
Biciklizam, bicikli, oprema, staze...


Prvi put čujem nekog tko lakše tjera na debljim gumama.

Rasprava 38vs35 guma,ak nisi iskusnjara na bajku nečeš ni skužit razliku ,kupi bajk i nemoj ništa dirat napravi pa tisuća km pa kad skupiš iskustva češ vidjet kaj mjenjat ili upgrejdat,gume kao takve su ti najjednostavnija stavka za promjenit.
Ne znam jel tip napiso visinu al taj.Sup imaju samo u 23 veličini,to je dosta veliko.

Meni treba takva visina, ja sam visok 195 cm, provjerio sam ja to vec..

kolko ljudi se brine oko širine guma...
Što bi ja trebao reč?! imam continental speedkingi bicikl osjetno brže ide s njima, ugodnije mi se voziti nego na tanjim gumama i bicikl ne izgleda hendikepirano.
Ide brže da za jedan MTB bajs sa 42 ili eventualno 44 zuba pogonom, jer to su 27.5 gume i vrlo vjerojatno MTB bajs kaj drugo.
Prednost tih Conti guma je mala masa, ali od brzine se ne buš usrečil kad to usporediš sa pogonom od 48 zuba+11-32 kazeta na nekom Treking/Cross bajsu sa 700 X 35C gumama.
Rasprava 38vs35 guma,ak nisi iskusnjara na bajku nečeš ni skužit razliku ,kupi bajk i nemoj ništa dirat napravi pa tisuća km pa kad skupiš iskustva češ vidjet kaj mjenjat ili upgrejdat,gume kao takve su ti najjednostavnija stavka za promjenit.
Ne znam jel tip napiso visinu al taj.Sup imaju samo u 23 veličini,to je dosta veliko.
Gume treba obavezno odma zamjenit, jer dva komada Michelin Protek za 140kn to je super plati i nosi cijena.Eto jedna sitnica, u Americi je taj Michelin model čak i skuplji nego u Hrvatskoj.Ameri ga prodaju tu negdje oko 20-25dolara, a kod nas je samo 70kn čudno ali eto i to je moguče.
https://www.biketiresdirect.com/product/michelin-protek-700c-tire
Superior bajs ima Deli gume, a to su klasične jeftine prčvajz smeče gume. Dakle standardno loš uzorak, +visoki Roling Resistance+osjetno veče masa ali bez ikakve dodatne zaštite od bušenja itd.
Takva guma je bože sačuvaj ili baci u smeče, ali to je ok gumu je lako zamjenit i nema frke.

Prvi put čujem nekog tko lakše tjera na debljim gumama.
Deblje gume se lakše kotrljaju, ali samo ako se pumpaju na jednak tlak kao i tanje (naravno, pričamo o jednakom profilu gume itd.).

Prvi put čujem nekog tko lakše tjera na debljim gumama.
Deblje gume se lakše kotrljaju, ali samo ako se pumpaju na jednak tlak kao i tanje (naravno, pričamo o jednakom profilu gume itd.).
Al imaju veću površnu = veća površina koja se protivi kotrljanju.

Ajmo ekipo, pomagajte... :D Da sad uzimate bajs za max 4400kn sto bi uzeli ? Rama 21" i kotaci 29........ MTB je u pitanju.

Nešto preko njuškala.

Uzeo bi iskljucivo novi bajs.

