Ostalo

Prototip letijelice nove generacije

1337Code_breaker sri 14.7.2010 03:43

zdravo svima, trebam malu pomoc, naime osvojio sam srebro na natijecanju inovacija ove godine s Teorijskim radom o letijelici nove generacije, naime radi se o mlaznome pogonu koji koristi vodik i kisik na tekucoj bazi, no posto nemam puno teorijskog znanja iz nekih podrucija fizike, (preciznije aerodinamike) neznam sto bi se moglo dogoditi, a postoji velika mogucnost da bi letijelica mogla eksplodirati u zraku ili da bi, za vrijeme mijenjanja agregacijskog stanja iz tekuceg u plinovito, vodik i kisik toliko rasirili u cijevima da bi ove mogle popucati, li da, ako i izdrze, stvorio toliki potisak da bi letijelica izgubila gontrolu, trebam neke ideje kako da je stabiliziram i koje materijale da upotrijebim za cijevi i oplatu letijelice, cini mi se vrlo isplativom posto bi po izracuna nekih starijih kolega, letijelica vrlo malih dimenzija (1m x 1,618m) mogla doseci brznu cetri puta vecu od brzine zvuka... ( a one btw, ne proizvode CO2)

ako se netko razumije u fiziku, aeronautiku, mehatroniku, elektroniku ili navigaciju, bio bih zahvalan na svakoj pomoci Osmijeh

tnakir sri 14.7.2010 08:06
1337Code_breaker kaže...

zdravo svima, trebam malu pomoc, naime osvojio sam srebro na natijecanju inovacija ove godine s Teorijskim radom o letijelici nove generacije, naime radi se o mlaznome pogonu koji koristi vodik i kisik na tekucoj bazi, no posto nemam puno teorijskog znanja iz nekih podrucija fizike, (preciznije aerodinamike) neznam sto bi se moglo dogoditi, a postoji velika mogucnost da bi letijelica mogla eksplodirati u zraku ili da bi, za vrijeme mijenjanja agregacijskog stanja iz tekuceg u plinovito, vodik i kisik toliko rasirili u cijevima da bi ove mogle popucati, li da, ako i izdrze, stvorio toliki potisak da bi letijelica izgubila gontrolu, trebam neke ideje kako da je stabiliziram i koje materijale da upotrijebim za cijevi i oplatu letijelice, cini mi se vrlo isplativom posto bi po izracuna nekih starijih kolega, letijelica vrlo malih dimenzija (1m x 1,618m) mogla doseci brznu cetri puta vecu od brzine zvuka... ( a one btw, ne proizvode CO2)

ako se netko razumije u fiziku, aeronautiku, mehatroniku, elektroniku ili navigaciju, bio bih zahvalan na svakoj pomoci Osmijeh

Ugljicne cijevi :)

mihaeeel sri 14.7.2010 08:33

ako nema windouuuuz 8 nutra, nije nova...xD

 

 

btw, je li moguce staviti neki zirometar u letjelicu i neki zirometar ili vaservagu na pistu i sinkronizirati ih bezicno da si salju podatke tako da avion moze sam sletit..?

znam da tih svih stvari ima na svakom aerodromu, ali za home-made igracke bi bilo fora to napraviti...

1337Code_breaker sri 14.7.2010 08:43

ovisi odakle bi ga nabavio, a trebao bi i neke kontrolne programe za njih...
vijeruj mi nova je, nemogu ovdije skice stavit, nes mi sa slikama ne radi, al letijelica na mlazni pogon koja ne ispusta CO2 nikada nije bila (uspijesno) napravljena, zato sam ja tu XD
jel zna neko odgovor na moje originalno pitanje, tnakira koliko su te ugljicne cijevi cvrste, moraju izdrzati tlak nekoliko stotina, ako ne i tisuća atmosfera...

tnakir sri 14.7.2010 08:51
1337Code_breaker kaže...
ovisi odakle bi ga nabavio, a trebao bi i neke kontrolne programe za njih...
vijeruj mi nova je, nemogu ovdije skice stavit, nes mi sa slikama ne radi, al letijelica na mlazni pogon koja ne ispusta CO2 nikada nije bila (uspijesno) napravljena, zato sam ja tu XD
jel zna neko odgovor na moje originalno pitanje, tnakira koliko su te ugljicne cijevi cvrste, moraju izdrzati tlak nekoliko stotina, ako ne i tisuća atmosfera...

