
V2G - Vehicle-to-Grid


Ovo mi izgleda kao žešća budalaština! Kupio sam auto na struju da mi stoji doma i glumi bateriju? Ajde, ideš na posao i ako postoji mreža auto tamo glumi bateriju. A šta je sa tvojom kućom ili stanom? Čini mi se da se tu bude dosta oscilacija pojavljivalo i taj grid bi trebao bit brutalno konstruiran. Sa tim govnima ionako moraš pazit za dalji put jel će uspjet izdržat i sad bi šugavi zelenaši to regulirali da mi određuju kak bi ja koristio svoje vozilo? Iznenađuju iz dana u dan.
Za te stvari postoje veliki akumulatori, nešto tipa Tesla Powerwall.

Na prvu djeluje fenomenalno samo pojasni kako pomalo isprazniti bateriju a da ne oštećuje i dali je to točna info? Grijanje na struju je inače velik potrošač.
Evo malo podataka koga zanima :
Imam 6kW solarnu elektranu, procijena godišnje proizvodnje struje je 6000kW.
Godišnja potrošnja el. energije mi je 4000kW ali bez grijanja.
Grijem se na struju (podno grijanje), koje je izvrsno, oduševljen sam ali ogroman potrošač. Primjer, kad bih pojačao grijanje na maksimalno izračun je 5kW/h, ali to je situacija dok se ne zagrije prostor, inače održava temperaturu i stalno se pali i gasi i ne radi na najjače.
Šaljem slike zaslona proizvodnje struje za 9 mj., 10. mj. i 11 mjesec za primjer.
Deveti mjesec moja kućna potrošnja plus grijanje (bilo je desetak hladnih dana) i račun za struju je bio 2 eura 🤭
Deseti mjesec račun za struju je bio 50 eura.
Jedanaesti mjesec sam u debelom minusu što se tiče proizvodnje struje naspram potrošnje.
Svakako planiram jednog dana auto na struju, koji bi mogao možda glumiti neku bateriju. Dok baterija za kućnu mrežu je ne isplativa, košta više nego solarna elektrana i uloženo bi se isplatilo nikad. Htio sam prikazati da nemaš dovoljno proizvedene struje ni za auto po zimi niti za grijanje na struju.
Ali po ljeti višak proizvedene struje je ogroman i tu bi se već isplatila računica s autom i da auto koristim kao bateriju za potrošnju energije (hlađenje kuće klimom) kad sunce zađe.
Još bih ubacio u računicu poslovanje HEPa gdje obračunava moj višak mjesečne proizvedene el. energije u novac za mjesece kad ne proizvodim dovoljno (ali naravno ne puni iznos cijene struje po kW nego znatno umanjen). Što malo smeta i volio bih da je pravednije ili da nekako iskoristim taj višak.
Uglavno besmisleno je stavljati veću elektranu od potrošnje zato što imaš taj ljetni ogroman višak. Zato HEP daje poticaj za sunčane elektrane do 3,68kw, što je vjv. prosječna potrošnja kućanstva godišnje u RH (3680kW).

Nije poanta imat auto doma nego kad je doma, a doma je u mom slucaju vecinu dana jer zena i ja imamo tri dana homeoffice u tjednu. Vikendom ako nismo negdi onda je auto ispred kuce cijeli dan.
Prica se vrti oko toga da operater tjekom dana ima viska energije i opce ne trebas vlastite solare. Imat vlastite je bonus ali dosta je da ti operater puni auto po jedan cent kad ima viska struje koja propada a na vecer od 18:00 do 22:00 slozis da ti se auto prazni u rasponu koji tebi odgovara.
Meni je dnevno potrebno 30 km dometa. Ako auto ima 600 km dometa i znam da prije vikenda ne budem isel nigdi onda mogu komotno svaki dan dati 400 km na raspolaganje operateru. Znaci 50 kwh mogu easy iznajmiti.
To sve o cemu pricamo bude izvedivo preko app-a na telefonu i programibilno po potrebi. Operater bude preko pametne punionice imao pristup autu i punil/trosil bude u okvirima koje definiramo u app-u.
Mi imamo podno grijanje na plin i plan mi je staviti za pocetak balkonkraftwerk (znaci plug and play do 800w). Kad se uigram i skupim informacije, ponude te novce, planiram staviti solare na krov od kuce. Tak za ozbac kak ti imas, 6 ili vise kW. Do 2030. se mislim prebaciti sa plina na struju i trebal budem vise struje nego sada.
https://www.autobild.de/artikel/bidirektionales-laden-e-auto-22300157.html
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/laden/bidirektionales-laden/
Kod mene u Austriji imas operatere koji prodaju struju sa cijenama koje se formiraju u razmaku od 15 minuta!

