Općenito o miševima za igranje
evo jedan zgodan link, cisto da se stvari stave u perspektivu, bez uzimanja strana tko je /sto je bolje
Naisao sam pocetkom 2007. godine na taj tekst i procitao svih dvadeset i nesto sitno stranica. Teoretski, stvar je vrlo dobro napisana i izgledala mi je kao jedna od najbolje obradjenih tema te vrste, no sve je palo u vodu kad sam dosao do kraja i vidio rezultate testiranja.
Rezultati dobiveni takvom testnom metodologijom u slucaju nekih miseva jednostavno ne odgovaraju stvarnom stanju stvari. Bez da ih sad pretjerano analiziram i usporedjujem sa svojim rezultatima, prvi mi u oci upada Krait, koji je daleko daleko previsoko u odnosu na pojedine miseve koji su se nasli ispod njega.
Osobno testiranju miseva pristupam na nacin da specifikacije gledam nakon sto ih iskusam u akciji (UT, UT 2004, UT 3... hm, uocava li netko obrazac? :D), tako da sve dojmove prikupljam iskljucivo s obzirom na ono sto mi oni "govore" u radu. Ako mis ima jako precizan senzor i kvalitetno se ponasa u "teskim uvjetima", korisniku ce biti sasvim svejedno ima li 2.500, 3.000 ili 18.000 dpi, ovakvu ili onakvu akceleraciju ili nesto trece - te podatke ionako svatko mjeri na svoj nacin :)
apsolutno se slazem da je na kraju sve subjektivno do korisnika, npr (moj slucaj) nakon 2.5 god preinstaliran op sistem i nemoguce podesiti misa (sav hw je isti, mozda noviji driveri) kako je to bilo prije, jednostavno covjeka dovodi do ludila
jer kad se naviknete na nesto, to je to, i nemoze vam nitko dokazati nista protivno, stvar navike i ljudske inercije
doticni test netreba gledati sa strane proizvodjaca hw vec cisto teoretski "pohvatati" tematiku
sto se pak dizanja takta usb-a tice treba biti oprezan, promjene su na nivou OS-a, znaci svi usb portovi/kontroleri, nema problema ako imate samo glodavca na usb-u, no ljudi su prijavljivali probleme s periferijama kao sto su printeri i scaneri
najbloji je mis g5 od logitech-a
Općenito o miševima za igranje hhmmmm
Ti miševi kao što su G9 su precizni ko kirurški nož.
Ništa... Možda nešto kao ja: uzmem pretplatu za MaxTV 18 mjeseci, dobijem Logitech miš i tipkovnicu (btw wireless!) za 1 KN. Sve 5! lol
Ponosni dugogodišnji vlasnik Logitech-a MX518 i MX1000!
Jedini miš kojim bizamijenio MX518 je G5, izvana su gotovo isti a o performansama nema smisla ni pričati...
a dali se puno razlikuju g5 starija i nova serija? vidio sam šta ima bolje nova verzija a me zanima dali se isplati dati još 150kn za noviju verziju?
a dali se puno razlikuju g5 starija i nova serija? vidio sam šta ima bolje nova verzija a me zanima dali se isplati dati još 150kn za noviju verziju?
dali se više isplati uzet mx518 ili nadodat još duplo više (200kn) i kupit g5?
dali se više isplati uzet mx518 ili nadodat još duplo više (200kn) i kupit g5?
dali se više isplati uzet mx518 ili nadodat još duplo više (200kn) i kupit g5?
krivo.
Igrao sam Cod i Cod2 preko 3 god na oba misa i mogu reci da je g5 osjetno bolji.
imam MX518 kupljen povodom akcije u ve-mila i oduševljen sam
g9 ili g7 najbolji su spoj najbolji misevi s MX Revolution.
Osobno imam G5 i radi savrseno (oni uzeti odozada nemaju smisla,osim da dam svojem kucnom ljubimcu da bilda s time ) ali sam jednako dobro igrao recimo FPS pucacine sa Obicnim Logitech pilot mouse USB (led) :)
Sve je stvar ukusa, a i para:)
ja sam si isto uzeo u vemilu mx518 na akciji i meni je super!
Koja podloga za G9?
dali se više isplati uzet mx518 ili nadodat još duplo više (200kn) i kupit g5?
Evo uvjerili ste me da si kupim 518
S BT58 se valjda nakon isteka 5 god (jasmstva) moze evoluirati na mx518. Mislim da za nekog ko se povremeno igra g5 je suvisno i da nisam pogrijesio. A mozda i pretjerujem.
kako kvalitetno zamjenit teflonske nožice???
