Feudalac ned 24.3.2024 16:39

Picajzla0707:

Slqžem se sa svime kaj si napisao osim sa sitnicom da bi netko potrošio velike novce na Samsung ili iPhone umjesto na Huawei.

Tu je iPhone kralj, nitko deugi nema šanse pa ni Samsung.

Što se tiče subvencija, često se previđa cijela socijalna sigurnosna struktura koju pružaju uglavnom evropske zemlje. VW ne plaća školovanje radnika, prekvalifikacije, naknade nezaposlenima i slično. U Kini su državni benefiti znatno manji, slični američkima. Ako nemaš keša, krepaj. Njemqčke tvrtke iznad određene veličine plaćaju najjeftiniju struju u Evropi i šire, ne plaćaju poreze ni razne naknade.

Trimet Aluminum, najveći eveopski peoizvođač aluminija, je prilagodio svoje peći za elektrolizu tako da mogu maksimalno koristiti oscilacije u dostupnosti sunca i vjetra kad veleprodajne cijene odu u minus pa budu efektivno plaćeni što povlače struju iz mreže.

Hoću reći, priča o kineskim subvencijama je prilično komplicirana i uglavnom se izvlači podatak kako kome paše u kojem trenutku

Feudalac ned 24.3.2024 16:44

Dery:

U ovom članku se nigdje ne spominje ispadanje mreže već se lokalna elektra žali da joj je skupo priključiti novoizgrađena naselja i gleda kako bi što više iscijedila postojeću mrežu. Tako to ide kad se privatizira ključna infrastruktura

Old Iggy ned 24.3.2024 17:06
Feudalac kaže...
Dery:

U ovom članku se nigdje ne spominje ispadanje mreže već se lokalna elektra žali da joj je skupo priključiti novoizgrađena naselja i gleda kako bi što više iscijedila postojeću mrežu. Tako to ide kad se privatizira ključna infrastruktura

Nema to veze ni s privatizacijom ni cijeđenjem mreže. To jednostavno košta.

Zato npr. HEP kod nas uvjetuje priključenje nekih objekata izgradnjom TS-a o trošku izvođača, ne HEP-a.

 

Reći kako će neko "besplatno" izvesti velike radove kako bi mogli puniti doma i uštediti u odnosu na punjenje na plaćenim punjačima jedostavno ne hoda.

picajzla0707 ned 24.3.2024 17:47
Feudalac kaže...
Hoću reći, priča o kineskim subvencijama je prilično komplicirana i uglavnom se izvlači podatak kako kome paše u kojem trenutku
...U Kini su državni benefiti znatno manji, slični američkima. Ako nemaš keša, krepaj...

 nisam niti navodio podatke koji točno opisuju stanje subvencija, rekao sam da se istražuju i da postoji mogućnost skrivenog financiranja države - što eu trenutno istražuje

 

a što se tiče izvlačenja podataka 'kako kome paše', pogledaj sam 'zažućenu' vlastitu rečenicu iz gornjeg dijela teksta

ne da izvlačiš 'kako ti paše', nego to izvlačiš iz dupeta

Feudalac ned 24.3.2024 21:33
picajzla0707 kaže...
Feudalac kaže...
Hoću reći, priča o kineskim subvencijama je prilično komplicirana i uglavnom se izvlači podatak kako kome paše u kojem trenutku
...U Kini su državni benefiti znatno manji, slični američkima. Ako nemaš keša, krepaj...

 nisam niti navodio podatke koji točno opisuju stanje subvencija, rekao sam da se istražuju i da postoji mogućnost skrivenog financiranja države - što eu trenutno istražuje

 

a što se tiče izvlačenja podataka 'kako kome paše', pogledaj sam 'zažućenu' vlastitu rečenicu iz gornjeg dijela teksta

ne da izvlačiš 'kako ti paše', nego to izvlačiš iz dupeta

 Kad smo kod požućenog, zapamti da ja uvijek govorim argumentirano, ako i nemam podatak, onda se koristim dostupnim načinima aproksimacije.

Za požućeno podatci postoje, samo ih treba potražiti - https://www.imf.org/external/datamapper/exp@FPP/USA/FRA/JPN/GBR/SWE/ESP/ITA/ZAF/IND.

 

Francuska je na duplo više od Kine, benefiti su nevjerojatni i nezamislivi u Kini

fer-de-lance pon 25.3.2024 06:42
Old Iggy kaže...

Nema to veze ni s privatizacijom ni cijeđenjem mreže. To jednostavno košta.

Zato npr. HEP kod nas uvjetuje priključenje nekih objekata izgradnjom TS-a o trošku izvođača, ne HEP-a.

 

Reći kako će neko "besplatno" izvesti velike radove kako bi mogli puniti doma i uštediti u odnosu na punjenje na plaćenim punjačima jedostavno ne hoda.

I to je ok.

I izvođači su spremni platiti tu cifru.

Nastaje problem kaj ih se baca u nepovoljan položaj jer sav teret pada na njih, a uvoznu struju se ne tereti za dio troškova makar koristi tu istu infrastrukturu.

Najpametnije rješenje je zapravo da sve ide na krajnjeg potrošaća, ali da se onda i cijena struje korigira po tržišnim kretanjima, jer ovak samo HEP-u svi trpamo džepove (a kao državna firma bi trebao biti socijalno osjetljiviji, doduše to je na vladi a ne na njima).

 

picajzla0707 kaže...

 nisam niti navodio podatke koji točno opisuju stanje subvencija, rekao sam da se istražuju i da postoji mogućnost skrivenog financiranja države - što eu trenutno istražuje

 

a što se tiče izvlačenja podataka 'kako kome paše', pogledaj sam 'zažućenu' vlastitu rečenicu iz gornjeg dijela teksta

ne da izvlačiš 'kako ti paše', nego to izvlačiš iz dupeta

I to je ok, jer vidim da nikome ne smeta kaj EU i SAD financiraju svoje autoproizvođače.

I trebali bi još i više (na žalost, jako je loša distribucija europskog proračuna).

Jer samo blokiranje uvoza ionak ništa ne donosi, krajni kupac (ma kaj onaj bilmez kaj si linkao u onom članku mislio) nije baš spreman dati 50-100k za auto (lik iz članka misli da je to pravilo, a zapravo je potražnja veća od ponude, ali kad se bogati izredaju, sirotinja teško da bude davala toliko za auto).

 

picajzla0707 pon 25.3.2024 07:34
Feudalac kaže...

 Kad smo kod požućenog, zapamti da ja uvijek govorim argumentirano, ako i nemam podatak, onda se koristim dostupnim načinima aproksimacije.

Za požućeno podatci postoje, samo ih treba potražiti - https://www.imf.org/external/datamapper/exp@FPP/USA/FRA/JPN/GBR/SWE/ESP/ITA/ZAF/IND.

 

Francuska je na duplo više od Kine, benefiti su nevjerojatni i nezamislivi u Kini

 ja govorim o subvencijama za ciljane tvrtke, a ti daš podatke o potrošnji države na socijalu, zdravstvo, vojsku, školstvo, znanost... 

