ivic55 sub 30.3.2024 10:55
Great Scott! kaže...
@ivic55 takvi moronima kao ti koji po zimi na minusu voze sa ljetnim gumama i ugrozavaju ostale jer ih boli ona stvar za ikog osim sebe bi trebalo drapit kaznu bar dvije mjesecne place i vozacku 6 mjeseci. I jos se javno hvalis kako svaki dan vozis ugrozavajuci druge. Kakav moron.

 Nikad nesreću nisam imao ne brini. Da se tebe pita ti bi i u Texasu zakonski zabranio ljetne gume "zimi" jer eto može i tamo nekad pasti snijeg.

Na svaki veći minus odem na prazan parking ili širu cestu i cimam auto da upoznam kako se ponaša pri kojoj situaciji, tako i po snijegu.

Neće te spasiti nikakva guma ako si mutav za volanom jer ne znas reagirat u novoj situaciji.

 

A evo ti i zakon što kaže: – četiri ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg spremnim na postavljanje na pogonske kotače.

 

Nemoj se slučajno zgrozit na novom autu imam all season gume.

Sad slobodno pogledaj unazad zadnjih nekoliko godina koliko je dana bilo u minusu i da bi trebalo pomaknut umjesto 15.11 do između 1.12 - 15.12.

 

digitall sub 30.3.2024 12:36
picajzla0707 kaže...
digitall kaže...

ok, 2 vs 3, ili 2 vs 2,5, nebitno, dovoljno da napraviš sranje

 bitno je kad druge optužuješ za ekstreme, a sam ideš u ekstrem i to baš ekstrem

 

razlike u kočenju mogu biti, ali to nije niti blizu 100%, s tim da su cjelogodišnje i po zimi i po ljeti s puno manjom razlikom od zimskih po ljeti ili ljetnih po zimi

 

link

 naravno temperature idealne za cjelogodišnje, da je testirao na 30+, ili asfalt na 60 ljeti bilo bi motaj kablove.. da ne pričam o potrošnji takve gume u takvim uvjetima 

 

da ne govorimo o "ekstremima", naletiš na lišće, lokvicu vode, ulje... uvijek će bolje reagirati sezonska u svim tim uvjetima 

Ulica Ulice kaže...

Meni susjed mijenja gume ljetne/zimske i često pričamo o tome.....soli mi pamet kako bi se iste morale mijenjati i ne voziti na cjelogodišnjim....OK, tu je i u pravu ali kad ga pitam koliko su mu stare gume, odgovor je 5 godina....i tvrdi da su i dalje odlične.....ja svoje cjelogodišnje mijenjam svake 2 godine....

 tako je, kad ih stalno vozilš mijenjaš ih češće, dakle 0 uštede 

 

 

ne postoji bezveze izreka; na gumi se ne štedi, to je jedina stvar na kojoj se ne štedi, jedino je ona između tebe i ceste

miki_the_pirat sub 30.3.2024 13:14

Sjećam se jednom prije par godina u Gorskom Kotaru. Snijeg zapadao prvi dan kad smo došli -17 bilo u jednom trenutku - znači prava zima. Zadnji dan dolazi žena (vlasnica kuće koju smo rentali) sa suzukijem sx 4×4 da odradi check out i jedva izašla iz dvorišta (imala zimske gume), ja reko sranje kako ću ja sa C4... Bome nije niti jednom proklizao - al cca. 100km stare eskimo S3 (stavio netom prije puta) - tako da ipak nešto znači nova zimska guma...

picajzla0707 sub 30.3.2024 14:02
digitall kaže...

 naravno temperature idealne za cjelogodišnje, da je testirao na 30+, ili asfalt na 60 ljeti bilo bi motaj kablove.. da ne pričam o potrošnji takve gume u takvim uvjetima 

 

da ne govorimo o "ekstremima", naletiš na lišće, lokvicu vode, ulje... uvijek će bolje reagirati sezonska u svim tim uvjetima 

 i opet su u svemu tome sitne razlike, cjelogodišnje na +30 opet neće biti 100% razlike u odnosu na ljetne, ma niti 50%, a niti 30%

 

ulje, lišće, lokvice... ode ti majstore i s najboljom ljetnom u materinu ako prebrzo uletiš na ulje, tu ti nema pomoći i nikakve su razlike cjelogodišnje u odnosu na ljetne u toj situaciji

vozi ko divljak, ništa ti nemaš od toga što ćeš sa super ljetnom zakočit pola metra prije nego sa cjelogodišnjom - ionako si prebrz i onaj ko normalno vozi s cjelogodišnjom neće niti doći u situaciju u kojoj je onaj koji divlja 'siguran' u svoje super ljetne gume, on je ionako usporio 50 metara prije 'divljaka' koji onda mora kočit ko divljak i molit boga da stane

 

da se ne natežemo, razlike su male u bilo kojoj situaciji i cjelogodišnje gume su sasvim ok dok nisu istrošene i dok se voziš bez divljanja i bez glave

divljaj, bahati se po cesti, drkaj po mobitelu i zajebavaj se sa suvozačem umjesto da paziš na cestu i neće ti pomoć niti najbolja ljetna ili zimska guma

Ulica Ulice sub 30.3.2024 14:12

Ja se u Rijeci sa zimskim uvjetima mogu sresti nekoliko puta godišnje ( ako i toliko )....prije je bilo drugačije....sada se rijetko temperatura spušta ispod nule a i dani kad se noću spušta ispod 5 stupnjeva su rijetki tako da je teško govoriti o nekim zimskim uvjetima na cestama.... evo, prolazi o ovaj ožujak bez ijedne marčane bure ( a po narodnom kazivanju trebalo bi ih biti 3 )....

