Damir22 čet 20.10.2022 20:01

Dakle nema boga da ja ovo skuzim....

Fizika 1 srednje

Kolika je srednja brzina kamena koji pada s 6 metara visine?

Koliko dugo pada kamen s mosta visine 30m?

Ako netko moze razjasniti formulu ili postupak kako izracunati.....

Old Iggy čet 20.10.2022 20:08
Damir22 kaže...
Dakle nema boga da ja ovo skuzim....

Fizika 1 srednje

Kolika je srednja brzina kamena koji pada s 6 metara visine?

Koliko dugo pada kamen s mosta visine 30m?

Ako netko moze razjasniti formulu ili postupak kako izracunati.....

Čekaj, ono, ozbiljno?

Es jednako a pola te kvadrat?

Old Iggy čet 20.10.2022 20:33
Damir22 kaže...
Ajde molim te na hrvatskom ;)

U prvom zadatku znam da je

H=6m
S=h

I.... Sto dalje s tim, mozak pregorio

Uf, pa to je gradivo osnovnjaka.

Uzmimo da je a=10 m/s².

6=5 * t². T=1,1s.

 

S=6 metara, vrijeme 1,1s, prosječna brzina 5,46 m/s.

 

Drugo: S=30m, onda je t²=6 s, t=2,45s.

 

Ovo je sve iz glave, provjeri još jednom.

Old Iggy čet 20.10.2022 21:03
Damir22 kaže...
Da znam, ali mozak blokirao.

Kako si odredio akceleraciju?

I kako si dosao do 6=5t2

Ubrzanje sile teže se u školi obično uzima kao 10 m/s².

 

s=a/2 * t².

6=5 * t².

Old Iggy čet 20.10.2022 21:24
Damir22 kaže...
To je... Konstanta ili?

Sad me pravo.sramota....

Hmmmmm, ne znam koji si razred, Ja sam ipak ovo učio prije skoro 40 godina.

 

Formula jednoliko ubrzanog gibanja je s=a/2 * t².

S je definiran, a=10 jer je konstanta, ostaje t.

6=10/2 * t².

6=5 * t².

t²=6/5.

t²=1,2.

t=√1,2~1,1 s.

Damir22 pet 21.10.2022 00:23

Bravo kolega ihush...

Tocno to je uzrokovalo problem, jer nije bilo teorije da shvatim rezultat, jer koristenjem 9.81 sam dobivao nesto sasvim drugo.

Onda sam se upleo u filozofije, varijante racunanja stope jedenja bureka pod drvetom jabuke u cvatu, iznad koje leti vrabac brzinom od 12km/danu.....

I ode sve u tri krasne, neznam vise ni dali znam koliko je 2+2.....

Old Iggy pet 21.10.2022 06:10
Damir22 kaže...
Bravo kolega ihush...

Tocno to je uzrokovalo problem, jer nije bilo teorije da shvatim rezultat, jer koristenjem 9.81 sam dobivao nesto sasvim drugo.

Onda sam se upleo u filozofije, varijante racunanja stope jedenja bureka pod drvetom jabuke u cvatu, iznad koje leti vrabac brzinom od 12km/danu.....

I ode sve u tri krasne, neznam vise ni dali znam koliko je 2+2.....

Eeeee, moraš se prilagoditi, posebno ako je osnovna škola.

I ja sam pi***io s djecom oko nekih stvari.

Damir22 pet 21.10.2022 07:20

Glavni uzrok problema je taj sto je knjiga, a radi se o 1.srednje pisana u stilu slikovnice.

Dakle imamo naslov koji zauzima pola stranice, slike koje nemaju prevelike veze s tekstom, te eventualno neku formulu, no one su najcesce skrivene u tekstu.

Onda, jedan zadatak za primjer, naravno, zadatak za primjer je najjednostavniji moguci - tipa ako auto ide 180km na sat, koliko km na sat ide auto.....

I onda zadatci za vjezbu, u kojima se racuna sve i svasta. Bez ikakvog primjera, objasnjenja.

Pa tako autor knjige u toj lekciji, iako uredno istice da je g=9.81, i daje primjere toga, zadani zadatak rjesava (kako se ispostavilo) s premisom da je g=10. Opet bez objasnjenja, pojasnjenja postupka ili icega. Samo rezultat, kojeg postivajuci ono sto je prikazano u lekciji jednostavno ne mozes dobiti.

I tako svaka lekcija, cak i kad nadjes identican zadatak na netu, u kojem je detaljno objasnjeno apsolutno sve, svako slovo i crtica - opet dobijes rezultat koji je drukciji od navedenog u knjigi. Zbog nekog nepoznatog X faktora kojeg je autor knjige promjenio prilikom racunanja.