 

Federal government spending pays for everything from Social Security and Medicare to military equipment, highway maintenance, building construction, research, and education.

anyway, imaš gore u mojem tekstu nabrzaka nađene podatke:

 Beijing gave its biggest electric-vehicle maker $1 billion in help toward a single year of sales (btw, tekst je iz 2019. godine...)

 

i ta cifra ne govori sve, programi subvencija protežu se na više razina i nisu baš transparentni

But that only captures a part of government support. There are also subsidies from local governments, most of whom don’t give out details the way the central government now does, as well as infrastructure credits, research and development grants, government procurement, and tax exemption for the purchase of new energy vehicles.

 

fer-de-lance kaže...

I to je ok, jer vidim da nikome ne smeta kaj EU i SAD financiraju svoje autoproizvođače.

I trebali bi još i više (na žalost, jako je loša distribucija europskog proračuna).

Jer samo blokiranje uvoza ionak ništa ne donosi, krajni kupac (ma kaj onaj bilmez kaj si linkao u onom članku mislio) nije baš spreman dati 50-100k za auto (lik iz članka misli da je to pravilo, a zapravo je potražnja veća od ponude, ali kad se bogati izredaju, sirotinja teško da bude davala toliko za auto).

 

 kome i koliko smeta je stvar osobnog dojma koji se najčešće razvija iz needuciranosti, pa se ovako ofrlje izjednačuju neke stvari 

ovdje pričamo o subvencijama kojima se postiže damping kad se ulazi na strano tržište, koje ima svoja pravila o subvencioniranju

 

ne govorim da njemačka ili amerika nisu subvencionirale svoje tvrtke, pogotovo kad su ih spašavale od propasti, ali to treba razlikovati od sufinanciranja da bi se postigla drastično niža cijena proizvoda

uostalom, eu može uvesti carine i kad nema nedopuštenih subvencija, već samo prema nižim troškovima rada koji proistječu iz različitih razloga koje sam više puta naveo - odluka o carinama ionako je uglavnom politička - kao što su političke i odluke kojima su eu proizvođačima nametnuti viši troškovi proizvodnje - pa onda nemereš dozvoliti da ti taj politički program propadne puštajući nesmetani uvoz proizvoda iz zemlje koje ne vode takve politike, uključujući minimalnu plaću, standarde rada i sve ostalo što poskupljuje proizvodnju u eu

 

ne kužim zbog čega je teško shvatiti tako jednostavne stvari, htjeli bi standard eu, a istovremeno ne bi htjeli platiti proizvod koji sadržava sve troškove tog standarda

 

 

fer-de-lance pon 25.3.2024 08:23

Je, toliko su ekstremni troškovi proizvodnje na zapadu da su svi menadžeri i uprave dobili najveće bonuse u povijesti zbog odličnih poslovnih uspjeha (čitaj zarade)...

 

P.S. najjače kaj staješ u obranu firmi koje su na prvi znak krize prijetile odlaskom u SAD.

A ovo ostalo je rekla-kazala, jel imaš neke podatke koliko im u strukturi rashoda uopće čine plaće radnika i proizvodnja po "peesu" ili samo odokativno, kaj pročitaš po clickbait portalima ? (ozbiljno pitam)

A i jednu stvar svi zaboravljate, kinezi imaju EV industriju već skoro tri desetljeća, a zapad tek počinje, i tu je najveća razlika.

 

Old Iggy pon 25.3.2024 09:37
fer-de-lance kaže...

A i jednu stvar svi zaboravljate, kinezi imaju EV industriju već skoro tri desetljeća, a zapad tek počinje, i tu je najveća razlika.

 

Tu je ključno kako je nastala ta industrija, kao i na koji način država kontrolira ukupni nastup Kine na svjetskom tržištu.

dery pon 25.3.2024 11:33
Feudalac kaže...
Dery:

U ovom članku se nigdje ne spominje ispadanje mreže već se lokalna elektra žali da joj je skupo priključiti novoizgrađena naselja i gleda kako bi što više iscijedila postojeću mrežu. Tako to ide kad se privatizira ključna infrastruktura

 Ovako možda bude jasnije:

picajzla0707 pon 25.3.2024 16:51
fer-de-lance kaže...

P.S. najjače kaj staješ u obranu firmi koje su na prvi znak krize prijetile odlaskom u SAD.

 

A ovo ostalo je rekla-kazala, jel imaš neke podatke koliko im u strukturi rashoda uopće čine plaće radnika i proizvodnja po "peesu" ili samo odokativno, kaj pročitaš po clickbait portalima ? (ozbiljno pitam)

A i jednu stvar svi zaboravljate, kinezi imaju EV industriju već skoro tri desetljeća, a zapad tek počinje, i tu je najveća razlika.

 

 krivo si me shvatio... ne stajem nikom u obranu, samo pokušavam objasniti zašto se kineski ev kod nas neće prodavati po cijeni po kojoj se prodaju u kini

isto tako i razloge koji stoje iza carina i zaštite tržišta na kojem je eu odredila pravila 

 

ofkors da je nama u hrvatskoj cijena eu automobila previsoka u odnosu na plaću, but jebiga, za to nije kriv ni švabo ni francuz

stvari su jednostavne - odrediš pravila na tržištu, moraš ta pravila primijeniti i na one koji dolaze izvana

ako nemereš iz objektivnih razloga što nemereš kini uvjetovati ta pravila, onda možeš oplest carine da zaštitiš vlastito tržište

 

a za ovo drugo... ako ti se traži, samo daj, tebe to zanima pa slobodno istražuj

meni ne pada na pamet uopće dovodit u pitanje više troškove proizvodnje u eu... ili misliš da su ameri desetljećima selili proizvodnju u kinu iz zajebancije, a ne zbog razlike u cijeni rada?

o gospodarstvu pišem kao novinar dobrih 15 godina, ne skupljam informacije s klikbejt portala, ne kažem da sam sveznalica po tom pitanju, ali neke osnove ipak znam, isto kao i neke informacije iz prve ruke što se tiče poslovanja u kini

dakle, tebi ako treba edukacije - internet je dostupan svima

 

EDIT

btw., ako misliš da samo europljani debljaju svoje direktore... baci oko na listu najbogatijih kineza - link

misliš da je čudno da se ceo byd automobila nalazi u prvih 10 najbogatijih kineza?

Feudalac pon 25.3.2024 19:57
picajzla0707 kaže...
Feudalac kaže...

 Kad smo kod požućenog, zapamti da ja uvijek govorim argumentirano, ako i nemam podatak, onda se koristim dostupnim načinima aproksimacije.

Za požućeno podatci postoje, samo ih treba potražiti - https://www.imf.org/external/datamapper/exp@FPP/USA/FRA/JPN/GBR/SWE/ESP/ITA/ZAF/IND.

 

Francuska je na duplo više od Kine, benefiti su nevjerojatni i nezamislivi u Kini

 ja govorim o subvencijama za ciljane tvrtke, a ti daš podatke o potrošnji države na socijalu, zdravstvo, vojsku, školstvo, znanost... 

 

Federal government spending pays for everything from Social Security and Medicare to military equipment, highway maintenance, building construction, research, and education.

anyway, imaš gore u mojem tekstu nabrzaka nađene podatke:

 Beijing gave its biggest electric-vehicle maker $1 billion in help toward a single year of sales (btw, tekst je iz 2019. godine...)

