gujarroba čet 8.1.2009 12:10

e ovako u linksu sam kupio tastaturu razer lycosa doso kuci kad vidim ostecen kabal sutradan odem vratit i nece da mi prihvate kazu fizicki kvar...a cuo sam za to pravo potrosaca da se moze vratiti roba u roku od 8 dana i da ti oni moraju vratiti novac..jel iko zna ista o tome

puma1400 čet 8.1.2009 12:18

to je bilo u novinama nekim prije koji dan,

 

po zakonu, ukoliko ti vratis proizvod s ambalazom i racunom, trgovac ti MORA vratiti punu cijenu iznosa.

 

sad, posto je kabel ostecen, neznam bas... al, svejedno dodji s racunom i trazo drugi uredjaj..

macak čet 8.1.2009 12:20
gujarroba kaže...

...a cuo sam za to pravo potrosaca da se moze vratiti roba u roku od 8 dana i da ti oni moraju vratiti novac..jel iko zna ista o tome

 Teoretski, to ti vrijedi samo za online kupovinu, znači nešto što si kupio na neviđeno.

Iako, ako si dovoljno uporan, kao što sam jednom prilikom ja bio, kad mi nisu dali da testiram monitor prije kupnje, zapravo, nisu ga uopće htjeli izvadit iz ambalaže, pa sam ga na kraju ipak vratio uz povrat novca, uz dosta natezanja.
Hacker-ri čet 8.1.2009 21:00

Citaj bolje MALA TANKA SLOVA na dnu onog sta preuzimas i potpisujes, tu se krije velika tajna a pise:

 

"mehanicki ostecenu robu ne mjenjamo niti vracamo iznos novca"

 

bio si tamo, a to sta ti nisi provjerio svoje to nije njihov problem...

 

uostalom, potpisao si papir u kojem se odrices prava o zakonu potrosaca (vlastitom voljom nesto kao predbracni).

 

mehanicki ostecenu robu se ne vraca posto je kupac bio u doticaju s njom a potpisom se sporazumjeva da ju je prije preuzimanja i pregledao.

 

Trebao si vidjet mene kad sam kupio masinu...

svaki detalj sam pregledao i otvarao prije potpisa...

 

Npr. u vemil1 u Rijeci mi to nisu dozvolili jer navodno "ostecujem kutiju i njihovu imovinu"

a onda sam otisao u drugi ducan i u njemu napravio 15.000 kuna prometa.

sta je jednako placi za 4 osobe u ducanu, ja sam ih isplatio u jednom danu, tj u 30 minuta posla

Electric čet 8.1.2009 21:41
macak kaže...
gujarroba kaže...

...a cuo sam za to pravo potrosaca da se moze vratiti roba u roku od 8 dana i da ti oni moraju vratiti novac..jel iko zna ista o tome

 Teoretski, to ti vrijedi samo za online kupovinu, znači nešto što si kupio na neviđeno.

Iako, ako si dovoljno uporan, kao što sam jednom prilikom ja bio, kad mi nisu dali da testiram monitor prije kupnje, zapravo, nisu ga uopće htjeli izvadit iz ambalaže, pa sam ga na kraju ipak vratio uz povrat novca, uz dosta natezanja.
 To vrijedi za sve, a ne samo za kupovinu online. U roku 7 dana možeš vratiti nazad proizvod, neoštećeni i sa svim djelovima i ambalažom i oni ti moraju vratiti novce. Ne moraš ništa reći. Ako se bune samo se pozoveš na Zakon o zaštiti potrošača i to je to.
Samo u ovom slučaju je kabel oštećen pa zakon ne vrijedi. Treba ići gnjaviti pa ako prođe, prođe
gujarroba čet 8.1.2009 21:50
Electric kaže...
macak kaže...
gujarroba kaže...

...a cuo sam za to pravo potrosaca da se moze vratiti roba u roku od 8 dana i da ti oni moraju vratiti novac..jel iko zna ista o tome

 Teoretski, to ti vrijedi samo za online kupovinu, znači nešto što si kupio na neviđeno.