Dobro receno, mogu testovi pokazivati sto god, no mis ili ti pase ili ne pase. Primjera radi probao sam Lachesisa, i đabe vrhunskih specifikacija, kada ja imam osjecaj da u ruci drzim kuplung za traktor (ili tako nesta).
Najbolje mi pase Logitech g9, od svih isprobanih. Koristim ga otkada se pojavio kod nas.
Možemo li i mi Hrvati ponuditi nešto na ovom području? Bolje je pitanje: Da li je to dozvoljeno?
Pogledajmo o kojim temama pišu ti "veliki" BUG-ovi novinari. Rasprava da li su "igre" ili "igrice"
gdje novinar "zna" kolko je teško i zahtjevno napisati jednu dobru igru i bori se za prava tih
stranih "developera" da se njihov teški rad i napor u stvaranju igre pravilno vrednuje a ne umanjuje
nazivom "igrica". Drugoj "veličini" je pak najveći problem u našoj državi što je zakon o pušenju
vratio stvari na staro, tj. kako je i bilo. Nijednom od njih nije ništa čudno što sa ja, kao jedan od
najboljih programera u Hrvatskoj, više od 8 godina živim bez ikakvog prihoda i bez zdrastvenog i
mirovinskog osiguranja. Zaj je zbilja takav zločin što sam se kao dobrovoljac borio za stvaranje
samostalne hrvatske države. Nisam bio ni na jednom razgovoru za posao niti su ti informatički
novinari koji se bore za prava stranih programera ikada napisali nešto o mojim muzičkim programima
(premda tu ima novosti kako u dizajnu tako i u opcijama na svjetskom nivou) i mojem pravu da
živim životom dostojnim čovjeka i primjereno mojem znaju i zaslugama za stvaranje države.
*********************************************
Obećano mi je da ću moći na prestojećem Jesenjem velesajmu (od 15-19.09.2009) na tematskom dijelu
Arca (paviljon 8) predstaviti svoju inovaciju "Elektronički bubnjevi za osobna računala". Ako se ne
umiješaju "više sile" (one iste koje su i do sada učinile sve da ja ne postojim u ovom društvu) onda
navratite i onda pogledajte napor jednog Hrvata da se ubaci u posao "zabavne potrošačke elektronike".
S obzirom da nemam nikakva sredstva za život, postavit ću tamo jedan šešir, pa svi koji mislite da to
nešto vrijedi moći ćete ubaciti kunu-dvije, da si bar mogu kupiti nekakav gablec (da ne sjedim tamo gladan
cijeli dan).
************************************************
Glavni razlog zašto ovo pišem je moja druga inovacija "Miš - apsolutni gospodar klikova", nastala iz moje
prve inovacije. Svi znate za video igre "Rock Band" i "Guitar Hero" koje se mogu izvoditi samo na video
kozolama Nintendo Wii, Microsoft XBox 360 te Sony Playstation 2/3. Oni su za sviranje bubnjeva upotrebili
joystick/joypad periferiju. Ja moje bubnjeve sviram na PC-ju preko tipkovnice i miša na koji su spojene pedale.
Za moje potrebe (način na koji sam ja dizajnirao i isprogramirao) nisu mi trebali pokreti miša tj. pozicioniranje
na ektranu već samo klikovi. Tako da mi je kontroler miša smješten u jednu kutijicu koja na sebi ima tri
konektora na koji se priključuje pedale (lijevi, sredni i desni klik). No onda sam osmislio miša koji na sebi ima
dodatnu mogućnost za spajanje vanjskih pedala a bez njih radi kao i svaki standadni miš. Za spojeve sam
koristio RJ-11 telefonske priključke je su plastični (lagani) i ne opterećuju konstrukciju (težuna, ergonometrija).
Takva rješenja postoje vani, nazivaju se podni miševi, ali ovo je ipak nešto drugačije, postojećim miševima
dodaje novu funckionalnost uz vrlo minimalnu povećane troškove proizvodnje. Drugim riječima, ako se optički
miš sa 3 gumba može kupiti za 30-40 kuna, ovaj moj bi košta 40-50 kuna. No najvažnije od svega su principi.