Prvi put čujem nekog tko lakše tjera na debljim gumama.
Deblje gume se lakše kotrljaju, ali samo ako se pumpaju na jednak tlak kao i tanje (naravno, pričamo o jednakom profilu gume itd.).
Al imaju veću površnu = veća površina koja se protivi kotrljanju.
Pro peleton je prešo mislim s 23 na 25 i 28, kao brži su...
Zapravo mislim da je sve kako se postavi, većinom dns to protivljenje kotrljanju uzimaju u marketingu kao bogom dano, no ja mislim da je mnogo kompleksnija priča.
Po mom mišljenju ako je sve isto, uža guma bi trebala bit bolja u očuvanju brzine jer pretpostavljam da ako je uža ima manju dodirnu površinu, samim time manje energije se osipa, a pošto je uža onda bi trebala imat bolju aerodinamiku ( još jedan zanjimljiv marketing pitch) aero kosturi i duboke felge, da stoji da su brzi kad sjeces vjetar, ali što je kad vjetar puše s boka.... A dodatno ce uža guma bit lakša jer je manje materijla, al svakako mislim da je tu najveći dobitak, da je lakše vrtit 2kg po kolu i držat to na 35 kmh nego 2,3 kg po kolu na istoj brzini(random su brojke)...
A deblja guma je marketing pitch, što je gurano s znanosti da je manji roling resistance... Iako moje mišljenje je da je u prednosti za većinu običnih smrtnika jer nas većina vozi po osjećaju, a šira guma je udobnija pa se nam mozak govori da je i na šhit terenu možemo vozit brže, jer pretopstavljam da većina nas čim vidi promjenu terena usporava jer nam mozak govori, uspori da se ne polomiš, pa eto tu je psihološka prednost, a pošto je vozač taj koji regulira brzinu onda je valda šira guma brža....
Ja osobno nemam previše iskustva, imo sam 3-4 bicikla, atm wana be road bike, i osobno mi je bilo lakše uz uzbrdice s manjim kotačima, pogotovo s bikovima koji imaju opušteniju geometriju, nego s road bikom...
Po ravnom što veće kolo to bolje, kad sam uzeo "road bike" bile su 700x23 gume i bike je bio življi lakše se bilo zalaufat , al isto tako svaku neravninu bi osjetio na cesti, te gume u bile u lošem stanju, pa sam zamjenio s nekim najeftinijem što sam našo, 700x 35, sporiji jesam sigurno, al zato neravne ceste mini rupe i ostao ne moram toliko izbjegavat i usporavat... A možda najveći bonus je da ne moram vozit diagonale preko šahtova, u strahu da nebi posto supermen na par sekundi...
Prošlo ljeto smo pedalirali oko okolnih mjesta, i stali da se odmorimo, a ja iz prednje vanjske iscupo trn (babin zub) i dan danas ta guma nije mijenjana i drzi zrak, a iskreno mislim da je bila neki fancy brand guma ili bi je moro pumpat putem da se dovućemo doma ili je mjenjat (što ofc nismo nosili) pošto je kao malo jača vožnja od casual cca 20 30 km ima....
Na ljeto ako financije dopuste se bude uzelo štogod fancy(Continental 4000) pa bumo vidili, al da ce bit 10 puta bolje za rekreativca ne vjerujem.

@dex.pwn
Upravo to nemaju :)
Znači znaš da je masa bicikla jednaka (bajk, biciklist i sve ostalo isto - samo gume zamijeniš), onda je i kontaktna površina jednaka ako je tlak u gumama jednak, ne može biti drugačije.
Ono što JE različito je oblik kontaktne površine, kod uže gume je taj oblik uži i dulji (elipsa), kod šire se približava krugu i upravo to je ono što smanjuje otpor kotrljanja. Naravno, šira guma ima veći otpor zraka, ali on postaje bitan faktor tek kod velikih brzina (ako se dobro sjećam, negdje iznad 40-tak km/h).

ali on postaje bitan faktor tek kod velikih brzina (ako se dobro sjećam, negdje iznad 40-tak km/h).
To mi i je bitno, jer se polako treniram da mogu ispucati devetu brzinu do kraja.
To je nekih 45 km/h po ravnom, bez vjetra.
29x2.1
Sljedeća sezona je 29x2.0, bez ripni kroz sredinu.

Pozdrav, molim vas za pomoć u odabiru između Devron i Cube . Razlika je nekih 600 kuna. Ovako meni laiku čini se Devron bolji po pitanju opreme (Acera?). Neću vozit trke, neću skakat sa vrha Velebita. Tražim pouzdan bike za duže vrijeme na kojem mogu bez problema otići malo van asfalta i odraditi koji đir po makadamu, a da pritom taj isti bike ne zahtijeva neko kompleksnije održavanje. Unaprijed hvala.

