
Otkazivanje isporuke automobila od auto kuće


Sta nebi trebalo pisati u ugovoru?

Ako si uplatio unaprijed ugovorno kaparu, dužni su dvostruku...

To je po zakonu ili?

Sta nebi trebalo pisati u ugovoru?
Nisu htjeli dati ugovor, rekli su da je račun za predujam kao ugovor.

Ukratko, 7.5.2019. naručio sam Hyundai Konu, platio nekih 35 000 kn predujma da bi mi sad rekli da automobil neće nikad stići jer smo mi zadnja rupa na kugli zemaljskoj za Hyundai. Imam li kakva prava na nadoknadu, kamatu ili nešto slično?
Utvaram si da ste se kolega malo šalili ?!
Šalu na stranu, nisam imao namjeru ništa lošeg, ali ako je ovo istina, ovo je za otići pa čak i do TV Automagazina, obzirom nuditi nešto pa jednostrano otkazati, jednostavno !
Ovo mi malo sliči na neke nagradne igre tipa, prva nagrada AUDI A4, a na slici mode 4.0TFSI S-Line oprema.
Malim slovima negdje piše; "slika ne odgovara stvarnoj nagradi", tako nešto !
Pa ako je nagrada AUDI A4 1.8 TDI, stavi onda sliku tog auta!
Ima ovdje materijala i za kaznenu prijavu, prijevara, sve u stilu "protupravnog stjecanja imovinske koristi", ...!

Ukratko, 7.5.2019. naručio sam Hyundai Konu, platio nekih 35 000 kn predujma da bi mi sad rekli da automobil neće nikad stići jer smo mi zadnja rupa na kugli zemaljskoj za Hyundai. Imam li kakva prava na nadoknadu, kamatu ili nešto slično?
Utvaram si da ste se kolega malo šalili ?!
Šalu na stranu, nisam imao namjeru ništa lošeg, ali ako je ovo istina, ovo je za otići pa čak i do TV Automagazina, obzirom nuditi nešto pa jednostrano otkazati, jednostavno !
Ovo mi malo sliči na neke nagradne igre tipa, prva nagrada AUDI A4, a na slici mode 4.0TFSI S-Line oprema.
Malim slovima negdje piše; "slika ne odgovara stvarnoj nagradi", tako nešto !
Pa ako je nagrada AUDI A4 1.8 TDI, stavi onda sliku tog auta!
Ima ovdje materijala i za kaznenu prijavu, prijevara, sve u stilu "protupravnog stjecanja imovinske koristi", ...!
Kažu oni da mi vraćaju novce ako hoću, ali napravili su mi veliko sranje, ja sam prodao svoj drugi automobil jer sam računao da stiže Hyundai, i sad sam ostao bez i jednog i drugog automobila. Rekli su u Hyundai-u pa čekaj još malo da vidimo hoćemo li "možda" druge godine nabaviti auto - naravno, po drugoj cijeni -većoj?!

To je po zakonu ili?
ZOO, čl. 304. st. 2.
Možeš birati ispunjenje ugovora, kaparu i naknadu štete (koje je teško dokazati) ili dvostruku kaparu.
Edit: sad sam vidio da si nadopisao - uvećana kapara i naknada štete i jesu tu zato jer si izgubio i vrijeme i prodao auto i moraš dodatno čekati na neki drugi.
Iato tako, ne zaboravi da imaš pravo i na kamate na sredstva koja si im dao.