Ako rade miševe sa dodavanjem utega onda mogu i sa tri piključka za vanjske pedale. Daljnje pitanje je što
sa pedalama. To je opet moja konstrukcija i iste takve kae sam ja napravio za sviranje bas i fus pedala mogu
se koristiti kao univerzalne pedale. I to u poptunosti može biti hrvatski proizvod. Kinezi bi to napravili iz plastike,
moga konstrukcija je iz drveta sa jednim "push button switch" (takvih nema u Europi, rade ih Kinezi za potrebe
japanskog tržišta a vrlo su jeftini). Daljnje pitanje je čemu bi služilo mogućnost da se može kliknuti miša nogama
(a ne samo rukama). U Americi ta rješenja koriste u medicinske svrhe (i vrlo su skupa) dok postoji dosta programa
vezanih za video editiranje, snimanje govora kao i za zubarske intervencije (kamera na glavi, ruke drže instrumente
dok se onda nogama aktivira zoom in/zoom out na kameri) itd. Što se tiče igara na kompjuterima samo mašta je
ograničenje. Zašto konačno ne bismo igrali FIFA Soccer i samo pucali nogama (a sve druge operacije izvodili na
tikovnici rukama). Zašto joystick/joypad ne bi također imali priključke za vanjske pedale kao dodatnu mogućnost.
Ja ću na sajmu predstaviti moje bubnjeve ali i Electronic Arts "Rock Band Drum Set for Playstation 3" kojima moj
program upravlja više nego dobro. Čisto kao usporedbu kako je cijeli svijet upotrebio joystick kao jedan uređaj a
ja dva (tipkovnicu i miša). Ali i da se vidi kako su oni također primjenili ovaj moj princip. Njihov joystick ima mogućnost
za priključivanje jedne vanjske pedale a to je bas pedala. Za spoj koriste mali 3,5 mm audio priključak. Njihova
pedala izgleda kao prava bubnjarska pedala ali radi kad se priključi na mog miša kao obična pedala a isto tako
i moje pedale rade kada se preko adaptera priključe na njihov joystick. Nema tu ništa mudro, samo dvije žice.
Ja nisam neki igrač video igara no vi koji jeste može dati svoje ideje i razmišljanja koliko vam se mogućnost da
u igrama možete po potrebi izvoditi neke akcije i nogama čini interesantom mogućnošću. I kako vam se sviđa
mogućnost da se tqkav miš prozvodi u Kini, pakira u Hrvatskoj zajedno sa pedalama i onda izvozi kao
hrvatski proizvod. Ima mi to budućnost, da li biste kupili takav proizvod.
Nino Rilović, autor audio programa KaPlaRe (karaoke) i N'keybDrum (bubnjevi)
Zasto neki bežični miševi ne hvataju dobro.a neki super sa iste udaljenosti od početnika?
pa uzmi genius bežićni za 100 kn i logitech mx performance za 600 kn.
koliko para toliko muzike
Ja imam G500 Logitech na poklon od jednog forumaša odavde, odličan je. Prezadovoljan sa njime.
sve je stvar navike
Ja imam budget mišonju,al sam manje-više zadovoljan Verbatim Rapier V2..
170kn platio nov novcat,žao mi je jedino što tada nije bio dostupan Sharkoon Fireglider crni,brutalan miš za 199kn,links. Mislim da ne postoji veći best-buy već dugo na području miševa kao što je ovaj..
Zamijenit ću svoj prvom prilikom,čitaj plaća.
Sta kazete na mis=Razer DeathAdder
Premda će sljedeći navod prosječnom korisniku možda zazvučati priglupo, igrači su uvjerljivo najzahtjevniji korisnici računalnih periferija, s posebnim naglaskom na miševima. Kako je riječ o uređajima koji su svojevrsni produžetak ruke i glavni "krivci" za brzinu i točnost prevođenja pokreta s radne površine na ekran, jasno je da zahtjevniji korisnici pred proizvođače postavljaju iznimno visoke kriterije po pitanju preciznosti, kvalitete izrade i, slijedom sve izraženijeg trenda, dodatnih mogućnosti. Srećom, iako bez revolucionarnih inovacija, optički sustavi miševa u proteklih su se nekoliko godina silno razvili, te su danas u stanju ponuditi fluidno praćenje pokreta o kakvom smo prije nekoliko godina mogli samo sanjati.
Smjena generacija
Od našeg zadnjeg većeg testa miševa za igrače, koji smo radili u trenutku kad su optički senzori s LE diodom gotovo potpuno potisnuli mehaničke miševe s kuglicom, a laserski senzori su tek počeli sramežljivo krčiti put do široke primjene, došlo je do još jedne svojevrsne smjene generacija. Naime, laserski senzori danas su standard, te se LED-ica može zateći isključivo u starijim uređajima koji su iz ovog ili onog razloga uspjeli opstati na tržištu dulje nego što je itko mogao predvidjeti, a spor, ali i siguran prodor na globalno tržište bilježi takozvana treća generacija optičkih sustava, kod kojih su LE dioda i laser zamijenjeni infracrvenim senzorom. Ovu tehnologiju osmislio je, razvio i prvi komercijalno primijenio Razer u svojim modelima DeathAdder, Diamondback 3G i Lachesis.