Iako, ako si dovoljno uporan, kao što sam jednom prilikom ja bio, kad mi nisu dali da testiram monitor prije kupnje, zapravo, nisu ga uopće htjeli izvadit iz ambalaže, pa sam ga na kraju ipak vratio uz povrat novca, uz dosta natezanja.
 To vrijedi za sve, a ne samo za kupovinu online. U roku 7 dana možeš vratiti nazad proizvod, neoštećeni i sa svim djelovima i ambalažom i oni ti moraju vratiti novce. Ne moraš ništa reći. Ako se bune samo se pozoveš na Zakon o zaštiti potrošača i to je to.
Samo u ovom slučaju je kabel oštećen pa zakon ne vrijedi. Treba ići gnjaviti pa ako prođe, prođe
nedaju mamicu im poljubim :)
gujarroba čet 8.1.2009 22:39
Hacker-ri kaže...

Citaj bolje MALA TANKA SLOVA na dnu onog sta preuzimas i potpisujes, tu se krije velika tajna a pise:

 

"mehanicki ostecenu robu ne mjenjamo niti vracamo iznos novca"

 

bio si tamo, a to sta ti nisi provjerio svoje to nije njihov problem...

 

uostalom, potpisao si papir u kojem se odrices prava o zakonu potrosaca (vlastitom voljom nesto kao predbracni).

 

mehanicki ostecenu robu se ne vraca posto je kupac bio u doticaju s njom a potpisom se sporazumjeva da ju je prije preuzimanja i pregledao.

 

Trebao si vidjet mene kad sam kupio masinu...

svaki detalj sam pregledao i otvarao prije potpisa...

 

Npr. u vemil1 u Rijeci mi to nisu dozvolili jer navodno "ostecujem kutiju i njihovu imovinu"

a onda sam otisao u drugi ducan i u njemu napravio 15.000 kuna prometa.

sta je jednako placi za 4 osobe u ducanu, ja sam ih isplatio u jednom danu, tj u 30 minuta posla

e sad je kasno sad ih samo mogu pljuvat preko neta i rec da prodaju polovnu robu da da links prodaje polovnu robu nema mi druge nisu to male pare....
mbaksa sub 10.1.2009 09:50
Electric kaže...
macak kaže...
gujarroba kaže...

...a cuo sam za to pravo potrosaca da se moze vratiti roba u roku od 8 dana i da ti oni moraju vratiti novac..jel iko zna ista o tome

 Teoretski, to ti vrijedi samo za online kupovinu, znači nešto što si kupio na neviđeno.

Iako, ako si dovoljno uporan, kao što sam jednom prilikom ja bio, kad mi nisu dali da testiram monitor prije kupnje, zapravo, nisu ga uopće htjeli izvadit iz ambalaže, pa sam ga na kraju ipak vratio uz povrat novca, uz dosta natezanja.
 To vrijedi za sve, a ne samo za kupovinu online. U roku 7 dana možeš vratiti nazad proizvod, neoštećeni i sa svim djelovima i ambalažom i oni ti moraju vratiti novce. Ne moraš ništa reći. Ako se bune samo se pozoveš na Zakon o zaštiti potrošača i to je to.
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
Electric sub 10.1.2009 10:50

mbaksa kaže...
Electric kaže...
macak kaže...
gujarroba kaže...
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
 Neznam gdje je to točno. Meni je brat radio nekoliko godina u Getrou, među ostalim i kao voditelj jednog odjela, pa tako znam. A i kad se donosio taj zakon, sjećam se da je i to ušlo u zakon, mislim da sam to vidio u nekoj emisija tipa Potrošački kod ili tako nešto.