Ivan M. sub 30.3.2024 14:29
Ulica Ulice kaže...

Ja se u Rijeci sa zimskim uvjetima mogu sresti nekoliko puta godišnje ( ako i toliko )....prije je bilo drugačije....sada se rijetko temperatura spušta ispod nule a i dani kad se noću spušta ispod 5 stupnjeva su rijetki tako da je teško govoriti o nekim zimskim uvjetima na cestama.... evo, prolazi o ovaj ožujak bez ijedne marčane bure ( a po narodnom kazivanju trebalo bi ih biti 3 )....

U RI nije bitno jesu li uvjeti zimski ili ljetni, to kako se vozi i na čemu samo je čudo da netko ne pogine svaki dan.

Indestructible sub 30.3.2024 20:19

A sta kazete na paljenje svjetala tokom dana?


Ja preferiram kad auta ili pale svjetla ili imaju ona dnevna led svjetla upaljena po danu. Bez obzira sto je dan, auto se vrlo lako uoci.

 

No vidim inace da samo ja na ovu paznju obracam, pa mozda sam i jedini kojem smeta kad auta nemaju upaljena svjetla po danu :/

ghibli7 sub 30.3.2024 22:03

I tokom ljetnih mjeseci većinom držim upaljena kratka svjetla, pogotovo kad je vidljivost loša napr.oblačno vrijeme.Ljetne gume nama u Dalmaciji nisu problem jer praktički nema zime,veći problem su stare i loše zimske i ljetne.

Ante ned 31.3.2024 05:11

Kratka uvijek upaljena, samo ih krkani ne pale citavu godinu. Zimske i ljetne gume ili cijelogodisnje (obavezno kvalitetnije). Lanci uvijek u bunkeru.

 

Ljetne gume i lose cijelogodisnje se ukrute pri nizim temperaturama i onda se klizes i bez snijega na nizbrdici. Stare gume isto nisu neka sreca, makar nisu istrosene. Dva proklizavanja su mi bila dovoljna.

Stric_Jura ned 31.3.2024 20:58

zimske gume "rade" ispod 7° C, što znači da snijeg ili nedostatak istog nisu odrednica za stavljanje istih...

 

dakle, meni kojem je auto radno sredstvo - jer svaki dan radim 90+ km do posla i natrag i NEMAM nikakve smislene mogućnosti javnog prijevoza, samo zimske i ljetne gume imaju smisla...

 

ne zaboravite, neme varanja fizike!

 

Naša ubojita sredstva (i najčešće - penisni ekstenderi - s svom psihopatologijom koja izvire iz toga) od 1.5 tone koja te čas potjeramo na 30-40 m/s su povezana s Majčicom Zemljom, tj. tankim slojem asfalta na 4 (OK, TIT Robin Reliant ima 3) elipse čija je manja os otprilike širine gume - ovisi o temperaturi, brzini, tlaku u gumama...

 

što se tiče svjetala, moderni auti dobro barataju opterećenjem el. sustava i najjednostavnije je imati prekidač na stallno upaljenim kratkim svjetlima...

 

automatika je dobra za paljnje zbog mraka i za spuštanje dugih svjetala kod nadolazećih auta iz suprotna smjera, ALI - nema sustava koji prepoznaje dnevnu maglu !

 

i zato ukopčajte mozaque i palite svjetla i bez automatike, po potrebi (neki klinac taj mozaque radi, ne vjerujte u AI - još)...

Mauro ned 31.3.2024 23:29
Ulica Ulice kaže...

Naravno, oni koji izmjenjuju zimske i ljetne gume trebali bi ih skladištiti kako treba do naredne upotrebe istih.... 

Kada skinem kotace (imam set zimskih i set ljetnih kotaca) jer je prosla sezona, temeljito ih operem i spremim u prostoriju za odlaganje (nije garaza nego prostorija do gdje svasta odlazem) na stalak gdje stoje s vodoravno sa onim granicnikom tako da se uopce ne dodiruju 

Hebi ga, pazim na gume, a i kad ih nakon sezone temeljito operem ne moze mi se desiti da se zapece kociona prasina na felge i da se onda ne moze oprati.

I uvijek kupujem premium gume (trenutno GoodYear Eagle F1 Asymetric 6 ljetne i Michelin Alpin 6 zimske), guma je zadnja stvar na kojoj cu stediti. U autu vozim zenu i dijete (a i oni ga voze), nema sanse da stavim neku cunga lunga gumu na auto ili da vozim na starim/dotrajalim gumama.