Flas1987 čet 26.10.2023 16:01

Pozdrav svima. Ne znam je li postoji gdje ova teme, ako da isprike, i premjestite je na odgovarajuću temu.

 

Prijatelj je kupio auto iz Koreje. Stigao je brodom u Rijeku.

Auto nema Europsku homologaciju pa sam kontaktirao Državni zavod za mjeriteljstvo i Tomić, pošto se radi o BMW-u.

 

Od njih sam dobio sljedeći odgovor: Vozila koje se uvoze iz trećih zemalja a nemaju EU homologaciju u pravilu se ne mogu homologirati odnosno registrirati u RH…također pošto niste povratnik nema osnove da se odobri alternativni postupak….upućeni ste da se javite vezano uz izdavanje potvrde proizvođača od strane proizvođača (BMW) odnosno njegovog zastupnika u RH (Tomić).

 

Je li tko imao sličnih iskustva s uvozom autiju van država EU, i koja je procedura ako auto nema EU homologaciju. Iz Tomića me preusmjeravaju u Državni zavod, a ovi iz zavoda na Tomića. Sve se svodi na to, da nije moguće napravit homologaciju kod nas. 

Moguće je da ne postoji način za homologaciju i dobivanje COC certifikat, ali za svaki slučaj provjeravamo na sve strane. 

dabar_solta_V2 čet 26.10.2023 16:17

s obzirom da je uvoz iz vana a ne unos iz eu vjerovatno je nekakva razlika ali za unos je potrebno imat certifikat proizvođaća, platit poreze i s tim ic na homologaciju na stanicu za tehnicki. tek nakon toga ide normalni tehnicki.

radi sam nedavno unos motora iz eu i 99% sam rjesi preko e građana, za sva pitanja sam se obraca onom hrvatskom centru za vozila(cvh.hr) ili kako se vec zove, njih vam je najbolje pitat za dobit tocnu info jer sve na internetu je ili krivo ili staro..

 

racunaj na to da ako ne naletis na ljubazne gospođe ili gospodu tamo na tehnickom i na carini neces rjesit nista.

Flas1987 čet 26.10.2023 16:24

Hvala na brzom odgovoru. Ali certifikat proizvođaća ne mogu dobit. Tako je da. :D  Iz Državnog zavoda su bili užasno bahati i slali su šture odgovore. 

Ovo su mi odgovorili iz Tomića:

 

Nažalost vozilo sa brojem šasije „“ nije homologirano za europsko tržište, te sukladno tome nismo u mogućnosti izdati potvrdu proizvođača.
Naša preporuka je da se javite u Državni zavod za mjeriteljstvo ili postupite po linku u nastavku maila. 

 

Sva vozila koja od strane proizvođača nisu homologirana za europsko tržište prije nego što su stavljena u promet ne mogu dobiti naknadno „Certificate of Conformity“ (CoC) ili potvrdu proizvođača od strane zastupnika u RH.
Nebitno dali udovoljavaju sve kriterije ili ne. Isto vrijedi za vozila koja su uvezena iz trećih zemalja u jednu od članica EU.


Pojedinačna homologacija koja je odrađena u jednoj od članica EU vrijedi samo za dotičnu zemlju.
Što se tiče podatka o emisije CO2, proizvođač za vozila koja su plasirana na američko, arapsko, itd. tržišta nije odredio količinu CO2.
Svako tržište ima svoje specifične zahtijeva, pa tako recimo američko tržište zahtjeva podatak o količini NOX.


Sukladno tome sva pitanja u svezi uvoza, eventualnih preinaka i prepravaka ove vrste morate pitati nadležne institucije (linku u nastavku maila), jer mi kao zastupnik i serviser se ne bavimo se takvim prepravcima i preinakama, niti određujemo količinu CO2.

 

djhuby čet 26.10.2023 16:53

 

Saljem sta sam pronasao na internetu:

 

Pozdrav za korisnike foruma.

 

"Imam situaciju.. sogor je prevezao svoj BMW koji je 2011.g ovdje u Hrvatsku iz Kanade.

 

Bio sam u PP Sesvete te su nam rekli da za automobile iz Kanade nije moguce napraviti homologaciju ali meni ta vijest ne pije vodu iz razloga sto poznajem prodavace vozila koji se hvale uvozom auta iz Amerike te odlicno zaraduju.

 

Nakon toga sam se malo raspitao i otisao za Njemacku s autom (sogor je se morao vratiti u Kanadu jer gore zivi i radi te je meni dao punomoc s kojom mogu raditi s autom sve sto i on moze kao vlasnik) te sam dosao ovdje i saznao da je ovdje proces preskup samo sto se carine tice.

 

Posto zavrsavam s poslom ovdje i vracam se za Zagreb zanima me sto mogu napraviti s tim autom u Hrvatsko da ono dobije hrvatske tablice.. ako netko ima nekakve kontakte ili slicno bio bi JAKO zahvalan i molio bi za pomoc ovdje na forumu ako netko zna tocne informacije.