Osnovna ideja infracrvenog senzora i glavna prednost pred laserom i LED-icom jest smanjenje udaljenosti pri kojoj optički senzor još uvijek detektira pokrete kada je uređaj fizički odignut od radne površine. Ova anomalija predstavlja pozamašan problem igračima koji koriste nisku osjetljivost, jer su za izvođenje brzih manevara osuđeni na vrlo nagle pokrete mišem, uz obilatu upotrebu takozvanog "veslanja" - podizanja miša u trenutku kad se nađe na jednom od rubova podloge i vraćanja na suprotnu stranu. Kako se čitav opisani manevar vrši velikom brzinom, što znači da je miš tek neznatno odignut od podloge, u određenim situacijama može doći do potpuno neprihvatljive nehotične detekcije pokreta. Sposobnost infracrvenog senzora da potpuno prestane snimati podlogu i prepoznavati pokrete miša pri visini od 2.1 milimetra učinkovito rješava ovaj problem.
Nadalje, infracrveni senzor nadmašuje starije optičke senzore i po pitanju maksimalne brzine (IPS - Inches Per Second) - vrijednosti koja opisuje koliko je brzo miš moguće pomaknuti po podlozi, a da sam senzor pritom ne ostane bez informacija o trenutnom položaju, odnosno da uspije održati optimalnu preciznost. Deklariranu maksimalnu brzinu infracrvenog senzora od 60 IPS, što odgovara putu od 1.5 metara prevaljenom u jednoj sekundi, ljudska ruka na mišu ne može postići, tako da je i ovo potencijalno ograničenje dosadašnjih optičkih sustava iskorijenjeno.
Naravno, iz svega spomenutog prilično je jasno da su miševi s infracrvenim senzorima prvenstveno namijenjeni igračima koji preferiraju niske osjetljivosti, te se stoga u pravilu ugrađuju u lagane i vrlo upravljive uređaje. Glomazni miševi znatno su pogodniji za korisnike visokih osjetljivosti i ljubitelje sporijih igara, jer će im njihova stabilnost i masa vrlo pozitivno utjecati na preciznost i općenitu kontrolu nad igrama.
Pretpostavke i zablude
Uvriježeno, ali i ne pretjerano smisleno mišljenje mnogih korisnika jest da je najbolja baza za rangiranje miševa iznos njihove maksimalne optičke razlučivosti, koja se izražava u točkama po inču (DPI - Dots Per Inch). Riječ je o podatku koji govori za koliko će se piksela pokazivač pomaknuti kada miš prevali put od jednog inča, što jedino znači da ćete uređaje s vrlo visokim optičkim razlučivostima morati fizički manje pomicati da biste prevalili određeni put na ekranu. Miševi s visokim optičkim razlučivostima stoga su vrlo pogodni za korisnike vrlo velikih monitora, ili pak višemonitorskih sustava. Sama preciznost optičkog sustava, koja se često pogrešno izjednačuje s optičkom razlučivošću, sasvim je drugi parametar i nije ju moguće očitati s kutije.
Također valja imati na umu da specificirana maksimalna optička razlučivost često ne mora odgovarati stvarnoj, pri čemu se može povući paralela s famoznim označavanjem brzina odaziva matrica kod LCD monitora. Naime, kako bi na pakiranjima svojih proizvoda mogli navesti impresivne brojke, pojedini proizvođači pribjegavaju interpolaciji ili nekoj drugoj vrsti modifikacije leće optičkog senzora, što beziznimno rezultira nepredvidljivim i iole ozbiljnijem igraču neprihvatljivim ponašanjem u radu.
U najvećem broju slučajeva, optičke razlučivosti iznad 1.600 dpi većini korisnika neće biti pretjerano upotrebljive. Ipak, to nipošto ne znači da kvalitetne miševe s maksimalnim razlučivostima od dvije ili više tisuća točaka po inču treba izbjegavati - svaki od njih nudi mogućnost spuštanja na niže vrijednosti, bilo hardverski, bilo putem upravljačkih programa.
Osim optičkih razlučivosti, većina miševa novijeg datuma softverski je dobilo još jednu podesivu funkciju za čije smo podešavanje ranije morali posezati za potencijalno opasnim vanjskim aplikacijama. Riječ je o brzini uzorkovanja, a više o ovom parametru i načinu njegove provjere doznajte u jednom od okvira uz ovaj tekst.