 

i ta cifra ne govori sve, programi subvencija protežu se na više razina i nisu baš transparentni

But that only captures a part of government support. There are also subsidies from local governments, most of whom don’t give out details the way the central government now does, as well as infrastructure credits, research and development grants, government procurement, and tax exemption for the purchase of new energy vehicles. 

 

 Stvarno ne koristi bacati nasumične podatke da se dokaže unaprijed smišljeni zaključak. Da, BYD je primio subvenciju države po prodanom primjerku, cca 10 tisuća po komadu u 2016 godini kad su svugdje subvencije bile izdašne. I mi sada dajemo 9000 eura po komadu; amerika je davala 7500 od federalne države plus lokalne subvencije plus zero emission credits koji su se mogli prodavati i samo na čemu je Tesla ušićario sitnih 9 milijardi dolara do kraja 2023. godine. New York state im je DOSLOVCE poklonio tvornicu vrijednu milijardu dolara u Buffalu u kojoj su trebali proizvoditi solarni crijep od čega ništa  ali penali su smiješnih 15 milijuna u prvih 10 godina kad ima manje od 1000 radnika na popisu. 

 

Njemačka je do sada potrošila 10 milijardi eura na subvenciju kupnje 2 milijuna EV-ova iz federalnog proračuna plus bokte pita koliko raznih grantova za istraživanje i razvoj, za punionice i ostale pičke materine kojih se bilo tko sjeti a da ne govorimo o fondovima EU i dealovima a-la Mate Rimac u Kerestincu za bilo kakav pogon bilo koje firme bilo gdje na zapadu. 

 

Tako da ako ne misliš izvaditi sveobuhvatnu studiju, nemoj uopće ni započinjati tu temu. Činjenica je da sve države potiču svoje industrije na razne načine. Činjenica je i da je Kina malo ranije krenula u priču sa obnovljivim izvorima i električnim automobilima i da je za očekivati da im je to dalo određenu prednost. Pa pogledaj samo veličinu njihovog tržišta - 30 milijuna jebenih automobila u godini dana - to je kao amerika plus evropa zajedno, ali pod jednim krovom i jednim standardom. Normalno da su u prednosti ako ništa drugo a ono barem zbog te enormne veličine tržišta. 

 

Radnik u EU je skup, ali i skuplje plaća proizvod. Prosječna godišnja plaća za prosječni automobil. Kina je u sličnoj poziciji. 

picajzla0707 pon 25.3.2024 20:55
Feudalac kaže...

 Stvarno ne koristi bacati nasumične podatke da se dokaže unaprijed smišljeni zaključak. 

 

Tako da ako ne misliš izvaditi sveobuhvatnu studiju...

 mda, zato je ukupna potrošnja države, koja uključuje vojsku, zdravstvo, školstvo i sve ostalo, izuzetan argument u raspravi o subvencijama pojedinih firmi

ako ne znaš koristiti argumente i još bolje, ako ne znaš priznat da ti je argument zakurac, nemoj radije niti raspravljati

 

isto tako nauči razliku između subvencija za ekologiju i subvencija pojedinim firmama, ovako lupetaš bezveze kao i dosad 

fer-de-lance uto 26.3.2024 06:41
picajzla0707 kaže...

1) krivo si me shvatio... ne stajem nikom u obranu, samo pokušavam objasniti zašto se kineski ev kod nas neće prodavati po cijeni po kojoj se prodaju u kini

isto tako i razloge koji stoje iza carina i zaštite tržišta na kojem je eu odredila pravila 

 

ofkors da je nama u hrvatskoj cijena eu automobila previsoka u odnosu na plaću, but jebiga, za to nije kriv ni švabo ni francuz

stvari su jednostavne - odrediš pravila na tržištu, moraš ta pravila primijeniti i na one koji dolaze izvana

ako nemereš iz objektivnih razloga što nemereš kini uvjetovati ta pravila, onda možeš oplest carine da zaštitiš vlastito tržište

 

2) a za ovo drugo... ako ti se traži, samo daj, tebe to zanima pa slobodno istražuj

meni ne pada na pamet uopće dovodit u pitanje više troškove proizvodnje u eu... ili misliš da su ameri desetljećima selili proizvodnju u kinu iz zajebancije, a ne zbog razlike u cijeni rada?

3) o gospodarstvu pišem kao novinar dobrih 15 godina, ne skupljam informacije s klikbejt portala, ne kažem da sam sveznalica po tom pitanju, ali neke osnove ipak znam, isto kao i neke informacije iz prve ruke što se tiče poslovanja u kini

dakle, tebi ako treba edukacije - internet je dostupan svima

 

EDIT

4) btw., ako misliš da samo europljani debljaju svoje direktore... baci oko na listu najbogatijih kineza - link

misliš da je čudno da se ceo byd automobila nalazi u prvih 10 najbogatijih kineza?

 1) super, samo kaj onda i malo zastraniš (ipak smo hrvati, pa nema veze, u genima nam ) i odjednom svi su nam drugi krivi osim nas samih. Ali bolje neću...

2) ok, i opet te pitam, jel znaš kolike su plaće u autofirmama u siromašnijim EU članicama, i jel znaš zakaj kad pogledaš YT video nekog Audi/VW itd. pogona u Njemačkoj vidiš samo par ljudi u krajnjim koracima sklapanja? 2+2=

Troškovi radnika su kakav konkretno argument?

Ti uspoređuješ to kaj su ameri prije pola stoljeća u Kinu prebacili proizvodnju plastičnih poklopaca za čaše i izradu tenisica, i stavljaš to u usporedbu s high tech industrijom.

Zapamti, auto proizvođač koji zamjenjuje strojeve ljudima ne bude nikad dobro poslovao, taman da ih plaća šaku riže dnevno ili 60 minuta po satu.

Razloge traži negdje drugdje, pa ti bude jasno.

3) super, i kad toliko znaš, onda su ti valjda i jasne dobre i loše strane kineskog "partijskog" sustava.

Samo kaj smo mi mentalna suprotnost njima, pa nemremo pojmit.

Baš gledam neki dan video o Norveškim mirovinskim fondovima (onim naftnim), daj si zamisli to kod nas.

Ono: babi ministra na računu našli 100 milijardi eura iz fonda, al nema veze, to naš čovik, iz stranke...

4) a to su tek smijurije, isto kak Musk i Bezos imaju stotine milijardi.

A 99% vrijednosti im je špekulativna vrijednost dionice u tom trenutku.

BTW, od kad to kineski biznismeni imaju novac, kaj nisu to partijska sredstva? 

 

 

Feudalac uto 26.3.2024 07:06

Picajzla:

Kad već spominješ učenje o razlikama, tvoj famozni link na milijardu koju je dobio BYD je subvencija po prodanom primjerku svakog proizvođača koji je tamo tada trgovao, a kakvu daju i sve zapadne države uključujući trenutno i Hrvatsku. Sutra naslov u picajzlinim novinama : Hrvatska subvencionirala teslu s 5 milijuna eura. Toj je tvoj kut gledanja.