Pozdrav, molim vas za pomoć u odabiru između Devron i Cube . Razlika je nekih 600 kuna. Ovako meni laiku čini se Devron bolji po pitanju opreme (Acera?). Neću vozit trke, neću skakat sa vrha Velebita. Tražim pouzdan bike za duže vrijeme na kojem mogu bez problema otići malo van asfalta i odraditi koji đir po makadamu, a da pritom taj isti bike ne zahtijeva neko kompleksnije održavanje. Unaprijed hvala.
Niti jedan niti drugi, evo i zašto a kasnije ide konkretna preporuka za tvoje potrebe.Okvirno jedan i drugi bajs djelovima su loše izbalansirani, čista klasika uštede na prenapuhanim brendovima kao Cube itd.
Cube
- Stražnji Shimano Tourney jeftikaner mjenjač, na bajsu takve cijene to je bože sačuvaj
- hidraulične disk kočnice baš i nisu neka kvaliteta
- opet najeftiniji Shimano Tourney pogon
Devron
- mehaničke disk kočnice=automatski preskačeš takav bajs
- standardni SunTour pogon, slično kao i Shimano Tourney pogon
Za tvoje potrebe tebi je opet idealan Trekking/Cross bajs dakle 28 kotači.Preciznije ovaj put malo drukčiji Treking bajs, ovaj ima pogon sa 44 zuba u odnosu na klasičan MTB kao Cube i Devron dakle pogon sa 42 zuba.Eto preporuke Ferrini Faster Man 2015 ili 2016 za 3100kn, a ovo dole su njegove glavne tehničke karakteristike.
http://www.ciklo-centar.hr/new/artikli.asp?ID=539
http://www.ferrini-bikes.com/en/collections/FASTER-Man-24V-2016-En.html
- 24 ili 27 brzina
- Shimano Acera pogon 44 zuba
- Shimano Acera stražnji mjenjač
- kočnice Shimano M395 ili Sram Avid DB1 hidrauličke kočnice
- gume Kenda K879 700 X 35C
Ako ti odgovara veličina rame 52 ili 56, to je to realno djelovima jako dobar izbor bajsa za 3100kn.Za detalje konktaktiraj Ciklo-centar, za ovu žuto sam siguran ali ih pitaj koje točno kočnice ima Sram ili Shimano.Bez obzira koja kočnice su u pitanju to je dobar izbor, moguče da nisu updejtali Web shop pa nisu baš točne tehnikalije.Kaj se tiče broja brzina ista priča, 24 ili možda 27 brzina ali to je manje bitna tehnikalija.
Kenda gume na Ferrini bajsu su ok, znatno bolje od Deli smeča ali opet nemaju neku dodatnu zaštitu od bušenja.Opet isto gume je lako zamjenit, pa za tvoje potrebe recimo Schwalbe Land Cruiser 700 x 35C ili 700 X 40C.Na kraju tu je opet preporuka za Michelin Protek Cross 700 X 35C(malo su šire 38C), fine gumetine za ne puno love i to je to.
http://www.ciklo-centar.hr/new/artikli.asp?ID=755
https://keindl-sport.hr/v-guma-700x35c-michelin-protek-cross-blk_reflex-proizvod-18774/#variationdetail18774_39142
http://www.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=787&jumpto=5355209&sort=asc&view=flat

Pozdrav,
Moze preporuka bica crne boje do 5500kn, moze i par sto kuna gore ako se isplati radi opreme.
Ovaj mi je prvi i drugi izbor
http://dsg.hr/ghost-kato-4-al-29-proizvod-91/#variationdetail91_42577
http://dsg.hr/ghost-kato-3-al-29-proizvod-87/
Zanima me novi iz ducana, a moze i nekakva preporuka polovnog ako se isplati.
Hvala

Ako može narudžba komentara na ovaj bic?
Iz srca Slavonije, 188cm, 70kg, nabrijan na brzinu, i na seksi izgled

Jeli netko uvozio, djelove iz van ebay/ Azija tj jel zna koje su tarife, pdv je mislim 25% koliko ide carini?
Također jel se isplati slagat sam svoj kotač, tj koliko bi to okvirno izašlo, koliko sam shvatio trebam obruč(oko 200kn), niple(ovisno o broju rupa trebam oko 70 80 komada komad je valda 1-2) + žbice oko 3 kn je komad + naba oko 150 200 kn ....
Tj zna li tko nekog dobrog majstora za kotače i okvirno koliko naplaćuje slaganje?

Kako se krecu cijene Thule krovnih nosaca za auto? Zanimalo bi me recimo to, posto ako bih kupio bike volio bih i da budem mobilan.. Bas se i ne snalazim u tim cijenama po netu.

a nije lakse i jeftinije spustiti siceve i skinuti kotac i staviti bajk u bunker?

a nije lakse i jeftinije spustiti siceve i skinuti kotac i staviti bajk u bunker?
Razvalit pol gepeka, sjedala i zamazat sve s masti od lanca... Još ako je noviji auto: neprocjenjivo... Radi nosača od 400-450kn i poprečnih za 200-300kn... Još ako ideš na more s familijom ili tako negdje i gepek ti je ionako put, gurat bicikl još unutra...
U svakom slučaju ovisno kakav auto imaš i imaš li već nosače... Računaj 1000-1500kn dok sve nabaviš. Ali kad jednom kupiš isplati se imati
Nosač za bicikl (skija) košta cca 450 kuna THULEova... Prije 2 mjeseca sam uzeo novu novcatu s njuške za 350kn. Čovjek kupio komplet nosače i spremnik za na krov i dobio nosače za bicikl uz njih... Pošto mu ne trebaju prodao ih. Da se naći

Hvala... to me zanimalo ! Nego ako je za recimo dvije bicikle, onda je i vise nosaca ili kako?

