretanje ima sa mogucnostima programa ;).

Mad_Badger pet 27.2.2015 07:42
Lewis kaže...
Saryne kaže...

Potpisujem ovo gore, ne postoji loš program, u svakome se može napraviti identična stvar ali ipak puno znači logika i organizacija kojom smo došli do te stvari. U cinemi mi je to riješeno fluidno i logično za razliku nekih drugih nije toliko intuitivno sređeno. Ponekad me ta hijerarhija objekata cineme podsjeća na layere u ps-u.

I šećer na kraju:

- pokretanje max-a: 123 sec.

- pokretanje cineme: 21 sec.

 

 - pokretanje LightWavea: 2 sec

Premda nevidim kakve veze pokretanje ima sa mogucnostima programa ;).

 Ne vidin ni ja. Blender mi se pali odma. Kliknen i upaljen je. Ali kod MAX-a pokazuje kakav je nenormalan bloatware posta. Radia san 10 godina profesionalno u njemu i jedino stvar šta ga spašava su pluginovi. Sam program je zastaria, a novi featurei se baziraju na ubacivanju third party pluginova u standardnu distribuciju. Pokušavaju oni njega revitalizirat, al nema ništa od parcijalnog krpanja. Triba sve bacit u smeće i krenit ispočetka. Al Autodesk previše voli svoj subscription model da bi si to priuštia.

Mladen pet 27.2.2015 08:56

@Gago4

 

Možda najbolje da počneš od sebe, odnosno kakve predispozicije imaš za 3D, koliko se dobro snalaziš u prostoru, da li "vidiš" vezu 2D-3D (npr. da li iz 2D skice ili fotografije možeš zamislitit 3D ili pak obrnuto, da za neki predmet možeš zamisliti njegove 2D projekcije (tlocrt, nacrt i bokocrt). Također, bilo bi dobro da ti leži i matematika, ako ne u potpunosti onda bar osnovni koncept XYZ koordinatnog sustava, jer u osnovi, 3D model je upravo to - hrpa 3D točaka povezanih plohama (trokutima) sa ciljem da što točnije predstavlja ono što modeliraš (bio to stvarni predmet ili nešto imaginarno). Da ne misliš da sad moraš ispikati tisuće točaka za jednu ljudsku glavu i ručno ih povezati ili slagati šleper ciglica za jednu zgradu, današnji 3D softveri imaju puno alata koji olakšavaju modeliranje, između ostalog i sa tzv. sculpting načinom rada, gdje radiš otprilike kao kipar sa glinom da bi dobio željeni oblik.
Detaljnost ovisi o namjeni, dok će ti za kocku uvijek trebati samo 6 ploha, za nešto zaobljeno ili organskog oblika to teži u beskonačno jer ovisi o namjeni modela, odnosno potrebnoj razini točnosti i detalja. Npr. čovjeka možeš izmodelirati kao onu figuricu na semaforu a možeš i do nivoa trepavica :).
Na pitanje gdje se 3D modeli koriste, mislim da je sve lakše odgovoriti gdje ne :) ... najčešće za vizualizacije (prezentacije, reklame, filmove) ili u igrama, ali to je tek onaj vidljivi dio. Mogu se koristiti i za razne proračune, testiranje prototipa, izradu kalupa za proizvodnju, a u novije vrijeme su i 3D printeri sve upotrebljiviji.
Ako se osim samog modeliranja misliš pozabaviti i ostalim fazama, slike/animacije/compositing, onda će ti trebati i još ponešto znanja i vještina, od poznavanja boja, karakteristika materijala, svjetla, kompozicije, još matematike i fizike za animacije ... nadam se da ti postaje jasnije da je jako teško dati odgovor na pitanje koliko je sve to skupa zahtjevno za naučiti :)

 

Nisam još ni stigao spomenuti neki konkretan softver, ali za to imaš ovu temu ... uglavnom svi imaju i demo-verzije, Blender i Sketchup su besplatni, skini pa probaj.

 

 

 

 

Saryne pet 27.2.2015 15:12
Lewis kaže...
Saryne kaže...

Potpisujem ovo gore, ne postoji loš program, u svakome se može napraviti identična stvar ali ipak puno znači logika i organizacija kojom smo došli do te stvari. U cinemi mi je to riješeno fluidno i logično za razliku nekih drugih nije toliko intuitivno sređeno. Ponekad me ta hijerarhija objekata cineme podsjeća na layere u ps-u.

I šećer na kraju:

- pokretanje max-a: 123 sec.

- pokretanje cineme: 21 sec.

 

 - pokretanje LightWavea: 2 sec

Premda nevidim kakve veze pokretanje ima sa mogucnostima programa ;).

Apsolutne nikakve, osim kao dobro došao feature.
Btw, zamisli da imaš auto kojem treba 2+ minute da upali ili auto koji pali instant.

Tako svejedno.. glavno da upali. Zar ne? ;)

Gago4 pet 27.2.2015 15:19
Mladen kaže...

 

 

 

 Hvala puno!Pomogao mi je dosta tvoj tekst...