Upetljao si se u priču koja ima čisto lokal-patriotske osnove a pokušavaš je braniti I ekonomskim argumentima. Taj “I” ti je višak i bez njega se slažemo bez ikakvih problema.

Hazzard From da Hood uto 26.3.2024 07:25
fer-de-lance kaže...
picajzla0707 kaže...

1) krivo si me shvatio... ne stajem nikom u obranu, samo pokušavam objasniti zašto se kineski ev kod nas neće prodavati po cijeni po kojoj se prodaju u kini

isto tako i razloge koji stoje iza carina i zaštite tržišta na kojem je eu odredila pravila 

 

ofkors da je nama u hrvatskoj cijena eu automobila previsoka u odnosu na plaću, but jebiga, za to nije kriv ni švabo ni francuz

stvari su jednostavne - odrediš pravila na tržištu, moraš ta pravila primijeniti i na one koji dolaze izvana

ako nemereš iz objektivnih razloga što nemereš kini uvjetovati ta pravila, onda možeš oplest carine da zaštitiš vlastito tržište

 

2) a za ovo drugo... ako ti se traži, samo daj, tebe to zanima pa slobodno istražuj

meni ne pada na pamet uopće dovodit u pitanje više troškove proizvodnje u eu... ili misliš da su ameri desetljećima selili proizvodnju u kinu iz zajebancije, a ne zbog razlike u cijeni rada?

3) o gospodarstvu pišem kao novinar dobrih 15 godina, ne skupljam informacije s klikbejt portala, ne kažem da sam sveznalica po tom pitanju, ali neke osnove ipak znam, isto kao i neke informacije iz prve ruke što se tiče poslovanja u kini

dakle, tebi ako treba edukacije - internet je dostupan svima

 

EDIT

4) btw., ako misliš da samo europljani debljaju svoje direktore... baci oko na listu najbogatijih kineza - link

misliš da je čudno da se ceo byd automobila nalazi u prvih 10 najbogatijih kineza?

 1) super, samo kaj onda i malo zastraniš (ipak smo hrvati, pa nema veze, u genima nam ) i odjednom svi su nam drugi krivi osim nas samih. Ali bolje neću...

2) ok, i opet te pitam, jel znaš kolike su plaće u autofirmama u siromašnijim EU članicama, i jel znaš zakaj kad pogledaš YT video nekog Audi/VW itd. pogona u Njemačkoj vidiš samo par ljudi u krajnjim koracima sklapanja? 2+2=

Troškovi radnika su kakav konkretno argument?

Ti uspoređuješ to kaj su ameri prije pola stoljeća u Kinu prebacili proizvodnju plastičnih poklopaca za čaše i izradu tenisica, i stavljaš to u usporedbu s high tech industrijom.

Zapamti, auto proizvođač koji zamjenjuje strojeve ljudima ne bude nikad dobro poslovao, taman da ih plaća šaku riže dnevno ili 60 minuta po satu.

Razloge traži negdje drugdje, pa ti bude jasno.

3) super, i kad toliko znaš, onda su ti valjda i jasne dobre i loše strane kineskog "partijskog" sustava.

Samo kaj smo mi mentalna suprotnost njima, pa nemremo pojmit.

Baš gledam neki dan video o Norveškim mirovinskim fondovima (onim naftnim), daj si zamisli to kod nas.

Ono: babi ministra na računu našli 100 milijardi eura iz fonda, al nema veze, to naš čovik, iz stranke...

4) a to su tek smijurije, isto kak Musk i Bezos imaju stotine milijardi.

A 99% vrijednosti im je špekulativna vrijednost dionice u tom trenutku.

BTW, od kad to kineski biznismeni imaju novac, kaj nisu to partijska sredstva? 

 

 

 Da se nadovezem na dio sa autofirmama u siromasnim clanicama i pogone u Njemackoj.. Audi Neckarsulm odpustio 400 ljudi, Porsche Stuttgart 350-400, Mercedes, Bad Canstatt(Stuttgart) 300 ljudi, sve su ljudi koji su preko lizing firmi bili, prebacuju se proizvodnje u jeftinije drzave EU, jer zasto bi Rumunja u Njemackoj placao 17,18€ po satu tj. 50-55€ po satu njegovoj lizing firmi, ako moze prebacit u Rumunsku, dat 6-8€ sat i svi sretni, ko nece radit, ima ih jos 500 koji cekaju samo da ih se primi za te pare, Rumunjska mi je sad posluzila kao primjer, ali isto se odnosi na Poljsku, Bugrasku, Madarsku, Cesku itd.

Firma Daikin(Klimatizacija) preuzeli korejci, njihov sistem rada s tocke gledista kao vlasnika/direktora idealan, s pozicije radnika i ne bas tj.nikako.. Dobiju narudbu od par tisuca komada, procjena je 5 mjeseci za isporuku, zaposle 200 ljudi preko lizing firme, dobiju ugovore na 6 mjeseci(standard u takvim firmama), odrade im posao, a ovi im ne produze ugovor, gotova prica, jeftina radna snaga, jer ih placaju mozda 35€ ukupno od toga radnik dobije 12.50-14€ ... Tako ce sad pocet sad i sve autoindustrije, a i place tamo nisu Bog zna sta(u produkciji ako si samo radnik, a ne barem predradnik)..

fer-de-lance uto 26.3.2024 07:38

Tak ti je i u RH.

Samo kaj tu lizing ugovori idu na neodređeno 

I slučajno baš radnici iznajmljeni iz firme kojoj je vlasnik jedan od direktora/članova izvršnog odbora 

I imaju duplo veći neto od radnika te firme na istoj poziciji...

(možda je na to picajzla mislio pod skup radnik, premda za sad nije pravilo)

 

Uglavnom, poanta je bila da tih 20-50% manje kaj kinez plati radnika ne igra neku ulogu, u konačnoj cifri se sve svodi na.automatiziranje čim više poslova, pogotovo u auzoindustriji, to je 1000 puta veća ušteda u odnosu na zapošljavanje radnika.

A to on nikako da prihvati.

Nek si baš pogleda na YT novije Audijeve EV pogone (baš bio neki dan video), znači do te razine automatiziran da mogu kinezima konkurirat bez problema.

Ali bitno da je kinez dumpingaš jer partija plaća "litru vode i po kile riže dnevno"...

 

picajzla0707 uto 26.3.2024 08:53
fer-de-lance kaže...

Troškovi radnika su kakav konkretno argument?

 troškovi radnika su jedan od argumenata, primjerice u firmi gdje vodim posao vrlo značajan

međutim, to je jedan od argumenata, drugi su ostali troškovi koji prate eu standarde ito sam više puta naveo

Feudalac kaže...
tvoj famozni link na milijardu koju je dobio BYD je subvencija po prodanom primjerku svakog proizvođača koji je tamo tada trgovao, a kakvu daju i sve zapadne države uključujući trenutno i Hrvatsku. Sutra naslov u picajzlinim novinama : Hrvatska subvencionirala teslu s 5 milijuna eura. Toj je tvoj kut gledanja.

Upetljao si se u priču koja ima čisto lokal-patriotske osnove a pokušavaš je braniti I ekonomskim argumentima. Taj “I” ti je višak i bez njega se slažemo bez ikakvih problema.