Hvala... to me zanimalo ! Nego ako je za recimo dvije bicikle, onda je i vise nosaca ili kako?
A ako je za 2 bicikla onda trebaš 2 nosača ("skije")... Na svaki auto stanu 3, eventualno 4 ako je malo širi krov...
Mi na opel astru karavana 3 stavljamo bez problema... možda bi stalo i 4, al nismo probali, no moraš gledat i nosivost poprečnih nosača, tako da pazi i na to kad kupuješ. Jedan bicikl MTB ima cca 12-15kg.
Računaj i malo veću potrošnju goriva s biciklima na krovu. Litru do dvije/100km...

Ja imam auto od 300 KS. Nece znaciti potrosnja par litara gore dole ako i jest. Konkretno radi se o bmw-u ,vecem autu. Mozda najbolje da nazovem neki ducan i pitam konkretno. Slazem se da je to investicija koja je za duze vremena!

Jle moze neka preporuka solidne bicikle do 2500kn?Zanimaju me okvirno hardtail bicikle.Znaci vise za makadam ceste.Hvala

Pozdrav!
Vozim dugo MTB (rekreativno - znaci ture u prosjeku 50km). Obzirom da 80% vozim asfalt a ostatak je makadam (nikakvo veliko kamenje i slicno) razmisljao sam o nabavci road bicikla (MTB bih zadrzao). Imam zelju da probam i tu vrstu biciklizma i da pravim duze relacije.
E sad gledajuci na nase puteve i vozace, zanimaju me misljenja o cyclocross biciklima? Citajuci forume cine mi se kao najbolja opcija - nije klasican road bike a opet ima sire gume pa mogu i po losijim putevima.
Nije neka velika ponuda ali gledao sam ove modele:
https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/cross-race/cube-cross-race-blacknwhite-2017/
i pro verzija (koliko vidim razlika samo u kocnicama):
Ili neka preporuka tog cjenovnog ranga? Ili ipak da se drzim MTB-a (sada sam na 26" tockovima) i da predjem na 29" ?
Hvala!

Evo malo štiva za nekoga tko kupuje rabljeni bajk, što gledati i paziti.
http://enduro-mtb.com/en/10tips-for-buying-a-second-hand-bike/

a nije lakse i jeftinije spustiti siceve i skinuti kotac i staviti bajk u bunker?
Razvalit pol gepeka, sjedala i zamazat sve s masti od lanca... Još ako je noviji auto: neprocjenjivo... Radi nosača od 400-450kn i poprečnih za 200-300kn... Još ako ideš na more s familijom ili tako negdje i gepek ti je ionako put, gurat bicikl još unutra...
U svakom slučaju ovisno kakav auto imaš i imaš li već nosače... Računaj 1000-1500kn dok sve nabaviš. Ali kad jednom kupiš isplati se imati
Nosač za bicikl (skija) košta cca 450 kuna THULEova... Prije 2 mjeseca sam uzeo novu novcatu s njuške za 350kn. Čovjek kupio komplet nosače i spremnik za na krov i dobio nosače za bicikl uz njih... Pošto mu ne trebaju prodao ih. Da se naći
ma zamazat, pa nije mi bicikla u svinjcu...
Ja imam auto od 300 KS. Nece znaciti potrosnja par litara gore dole ako i jest. Konkretno radi se o bmw-u ,vecem autu. Mozda najbolje da nazovem neki ducan i pitam konkretno. Slazem se da je to investicija koja je za duze vremena!
oprosti...ja imam 330

htio bih majci kupiti bicikl (do 1600 kn sa dostavom)
to su gradske voznje (do 4km)
najbolje što sam našao je ovo:
https://www.ekupi.hr/CAPRIOLO-bicikl-Tour-Diana-CITY-286HT-beige-1087715.aspx
je li itko čuo za tu CAPRIOLO marku, ima li iskustava?
od poznatijih sam našao ovu nakamuru
http://www.intersport.hr/nakamura-biciklizam-zenski-bicikl-universal-p30060
ali se cini sa puno lošijim dijelovima
p.s. mislim da ona ni ne zna mijenjati brzine, pa je cak onaj neki sa torpedo kocnicom opcija, iako nisu ni oni toliko jeftini koliko vidim

Ja ti mogu reci za capriolo sve najbolje. Znaci frend i ja smo vozili njegovu biciklu(ja 100+kg on 70kg) nekih 20ak kilometara. Ja sam pedalirao, on je kormanirao :D
A i imao sam i ja capriolo biciklu dok me auto nije udario. Tad je otisla u vjecna lovista lol
kolko ljudi se brine oko širine guma...
Što bi ja trebao reč?! imam continental speedking i bicikl osjetno brže ide s njima, ugodnije mi se voziti nego na tanjim gumama i bicikl ne izgleda hendikepirano.