Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
Tražio sam po svim oznakama po netu ali nigdje nisam mogao naći snagu(ne bih rekao više od 200VA), jedino su izlazi bili 0-6-9-12-24V
Pojačalo bi radio klasu A.
Ali i općenito me zanimalo kako raditi sa trafoima sa više izlaza jer nigdje ne nalazim sheme za ravnanje napona.
Hvala svima.
ako možeš slikat dio di žice izlaze iz namota prema kontaktima, a da se vidi debljina i broj žica lako bi ti neko pomoga, ovako nikako.
Ovaj prvi trafo ne mogu naći ali evo sličan ali sa više izvoda. Kod ovog mi nije jasno zašto na sekundaru gore ima 7-8 žica, a dole dvije (Plava i smeđa)
to izgleda nešto dosta male snage, guglaj, lm1875 ili tda2050
...gledam slike pa odokativno ti transformatori su 30-tak VA . Ako dosad nisi našao i spojio primar na 220 i izmjerio kakav sekundar imaš rekao bi ti da pojačalo i ne pokušavaš napraviti.
Ovo na slikama je jedan transformator izvađen iz stare linije. Nisam nikad mjerio trafoe direkt, jel treba bit nekakvo trošilo spojeno da bi se mjerio napon na sekundaru?
Ne , netreba trošilo da bi izmjerio napon.
Snaga se može otprilike izračunati tako da izmjeriš kvadraturu jezgre pa kvadrat te površine je približno snaga trafoa (VA).
Najlakše pošto se vide bočne strane jezgre ispod sjajnog limenog oklopa vidit i izmjeriti površinu u cm kvadratnim pa pomnoženo sa 2 daje površinu jezgre oko koje je namotan primar i sekundar. Kvadrat te površine je približna snaga trafoa. Problem koji ostaje je koliko koji sekundar se smije opteretiti strujom a nevidi se debljina žice navoja.
Po slici izgleda da je primar 2 plave žice na jednoj strani , a sekundari sa druge strane onih 6 žica koje su vjerovatno podjeljene na dva djela po dvije špule sa zajedničkom sredinom.
Da se zahvalim svima koji su pomogli (fer-de-lance, dabar_solta_V2, Dex.pwn, XXX-Man), JBL je napokon u funkciji, naručio one velike tranzistore i otišao u RTV servis da mi to profesionalac zamijeni jer sam se dovoljno namučio sa 4 mosfeta kada mi je slaba lemilica. Na kraju on zamijenio samo par (jedan B688 D718) i kaže ostale ostavi u rezervi jer su ti ostali dobri nema potrebe da se mijenjaju kako sam i učinio. Dovoljno pojačalo za moje potrebe i dobar skok sa starog Mac-a, još dok ubacim i dva Hifonics trosistemca i to je to :)
Pozdrav, da li znate možda kako izgleda simbol Jumpera (kratkospojnika) na shemama? THD, ne SMD? Pokušao sam naravno googlati ali pronašao sam samo simbol za SMD kratkospojnik.
Isti je simbol, kao i za otpornike, kondenzatore.
Jedino biraš footprint za PCB
Jedino biraš footprint za PCB
Znači ovako?
Više ovako
https://user-images.githubusercontent.com/1936989/42425072-ffcf6e3e-82cb-11e8-9b49-ab46dbf81552.png
Solder Jumperi ti ovako izgledaju
Cijenjene kolege, zamolio bih jednu strucnu pomoc, dakle imam Lenovo X1 Carbon, Laptop ne daje znakove zivota, 20v i 3.3v rail na ploči imam, ne vuče ništa struje (0A), cmos baterijica je ispravna, na slici je vidljiva smd zavojnica (2R2 1222f), ima 1ohm , sa donje strane je izmjereno 3,3v dok sa gornje nema ništa (cca 200mV), moje pitanje jeli to normalno, bili se isplatilo promjeniti zavojnicu? Zavojnica je u principu obicna žica te bi trebala provoditi struju, zar ne?, Na pinu od baterije koja bi se trebala puniti sa 15v je 1.5v.
edit: zamjenjena zavojnica, stanje i dalje ne promjenjeno.
To bi prije bilo da je onaj glavni naponski regulator u banani, ali, naravno, prvo testiraj sve pasivne komponente u blizini konektora i prema tom regulatoru.
Skini si shemu ploče ako postoji negdje, puno ti bude olakšalo.
Hvala, shemu ploče naravno nisam našao, gdje se nalazi taj regulator, jeli to super io?
Ne, to ti je jedan čip koji ima puno nožica, obično je negdje na pola puta između konektora napajanja i konektore baterije.
I kad ga nađeš nađi datasheet i pogledaj kakvi bi naponi trebali biti na pinovima.
Ali to će ti bolje reći druge kolege koji slažu laptope, ima ih tu par na temi.
Jeli to može biti ovo?