Dado_ZG78 sub 10.1.2009 11:35

Naši trgovci se uredno prave blesavi kad je riječ o bilo kakvim pravima potrošaća, tak da osim ako imaš nekog poznatog u Državnom Inspektoratu možeš im staviti soli na rep Neodlučan

mbaksa sub 10.1.2009 11:38

Electric kaže...
mbaksa kaže...
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
Neznam gdje je to točno. Meni je brat radio nekoliko godina u Getrou, među ostalim i kao voditelj jednog odjela, pa tako znam. A i kad se donosio taj zakon, sjećam se da je i to ušlo u zakon, mislim da sam to vidio u nekoj emisija tipa Potrošački kod ili tako nešto.
Kad dodje do problema ti se ne mozes pozvati na to da ti je brat radio u Getrou kao voditelj odjela pa on zna, ili da su tako nesto rekli u Potrosackom kodu, nego se mozes pozvati jedino i samo na slovo Zakona. A u Zakonu, barem kad govorimo o Zakonu o zastiti potrosaca, tako nesto ne pise! Imas ga ovdje, mozes ga prouciti pa mozda ti uocis nesto sto mi ostali nismo uocili. Koliko vidim, raskid ugovora se spominje samo u glavi VI "UGOVORI SKLOPLJENI IZVAN POSLOVNIH PROSTORIJA TRGOVCA" i glavi VII. "UGOVOR SKLOPLJEN NA DALJINU" - znaci, sve to se odnosi na mogucnost raskida ugovora na nevidjeno, odnosno nista od toga se ne odnosi na situaciju kad ti dodjes u ducan i tamo kupis neku robu.

Ne iskljucujem mogucnost da negdje u nekom zakonu pise da mozes robu vratit u roku od XY dana cak i kad je kupljena u ducanu, ali ja to nisam nigdje nasao. Stoga molim sve one koji tvrde da je tako nesto moguce, da napisu o kojim zakonima i kojim clancima zakona se radi.

Electric sub 10.1.2009 11:48

mbaksa kaže...
Electric kaže...
mbaksa kaže...
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
Neznam gdje je to točno. Meni je brat radio nekoliko godina u Getrou, među ostalim i kao voditelj jednog odjela, pa tako znam. A i kad se donosio taj zakon, sjećam se da je i to ušlo u zakon, mislim da sam to vidio u nekoj emisija tipa Potrošački kod ili tako nešto.
Kad dodje do problema ti se ne mozes pozvati na to da ti je brat radio u Getrou kao voditelj odjela pa on zna, ili da su tako nesto rekli u Potrosackom kodu, nego se mozes pozvati jedino i samo na slovo Zakona. A u Zakonu, barem kad govorimo o Zakonu o zastiti potrosaca, tako nesto ne pise! Imas ga ovdje, mozes ga prouciti pa mozda ti uocis nesto sto mi ostali nismo uocili. Koliko vidim, raskid ugovora se spominje samo u glavi VI "UGOVORI SKLOPLJENI IZVAN POSLOVNIH PROSTORIJA TRGOVCA" i glavi VII. "UGOVOR SKLOPLJEN NA DALJINU" - znaci, sve to se odnosi na mogucnost raskida ugovora na nevidjeno, odnosno nista od toga se ne odnosi na situaciju kad ti dodjes u ducan i tamo kupis neku robu.

Ne iskljucujem mogucnost da negdje u nekom zakonu pise da mozes robu vratit u roku od XY dana cak i kad je kupljena u ducanu, ali ja to nisam nigdje nasao. Stoga molim sve one koji tvrde da je tako nesto moguce, da napisu o kojim zakonima i kojim clancima zakona se radi.
 Ja sam to napravio bez pozivanja na brata. Kupio sam liniju koja mi se nije svidjela, otišao sam nazad, prodavač je rekao da oni ne vraćaju novce, ja sam se pozvao na Zakon ozaštiti potrošaća, on je nazvao šefa, to mui rekao i to je bilo to. Ja sam dobio nazad 2400 kn. Tako da znam iz prve ruke i nemam nikakvu potrebu kopati po zakonima. U biti nazovi društvo za zaštitu potrošača i oni će ti reći.

