Feudalac pet 29.3.2024 00:49
Thinker kaže...
Feudalac kaže...

 Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu. 

 

Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.

 I to je umjetnosst, ali Tesla nije običan OEM, oni hoće veći dio kolača tako da uz njihove baterije ide njihov softver za sudjelovanje na aukcijama za termine i uvjete isporuke energije i servisa i još puno toga drugog gdje oni hoće imati potpunu kontrolu. Uglavnom, nećemo vidjeti prefarban Teslin logo u skorije vrijeme. Stvar je u biti u tome da svi mogu otići u Kinu i pod jednakim uvjetima kupiti gigavat sate baterija i odgovarajuće invertere. Ali s time se ne dobivaju neki veliki profiti, prvi iznad tebe s dubljim džepom će te pojesti u roku jučer; treba ponuditi nekaj povrh baterije da bi se zaradilo ekstra, vezalo kupca dugoročno i slično. Tu je i dio poznavanja lokalnih regulatorinh uvjeta i sve sile administracije koja ide uz regulirano tržište. 

Mitch pet 29.3.2024 02:01
Thinker kaže...
Feudalac kaže...

 Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu. 

 

Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.

 Pa EV industrija je trenutno na aparatima. Ako ne nade profitabilniji izvor prometa od samih dijelova i automobila, vjerojatno mora downscaleat znacajno u odnosu na koliko je uzeo investicija.

Ajar pet 29.3.2024 15:56
HCMAA kaže...

jel to znači da će London dobiti prije samovozne taksije nego Zagreb

 ma ne. to je način zaobilaženja politiker. eu isplati lovu rajmaku ("poticaji") a on je ulupa u breksitaše, jer im ne smiju direktno davati lovu. iako, čudi me da nije bacio pare u (super) bosna svjećice ... 

zzib pet 29.3.2024 16:11
Thinker kaže...
Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.

Rimac je još davno dao intervju u kojem je objasnio kako on koristi baterije američkog proizvođača i povezuje ih (elektronika) na specifičan način koji odgovara radnim uvjetima vozila

 

Ne znam da li se nešto promijenilo po tom pitanju

 

Thinker pet 29.3.2024 18:06
zzib kaže...

Rimac je još davno dao intervju u kojem je objasnio kako on koristi baterije američkog proizvođača i povezuje ih (elektronika) na specifičan način koji odgovara radnim uvjetima vozila

 

Ne znam da li se nešto promijenilo po tom pitanju

 

 

U članku nije riječ o vozilima.

zzib sub 30.3.2024 01:49

Izvini, ali na što se to odnosi "...pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće" ako ne na baterije u vozilima? Rimac do sada nije radio na pohrani energije za kućanstva/industriju.

Thinker pon 1.4.2024 11:38
zzib kaže...

Izvini, ali na što se to odnosi "...pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće" ako ne na baterije u vozilima? Rimac do sada nije radio na pohrani energije za kućanstva/industriju.

 

Odnosi se na robotaksije koji se tako pompozno najavljuju i u koje je utošeno podosta milijuna eura.

 

https://autonet.bug.hr/biznis/sada-znamo-ciju-ce-tehnologiju-autonomne-voznje-imati-rimcev-robotaksi-38392

zzib pon 1.4.2024 17:40

To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.

 

konjRR pon 1.4.2024 17:52
zzib kaže...

To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.

 

 

zzib pon 1.4.2024 21:23
konjRR kaže...
zzib kaže...

To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.

 

 

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

Thinker pon 1.4.2024 23:07
zzib kaže...

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

 Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom. 

zzib uto 2.4.2024 01:16
Thinker kaže...
zzib kaže...

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

 Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom. 

 Prvo pitanje je: da li Tesla želi prodavati svoja rješenja? Drugo je: koliko to košta? A treće je: da li Tesla rješenje ima uporabnu dozvolu za EU tržište? Oni su svoj sustav razvijali na američkom tržištu, nisam čuo da itko koristi taj sutav u EU. Ali sam zato čuo da Mercedes-benz ima svoje rješenje koje ima uprorabnu dozvolu: u garažama EU. Toliko su napredni.

 

Kako se meni čini EU je investirala novac u Rimac

 

https://seebiz.eu/auto-moto/europska-komisija-odobrila-drzavnu-pomoc-za-rimcev-robotaksi/291893/

 

ili zato što vjeruje da će Rimac iznijeti neko rješenje koje je prikladno za EU tržište (kako članak sugerira) ili ne vjeruju pa žele stati na kraj malverzacijama (u tom slučaju će europski ured u ZG imati pune ruke posla).