To je po zakonu ili?
ZOO, čl. 304. st. 2.
Možeš birati ispunjenje ugovora, kaparu i naknadu štete (koje je teško dokazati) ili dvostruku kaparu.
Edit: sad sam vidio da si nadopisao - uvećana kapara i naknada štete i jesu tu zato jer si izgubio i vrijeme i prodao auto i moraš dodatno čekati na neki drugi.
Iato tako, ne zaboravi da imaš pravo i na kamate na sredstva koja si im dao.
-da.. kad bi to bila kapara, ali nije, nego predujam i tad taj članak pa ni običajno pravo ne vrijede tj može probati ali s druge strane je obično pravnik koji to također zna.. :)
-dobit će nazad novac. To je to.
-može tužiti (inače, možete bilo kad tužiti bilo kog i možda dobiti ili izgubiti spor..) i tražiti neku naknadu naravno za trošak koji može dokazati.. npr rentacar i sl. :) ili kamatu koju uredno sud zaračunava, no sve skupa je zanemarivo, nije vrijedno truda-vremena.
+ vrijeme je da kupci prilikom sklapanja ugovora počnu inzistirati-tražiti i klauzule koje obvezuju drugu stranu, penale.. brodogradnja i mostogradnja, svaki biz.. može. Penali. Tad se opamete.

Iskreno, samo se kurve placaju unaprijed.
Do sad sam po narudzbi kupio 4 nova automobila, dva kod Forda i dva kod Toyote,
plus sestricnin Ford isto tako narucen preko mene (bolji rabat), i nikad nisam ostavio ni lipe "kapare".
Kad auto stigne, platim u cijelosti - ako auto ne stigne - ne platim, ili trazim rabat za cekanje.
Tako je bilo sa sestricninim EcoSportom, kasnio je dva mjeseca, ukupno 1.700€ dodatnog rabata.
Koliko si tocno planirao platiti automobil ukupno? Najpovoljnija Kona je je 17.000€ -rabat +oprema.
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#!
Ovdje mozes usporediti Konu i druge marke vozila po dimenzijama.
Kia Stonic je brat blizanac od Kone, cak je i koju tisucu povoljnija od Kone.
(motorizacija i elektronika rade Hyudai-Kia zajedno)
E sad, zasto ne pogledas nova vozila koja su trenutno na skladistu?
Nije valjda da je bas nesto posebno, sto ne mozes dobiti odmah, ili da je bas neka posebna boja?
Obicno skladistena vozila dobijes puno jeftinije od "po narudzbi", ili prezentacijska vozila do 250km.
Primjerice, moj C-HR je imao na satu 47km, bio je fotografiran za casopis, prijavljen na 1 dan,
snizenje 7.600€ - jedino sto sam "izgubio" 3 mjeseca garancije, od dana kad je prvi put prijavljen.
Alternative Koni su ti bas Toyota C-HR (20.000kn skuplja od Kone), Honda HR-V (50.000kn skuplja od Kone),
Duster (25.000kn povoljniji od Kone), nova Puma (ne znam jos cijenu, al cini se simpa vozilo, sa vise prostora od Kone),
novi Juke (10.000kn skuplji od Kone) i jos hrpe PUG-ova i Renaulta i njihove grupacije.
Najbolje da pogledas sta trenutno ima na skladistu, vidi dali ti se cjenovno i po opremi svidja,
i trazis rabat i kupis vozilo koje je ili odmah dostupno, ili dostupno u roku par dana (dok se doveze iz skladista).
Mislim, super je narucit novo skroz, tako sam B-Maxa i C-Maxa, ali treba se cekati, i ako se kasni,
a ti imas planirano vozilo za prodati u tom razdoblju, zna biti nezgodno.
Sretno u potrazi!