Još bih ubacio u računicu poslovanje HEPa gdje obračunava moj višak mjesečne proizvedene el. energije u novac za mjesece kad ne proizvodim dovoljno (ali naravno ne puni iznos cijene struje po kW nego znatno umanjen). Što malo smeta i volio bih da je pravednije ili da nekako iskoristim taj višak.
Ne, nije umanjen, točno je 1:1 u odnosu na normalnu cijenu (prouči stavke na računu, bude ti sve jasno).

Kolika tu bude iskoristivost zbog sinusnog pretvarača? AC-DC i obrnuto. Naišao sam na podatak da bi na taj način tek 60% el. energije iskoristili. Ostalo je beskorisna toplina. I same bezobrazno skupe baterije su osjetljive na cikluse punjenja i pražnjenja...

Znači može i bez solarne elektrane, samo auto na struju i oni ti pune viškom energije kad imaju viška u mreži i prazne (vraćaju) kad im treba struje.
Nije to loše, čak je i poželjno radi zdravlja baterije da se baterija u autu tu i tamo prazni ako se auto ne vozi puno.
Samo ništa se tu ne dobije ako imas solare. Onda pri sunčanom danu svakako i tvoja kuća ima viška energije kao i mreža.
Eventualno dobiješ još više struje (brže puni) u bateriju zato što i tvoja elektrana i mreža u isto vrijeme imaju viška. Ali takav neki "konverter" i softver bi mogli biti skupa stvar, pošto je baš smart gdje svašta nešto možeš narediti, čak i birati kako brzo puniti ili prazniti.
U RH je možda drugačije, kad je ljetna sezona imamo skoro kolaps potrošnje struje radi silnih turista i klima.
Možda se varam sa svime ali zaista mi pre optimistično djeluje ona računica gdje vide toliko novca u tome.
Ja sam napravio relativno veliku 6kw solarnu elektranu baš zato da napravim viška energije ljeti i da od tog viška imam za grijanje po zimi. Recimo da sam napravio od 4kw to je taman moja godišnja potrošnja (bez grijanja).
Ima li u Austriji neki poticaj za izgradnju? U RH se dobije 2000 eura od poticaja nazad.

@fer de lance, ako mislimo na isto da višak struje proizveden u mjesecu recimo hoću podignuti u kešu u Elektri, neću sigurno dobiti po punoj cijeni struje 1:1. Zaboravio sam koliko ali projektant solarne elektrane mi je rekao cifru, nešto simbolično.
A sasvim je druga stvar što višak proizvedene energije ostaje za idući mjesec na računu.

A sasvim je druga stvar što višak proizvedene energije ostaje za idući mjesec na računu.
Pa da, to je ono kaj ti pričam.
Nije ti samo cijena struje ono kaj plaćaš inače.
Znači, u svakom kWh imaš i naknadu na obnovljive, udio za pokrivanje gubitaka, udio za širenje mreže, dio koji ide ODS-u i PDV.
Ali ne mogu ti oni dati tu cifru, nego ti daju samo cijenu energije (to ti je oko 8 centi/kWh) minus PDV (jer njega plati krajnji kupac).
Kaj sam htio reći, plate normalnu tržišnu cijenu, zašto bi tebi dali duplo kad na tržištu bilo kad kupe za tržišnu (imali smo prije takvu situaciju, pa su se muljatori nabrali para na štetu kupaca).