 

U svakom slučaju, win-win situacija za EU

 

 

Feudalac uto 2.4.2024 07:08
Thinker kaže...
zzib kaže...

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

 Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom. 

 Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.

zzib uto 2.4.2024 10:56
Feudalac kaže...
Thinker kaže...
zzib kaže...

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

 Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom. 

 Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.

>> Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu.

 

Da vjerujem tebi samo zato što si ti to rekao? Ili da vjerujem onome što sam pročitao, kako se dvoje vozilo u Tesli na zadnjem sjedištu, a Tesla samovezeće vozilo ih dovelo do jarka u kojem je došlo do samozapaljenja vozila (baterija), dok su vatrogascima trebali sati da to ugase? Pa smo dobili samozapaljivo, umjesto samovozećeg vozila.

 

>> Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja

 

I Google je isto imao nesreću, srećom bez težih posljedica. Kako stoji UBER, ne znam.

 

>> MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan.

 

Mislim da je fokus na urbanim sredinama koje su gusto naseljene, za raziku od USA gdje su prometnice kud i kamo šire. A Izrael je u tom pogledu bliži EU pa me stoga ne čudi odabir.

 

Ako mene pitaš, svje je to jedan veliki hype potaknut razvojem umjetne inteligencije - AI. Ne volim našu kraticu jer me UI podsjeća na engleski User Interface.

 

 

Feudalac uto 2.4.2024 18:19
zzib kaže...
Feudalac kaže...
Thinker kaže...
zzib kaže...

 Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?

 

 Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom. 

 Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.

>> Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu.

 

Da vjerujem tebi samo zato što si ti to rekao? Ili da vjerujem onome što sam pročitao, kako se dvoje vozilo u Tesli na zadnjem sjedištu, a Tesla samovezeće vozilo ih dovelo do jarka u kojem je došlo do samozapaljenja vozila (baterija), dok su vatrogascima trebali sati da to ugase? Pa smo dobili samozapaljivo, umjesto samovozećeg vozila.

 

>> Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja

 

I Google je isto imao nesreću, srećom bez težih posljedica. Kako stoji UBER, ne znam.

 

>> MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan.

 

Mislim da je fokus na urbanim sredinama koje su gusto naseljene, za raziku od USA gdje su prometnice kud i kamo šire. A Izrael je u tom pogledu bliži EU pa me stoga ne čudi odabir.

 

Ako mene pitaš, svje je to jedan veliki hype potaknut razvojem umjetne inteligencije - AI. Ne volim našu kraticu jer me UI podsjeća na engleski User Interface.

 

 

 Možda sam bio nejasan - nisam htio reći da Tesla ima kvalitetno rješenje u koje samo sjedneš i robot te vezi već da oni nisu dobavljač komponenti; ne možeš dorađivati njihov sustav ili integrirati u nešto drugo jer je dio vozila i paketa koji se prodaje krajnjem kupcu. MobileEye, na drugoj strani, ne prodaje ništa kupcu već komponente drugima koji ih onda integriraju u svoje proizvode. Tako da Rimac ne može kupiti Teslu i prodavati ga dalje već isključivo kao i VW, GM, Ford, Apple i drugi kupovati komponente i pokušati od njih sastaviti sklop koji daje više od zbroja ugrađenih dijelova. i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak uspjeti.

zzib uto 2.4.2024 19:27
Feudalac kaže...
... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak uspjeti.

 Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?

 

konjRR uto 2.4.2024 20:05
zzib kaže...
Feudalac kaže...
... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak uspjeti.

 Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?

 

 

Feudalac uto 2.4.2024 21:01
zzib kaže...
Feudalac kaže...
... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak uspjeti.

 Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?

 

 i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate. Ali, neka, barem uvozi i nešto školovanih ljudi za razliku od ostatka naše "ekonomije" 

zzib uto 2.4.2024 21:27
Feudalac kaže...
Feudalac kaže...
... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak 

 i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate. Ali, neka, barem uvozi i nešto školovanih ljudi za razliku od ostatka naše "ekonomije" 

 Čekaj malo, napisao si "... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi", a sad govoriš "i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate".

 

Evo razine 4 koju ima Moibileye:

 

"Četvrta, posljednja razina po klasifikaciji Mobileyea zove se No Driver, odnosno bez vozača. Jedino u toj kategoriji nema usporedbe sa SAE klasifikacijom."

 

"No driver: Kada nema ljudskog vozača, recimo u robotaksiju, ulogu ljudskog vozača zamjenjuje teleoperater koji može intervenirati kako bi riješio situacije koje nisu povezane sa sigurnošću kao što su gore navedene", stoji u objašnjenju na službenim stranicama izraelske tvrtke.