A to, nakon dovoljno vremena zbuni i poremeti apsolutno sve....

Posmatrač pet 21.10.2022 07:20
Old Iggy kaže...
Damir22 kaže...
Bravo kolega ihush...

Tocno to je uzrokovalo problem, jer nije bilo teorije da shvatim rezultat, jer koristenjem 9.81 sam dobivao nesto sasvim drugo.

Onda sam se upleo u filozofije, varijante racunanja stope jedenja bureka pod drvetom jabuke u cvatu, iznad koje leti vrabac brzinom od 12km/danu.....

I ode sve u tri krasne, neznam vise ni dali znam koliko je 2+2.....

Eeeee, moraš se prilagoditi, posebno ako je osnovna škola.

I ja sam pi***io s djecom oko nekih stvari.

 A kako bi pi***ion da ti dijete donese zadatak koji se ne moze uraditi barem ne sa gradivom osnovne skole a trazi se da uradi za zadacu. I to vise njih. Ja sam mr masinstva tako da mi matematika nije strana....

Damir22 pet 21.10.2022 07:28

Sve znam, nisam ni matematicar niti fizicar, no evo, rodbina je profesorica matematike bas u os, znaci, u usporedbi samnom ipak nijansu bolje razumije matematiku......

I kaze isto to... Totalno besmislen i neprilagodjen sadrzaj....

Anegdota, u knjigi iz fizike postoji zadatak, i dali smo si maksimalan trud da ga rijesimo, bez gledanja rezultata. Nakon dosta vremena, konzultacija s prof na strojarskom faksu, guglanju.... Konacno popustim, priznajuci da sam jednostavno nesposoban shvatiti i pogledam rjesenje.

A rjesenje je doslovce, tim rijecima - to jos ne mozemo izracunati, to cemo uciti u 4 razredu.

Pa sta koji kuratz i sa kojom svrhom radi zadatak iz 4 razreda u prvom.... Koja je poanta, osim da zbuni i poremeti i to malo sto djeca shvate iz predavanja gledajuci slajdove i prezentacije dok se prof bavi necim drugim.

Posmatrač pet 21.10.2022 07:32
Damir22 kaže...
Sve znam, nisam ni matematicar niti fizicar, no evo, rodbina je profesorica matematike bas u os, znaci, u usporedbi samnom ipak nijansu bolje razumije matematiku......

I kaze isto to... Totalno besmislen i neprilagodjen sadrzaj....

Anegdota, u knjigi iz fizike postoji zadatak, i dali smo si maksimalan trud da ga rijesimo, bez gledanja rezultata. Nakon dosta vremena, konzultacija s prof na strojarskom faksu, guglanju.... Konacno popustim, priznajuci da sam jednostavno nesposoban shvatiti i pogledam rjesenje.

A rjesenje je doslovce, tim rijecima - to jos ne mozemo izracunati, to cemo uciti u 4 razredu.

Pa sta koji kuratz i sa kojom svrhom radi zadatak iz 4 razreda u prvom.... Koja je poanta, osim da zbuni i poremeti i to malo sto djeca shvate iz predavanja gledajuci slajdove i prezentacije dok se prof bavi necim drugim.

 Imam ja jos goru situaciju. U zadatku je potrebno skratiti obje strane jednacine sa npr 2 i ja djetetu pokazem kako se to pise. /:2 I dodje dijete iz skole i kaze nije dobro. MOLIM!!!

Ja telefon i nazovem uciteljicu da bi mi ona objasnila da je to dobro ali oni to ne pisu vec samo odrade a da ce to poceti pisati sledece godine. WTF.... I tad sam rekao djetetu da radi kako mu ja kazem a ocjenu koju god dobije.... U skoli doslovno brane da pisu vec ih tjeraju da rade napamet.... Blago nasoj djeci....

Old Iggy pet 21.10.2022 07:42
Damir22 kaže...
Glavni uzrok problema je taj sto je knjiga, a radi se o 1.srednje pisana u stilu slikovnice.

S jedne strane baš to, s druge što i ima netočnih detalja (ja na kraju završio u prepisci s jednim izdavačem radi knjige iz informatike).

Tako da mi je ta patnja jako poznata.

Posmatrač kaže...
Old Iggy kaže...

Eeeee, moraš se prilagoditi, posebno ako je osnovna škola.

I ja sam pi***io s djecom oko nekih stvari.

 A kako bi pi***ion da ti dijete donese zadatak koji se ne moze uraditi barem ne sa gradivom osnovne skole a trazi se da uradi za zadacu. I to vise njih. Ja sam mr masinstva tako da mi matematika nije strana....

Prošao to. Neka pitanja neću nikad zaboraviti (koliko tjelesnih otvora ima moruzgva i brine li se periska za potomstvo).