sviđa mi se koncept,
pitanje 1: zašto ne bi punio auto po noći iz mreže kad je jeftino, a prodao po danu kad je skupo. može li se zaradit na toj razlici? (pretpostavljam ne)
pitanje 2: a što ako puniš po noći auto kad je jeftino, i onda trošiš po danu struju iz auta,V2H (vehicle to home), ima li tu računice?
pitanje 3: ako energije po danu ima u izobilju, zašto je onda po noći struja jeftinija nego po danu?
pitanje 4: što ne bi prodavao višak solara po danu kad je struja skuplja, nego po noći kad je jeftinija?

1. Ne, ti ne mozes nista jer ti se ne isplati. Poanta je puniti kad je struja "besplatna" i ima je viska a ne kad je jeftinija.
2. Ne, nema, razlika je premala.
3. Pretpostavljam da po danu ima previse solara i obnovljivih koje se pokriva sa termo ili nuklearkama koje rade uvijek i stalno. Po noci ocito bude viska. Mislim da je spica od 18:00 do 22:00 poslije toga potrosnja drasticno pada.
4. Nisi firma pa eventualno mozes prebijat s dilerom. Ne znam koja je razlika u cijeni ali kod mene u Austriji je razlika nekih 20%. Prek dana ima perioda kad je viska struje i to toliko da struja vrijedi cent. Imas operatere koji ti racunaju struju u intervalima po 15 minuta i mozes imat varijabilnu cijenu, normalno u nekim okvirima. Ne mogu ti racunat struju 10 centi pa skociti na euro.

Na prvu djeluje fenomenalno samo pojasni kako pomalo isprazniti bateriju a da ne oštećuje i dali je to točna info? Grijanje na struju je inače velik potrošač.
Evo malo podataka koga zanima :
Hvala na info i screenshotima.
Ne znam, nisam pametan kaj da radim. Baterije su skupe a solari jeftini. Shemiram si staviti previse solara bez baterije ili previse svega sa baterijom.
https://solardiscount.at/collections/pv-komplettanlage tu gledam kaj ima i kaj vise gledam to sam manje pametan.
Kuca mi treba oko 14kW na dan i gledam komplet od 15kW. 6,4k je hardver i racunam si da bi me montaza kostala 2,5k. Znam da je to sve skupa previse ali shemiram da kad vec postavljam i placam montazu da napravim "future proof" da imam lufta za extra potrosace i svasta nesto. Ne znam koliko poticaja mogu dobiti, ali ako dobijem nulu onda me sve skupa kosta 9k. Trosimo oko 100€ struje na mjesec = 1200 na godinu = 7,5 godina amortizacije, pod uvjetom da se 100% pokrijem. Ako uzmem EV mogel bi to sve skupa navuci na 2,2k€ godsnje ustede te otplatiti za cetiri godine. Do 2030 se mislim prebaciti sa grijanja na plin na grijanje na struju, prije, ako ne vec sljedece ljeto staviti klima uredaje pa i tu malo zasparat na potrosnji.
Glupo mi je platit montazu i ruke pa onda dvije godine kasnije opet. Odma stavim previse i gg. Kad taj V2G zazivi imal budem dovoljno solara za puniti auto prek dana i frknut struju prek noci. Mogu bez beda svaki dan prodat 30% "baterije" iz vlastite proizvodnje.

@Newman ili je u Austriji znatno jeftinije ili sam ja previše platio. Koštalo me skoro 7000 eura sveukupno. Za 6kW Trina vortex s+ 440W panele i huawei konverter 6000 eura s rukama, i onda plus papiri, nadzor i dr. izađe 7000 eura. Ali kako sam napisao dobio sam 2000eura nazad kao poticaj od države, pa će se uloženo sve jako brzo vratiti.