 'famozni' link je podatak koji nađeš u par minuta guglanja... a sadrži i ono što uporno zanemaruješ 

But that only captures a part of government support. There are also subsidies from local governments, most of whom don’t give out details the way the central government now does, as well as infrastructure credits, research and development grants, government procurement, and tax exemption for the purchase of new energy vehicles.

ne govorim da kina nema pravo subvencionirati ono što hoće, svaka država vodi svoju politiku kako najbolje zna, ali ako ta politika i subvencije ugrožavaju industriju druge zemlje/skupine zemalja, onda te druge zemlje gledaju kako zaštititi svoju industriju - za to postoje carine i druge mjere, koje uostalom koristi i sama kina

 

nema to veze s lokalpatriotskim osnovama, to su čista ekonomija i osnove međunarodnih odnosa

Hazzard From da Hood kaže...

 Da se nadovezem na dio sa autofirmama u siromasnim clanicama i pogone u Njemackoj.. Audi Neckarsulm odpustio 400 ljudi, Porsche Stuttgart 350-400, Mercedes, Bad Canstatt(Stuttgart) 300 ljudi, sve su ljudi koji su preko lizing firmi bili, prebacuju se proizvodnje u jeftinije drzave EU, jer zasto bi Rumunja u Njemackoj placao 17,18€ po satu tj. 50-55€ po satu njegovoj lizing firmi, ako moze prebacit u Rumunsku, dat 6-8€ sat i svi sretni, ko nece radit, ima ih jos 500 koji cekaju samo da ih se primi za te pare, Rumunjska mi je sad posluzila kao primjer, ali isto se odnosi na Poljsku, Bugrasku, Madarsku, Cesku itd.

 točno, biznis uvijek gleda kako smanjiti troškove, pri čemu je plaća radnika jedan od značajnih troškova i ako mogu preseliti proizvodnju, oni to i čine

preseljenje u rumunjsku je u skladu s eu politikom, neće ih zbog toga oplest carinama, pa prema tome i postupaju i jebe se hansu vlasniku firme za hansa radnika

Old Iggy uto 26.3.2024 10:07
fer-de-lance kaže...
 

Uglavnom, poanta je bila da tih 20-50% manje kaj kinez plati radnika ne igra neku ulogu, u konačnoj cifri se sve svodi na.automatiziranje čim više poslova, pogotovo u auzoindustriji, to je 1000 puta veća ušteda u odnosu na zapošljavanje radnika.

A to on nikako da prihvati.

Nek si baš pogleda na YT novije Audijeve EV pogone (baš bio neki dan video), znači do te razine automatiziran da mogu kinezima konkurirat bez problema.

Ali bitno da je kinez dumpingaš jer partija plaća "litru vode i po kile riže dnevno"...

 

Nije problem samo u cijeni radnika (iako je velik, nije bez razloga toliko industrije otišlo u slabije razvijene zemlje).

Problema s Kinom ima niz - od kontrole vlastite valute (RMB/CNY) kako bi bila ekstremno konkurentna na međunarodnom tržištu, sufinanciranja industrija (tipa EV) koje nemaju takvu podršku vani, do gluposti tipa free shippinga (za koje još uvijek ne shvaćam zašto je dozvoljeno).

Iliti, stalno traje bitka između protivnika u kojem jedan ima stalno jednu ruku zavezanu iza leđa.

Feudalac uto 26.3.2024 17:53
picajzla0707 kaže...

ne govorim da kina nema pravo subvencionirati ono što hoće, svaka država vodi svoju politiku kako najbolje zna, ali ako ta politika i subvencije ugrožavaju industriju druge zemlje/skupine zemalja, onda te druge zemlje gledaju kako zaštititi svoju industriju - za to postoje carine i druge mjere, koje uostalom koristi i sama kina

 

nema to veze s lokalpatriotskim osnovama, to su čista ekonomija i osnove međunarodnih odnosa

 

....

 

točno, biznis uvijek gleda kako smanjiti troškove, pri čemu je plaća radnika jedan od značajnih troškova i ako mogu preseliti proizvodnju, oni to i čine

preseljenje u rumunjsku je u skladu s eu politikom, neće ih zbog toga oplest carinama, pa prema tome i postupaju i jebe se hansu vlasniku firme za hansa radnika

 Ja malo dulje pratim situaciju sa obnovljivim izvorima i električnim automobilima. Gledao sam obećanja evropskih i američkih brendova/grupacija kako će uložiti stotine milijardi dolara u tranziciju. Međutim, ima barem 5 godina kako sam zaključio da će oni prodavati točno onoliko EV-ova koliko im treba da izbjegnu plaćanje penala za flotne emisije preko limita. I točno to se događa. Ne misle ozbiljno da će se tranzicija dogoditi i upravo su u SAD-u ispregovarali (priličnmo dobro zakukuljeno) odgađanje do 2030., a kad se ona primakne, ponovo će izlobirati kaj im bude odgovaralo, iako im je omogućeno stotine milijardi dolara kroz IRA zakon plus subvencije kupcima i tako redom.

 

Iz tog razloga znam da je ova priča o nepoštenim Kinezima (svi pomažu svoje, samo je pitanje postotka) čista lokal patriotska bljuvotina jer su naši uhvaćeni u laži, potpuno nespremni, iako ima već 20 godina da ih se gura prema smanjenju emisija odnosno potpunom uklanjanju emisija CO2 pa sada žele blokirati konkurenciju.

 

U isto vrijeme je krenula priča kako Kinezi uništavaju evropsku proizvodnju PV modula odnosno samih ćelija što je čista glupost; ta proizvodnja je 0,6% svjetske proizvodnje i to već cijelo desetljeće. Dakle, radi se o nepostojećem kusuru, ali treba naći neprijatelja, opaliti brutalne carine da bi prekupci tajvanske, korejske i malezijske (u biti prepakirani kinez) robe bolje živjeli, a mi svi skupa plaćali skuplje proizvode. Uvijej treba provjeriti tko govori, nije bitno šta se govori.

 

Tako da, korekcije za CO2 - OK, korekcija za razliku u subvencijama - DA. međutim, nećemo to dobiti već ćemo dobiti totalni ban i Kinezi će morati otvoriti svoje tvornice ovdje da bi mogli prodavati; isto kao što Ameri napravili Japancima za njihove aute. Međutim, nije im pomoglo - GM je sa 60% tržišta pao na 15 i nikad se nije oporavio. Tako će biti i sa našima danas. Netko je usrao motku, nije donio i nema namjeru donijeti ozbiljnu odluku i to je osnovni problem razlike u konkurentnosti kineskih EV-ova jer se oni EV-ovima ozbiljno bave.

picajzla0707 uto 26.3.2024 18:06
Feudalac kaže...

Iz tog razloga znam da je ova priča o nepoštenim Kinezima (svi pomažu svoje, samo je pitanje postotka) čista lokal patriotska bljuvotina jer su naši uhvaćeni u laži, potpuno nespremni, iako ima već 20 godina da ih se gura prema smanjenju emisija odnosno potpunom uklanjanju emisija CO2 pa sada žele blokirati konkurenciju.