mbaksa sub 10.1.2009 11:59

Electric kaže...
Ja sam to napravio bez pozivanja na brata. Kupio sam liniju koja mi se nije svidjela, otišao sam nazad, prodavač je rekao da oni ne vraćaju novce, ja sam se pozvao na Zakon ozaštiti potrošaća, on je nazvao šefa, to mui rekao i to je bilo to. Ja sam dobio nazad 2400 kn. Tako da znam iz prve ruke i nemam nikakvu potrebu kopati po zakonima. U biti nazovi društvo za zaštitu potrošača i oni će ti reći.
Novac ti nisu bili duzni vratiti (osim ako sami, u svom pravilniku, nisu napisali da vracaju novac u nekom roku ako nisi zadovoljan s nekim proizvodom). To sto su ti vratili novac je bila njihova dobra volja jer se nisu htjeli zafrkavati s tobom, a ne zato sto si se pozivao na Zakon o zastiti potrosaca (dao sam ti link - procitaj Zakon!), jer ti po tom zakonu nisu duzni vratiti novac, pa cak ti nisu duzni ni omoguciti zamjenu robe. Jedna je stvar sto su mnoge firme danas prihvatile tu kupac-friendly praksu pa omogucavaju povrat robe ako nisi zadovoljan, no prema postojecim zakonima to nisu duzni. Zato prije kupovine treba provjeriti uvjete kupovine, odnosno placanja, reklamacija te eventulne mogucnosti povrata robe.


Usput receno, meni se nekako cini da je glavni uzrok problema to sto zakon nije donesen u skladu s najavama, ili su mediji pogresno interpretirali najave. Na primjer, u clanku iz Vjesnika, od 10. kolovoza 2006., pise da ce se sljedece godine donijeti Zakon o zastiti potrosaca koji ce omoguciti vracanje robe u roku od 8 dana uz povrat novca, a ne pise o nikakvom uvjetovanju da roba mora biti kupljena na daljinu. Takav zakon, ocito, nije donesen.

mbaksa sub 10.1.2009 12:20

Kao dodatnu potvrdu recenog, citiram nesto sto sam nasao na forumu stranice reklamacije.net:

 

zlo_prase kaže...

Evo sto sam saznao na upit udruzi za zastitu potrosaca (pitao sam za zakon o vracanju ispravnih proizvoda):

Poštovani gospodine 'zlo_prase'

žao nam je što Vam ne možemo reći gdje da u zakonu vidite da možete vratiti ispravan proizvod jer toga nema.

Neki trgovci pogoduju kupcima i dozvoljavaju povrat ili zamjenu ispravne robe.

Prilikom predlaganja Zakona o zaštiti potrošača predložili smo takav članak u zakon da se može u određenom roku vratiti i ispravan proizvod , te smo zatražili od potrošača da podrže naš prijedlog i elektronskom poštom pošalju pripremljene materijale zastupnicima u Saboru.

Zamolbu smo poslali na 500 adresa potrošača naših članova, ali i potrošača kojima smo dali savjet , a našoj akciji se pridružilo 50 potrošača.

Ako nam želite pomoći u radu, jer HUZP svoj volonterski rad i djelovanje financira iz prikupljene članarine, možete se učlaniti u našu udrugu , pristupnicu Vam šaljemo u prilogu. Na našim web stranicama www.huzp.hr , možete se informirati o našem djelovanju.Članarina za 2008. godinu iznosi 30 kuna.
 
Joe Cavallo sub 10.1.2009 17:58

Evo, ja sam kupio umivaonik u Merkuru prošle godine jer mi se ovaj malo razbio ( ona noga dole ) medjutim kad sam ga kupio i donio doma vidio sam da širina izmedju vijaka koji drže umivaonik ne paše tj. nisam ga mogao montirati i u roku od 3 dana sam ga vratio i ( pošto je sve uredu s novim umivaonikom ) kupio nešto drugo i doplatio nekih 20-40 KN 

Tako da ti što govoriš da si vratio liniju i da su ti dali novce ne vjerujem jer to ni jednom trgovcu nije u interesu niti nije dužan to učiniti a da je s robom sve u redu!