Iskreno, samo se kurve placaju unaprijed.
Do sad sam po narudzbi kupio 4 nova automobila, dva kod Forda i dva kod Toyote,
plus sestricnin Ford isto tako narucen preko mene (bolji rabat), i nikad nisam ostavio ni lipe "kapare".
Kad auto stigne, platim u cijelosti - ako auto ne stigne - ne platim, ili trazim rabat za cekanje.
Tako je bilo sa sestricninim EcoSportom, kasnio je dva mjeseca, ukupno 1.700€ dodatnog rabata.
Koliko si tocno planirao platiti automobil ukupno? Najpovoljnija Kona je je 17.000€ -rabat +oprema.
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php#!
Ovdje mozes usporediti Konu i druge marke vozila po dimenzijama.
Kia Stonic je brat blizanac od Kone, cak je i koju tisucu povoljnija od Kone.
(motorizacija i elektronika rade Hyudai-Kia zajedno)
E sad, zasto ne pogledas nova vozila koja su trenutno na skladistu?
Nije valjda da je bas nesto posebno, sto ne mozes dobiti odmah, ili da je bas neka posebna boja?
Obicno skladistena vozila dobijes puno jeftinije od "po narudzbi", ili prezentacijska vozila do 250km.
Primjerice, moj C-HR je imao na satu 47km, bio je fotografiran za casopis, prijavljen na 1 dan,
snizenje 7.600€ - jedino sto sam "izgubio" 3 mjeseca garancije, od dana kad je prvi put prijavljen.
Alternative Koni su ti bas Toyota C-HR (20.000kn skuplja od Kone), Honda HR-V (50.000kn skuplja od Kone),
Duster (25.000kn povoljniji od Kone), nova Puma (ne znam jos cijenu, al cini se simpa vozilo, sa vise prostora od Kone),
novi Juke (10.000kn skuplji od Kone) i jos hrpe PUG-ova i Renaulta i njihove grupacije.
Najbolje da pogledas sta trenutno ima na skladistu, vidi dali ti se cjenovno i po opremi svidja,
i trazis rabat i kupis vozilo koje je ili odmah dostupno, ili dostupno u roku par dana (dok se doveze iz skladista).
Mislim, super je narucit novo skroz, tako sam B-Maxa i C-Maxa, ali treba se cekati, i ako se kasni,
a ti imas planirano vozilo za prodati u tom razdoblju, zna biti nezgodno.
Sretno u potrazi!
Eh, ovo je baš bilo posebno, Kona EV, 330 000 kn s full opremom. Čak i da sad naručim ponovo čeka se oko godine dana. Ma nije meni toliko do toga kad će auto biti, nego su me zaj**** s tim da sam prodao svoj drugi auto pošto je Kona trebala biti ove godine. Sad sam bez auta.

Nek ti vrate polog i zahvali za suradnju. I prenesi im pozdrave da se samo kurve placaju unaprijed.
45.000€ za Konu? Iskreno, za te novce bi gledao nesto luksuznije.
https://www.njuskalo.hr/novi-auti/lexus-ux-250h-hibrid-f-sport-salonsko-vozilo-oglas-29472040
Odi u Toyota Centar i pogledaj si tog Lexusa. Na 47.000€ ide sigurno. Nov, stoji u salonu.
Kona je igracka za UX-a. I sa najboljom opremom ce Kona biti losije opremljena od "najosnovnijeg" Lexusa.
A o trajnosti i zadrzavanju vrijednosti ti ne moram pricati. Kona je za 10g = 10-15% vrijednosti nove,
a UX ce vrijediti bar 30-35% vrijednosti novog vozila.

Čovjek je htio EV, a ne auto na fosilna goriva. Uz to, električni auto drže vrijednost jednako, ako ne i bolje od onih na gorivo.
A da ne spominjem bolju vožnju i veći komfor što se tiče grijanja i sličnih stvari koje su u EV instantne u odnosu na klasične aute.