 

Tako da, korekcije za CO2 - OK, korekcija za razliku u subvencijama - DA. međutim, nećemo to dobiti već ćemo dobiti totalni ban i Kinezi će morati otvoriti svoje tvornice ovdje da bi mogli prodavati; isto kao što Ameri napravili Japancima za njihove aute. Međutim, nije im pomoglo - GM je sa 60% tržišta pao na 15 i nikad se nije oporavio. Tako će biti i sa našima danas. Netko je usrao motku, nije donio i nema namjeru donijeti ozbiljnu odluku i to je osnovni problem razlike u konkurentnosti kineskih EV-ova jer se oni EV-ovima ozbiljno bave.

 jedno s drugim nema veze, opet lupetaš...

priča o 'nepoštenim' kinezima veze nema s obećanjima eu i američkih korporacija, nego ima veze s kineskim dampingom

to što ti cijelo vrijeme tražiš opravdanje za kineski damping je sasvim drugi par opanaka

 

i još nešto, ne mora se raditi samo o namjernom dampingu ili nedozvoljenom subvencioniranju, može se raditi o stvarima radi kojih je kinezima jeftinija proizvodnja samo zato jer su neke cijene materijala i rada kod njih jeftinije, pa će opet dobiti carinu, jer - po stoti put... eu mora zaštititi svoje proizvođače, radnike i gospodarstvo

 

neće kinezi dobiti totalni ban, nego carine, a tvornice će otvarati zato jer će im to biti isplativije u konačnici ako misle nastupiti na eu tržištu

isto tako su kinezi uveli carine i bezbroj birokratskih zavrzlama za uvoz na svoje tržište, pogotovo za proizvode koje smatraju da ugrožavaju njihovo tržište

i da, za razliku od eu, kinezi jesu uveli i ban za dosta stvari

Hazzard From da Hood sri 27.3.2024 06:36
fer-de-lance kaže...

Tak ti je i u RH.

Samo kaj tu lizing ugovori idu na neodređeno 

I slučajno baš radnici iznajmljeni iz firme kojoj je vlasnik jedan od direktora/članova izvršnog odbora 

I imaju duplo veći neto od radnika te firme na istoj poziciji...

(možda je na to picajzla mislio pod skup radnik, premda za sad nije pravilo)

 

Uglavnom, poanta je bila da tih 20-50% manje kaj kinez plati radnika ne igra neku ulogu, u konačnoj cifri se sve svodi na.automatiziranje čim više poslova, pogotovo u auzoindustriji, to je 1000 puta veća ušteda u odnosu na zapošljavanje radnika.

A to on nikako da prihvati.

Nek si baš pogleda na YT novije Audijeve EV pogone (baš bio neki dan video), znači do te razine automatiziran da mogu kinezima konkurirat bez problema.

Ali bitno da je kinez dumpingaš jer partija plaća "litru vode i po kile riže dnevno"...

 

 Znam da, audi ima za sad jedan od najmodernijih EV proizvodnih pogona, nalazi se na mozda pola sata voznje od mene, osobno sam bio tamo poslovno(ugradnja preciznih inkrementalnih enkodera)..Inace tu di je sad EV, su se A6,A4,Q7/8 Proizvodili, sad ce ostavit samo A6 i ostatak je EV.

Treba im doslovno 6 ljudi na "traci" i to je samo QS, ostalo sto im je potrebno je Instandhaltung(Odrzavanje), i to odrzavanje je mjerenje zazora vrata na upravljackim/elektro ormarima, pritiskanje tipke reset, i kod svakog problema di reset ne pomaze, nazvat unapred odredenu firmu za servis stroja/uredaja.. Isti princip pima Porsche i Mercedes

 

22-28€ je bruto sat za taj tip posla, ovisno o znanju najvise, pa tek onda diplomi, iako i diplomu placaju jer netko mora podpisat....

 

Feudalac sri 27.3.2024 17:48
picajzla0707 kaže...

 jedno s drugim nema veze, opet lupetaš...

priča o 'nepoštenim' kinezima veze nema s obećanjima eu i američkih korporacija, nego ima veze s kineskim dampingom

to što ti cijelo vrijeme tražiš opravdanje za kineski damping je sasvim drugi par opanaka

 

 Sad ti govorim kako je Tesla izlobirao i ušićario 9 milijardi dolara samo na ugljičnim kreditima; kako je na poklon dobio tvornice i svašta nešto a ti i dalje nastavljaš o kineskom dampingu. Uopće izgleda nemaš pojma kako današnji kapitalizam zapravo funkcionira. Funkcionira tako da gradovi i države kleknu pred Muska i slične, prime mu ga u usta i pitaju koliko duboko. Gutanje se podrazumijeva. 

 

To je, dakle, ako još nisi shvatio, a očito nisi, modus operandi SVIH. Damping je teška riječ, to je prodaja po cijeni manjoj od troškova.

 

I da ne kažeš da stvari vadim iz dupeta, evo primjera za ovo što ću ispod ponoviti po stoti put samo drugim riječima

 

Konkurentnost u cijeloj priči ima bitan udio jer što - zapadni proizvođači praktično nisu prstom mrdnuli da stvarno pređu na EVove. VW-ovog šefa koji je to ozbiljno najavljivao i osnovao softversku diviziju za razvoj vlastitog sustava koji će to sve pokretati - su otpustili. Ford je prošle godine proizveo 20.000 Lightinga iako su imali narudžbe za 10 PUTA više jer na njemu još neznaju zaraditi. 

 

Primjer drugi - Tesla je shvatio da klasičnim dizajnom karoserije ne može konkurirati cijenom pa je počeo koristiti goleme aluminijske odljevke; dva komada naprijed, jedan iza tolik velik da obuhvaća cijeli unutarnji blatobran, proteže se preko gepeka i ispod zadnje klupe sve do unutarnjeg blatobrana na drugoj strani, pet-šest vijaka koji to spoje s baterijom u donji postroj automobila na koji se dodaju vanjski blatobrani, vrata krov i evo cijelog auta. Klimatizacija s toplinskom pumpom je napravljena tako da su svi ventili i usmjerivači protoka, elektronika, kompresor, isparivač i ostalo postavljeni u jednu kutiju veličine kanistera od cca 5 litara i do nje ide svega par cijevi, dvije do baterije dužine cca pol metra, dvije do filtera za zrak kaj su 20 cm dužine i jop dvije do računala koje je praktično direktno iza. A usput kombinira toplinu i hlađenje motora, baterija, invertera, računala i kabine, a sve prolazi kroz tu jednu jedinu kutijicu. Klasičari vuku po autu 20-tak metara cijevi i gomilu koljena i spojnica koji samo čekaju kad će procuriti.