macak sub 10.1.2009 18:07

mbaksa kaže...
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
 Dakle, želiš reći da tvoj kolega, g. Matija Gračanin, u novom Bugu širi dezinformacije? (str.131, odlomak ''Zakon o zaštiti potrošača'')

mbaksa sub 10.1.2009 18:21

macak kaže...
mbaksa kaže...
Mozes li, molim te, citirati clanak Zakona o zastiti potrosaca u kojem to pise, jer ja to u tom zakonu ne vidim? Pise li to u nekom pravilniku ili gdje?
 Dakle, želiš reći da tvoj kolega, g. Matija Gračanin, u novom Bugu širi dezinformacije? (str.131, odlomak ''Zakon o zaštiti potrošača'')
Impliciranja cu prepustiti tebi. Zakon je jasan. To sto neki misle da u Zakonu pise nesto sto ne pise (a nisu pogledali sto tocno pise) - nije moj problem.

AlterEgo sub 10.1.2009 18:32

Ovo sam našao u zakonu... Clanak 5. - Obveze trgovaca...

 

Trgovac je dužan, na zahtjev i prema izboru potrošača, proizvod koji ima nedostatak zamijeniti novim ispravnim proizvodom ili mu vratiti iznos plaćen za taj proizvod, odnosno sniziti cijenu ili, uz suglasnost potrošača, otkloniti nedostatak na proizvodu.

 

Po ovome sam zakljucio da ako je kupio tipkovnicu i kabel bio "pokvaren" trgovac mora zamjeniti proizvod ili vratiti novce, osim ako nesto nije potpisao što isključuje ovaj dio clanka...

 

Jos sam našao i ovo:

 

Primjena odredaba ovoga Zakona ne utječe na prava koja potrošači imaju na temelju drugih zakona.

 

dal netko zna koji su to drugi zakoni, te mozda ima kakav link jer nisam nista uspio naci....

mbaksa sub 10.1.2009 18:42
AlterEgo kaže...

Ovo sam našao u zakonu... Clanak 5. - Obveze trgovaca...

 

Trgovac je dužan, na zahtjev i prema izboru potrošača, proizvod koji ima nedostatak zamijeniti novim ispravnim proizvodom ili mu vratiti iznos plaćen za taj proizvod, odnosno sniziti cijenu ili, uz suglasnost potrošača, otkloniti nedostatak na proizvodu.

 

Po ovome sam zakljucio da ako je kupio tipkovnicu i kabel bio "pokvaren" trgovac mora zamjeniti proizvod ili vratiti novce, osim ako nesto nije potpisao što isključuje ovaj dio clanka...io naci....

Nemoj se muciti s tim. Nije u pitanju treba li mu trgovac vratiti novac, zamijeniti uredjaj ili nesto trece, nego je u pitanju to kako da on dokaze da je dobio uredjaj s nedostatkom, odnosno tipkovnicu s ostecenim kabelom. Iz perspektive prodavaca on je mogao taj kabel (slucajno) ostetit pa se kasnije vaditi da je dobio takvu ostecenu tipkovnicu. Jedini nacin da se covjek zastiti od takvih nezgoda je da jos u ducanu otvori ono sto je kupio i pregleda ima li fizickih ostecenja.
Pctrikovi ned 15.2.2009 21:49
mbaksa kaže...
AlterEgo kaže...

Ovo sam našao u zakonu... Clanak 5. - Obveze trgovaca...

 

Trgovac je dužan, na zahtjev i prema izboru potrošača, proizvod koji ima nedostatak zamijeniti novim ispravnim proizvodom ili mu vratiti iznos plaćen za taj proizvod, odnosno sniziti cijenu ili, uz suglasnost potrošača, otkloniti nedostatak na proizvodu.

 

Po ovome sam zakljucio da ako je kupio tipkovnicu i kabel bio "pokvaren" trgovac mora zamjeniti proizvod ili vratiti novce, osim ako nesto nije potpisao što isključuje ovaj dio clanka...io naci....