I nije neka razlika.
Ako uzme set od 6 kW s inverterom za 3000, ruke su još oko 3000 barem, opet ispadne isto kao u Hrvatskoj.
Ruke i papiri su ti uvijek više od pola cifre, bar u kategoriji do 100 kW, iznad toga (logično) sve manje i manje u cijeni nose.

Mislil sam debelo pretjerat i uzeti 15solar i 15 bateriju, ali mislim si da mi je krov premali. Stalo bi mi 18 komada. Znaci 7kW. Je nist onda 7.
Hvala na info i svemu. Mozda vas zagnjavim za detalje :)

zna li netko može li se profitirati na solarnoj energiji? i kako?
po mojem izračunu jedino možeš doć do nule, ako priejđeš na off grid, ali nije moguće profitirati.
za negdje 50 godina bi došao do nule, a u plus nikada.
Buducnost je V2G + Solar.
Solar raste iz godine u godinu. 2020. smo imali World Wide 139 GW, 2021.=164 GW, 2022.= 239 GW, 2023.=447 GW a ove godine budemo imali 1040 GW!
Problem kod solara je skladistenje jer prek dana imamo visak koji treba potrositi preko noci ili zadrzati do sljedeceg suncanog dana.
Plan je preko dana puniti auto viskom struje iz obnovljivih te preko noci ili kad nema sunca napajati mrezu iz auta. Postoje studije i prvi projekti u Njemackoj te se u sljedecim godinama ocekuju prve zakonske regulative te rijesenja za kucne korisnike, znaci V2G.
2500 automobila u Njemackoj je u stanju stabilizirati 4% mreze.
Shema je ova. Prek dana svi solari imaju visak i pune se auti koji su baterijski debelo predimenzionirani za dnevne potrebe. Stave se limiti punjenja i potrosnje. Znaci postoji Wallbox kojem opertater pristupa i preko sucelja puni te prazni auto u zadanim okvirima te vas auto koristi kao spremnik viska energije. Struja i cijena struje se formira u 15 minutnim intervalima, in realtime. Prema studijama ispada da je na taj nacin godisnje zasparati 400€. Danas, znaci ovaj tren je sa V1G moguce godisnje zasparati 400€, 400€ cisto na punjenu auta kad je jeftina struja i kad je ima previse. V1G je struja u auto po jeftinim tarifama kad ima viska struje. Kad V2G postane standard moci cemo "zaraditi/zasparati" oko 1400€ godisnje. Ovaj tren ovu sekundu da imamo zakone i hardver mi bi bili u stanju zasparat 1400€ godisnje. Projekcije su da bude do 2030. ta vrijednost na 2700€ ili vise! Ako imate grijanje i hladenje kuce na struju na taj nacin, ako imate EV koji moze V2G mozete besplatno opskrbljivat kucu te se besplatno voziti cijelu godinu autom. Auto se puni i prazni postepeno te nema degradacije baterije, za slucaj ako se bojite da budete unistili auto bateriju. Stavite solare na kucu i malu bateriju kad niste doma s autom i mozete "besplatno" grijat/hladit kucu i vozit auto do mile volje.
Velika briga oko EVa je od kud budemo uzeli struju da nahranimo milijune automobila. Odgovor je, iz solara. Solar raste i svakim danom je sve jeftiniji. Solar raste brze i jace nego EV industrija i struje ne bude nikad premalo (eventualno po zimi bude knap) nego previse te EV i solar idu ruku pod ruku. Uvjet za uspjesnu tranziciju i prelazak na EV je V2G. Pitanje je koliko i ako bude dovoljno solara za prezimit jer po zimi solari generiraju do 80% manje struje :P
Moze netko please ko se grije i hladi u kuci/stanu navesti godisnju potrosnju kucanstva. Kolika je peak potrosnja po recimo zimi kad je fakat zima? Ako imate kakva pametna brojila i podatke. Ako ima netko sa obale i recimo netko sa sjevera. Bas me zanima kolika je razlika u solarima prek zime.