 

Da se vratim odljevcima koji drastično smanjuju broj dijelova karoserije, robota koji ih trebaju zavariti i raznosititi okolo kao i kvadrata u kojima su smješteni - firma koja radi preše, iako nazivno talijanska IDRA zapravo je dulje vrijeme u vlasništvu Kineza koji su usvojili Teslinu ideju i tako štancaju automobile u nevjerojatno kratkom vremenu i s njemačkom preciznošću na strojevima koje sami rade lokalno. I vjerovao ili ne, razina automatizacije koju imaju u kineskim tvornicama baterijskih sklopova za automobila je duplo veća nego u evropskima, a tamo kod njih je predvodnik BYD, koji je, tko bi rekao, najveći dok se ovdje pazi da slučajno niti jedan radnik ne bi ostao bez posla zbog jednostanije konstrukcije pa se konstrukcija ostavlja kompliciranom i ono što se može prepustiti robotima ne prepušta se zbog mira u kući. E, za to nije kriva Kina, i piše ti u gornjem linku. 

 

 

picajzla0707 sri 27.3.2024 19:18

možeš li samo objasniti kako smo s eu proizvođača došli na teslu i ameriku?

 

EDIT

ma shvaćam ja što ti hoćeš reći, ali eu istražuje subvencije i damping koji u eu nisu dozvoljeni, pa na osnovu toga najavljuju carine

neke stvari nisu jednake, koliko god se tebi laiku činilo da jesu, ali ako ti i to nije dovoljno, probaj shvatiti da je zaštita vlastitog tržišta na prvom mjestu i ako kinez jeftinije proizvodi auto zbog xy razloga radi kojih eu proizvođač to ne može, onda će kinez dobit carinu

 

na isti način funkcioniraju i kinezi, a kad niti carina ne pomaže, onda kinez uvede import ban i finito

pogledaj malo listu proizvoda koji su dobili import ban, pa se zapitaj zašto kineski građanin nemere kupiti lg vešmašinu ili samsung perilicu ili gorenje mikrovalnu - zato jer je kina tome zabranila uvoz

...a ti se ovdje pjeniš kako jadni kinezi neće moći uvoziti jeftine ev i sjebati eu proizvođače, zamisli čuda, najbolje da im se još naguzimo 

Old Iggy sri 27.3.2024 19:35
Feudalac kaže...
I vjerovao ili ne, razina automatizacije koju imaju u kineskim tvornicama baterijskih sklopova za automobila je duplo veća nego u evropskima, a tamo kod njih je predvodnik BYD, koji je, tko bi rekao, najveći dok se ovdje pazi da slučajno niti jedan radnik ne bi ostao bez posla zbog jednostanije konstrukcije pa se konstrukcija ostavlja kompliciranom i ono što se može prepustiti robotima ne prepušta se zbog mira u kući. E, za to nije kriva Kina, i piše ti u gornjem linku. 

 

 

Malo previše glorificiraš Kinu, previše podcjenjuješ Europsku ukupnu i gospodarsku i socijalnu politiku.

 

I Tesla i Kina s EV-ovima su išli od nule, ulijevajući milijarde u praktički startupe. Toga u Europi niti nema niti može "narediti" postojećim firmama da kompletno i promijene proizvodnju i postanu konkurentni na isti način kao Tesla i Kinezi (jer te firme te milijarde nemaju, posebno uz postojeću proizvodnju).

 

Na stranu što treba zadržati radna mjesta - bez obzira na raznu automatizaciju, samo u VW-u radi preko 600k zaposlenih i zaradili su preko 17 mlrd eura. To nije baš za igru.

Feudalac čet 28.3.2024 10:51
Old Iggy kaže...

Malo previše glorificiraš Kinu, previše podcjenjuješ Europsku ukupnu i gospodarsku i socijalnu politiku.

 

I Tesla i Kina s EV-ovima su išli od nule, ulijevajući milijarde u praktički startupe. Toga u Europi niti nema niti može "narediti" postojećim firmama da kompletno i promijene proizvodnju i postanu konkurentni na isti način kao Tesla i Kinezi (jer te firme te milijarde nemaju, posebno uz postojeću proizvodnju).

 

Na stranu što treba zadržati radna mjesta - bez obzira na raznu automatizaciju, samo u VW-u radi preko 600k zaposlenih i zaradili su preko 17 mlrd eura. To nije baš za igru.

 Možda zvuči tako, ali ne glorificiram ih. Daleko su oni od naše razine uređenosti civilizacije.

 

Međutim, ovdje se doista radi o zavlačenju, strahu od promjena, raznim drugim faktorima ali i velikim utjecajem obzirom na veličinu i povijest koja stoji iza automobilske industrije u SAD-u i Njemačkoj i velikom interesu koji se svi boje dirati da ga ne bi poremetili. Novca ima, to si sam sebi odgovorio. Samo VW je prošle godine podijelio dioničarima 10 milijardi eura. Nije morao. Mogli su to uložiti u inovativne tehnike proizvodnje koje bi im povećale konkurentnost pa čak i platiti ranije umirovljenje dijela ljudi tako da svi budu zadovoljni. 

 

Kina i Tesla su imali i drugi faktor u igri - počeli su od nule, shvatili da ne mogu konkurirati starim firmama u njihovom načinu rada pa su si dali truda i smislili nove tehnike koje su kompatibilne s električnim pogonom. Tu je toliko primjera da je nevjerojatno šta se sve može napraviti. Spomenuo sam korištenje lijevanih dijelova karoserije ali ima toga još. Primjerice, samozatamnjujući unutarnji retrovizor u BMW-u košta oko 200 dolara u proizvodnji. Teslin košta 20. Zašto? BMW-ov sustav je kombinacija 50 računala 50 različitih proizvođača koji jedva komuniciraju preko zajedničke sabirnice pa su tako naručili od nezavisne firme samozatamnjujući retrovizor koji je kompletan proizvod za sebe i radi i ako ga objesiš na zid u kući i prikopčaš na 12V. Teslin je povezan s njihovim kamerama i glavnim računalom koje detektira kad je potrebno aktivirati pasivni komad LC sloja u špiglu i ono upravlja špiglom koji je praktično glupi komad stakla u još glupljem komadu plastike. 

 

EU je izdala sasvim jasan mandat automobilskoj industriji - moraju svesti emisije CO2 ispod 95 gr a koja granica se spušta s vremenom. I to nije palo iz vedra neba već kroz duge pregovore i dogovore s odgodom početka i dopuštenim prekoračenjem( korektivni faktor) granice određeno vrijeme. I to jest naredba, zakonska obveza ako si propustio primjetiti. Ali, nitko se nije sjetio zamislti da će baterije biti commodity koji se jednostavno kupi od najjeftinijeg ponuđača pa se tu gubi vrijeme na kupovanje udjela u nekim pie in the sky start-upovima i u svakom drugom pogledu zavlači promjena. Za BMW sam točno predvidio da će se držati provjerene stare tehnologije dok god mogu a to uključuje i lobiranje i to im se trenutno čak pokazalo isplativo - na istoj liniji sastavljaju sve varijante pogona; nemaju poseban dizajn zamo za električne aute ali si oni to mogu priuštiti jer inače prodaju skupa vozila. VW, renault i slični ne mogu zaraditi na taj način na EVovima kad je njihov segment tržišta na 25 do 30 tisuća a nisu previše uložili ni u hibride iako im je (VW) ova mild varijanta zapravo genijalna. Ima samo stator koji je ugrađen u kućište postojeće getribe, a postojeća izlazna osovina je rotor. Time je ukinut anlaser i alternator što je smanjilo broj dijelova u motoru i povećalo pouzdanost jer se motor mekše starta, a električni dio u kritičnim trenutcima pegla moment. Genijalno, nema nikakvih planetarnih spojki, zupčanika i sličnih tričarija koje toyota ugrađuje. Ali ostalo je samo na tome.