EV gube na cijeni jako puno. Na papiru to sve izgleda divno i krasno,
al u praksi kad se zimi doseg prepolovi ili postane 1/3 stvarnog dometa - onda to vise nije ista prica.
Druga stvar, i hibrid je, pazi cuda, 100% elektricno vozilo i 100% benzinsko vozilo.
A instant grijanje nema veze sa tipom vozila, nego nacin na koji se grije.
Primjerice, ako imas eNano grijanje (svaki proizvodjac to drugacije zove), onda
ti topli zrak dolazi odmah od elektricnih grijaca, ne treba ti benzinski agregat biti zagrijan da bi imao grijanje.
Primjerice, moj je cisti benzinac, i cim pokrenem grijanje - puse toplo. A nije EV, a ima tu tehnologiju, cudno ha?
Uostalom, HR trziste jos nije zrelo za EV - osim ako ces vozit samo u jednom gradu i nigdje vise - onda kuzim,
uzmi EV i stavi si punjac u garazu, i to je to.
https://ams.hr/elektricna-avantura-s-nissan-leafom/
Mozes procitati kakvo je realno stanje sa punionicama u HR - van ZG-a je uglavnom jadno i nikakvo.
No svjedno, dati tolike novce na Kia-Hyundai, budi sretan da ti vozilo nije isporuceno, mozda bi se gadno opekao i kasnije udarao u glavu.
Mogucnost preprodavanja je nikakva, bez da u startu ne izgubis 30% onog sto si platio.
U firmi su uzeli 3 Leafa za probu, i ovo proljece su svi vraceni natrag.
Tokom ljeta su bili super, tokom zime uzas - dnevne temperature -10, noci i ispod -18,
baterije su bile za nista. Em se prazne radi hladnoce, em dok ugrijes vozilo potrosis 7-8% baterije,
em je baterije prehladna da bi ti radilo regenerativno kocenje, a samim time i voznja ePedalom
sa jednom nogom - nedostupna. Sa punom baterijom se zimi efikasno nije moglo proci preko 120km (od normirane 270km),
s tim da se tih "270km" gdje sa prosjecnim regenrativnim kocenjem i vracanjem bar 15% baterije natrag tokom voznje.
Dakle zimi i na otvorenoj - pa pa doseg.
Idealno vozilo za ljude s mora - gdje je stalno toplo i temperatura ne pada ispod 10°. Za sve druge - nije.
Bar u ovoj fazi, dok se ne rijese bolji nacin spremanja energije bez gubitaka (primjerice H2 ne gubi energetsku vrijednost,
kao ni benzin ni diesel).

Imaš na mobile.de tih Kona EV na lageru koliko hoćeš.
Transport do Hrvatske je 500-600€, PPMV ti je oko 10-14 tisuća kuna, ovisno o cijeni specifičnog vozila.
Garancija ti vrijedi u cijeloj EU.
Moguće da ćeš proći i jeftinije nego da kupuješ ovdje.
Zašto bi čekao mjesecima našeg uvoznika za auto koji neće doći?

Imaš na mobile.de tih Kona EV na lageru koliko hoćeš.
Transport do Hrvatske je 500-600€, PPMV ti je oko 10-14 tisuća kuna, ovisno o cijeni specifičnog vozila.
Garancija ti vrijedi u cijeloj EU.
Moguće da ćeš proći i jeftinije nego da kupuješ ovdje.
Zašto bi čekao mjesecima našeg uvoznika za auto koji neće doći?
Probao sam i to, ali svi kažu da ili ne žele slati van Njemačke ili da će auti biti dostupni za 8-12 mjeseci. Ukratko, prodaju unaprijed bez da imaju aute na lageru.

automobil je vjerojatno nedostupan jer se uopće ne proizvodi, tj. stavit će ih u proizvodnju kad im zatreba za CO2 offset. To mnogi proizvođači tako rade. Nema to veze čak niti s time što smo nebitno tržište.
Ja ne bih niti razmatrao automobil koji mi ne može bit isporučen u kratkom roku, i 3 mjeseca je previše.

Ne mora ti nitko slati izvan Njemačke.
Imaš naših prijevoznika koji su svakodnevno na relaciji Hrvatska-Njemačka i dovoze aute.
Dogovoriš auto s dealerom preko maila/telefona, uplatiš preko banke i prijevoznik ode po njega.

Imaš naših prijevoznika koji su svakodnevno na relaciji Hrvatska-Njemačka i dovoze aute.
Dogovoriš auto s dealerom preko maila/telefona, uplatiš preko banke i prijevoznik ode po njega.
Nije problem slanja nego uopće ne žele raditi export papire. Samo rade kupce u DE.