Tehnološki napredak
Kao što smo ranije spomenuli, kod najozbiljnijih pretendenata za titulu ultimativnog igraćeg miša najnoviji trend je mogućnost hardverske modifikacije. Pritom ne mislimo isključivo na povećanje mase umetanjem utega, jer smo ovu zgodnu mogućnost vidjeli prije dvije godine kod prve revizije Logitechovog modela G5, već i na fizičku izmjenu dijelova oklopa. Tako ćete, primjerice, kod Microsoftovog Habua moći mijenjati dio s bočnim tipkama (u pakiranju su priložena dva modula s različitim rasporedom bočnih tipki), a kod Logitecha G9 birati vrstu pokrova. Izuzev širokog glatkog i nešto užeg hrapavog, Logitech će u bliskoj budućnosti lansirati još nekoliko tipova pokrova te time svojstva uređaja prilagođavati različitim potrebama korisnika.
Osim toga, najkvalitetniji miševi nude integriranu memoriju za spremanje korisničkih profila. Osnovna prednost ove funkcije jest zadržavanje željenih postavki (brzina uzorkovanja, optička razlučivost, funkcije tipki) bez obzira na koje se računalo uređaj poveže, a koliko vam je ovo svojstvo korisno i važno - prosudite sami.
Zanimljivo je da je dio visokokvalitetnih miševa za igranje dobio nekolicinu korisnih dodataka prvenstveno orijentiranih svakodnevnoj i uredskoj upotrebi, poput horizontalnog pomicanja ekrana pomoću kotačića. No, proizvođači koji se specijaliziraju za igraće periferije, poput Razera, još uvijek manje razmišljaju o tom aspektu svojih uređaja, a mnogo više o performansama u igrama.
Performanse optičkih senzora triju najvećih konkurenta u ovom tržišnom segmentu (Logitech, Microsoft i Razer) postale su vrlo slične i usporedive, tako da je miš za igranje u ovom trenutku bez pretjeranog razmišljanja moguće odabrati na temelju drugih faktora, poput dizajna (ergonomije), ponude tipki, mogućnosti prilagođavanja potrebama korisnika, cijene ili nečeg petog.
USB polling rate
Kao što je većini poznato, frekvencija uzorkovanja USB 2.0 porta iznosi 125 Hz, što znači da računalo prikuplja podatke svakih 8 milisekundi. Podizanjem ove frekvencije čitav se postupak ubrzava, tako da se pokreti miša detektiraju hitrije te sve zajedno rezultira dodatnim povećanjem preciznosti. Upravljački programi modernijih miševa dozvoljavaju njeno softversko namještanje i to u rasponu od 125 do čak 1.000 Hz. Ipak, budući da je razlika u vremenu odaziva kod frekvencija od 500 Hz i 1.000 Hz svega 1 ms, a povećanje uzorkovanja zahtjeva određeni dio procesorskog vremena, većina igrača se slaže da 500 Hz (2 ms) predstavlja optimalni izbor. Ukoliko želite provjeriti brzinu uzorkovanja USB porta na koji je priključen vaš miš, upućujemo vas na malenu aplikaciju Mouse Rate Checker.
Korisni dodaci
Teflonske nožice miševa, koliko god otporne i izdržljive, s vremenom će se neminovno istrošiti, no potrebe za drastičnim potezima poput kupnje novog uređaja nema - jednostavno rješenje ovog problema jest nabavka dodatnih teflonskih nožica ili pak teflonske trake. Hrvatske trgovine koje u svojoj ponudi drže dodatke za igrače redovito nude jedan ili oba ova dodatka, a budući da im cijena ne prelazi nekoliko desetaka kuna, mnogi igrači ih kupuju i koriste na mjesečnoj bazi.
Osim toga, pojedini igrači ne mogu izaći na kraj sa žicom svojih miševa. Premda po tom pitanju preferiramo rješenja iz kućne radinosti, poput jednostavnog fiksiranja žice samoljepljivom trakom, zahtjevniji korisnici mogu posegnuti za posebnim vodilicama žice, poput poznatog Mouse Bungeeja kojeg proizvodi Raptor Gaming.
Korisni linkovi:
Detaljne specifikacije infracrvenog senzora
Mouse Rate Checker
Ostatak teksta, zajedno s usporednim testom najzanimljivijih miševa i podloga za igranje dostupnih na domaćem tržištu, možete pročitati u Bugu 181 - prosinac 2007.