Feudalac čet 28.3.2024 11:03
picajzla0707 kaže...

možeš li samo objasniti kako smo s eu proizvođača došli na teslu i ameriku?

 

EDIT

ma shvaćam ja što ti hoćeš reći, ali eu istražuje subvencije i damping koji u eu nisu dozvoljeni, pa na osnovu toga najavljuju carine

neke stvari nisu jednake, koliko god se tebi laiku činilo da jesu, ali ako ti i to nije dovoljno, probaj shvatiti da je zaštita vlastitog tržišta na prvom mjestu i ako kinez jeftinije proizvodi auto zbog xy razloga radi kojih eu proizvođač to ne može, onda će kinez dobit carinu

 

na isti način funkcioniraju i kinezi, a kad niti carina ne pomaže, onda kinez uvede import ban i finito

pogledaj malo listu proizvoda koji su dobili import ban, pa se zapitaj zašto kineski građanin nemere kupiti lg vešmašinu ili samsung perilicu ili gorenje mikrovalnu - zato jer je kina tome zabranila uvoz

...a ti se ovdje pjeniš kako jadni kinezi neće moći uvoziti jeftine ev i sjebati eu proizvođače, zamisli čuda, najbolje da im se još naguzimo 

 Pa o tome cijelo vrijeme i govorim i to je normalno, očekivano i nužno. Međutim, imam vrlo istančan nos za bulšitiranje a kad su u priču povezali kinesko uništenje evropske solarne industrije koja NE POSTOJI u bilo kakvom praktičnom smislu, postalo je potpuno jasno da u igri uopće više nisu faktori poštene tržišne utakmice nego jebanje matere nama kupcima a na korist isključivo švercera te iste kineske robe koju će uvesti preko Malezije, Vijetnama i sličnih država.

 

Ne znam jeste li čitali Kapital 21. stoljeća, počinje sa vrlo zanimljivim kviz pitanjem - koja bi to država bila ako ima 40% carine na sve i ne poštuje intelektualno vlasništvo. (hint: nije Kina) Možemo nastaviti dalje i postaviti pitanje zašto su VB, Francuska, Španjolska i općenito zapadno evropske zemlje toliko bogate koliko jesu. Prvo bogatstvo su svi stekli na otimačini, genocidu, ubijanju. Ne treba se čuditi Kini koja samo žestoko štiti svoju nezrelu industriju. Međutim, moje je mišljenje, da se s njima može i treba pregovarati u područjima gdje su postigli paritet - ako hoćeš prodavati kod nas, i mi ćemo kod tebe pod jednakim ograničenjima. Njemačka će otići u lagano sivilo nekad uspješne zemlje ako izgubi kinesko tržište. Evropa je premala za njih, a Afrika si ih ne može priuštiti.

Old Iggy čet 28.3.2024 11:12
Feudalac kaže...
Old Iggy kaže...

Malo previše glorificiraš Kinu, previše podcjenjuješ Europsku ukupnu i gospodarsku i socijalnu politiku.

 

I Tesla i Kina s EV-ovima su išli od nule, ulijevajući milijarde u praktički startupe. Toga u Europi niti nema niti može "narediti" postojećim firmama da kompletno i promijene proizvodnju i postanu konkurentni na isti način kao Tesla i Kinezi (jer te firme te milijarde nemaju, posebno uz postojeću proizvodnju).

 

Na stranu što treba zadržati radna mjesta - bez obzira na raznu automatizaciju, samo u VW-u radi preko 600k zaposlenih i zaradili su preko 17 mlrd eura. To nije baš za igru.

 Možda zvuči tako, ali ne glorificiram ih. Daleko su oni od naše razine uređenosti civilizacije.

 

Međutim, ovdje se doista radi o zavlačenju, strahu od promjena, raznim drugim faktorima ali i velikim utjecajem obzirom na veličinu i povijest koja stoji iza automobilske industrije u SAD-u i Njemačkoj i velikom interesu koji se svi boje dirati da ga ne bi poremetili. Novca ima, to si sam sebi odgovorio. Samo VW je prošle godine podijelio dioničarima 10 milijardi eura. Nije morao. ..

Upravo obrnuto, morao je. Tu je cijeli problem pristupa cjelokupnoj ekonomiji.

Isto tako, nema elementa koji bi pokrio gubitke / troškove prijelaznog razdoblja ako prestaneš s proizvodnjom jednog i sve prebaciš u proizvodnju drugog.

Feudalac kaže...

Ne treba se čuditi Kini koja samo žestoko štiti svoju nezrelu industriju. Međutim, moje je mišljenje, da se s njima može i treba pregovarati u područjima gdje su postigli paritet - ako hoćeš prodavati kod nas, i mi ćemo kod tebe pod jednakim ograničenjima.

Čekaj, ozbiljno?

Feudalac čet 28.3.2024 13:33
Old Iggy kaže...

Upravo obrnuto, morao je. Tu je cijeli problem pristupa cjelokupnoj ekonomiji.

Isto tako, nema elementa koji bi pokrio gubitke / troškove prijelaznog razdoblja ako prestaneš s proizvodnjom jednog i sve prebaciš u proizvodnju drugog.

 Firma mora napraviti što dioničari kažu, a na prijedlog uprave. Mogu  zadržati dobit, mogu je uložiti, mogu je isplatiti. mogu čak i posuditi novce da bi otkupili vlastite dionice, mogu što god hoće, ali ništa ne moraju osim realno prikazati činjenice o poslovanju. 

 

Ako postoji tako debeli pofit, nije problem uložiti 10 milijardi u nove pogone a da se pri tome uopće ne dira stare. Sve je stvar najobičnije odluke. Oni se je boje donijeti i sjede na dva stolca ne shvaćajući da nisu spremni za agilnost novih igrača koji su u stanju u dvije godine dizajnirati i proizvesti potpuno novi model dok VW treba dvije godine samo da se dogovori sa Boschom kako će kalibrirati ABS u pojedinoj varijanti pojedinog modela.

 

Čak i da je istina sve što ste vas dva rekli, da je Kina previše subvencionirala, da ih prodaju ispod troškova, još uvijek stoji činjenica da su u električnim automobilima 4-5 godina ispred i da njihov način izrade automobila, računala i softvera koji ih kontrolira ima opipljive prednosti prema uspavanom i 100 godina starom sistemu u Evropi i Americi. To je činjenica koju pokušavam naglasiti jer se namjerno prikriva u ovom političkoj raspravi i ide nam na štetu ovako ili onako. Ili će nas Kinezi pregaziti ili ćemo plaćati preskupa govna koja više ni sami inženjeri koji su ih dizajnirali ne znaju održavati. Evo, jebena škoda koju imam, golf kod šogora, ženin ford - niti na jednom ne radi pouzdano niti najobičniji carplay/AA. Ali zato no name kineski radio od 250 kuna ima perfektno pouzdan BT i to sam stavio u škodu umjesto tvorničkog govneta. Teslin BT radi odlično.