 

fer-de-lance uto 2.4.2024 22:02

To ti nikad ne bude prošlo.

Level 3 je zadnji i gotovo.

Od levela 4 na dalje više vozač ne mora držati volan i nije odgovoran, i ni jedan zakonodavni okvir ne bude dopustio takva vozila u kojima nitko nije odgovoran za ništa.

To bi bio totalni kaos i raspad sistema, i mrtvih na bacanje.

 

BTW, još je dodatni problem i kaj kad netko tvrdi da je razvio level 5, to je zapravo nemoguće dokazati - idealno za upecat naivne investitore.

 

zzib uto 2.4.2024 22:10
fer-de-lance kaže...

To ti nikad ne bude prošlo.

Level 3 je zadnji i gotovo.

Od levela 4 na dalje više vozač ne mora držati volan i nije odgovoran, i ni jedan zakonodavni okvir ne bude dopustio takva vozila u kojima nitko nije odgovoran za ništa.

To bi bio totalni kaos i raspad sistema, i mrtvih na bacanje.

 

BTW, još je dodatni problem i kaj kad netko tvrdi da je razvio level 5, to je zapravo nemoguće dokazati - idealno za upecat naivne investitore.

 

 U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.

 

Feudalac sri 3.4.2024 01:56
zzib kaže...

 U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.

 

 Da netko ima funkcionalnu tehnologiju toliko da može naći osiguravajuće društvo koje će to podržati, sutra bi bila zabranjena "ručna" vožnja. Sad je u pitanju lov na devetke. Trenutno smo na 99% vremena sistem dobro radi. Da bi legalno zamijenio ljude, morat će raditi ispravno 99,999999999999% vremena, a svaka sljedeća devetka je teže dohvatljiva. Mi ljudi smo trenutno na standardu da otprilike 400 vozila izađe iz tvornice, 20 godine se vozikaju uokolo po svim mogućim cestama i uvjetima te se lagano odvezu na CIOS kad su gotovi. I za to vrijeme samo jedan od njih sudjeluje u prometnoj nesreći sa smrtnom posljedicom. To je sve skupa nekih 100 milijuna milja/kilometara, tako svejedno, odvoženo s prosječnih 50 na sat daje 20 milijuna sati vožnje između fatalnih udesa. Danas niti jedan od ovih uređaja nije u stanju uopće voziti u svim uvjetima, a kamoli da bi to radio 20 milijuna sati između dvije fatalne greške. Ne bu to tako skoro 

zzib sri 3.4.2024 12:41
Feudalac kaže...
zzib kaže...

 U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.

 

 Da netko ima funkcionalnu tehnologiju toliko da može naći osiguravajuće društvo koje će to podržati, sutra bi bila zabranjena "ručna" vožnja. Sad je u pitanju lov na devetke. Trenutno smo na 99% vremena sistem dobro radi. Da bi legalno zamijenio ljude, morat će raditi ispravno 99,999999999999% vremena, a svaka sljedeća devetka je teže dohvatljiva. Mi ljudi smo trenutno na standardu da otprilike 400 vozila izađe iz tvornice, 20 godine se vozikaju uokolo po svim mogućim cestama i uvjetima te se lagano odvezu na CIOS kad su gotovi. I za to vrijeme samo jedan od njih sudjeluje u prometnoj nesreći sa smrtnom posljedicom. To je sve skupa nekih 100 milijuna milja/kilometara, tako svejedno, odvoženo s prosječnih 50 na sat daje 20 milijuna sati vožnje između fatalnih udesa. Danas niti jedan od ovih uređaja nije u stanju uopće voziti u svim uvjetima, a kamoli da bi to radio 20 milijuna sati između dvije fatalne greške. Ne bu to tako skoro 

 Sve će biti jasno 26.06 kada bi trebala krenuti prva faza testiranja robotaksija. Testnim vozilima će upravljati vozači. Učinit će to pomoć standardnih vozila koja su opremljena tehnologijom kojom će se mapirati prometnice. Nakon toga, u idućim mjesecima planiraju se provesti i druga testiranja. Dakle, do 2026 bi robotaksi trebao biti spreman, očito sinhronizirano sa najavom Mobileye-a o prvim autonomnim vozilima do 2026.

 

Što se tiče (porazne) statistike o jednom mrtvom na 400 vozila, u kojem postotku se to odnosi na urbane sredine (gradove) na kojim će za sada (jedino) prometovati robotaksi, a koliko na prometnice van gradova?