Ajde proguglaj to.

Damir22 pet 21.10.2022 08:11

Sjetim se svog profesora fizike...

 

Nije da me je nesto naucio, ali covjek se trudio.

 

Knjiga je bila debljine telefonskog imenika kine s poslovnim dodatkom, biljeznice za fiziku su se kupovale na tjednoj bazi nove....

 

A kad ucimo, za rijesiti jedan zadatak, ploca mu nije bila dovoljna - nije sve stalo na nju.

 

Svaki korak, svaki sitni detalj, svaka alternativa, sve objasnjeno, pojasnjeno, nacrtano, protumaceno, postupak, formule, izvodjenje formula, alternativne formule, netocne formule koje daju tocan rezultat - apsolutno sve se covjek trudio objasniti. Vecini ni to nije pomoglo, no eto.... ;)

 

Danas, predavanje, lekcija iz fizike, u biljeznici upisano - "zbrlj-mrlj*frlj2 = 22. To je to. Nema formule, nema postupka, nema slovnog objasnjenja.

 

2 sata fizike zaredom, on napise par redova u biljeznici. Pa sto ste radili 2 sata? Pa, prvi sat smo gledali prezentaciju i izvodili neki pokus, drugi sat smo evo ovo pisali. 

 

Profa na mobitelu, valjda biznis vodi, opg, sverca necime, djeca se zezaju, zabavljaju, briga koga.... Nitko nema osnovnog pojma o pojmu.

 

Kad tome pridodas da je to generacija koja je 6 i 7 razred isla "onlajn", dakle, kurtza nisu naucili ni shvatili, dobijes jednu prilicno glupavu generaciju u srednjoj skoli, koja ne poznaje osnovne zivotne pojmove, kamoli pojmove fizike, kemije, matematike,......

Posmatrač pet 21.10.2022 11:21
Old Iggy kaže...
....

Prošao to. Neka pitanja neću nikad zaboraviti (koliko tjelesnih otvora ima moruzgva i brine li se periska za potomstvo).

Ajde proguglaj to.

 Vec po pitanju vidim da to necu naci ;) Inace pretpostavljam da dijete nece imati sretno djetinjstvo niti uspjesnu karijeru ako ne zna ove osnovne pojmove....Blago nama.....

Damir22 kaže...

Sjetim se svog profesora fizike...

 

Nije da me je nesto naucio, ali covjek se trudio.

 

Knjiga je bila debljine telefonskog imenika kine s poslovnim dodatkom, biljeznice za fiziku su se kupovale na tjednoj bazi nove....

 

A kad ucimo, za rijesiti jedan zadatak, ploca mu nije bila dovoljna - nije sve stalo na nju.

 

Svaki korak, svaki sitni detalj, svaka alternativa, sve objasnjeno, pojasnjeno, nacrtano, protumaceno, postupak, formule, izvodjenje formula, alternativne formule, netocne formule koje daju tocan rezultat - apsolutno sve se covjek trudio objasniti. Vecini ni to nije pomoglo, no eto.... ;)

 

Danas, predavanje, lekcija iz fizike, u biljeznici upisano - "zbrlj-mrlj*frlj2 = 22. To je to. Nema formule, nema postupka, nema slovnog objasnjenja.

 

2 sata fizike zaredom, on napise par redova u biljeznici. Pa sto ste radili 2 sata? Pa, prvi sat smo gledali prezentaciju i izvodili neki pokus, drugi sat smo evo ovo pisali. 

 

Profa na mobitelu, valjda biznis vodi, opg, sverca necime, djeca se zezaju, zabavljaju, briga koga.... Nitko nema osnovnog pojma o pojmu.

 

Kad tome pridodas da je to generacija koja je 6 i 7 razred isla "onlajn", dakle, kurtza nisu naucili ni shvatili, dobijes jednu prilicno glupavu generaciju u srednjoj skoli, koja ne poznaje osnovne zivotne pojmove, kamoli pojmove fizike, kemije, matematike,......

 Takvu fiziku sam i ja imao. I zato mi je fizika bila omiljena grana nauke koju obozavam i dan danas i na faksu sam ucio par dana i polozio bez ikakvih problema....

Ovo danas je za plakanje. Bilo je par puta da me dijete u 7. osnovne pita nesto za sta ja nikad nisam cuo... Ne mogu se sad sjetiti ali oko agregatnih stanja je nesto bilo. Nikad cuo....

60nine pet 21.10.2022 14:40
Damir22 kaže...

dobijes jednu prilicno glupavu generaciju u srednjoj skoli, koja ne poznaje osnovne zivotne pojmove, kamoli pojmove fizike, kemije, matematike,......

 

iliti - dobiješ savršeno glasačko tijelo ;)