 

Auto ima instrument tablu na km/h (nije na milje) te mislim da treba promjeniti zadnje farove zbog zmigavaca. Mehanicari su mi govorili da se tu svasta mora mjenjat kao naprimjer frekvencija kljuca, pojasevi, kocnice itd.. ali ja mislim da ipak u nasoj lijepoj HR se sve moze sredit pa eto ako netko nesto zna molim za pomoc.

 

Ispricavam se ako je tema vec otvorena"

 

"HAK.hr

 

Vozila

 

Homologacija

 

Američka vozila

Vozila proizvedena prema američkim standardima

Utvrđivanje sukladnosti vozila koja nemaju europsku homologaciju zbog čega za to vozilo ne postoji EU COC dokument i za koje se ne može izdati Potvrda proizvođača.

1. korak

Prije uvoza vozila potrebno je poslati (e-mailom ili poštom) UPIT na:

 

Državni zavod za mjeriteljstvo

Odjel za homologaciju vozila

Ul. Grada Vukovara 178

10 000 Zagreb

homologacija@dzm.hr Fakultet strojarstva i

brodogradnje

Katedra za motore i vozila

Ulica Ivana Lučića 5

10 000 Zagreb

zoran.lulic@fsb.hr

 

 

sa sljedećim podacima, odnosno dokumentima vozila:

 

a1) Fotografija pločice proizvođača (Certification Label, nalazi se u otvoru vozačkih vratiju).

a2) Fotografija pločice o razini štetne emisije vozila (Vehicle Emission Information, u motorskom prostoru).

Ako je odgovor na UPIT pozitivan, vozilo prema dokumentaciji ispunjava homologacijske zahtjeve RH, te ga se može dovesti na prethodno dogovoren pregled u Laboratorij za motore i vozila Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Kontakt osobe:

 

voditelj Laboratorija doc. dr. sc. Zoran Lulić (091/ 652 34 19) 

 

Ako vozilo nije registrirano u jednoj od članica EU:

(te slijedom toga nije ni usklađeno s prometnim propisima EU)

 

Na vozilu je prije pregleda u Laboratoriju za motore na Fakultetu strojarstva i brodogradnje potrebno izvršiti preinake na svjetlosno-signalnom sustavu vozila. Ako za vozilo nedostaju neki bitni tehničko-homologacijski podaci koji se obično utvrđuju kad se vozilo registrira u EU (a3), postoji mogućnost da se vozilo u kasnijem postupanju (korak C.) uputi na dodatna ispitivanja (buke, snage motora itd.).

 

2. korak

 

PB. Na temelju pregleda vozila i dostavljene dokumentacije (a) u Laboratoriju za motore i vozila (FSB) izrađuje se dokument: Ocjena sukladnosti vozila za izvaneuropska tržišta s obzirom na Europske homologacijske propise. Taj dokument zamjenjuje potvrdu proizvođača ili COC dokument, a sadrži popis izvaneuropskih i odgovarajućih ECE/EU propisa koje je predmetno vozilo zadovoljavalo u trenutku proizvodnje

 

3. korak

 

Nakon toga se vozilo podvrgava pregledu i ispitivanju izvršenih preinaka i funkcioniranju izvorne (američke) opreme i uređaja u Laboratoriju za homologacijska ispitivanja (u Stanici za tehnički pregled 'Institut', Centar za vozila Hrvatske, Velika Gorica, Sisačka 39c, kontakt: Janko Presečki, tel. 01 / 637 92 26). Izdavanjem pozitivnog izvještaja vozilo može pristupiti konačnoj homologacijskoj provjeri u istoj stanici

 

4. korak

 

Provjeru sukladnosti pojedinačnog vozila (homologacije) u Stanici za tehnički pregled 'Institut' Centra za vozila (Velika Gorica, Sisačka 39c) obavlja ovlašteni ispitivač, a završni dokument, Potvrda o sukladnosti pojedinačnog vozila ('E 25') uvjet je za carinjenje vozila.

 

 

 

Dakle, tek nakon izdavanja Potvrde o sukladnosti pojedinačnog vozila sigurno je da se američko vozilo može ocariniti i uvesti, a zatim i registrirati.

 

TROŠKOVI

 

*Procjena na temelju provedeni

h preinaka na nekim tipovima vozila u ovlaštenim servisnim radionicama

 

cvaja997 čet 26.10.2023 17:13

Sad ćeš proć pakao sa hrvatskim propisima, ali... Usklađeni su sa europskim. Drugim riječima, igramo kao član EU, iznimke ne postoje i sve su ti točno odgovorili. Ako je rijetko, staro vozilo u pitanju, možda se tu nešto može, inače bez certifikata proizvođača nema homologacije, bez homologacije nema tehničkog. Piše da proizvođač ne može izdat certifikat. Stoga ti ostaje procedura u postu iznad mog, ali to je prva moja rečenica, pakao.

zdgrunf pet 27.10.2023 09:39

Provjeri da li još uvijek prolazi fora da se uveze u bih, tamo registrira, nakon toga u rh prolazi. To je nekad prolazilo.

Druga opcija je bila da se vozilo uvozi za potrebe nekog ministarstva, mupa i sl. pa se od njih kupuje.

Treća je da se izj* s našim institucijama, sretno s tim!