Razni mrežni problemi

Problem pristupu folderu od printera?

Remijus pet 8.7.2022 15:06

Pozdrav ljudi, 

 

Nadam se da će te biti u mogučnosti da mi pomognete, dakle radi se o printeru HP LaserJet pro M402dne.

Printer je umrežen i i printa na zahtjev od nekoliko računara koji imaju pristup tom printer, problem je skeniranje jer kad se skenira dokument ne pošalje ga u folder gdje treba da bude.

Kad pokušam otvoriti taj folder samo vrti ono kao da ne može učitati il šta već, da li ovaj problem ima veze sa neispravnom putanjom?

 

Hvala unaprijed na odgovorima i savjetim :)

Remijus pet 8.7.2022 15:32

Možda da pojasnim još malo, 

 

Dakle više osoba koristi isti skener na printeru i skenirani dokument odlazi u taj shared folder u koji svi sa svojih računara su mogli da pristupe tom folderu, dok sad niko ne može otvoriti folder, samo vrti i ne može da učita.

Shaka111 pet 8.7.2022 15:46

Može bit više faktora -kako pristupaju folderu? Preko IP adrese ili naziva? Pokušaj i jedno i drugo.

Na kraju ako nije nitko dirao prava za taj folder valja napravit restart servera/računala i update eventualno...

 

 

ihush pet 8.7.2022 19:05

-bilo koji mrežni problem, npr permisioni-share, stvar admina, malwarea, update osa itd.. pa do problema s diskom na kojem su shareani filderi, recimo crkava, prepun, nešto deseto..

-tj zaboravi na printer-skener.. bilo koji problem s diskom ili mrežom može rezultirati da ti jednako ne otvara željeni folder a tad pitanje kako to popraviti ovisi što je uzrok, tj za svaki popravak-ispravak moraš prvo znati uzrok, mjesto problema-kvara.. nije to printer-skener tj teoretski je svejedno koji uređaj ili računalo jer su mrežna pravila ista-identična za sve pa tako i za oseve (nije ni važno koristiš li linux-win-mac..)...

-ali.. pošto su u pitanju printer-skener, tad vrlo velika šansa da je 'samo' problem u SMBu, tj to je stari mrežni protokol, koji je mrtav-šupalj-nesiguran.. no koriste ga stariji uređaji, 1.0 verzija.. na strani osa, može se omogućiti, defaultno isključeno iz sigurnosnih razloga, no može ga i neki update ponovo isključiti, resetirati defaulte itd.. kako serveski tako i clientski dio za komunikaciju. To sve mora znati admin i fixati za minutu.. ili zaključiti gdje je uzrok-kvar, no on ima pristup svemu, zna sve, dok ovo kao opis nije dovoljno npr fizički pristup računalu i možeš čuti radi li disk normalno ili se čije crvrkut-krckanje hdd-a, pregrijava li se ili je neka žica isčupana i kad je spojiš opet sve radi.. previše mogućih uzroka, moraš ići redom od tog server-računala gdje se zajednički share-folderi nalaze, preko prava juzera što zna admin (ako je nešto čačkao) pa do tog da i čistačica može izvuči mrežni kabel ili vratiti ga nazad ili nešto crkne, mrežna kartica-switch itd itd.

-ako radi na serveru, tad s idućeg računala.. ako radi na njemu mora i s ostalih, .. nema prečice, nema čarobnog odgovora nego sve po predu proći-provjeriti a to može admin tj osoba koja to sve zna i održava i ima pristup fizički serveru-računalima-mreži-žicama.. do printera.

 

-npr defaultno pristup printeru se daje svim juzerima bez autorizacije.. no naravno tad postoji mogućnost zlouporabe, promjene neke postavke i sl. i recimo pravi admin ima odgovarajući nadzorni alat-soft za takve stvari, recimo stanje printera, stanje tonera, papira, količine koliko neki korisnik troši itd. ili to nema pa mora ručno ili nije važno dok radi.. a sve to može raditi vječno no ne mora jer se sve mijenja pa i smb protokol za takve taskove i zato ne vrijedi to što je do jučer radilo jer danas može biti neka update promjena pa više neće dok se opet ne podesi potrebno i to ako nije klasičan kvar nego samo soft-opcija-podešavanje..