Kad sam ja uvozio auto prije 2 godine, rabljeni godišnjak, za uvoz tj. unos, su mi trebali račun, prometna i coc.
To moraju dati kupcu bez obzira je li Hrvat, Njemac ili nešto treće.
Nema nikakvih posebnih eksport papira, jer smo u EU.
Jedino nisam siguran ide li s novim autom prometna, ali to se lako provjeri.

Kako nema Kone Ev na skladistu, eto kod mene u firmi par komada stoji vec neko vrijeme, Ioniq isto tako. Ne treba se ogranicavati na kupnju samo u HR.

Sasvim je svejedno žele li mu prodati automobil ili ne kad Kone EV nema. Jedini EV koji je odmah isporučiv (u Njemačkoj) je Nissan Leaf i koliko vidim cijene nisu baš primamljive. Govorim o novim automobilima. Najsličnije onome što OP traži je Kia Niro PHEV koji sa top opremom (Spirit) košta 31854,85€ netto odnosno oko 310kkn s uvozom. Razumijem i njihove trgovce koji možda i ne znaju kako prodati automobil za eksport, a sigurno je i više posla pa im se "ne isplati". Ipak, kad im se kupac pojavi na licu mjesta sigurno su puno fleksibilniji.
P.S. eto Patrick_cro napiši gdje da se čovjek javi.

Moja firma je samo skladiste za auto kuce. Kona je vlasnistvo Hessengarage Frankfurt, pa najbolje direktno njih kontaktirati.

https://www.autoscout24.at/lst/hyundai/kona?sort=mileage&desc=0&fuel=E&ustate=N%2CU&size=20&page=1&kmto=2500&fregfrom=2019&atype=C&ac=0&
Ovdje vidis koja autokuca ima automobil na skladistu.
Ne znam za DE, ali u AT su sve Kone EV opremljene Lvl5 opremom (top),
i ispod toga nema. Vidis koji diler ti je najpovoljniji i najblizi,
nazoves i pitas - sretno sa dovozom u HR ako ces raditi osobno,
iz Münchena ti bar 20h puta ne gine (zbog punjenja), i treba paziti gdje su punionice.

Mobile.de je u pravilu jeftiniji od autoscout.de

Ako si dao novce ovlaštenom prodavaču onda kontaktiraj glavne u Hyundaiu za Europu ili samog proizvođača u Koreji.
Mislim da je ovo standardni "balkan express" slučaj uzmi novce a mušteriju ko hebe.
Samo ih prijavi glavnom koncesionaru i proizvođaču i da vidiš kako se riješavaju problemi u Hrvatskoj kad se zaprijeti da ćeš ostati bez licence vozila.
Ugl...sretno

Imaš PM, šalji ponudu :)
I prije sam tražio okolo, ali nitko ne želi prodati.

Ako si dao novce ovlaštenom prodavaču onda kontaktiraj glavne u Hyundaiu za Europu ili samog proizvođača u Koreji.
Mislim da je ovo standardni "balkan express" slučaj uzmi novce a mušteriju ko hebe.
Samo ih prijavi glavnom koncesionaru i proizvođaču i da vidiš kako se riješavaju problemi u Hrvatskoj kad se zaprijeti da ćeš ostati bez licence vozila.
Ugl...sretno
Probat ću i to...u Hr sumnjam da će reagirati jer je obavijest o ne-isporuci došla od Hyundai HR.

Onda odmah piši glavnom u Koreju. Stranci se brinu o svom imenu, nisu kao naši.

Mislim da njih u Koreji ne zanima, jer uprava Hyundai-Kia EU, USA i EAST nemaju veze jedna s drugom,
financijski djeluju odvojeno i automobili se drugim kriterijima proizvode za svaku od regija.
Ukratko, 7.5.2019. naručio sam Hyundai Konu, platio nekih 35 000 kn predujma da bi mi sad rekli da automobil neće nikad stići jer smo mi zadnja rupa na kugli zemaljskoj za Hyundai. Imam li kakva prava na nadoknadu, kamatu ili nešto slično?