Koliko pronalazim na netu radi se o regulatoru punjenja baterije, svakako ne mogu naci datasheet sa pinoutom.
Ne nije Super I/O ti je 128 pinski čip na njemu obično piše ENE ili ITE. Provjeri i njegovo napajanje. Treba biti 3.3V. Glavni regulator je čip koji obično ima 4 mosfeta i dvije zavojnice u u QFN pakiranju. On generira 3.3 i 5V. Provjeri dali je 5V rail u kratkom spoju. Npr. ako je USB 5V u kratkom spoju može biti problem. Na ulazu obično postoje dva mosfeta koji znaju prekinuti napajanje, provjeri dali su u kratkom spoju ako postoje. Provjeri smd osigurače. Obično postoji jedan na ulazu i jedak kod izlaza kod baterije.
EDIT: U46 / TPS51220ARSNR-GP-U je 3.3 i 5v regulator. Samo mi potvrdi dali je layout ispravan prema slikama da znam da imam dobru verziju. Pošalji mi na private neki mail da ti pošaljem šemu i boardview.
Da, to je taj layout, smd osigurace sam provjerio, plocu sam odvojio od svih usb sklopova, na njoj nema usb portova, mosfeti nisu u kratkom spoju.
Hvala ti.
Np, tek sad sam pročitao cijeli prvi post. Čudno da je zavojnica otišla, one su prilično robusne, dali je stabilnih 3.3V ili osilira. Ja bih skinuo zavojnicu i provjerio ispravnost i stranu na kojoj je 0V dali ima shortcut. Nadam se da imaš dobru opremu za taj zahvat.
Ekipa pomoć, ograda mi ne radi godinu dana jer se nije dalo popravljat. Postoje dva uzroka. Resiver modul sam odmaknuo par metara od PCB kako bi bolji prijem sa ceste imao, te je padala kiša i pas naravno potrgao taj modul dok je padala, pa sam našao zamjenski modul isto 433Mhz te prima signal izmjerio sam sve. Sad kako on prima signal ali kao da ne dolazi do mikrokontrolera jer inače svijetli točkica kad prima signal iz bilo kojeg 433mhz daljinskog nebitno bio od ograde ili auta, sad se to ne pojavljuje više.
I drugi uzrok našao sam mrtvog pauka baš je stao na pinovima od 220v i Nule, ali sumnjam da je on krivac jer napona ima po cijeloj ploči i svi osigurači su dobri, samo se crni malo po pinovima.
Riječ je o modelu Proteco Q60S, koji nije baš jeftin bio.
Očito taj zamjenski modul nije kompatibilan, valjda nije modulacija i kodiranje kak spada.
Daj link.
https://www.diykits.eu/shophr/products/wireless/p_10696 to je zamjenski i radi tj prolazi kod kad mjerim na outputu.
Čak i stari original radi dao sam ga jučer na provjeru.
Jedino da probam kratko spojit signal pin na mikrokontroler, radi se o Atmega168-20AU. Samo ne znam na koji ulaz bi spojio ima ih desetak digitalnih pinova.
Čekaj, imaš output na čemu, na izlazu mikrokontrolera?
Ako da, onda je stvar u tranzistoru koji pokreće relej.
možda je jedan rolling code drugi normalan pa onda iako ima signala nema output jer je krivo kodiranje kako je kolega reka, ili opet kako je kolega reka ako ima izlaz s mcu a na releju nema ništa tranzistor ili relej izgoren.. možda nešto nije dobro spojeno, daj detalja i slika još.
edit: provjeri zenerice tranzistore itd tu di ima crnila izgleda ko da je nešto izgorilo.
Output iz receivera putuje "kod" do mikrokontrolera vjerojatno, inače ako bilo koji signal tj kod koji nije i je spremljen na ekrančiću se pali točkica. Ako je kod dobar onda na ekrančiću se pojavi tipa "OK", a ako ne onda samo točkica se pali.
To mi je problem sto se ništa na ekranu ne pojavljuje.
Onda je kodiranje drugačije, i mikrokontroler ne prepoznaje.
A tu ne možeš ništa, osim nabaviti modul koji radi s tvojom elektronikom, a budući je to neki poznati brend, i nemaju open source softver za taj mikrokontroler, onda ti jedino preostaje ili kupiti od njih ili rabljeno od nekoga (to budeš malo teže našao).
Joj, zaboravih pitati, ekran se pali, ili uopće ništa?
Dada ekran radi normalno. Ali ni sa starim modulom se ne događa ništa. Možda od kratkog spoja se memorija izbrisala ili nešto ko zna.
Preostaje na ebayu uzet novi kineski komplet za 30$
postoji jednostavnije od greca, jedna dioda.
ali zašto?
5 žica bi moglo bit 3 namota od toga 2 spojena u seriju za +- napajanje a jedan odvojeni za niski napon, provjeri prvo pls. kakvo točno pojačalo, koliki je napon i snaga trafa?