 

-update.. ovisno kad se koji okidač pokrene, nije neobično da u firmi problem nastane na svim računalima isti dan ili kroz taj dan.. tako da je možda sve ispravno, samo treba podesiti, dodati smb 1.0 ili koji se koristi, ako je to..

-pa do tog da pola problema možeš riješiti restartom servera, .. ne znamo uzrok, no ako radi to je dovoljno dobro (osim što bi bilo bolje znati uzrok ako se nešto od kvarova može na vrijeme riješiti, npr gubitak svih podataka na serveru..).

ako je recimo problem s mrežom, recimo resetiran router, zbrljavljene ip-adrese.. kako je share podešen, prema ip ili prema nazivu uređaja.. ponekad je dovoljno ugasiti-upaliti pravim redosljedom računala-router.. tad opet dobiju recimo 'prave' adrese.. ili se netko spojio mobitelom i ukrao takvu ip printeru i sl... zato bi to trebao raditi admin, onaj tko to sve zna, predvidi i eliminira takvim postavkama, osim ako je kvar što se ne može eliminirati.

- npr oprema operatera-linije koa modem je pod njihovom kontolom i može biti resetirana-postavke, tad opet admin mora sve podesiti itd.

ihush sub 9.7.2022 13:16

nije povezano s dns-om .. jer, npr ne navodi ostale mrežne probleme, npr da ne radi internet.. nego samo taj print-sken-share folder.. tad nije dns, ... ne može biti, nije simptom itd. Obrnuto, da ne radi uopće mreža, tad bi primarno gledali na modem-router kao moguće mjesto kvara, switch.. i tad bi opis problema bio vjerojatno odgovarajući, ne za print-sken. Zato je veća šansa da je recimo problem smb1.0.. tj nešto mora biti specifično, odnosno ako je kvar tad neki direktno povezan sa serverom, kao disk-storage ili njegov mrežni kabel..

-istina, ne mora uzrok problema biti na recimo serveru, može na drugom računalu koje iz nekog razloga recimo uzme isti ip-adresu, npr ručni unos.. i tad napravi problem-koliziju..

 

.. nevažno, samo kao način kako se uči-razmišlja, kako od tisuće mogućih pitanja-problema-odgovora neke treba eliminirati, kriterij.. tad ono što ostane skriva odgovor-uzrok a tek kad znamo uzrok možemo nešto stvrno napraviti, bez tog je ćorava koka metoda i sreća, ne znanje.

 

-razlika, dobro je pomagati, dobra namjera, no ne u svakoj situaciji, ne može se recimo lijek uzimati na ćoravo ili sve iz ljekarne.. mora se znati koji-zašto, bez tog je veća šansa za novi problem nego za popravak, tj šanse kao loto i manje. To tad nije pomoć, čak u dobroj namjeri. Juzer recimo ode i gleda upute za ipconfig-flush.. možda nešto deseto zbrljavi, možda mreža ima neke svoje specifičnosti npr ne radi dhcp-automatika nego admin ručno podjeli adrese.. upravo iz razloga da se ovakve zbrčke ne dogode.. i ako to radi netko treći bez da zna razlog zašto ne tako raditi, tad možda napravi veći problem .. tj za sad ne radi print-sken, a tad možda ništa, internet itd.. tad je to loša pomoć tj lošije stanje nego da ništa nismo dirali-popravljali-pomagali.. a smisao pomoći je i to, barem ne pogoršati.

 

-zato, ne žuriti s pomaganjem, može biti super, čak točno, no šanse su ipak male, može biti gore.. preduvijet je to sve znati, predvidjeti prije nego se krene u idući korak i kako napraviti korak nazad a to za sad ne možemo znati za korisnika, što može, što zna, ima li pristup računalima ili to radi netko kao admin itd.