Nemoj se muciti s tim. Nije u pitanju treba li mu trgovac vratiti novac, zamijeniti uredjaj ili nesto trece, nego je u pitanju to kako da on dokaze da je dobio uredjaj s nedostatkom, odnosno tipkovnicu s ostecenim kabelom. Iz perspektive prodavaca on je mogao taj kabel (slucajno) ostetit pa se kasnije vaditi da je dobio takvu ostecenu tipkovnicu. Jedini nacin da se covjek zastiti od takvih nezgoda je da jos u ducanu otvori ono sto je kupio i pregleda ima li fizickih ostecenja.
slažem se sa ovim zadnjim ,svaki kupljeni proizvod bi se morao pregledati barem vizualno kod kupovine ,a i bagovci su kao i mnogi ostali krivo protumačili zakon no sve je navedeno ovdje tako da ne postam ponovo.
 
MariusEight čet 12.3.2009 00:01

Imam i ja jedan problem. Kupio sam danas zvučnike Logitech X-230. Stavio ih u auto i krenuo prema doma. Kad sam stigao,

prilikom otpakiravanja zvučnika primjetio sam da je kutija natučena na donjem djelu.

Kad sam otvorio karton od kutije, primjetio sam oštečenje na jednom od zvučnika. Subwofer je pukao. Nisam izvadio zvučnik, samo sam zatvorio
kutiju te nazvao prodavaonu i rekao da su zvučnici oštećeni te da ću ih vratiti. Prodavač mi je rekao da ok, neka ih vratim i da će mi vratiti novac.

Kad sam stigao u PC shop, lik mi je rekao da ima jedan problem, da su mu iz servisa rekli da se moraju čuti s dobavljačem i da ću krpz nekoliko dana dobiti nove, al da mi novac nemogu vratiti.

Da je oštećenja vjerojatno nastalo prilikom dobavljanja zvučnika od njihovih dobavljača.

Reko ja ok, samo da je to čim prije. Te sam  trebao napisati izjavo o tome problemu. Napisao izjavi, njima je mailao i sebi isprintao primjerak.

 

Da sad pričekam par dana da vidim što će riješiti ili da odem natrag i zahtjevam povrat novaca?

 

puma1400 čet 12.3.2009 00:06
MariusEight kaže...

Imam i ja jedan problem. Kupio sam danas zvučnike Logitech X-230. Stavio ih u auto i krenuo prema doma. Kad sam stigao,

prilikom otpakiravanja zvučnika primjetio sam da je kutija natučena na donjem djelu.

Kad sam otvorio karton od kutije, primjetio sam oštečenje na jednom od zvučnika. Subwofer je pukao. Nisam izvadio zvučnik, samo sam zatvorio
kutiju te nazvao prodavaonu i rekao da su zvučnici oštećeni te da ću ih vratiti. Prodavač mi je rekao da ok, neka ih vratim i da će mi vratiti novac.

Kad sam stigao u PC shop, lik mi je rekao da ima jedan problem, da su mu iz servisa rekli da se moraju čuti s dobavljačem i da ću krpz nekoliko dana dobiti nove, al da mi novac nemogu vratiti.

Da je oštećenja vjerojatno nastalo prilikom dobavljanja zvučnika od njihovih dobavljača.

Reko ja ok, samo da je to čim prije. Te sam  trebao napisati izjavo o tome problemu. Napisao izjavi, njima je mailao i sebi isprintao primjerak.

 

Da sad pričekam par dana da vidim što će riješiti ili da odem natrag i zahtjevam povrat novaca?

 

 Čekaj.

Strpljen spašen.
gujarroba čet 12.3.2009 14:07
MariusEight kaže...

Ma nema šanse da ću čekati 30 dana. Ako se to ne sredi u roku 6 dana idem na konzultacije sa svojim profesorom iz trgovačkog prava i pozivam državnog inspektora.

 a sta ces postic????takva je citava drzava nemos protiv nje dzaba ti je i da si u pravu