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_nanotube

 

evo ti pa citaj. Uglavnom cvrsce su od celika par tisuca puta.

1337Code_breaker sri 14.7.2010 08:58

onda je dovoljno, no dosta mi je velika briga dali ce ventili raditi dobro, ispusti li se i najmanja kolicina kisika prije nego sto je potrebno, morat cu strugat ostatke te ugljikove nanocijevi sa faca svih u krugu od 500 m
mislio sam da, kad se sastavi, napravim pokusni let od maksimira do medvijednice i nazad, s time da kad dođe do medvijednice ispusti baklju (to bar necu blizu maksimira imat problema nac XD)
zna li neko koliko ce se prosiriti Vodik nakon sto iz tekuceg pređe u plinovito stanje, o mi je jedan od glavnih faktora jenadžbe i, uz nabavku materijala, glavni problem u svemu, ako se ne siri dovoljno, em necu imat dovoljan potisak, em necu imat dovoljno goriva...
zna li netko???

tnakir sri 14.7.2010 09:04
1337Code_breaker kaže...
onda je dovoljno, no dosta mi je velika briga dali ce ventili raditi dobro, ispusti li se i najmanja kolicina kisika prije nego sto je potrebno, morat cu strugat ostatke te ugljikove nanocijevi sa faca svih u krugu od 500 m
mislio sam da, kad se sastavi, napravim pokusni let od maksimira do medvijednice i nazad, s time da kad dođe do medvijednice ispusti baklju (to bar necu blizu maksimira imat problema nac XD)
zna li neko koliko ce se prosiriti Vodik nakon sto iz tekuceg pređe u plinovito stanje, o mi je jedan od glavnih faktora jenadžbe i, uz nabavku materijala, glavni problem u svemu, ako se ne siri dovoljno, em necu imat dovoljan potisak, em necu imat dovoljno goriva...
zna li netko???

Pitanje: di ces rijesit kisik / vodik. 

 

Kako ces rijesit proracune u vezi aerodinamike, statike i slicno?

1337Code_breaker sri 14.7.2010 09:07

imam jedan program koji simulira uvijete, reko biti kako se zove, ali je instaliran na racunalou u tehnicko klubu posto preko njega sve to obavljamo...
kisik i vodik dobivam na najjdenostavniji moguci nacin
sto se sastoju od dvije molekule vodika i jedne molekule kisika? ;-)

tnakir sri 14.7.2010 09:15
1337Code_breaker kaže...
imam jedan program koji simulira uvijete, reko biti kako se zove, ali je instaliran na racunalou u tehnicko klubu posto preko njega sve to obavljamo...
kisik i vodik dobivam na najjdenostavniji moguci nacin
sto se sastoju od dvije molekule vodika i jedne molekule kisika? ;-)

Da ali vodik je problematicno skladistit jer ima jako male molekule koje najcesce prolaze kroz strukture nekakvih drugih materijala,.

1337Code_breaker sri 14.7.2010 09:20

i na to sam mislio: 1.vodik moze proci kroz TANKE strukture, kod debljih ce se samo ugraditi koj nanometar u materijal
2. magnetiziranjem spreminika ce se vodik konstantno micati, zbog cega cr se vecina sile usimijeravati prema sredistu spremnika.

tnakir sri 14.7.2010 09:21
1337Code_breaker kaže...
i na to sam mislio: 1.vodik moze proci kroz TANKE strukture, kod debljih ce se samo ugraditi koj nanometar u materijal
2. magnetiziranjem spreminika ce se vodik konstantno micati, zbog cega cr se vecina sile usimijeravati prema sredistu spremnika.