Sto se tice programa,imao sam dosta iskustva sa sketchupom,i iskreno islo mi je dosta ok,sam sto su mi svi projekti zavrsili nesretno nakon formatiranja diska...

Abra008 sub 22.8.2015 19:23

Imam jedan problemičić u 3DS Maxu.. Pošto sam početnik ne znam kako program funkcionira.. Pitao sam jednog lika na forumu da mi objasni proces hi-poly helmet modela i smoothinga (za skyrim), a on mi je ovo napisao:

 

What you should do is convert the editable mesh to an edit poly, quadify the mesh then weld it before using meshsmooth.

That way you get a much better result with minimal to no damage to the UVs (always a danger when adding/removing polys)

 

Prvo i drugo sam napravio samo ne znam kako da pa napravim weld i meshmooth.

Minoza pet 29.1.2016 14:47
miller1985 kaže...

htio bi raditi aute / motore / kamione (uglavnom prevozna sredstva), pa me zanima koji je 3d program najbolji za njih 

3dsmax, maya, modo, blender, cinema ....

 

uglavnom da su high poly kao oni iz driveclub-a

 

Svi navedeni su odlicni modeling alati i odraditi ce jednako dobro subD modeling, UV editing, a po potrebi i rendering.

axos pet 22.4.2016 19:30

Pozdrav forumaši! Treba mi savijet za optimizaciju Solidworksa. Tražim po netu i nemogu dobit konkretan odgovor jer su odgovori različiti. Jedni govore treba brdo rama, drugi bitna je brzina rama, deseti o procesoru.

Uglavnom za vrijeme zahtjevnijeg rada (brdo sitnih detalja) stvari krenu zapinjati i treba mu neko vrijeme dok odradi sve zadano pa me zanima kako dobiti bolje performanse.

RAM - usage ne prelazi 60% tako da ih ima dovoljno

CPU -  3 jezgre jedva osjete da se nešto događa (load tipa do 20%) dok 4.  pod opterećenjem ugl ide cik cak od 40-90% iako ponekad zna zakucati na max.

GPU - Tu i tamo se makne s nule ali samo na djelić sekunde.

SSD - Imam

Da li se može nekako raspodjeliti load na ostale jezgre?

Da li se može promijeniti u postavkama da i GPU odradi dio posla

Zašto 4. jezgra za vrijeme opterećenja nije zakucana na 100% ako solidworks preferira samo jednu jezgru?

Kako ljudi u velikim tvrtkama rade puno složenije projekte?

 EDIT:R9 290 I5 4690k

s4cr3d sri 11.5.2016 08:53

Pozdrav,

 

imam problema sa programom Lumion 3d

Naime,instalirao sam ga nedavno na novi komp i 2 puta sam već ulaizio sve savršeno radilo.

Neki dan,otvorim program lagga užasno scenu ne može kako treba učitat toliko lagga,a sve radilo perfekt,.

Grafička je GTX 950 procesor i5 4460 , i ram 4gb ddr3

Drajveri svi najnoviji.

Da li neko zna zašto odjednonm laga ?

molim vas pomoć

SinCr0 pon 30.5.2016 10:00

Bi li netko mogao napraviti model ove drvene konstrukcije, kroz 2 dana, mozemo se dogovorit i za neke novce... rijec je o prezentaciji na faksu za frenda, bitno je da se vidi da je od drva izradjeno, da stoji na nekakvoj podlozi, u principu kao nekakac 3D iz ArchiCAD-a. Ako je netko zainteresiran nek se javi na PM. ;)

Lady1297 pet 4.2.2022 20:24

Pozdrav

 

Pitanje za ekipu

Za crtanje u 3d koristim Arcon professional 2012, na windows 10 radi bez problema. Nedavno sam kupila laptop i na njega sam instalirala windows 11 home.

Sada imam problem sa pokretanjem Arcona na laptopu, kada ga pokušam pokrenuti program se otvori ali se pojavi poruka "not responding". Jedini način da se program pokrene je da idem desnim klikom na program>properties>compatibility i  zatim kliknem na run compatibility troubleshooter. Kad troubleshooter odradi svoje program radi ali samo do sljedećeg pokretanja.

Postoji li ikakav fix za to?

 

Hvala unaprijed

dd42 čet 17.2.2022 13:37

Pozdrav svima,

 

Totalni sam laik sto se tice 3D modeliranja, ali bi htio nesto napraviti pa trazim najlaksi mogući nacin. Trebao bi napraviti 3D Spinning karticu. Kartica je vec dizajnirana, ali trebao bi sada napraviti to "okretanje" u prostoru. Zanima me postoji li kakav tutorial da sigurno funkcionira i da ga je lagano pratiti za izradu u Photoshopu ili imate neki trec savjet? Ako mozda postoji neki vec gotov generator gdje bi samo sliku front n back ubacio to bi mi značajno olakšalo posao. Ne trazim nikakv profesionalan izgled.

 

Hvala unaprijed svima na odgovorima.