To je nesto kao spremnici plazme... samo sto ce ti pogoniti toliko jake magnete?

 

Kolika ce ta letjelica biti? Ko Discovery... ako te vec zanima aeronautika onda se uhvati radije normalnijeg projekta kao sto su makete aviona i slicno.

1337Code_breaker sri 14.7.2010 09:26

pa i je nekakav avion, recimo ;-)
bit ce dug 100 cm, sirok 161,8 cm, u sebi ce imati veliku punjivu li-ionsku bateriju visokog kapaciteta, btw to nije jednia stvar koja ce gutati struju
no za to sam se vec pobrinuo, trenutno me jos jedino brine jena manja stvar, kako mogu slati naredbe avionu, posto nemoze radijskom vezom jer mora mi slati video kako leti...

Shamrock sri 14.7.2010 09:30

Što se tiče dizajna aviona, najbolje ga je napraviti u X-plane-u.

 

Pitanje u vezi motora:

Jel' taj motor koristi samo vodik i kisik kao pogon ili ima i turbinu kao turbo-mlazni i turbo-ventilatorski motor?

Ako koristi samo vodik i kisik, onda je to raketni motor.

1337Code_breaker sri 14.7.2010 09:36

nesto slicno, ali ne, drugaciji je omijer, postupak zapaljenja, ispusni plinovi i po nekim mojim proracunima, poveco sam ucinkovitost za 10000%
tnakir: a nju cu stavit odmah pored spremista za dilitij, tamo ispod plazmenih vodova XD
sad dosta sale kolko je velik taj xplane, dosta mi se dobar cini...

Shamrock sri 14.7.2010 09:47

X-plane ima otprilike 1 Gb, ali tada možeš letjeti samo u ograničenom prostoru (dio Austrije). Prostor cijelog svijeta ima 50 Gb i treba se dodatno skinuti. (demo je, BTW, ograničen na 10 minuta leta.)

Inaće, X-plane ima jako dobar Engine i modeli koji su u njemu napravljeni jako odgovaraju pravim modelima. Dakle ono što u njemu napraviš bi letjelo i u stvarnosti.

Shamrock sri 14.7.2010 10:00

U X-planeu postoji nekoliko tipova motora (low bypass jet, high bypass jet, rocket, turboprop...)

Sami modeli motora ne postoje, nego se odabere  tip motora (rocket, recimo) i određuje se potisak, potrošnja goriva (SFC), velićina mlaznice(samo vizualno), optimalna visina...

X-plane više služi za određivanje aerodinamićkih svojstava letjelice, nego za stvaranje motora.

GRDI-146 čet 15.7.2010 22:50

vrlo vrlo zanimljiv projekat 
ja bi sudjelovao ali moja znjanja fizike su tolka da bi ti mogao nacrtat dva udubljena zrcala na krilu letijelice :)
SRETNO daj neku sliku baci ak imas kaj slozeno 

1337Code_breaker čet 15.7.2010 23:02

ne, tek je sve u planu, iznjet cu nove zamisli i preinake u subotu u klub pa cemo vidit reakciju, najveci ce problem biti dijelovi i materijali, no nek se o tome brinu sefovi... :)
no neznam dali sam reko s nekim preinakama mogla bi dosec 6maha...

1337Code_breaker pet 16.7.2010 00:33

moze, ti donesi gajbu pive i janjca
pusti to dvije gajbe pive:)
malo da te (od)raspolozim (neznam kak se pise XD)
letijelica je prijavljena na natijecanje u prosincu, pa ce do tad bit gotova, nagrada me motivira :)
bas ce bit ljepo, ekipa iz kluba, ja, ako neko oce doc s foruma, par gajbi pive, hladna zimska noc i rostilj (ti nosis)
Deal???