Mrežni hardver

Krepava li router? (Bnet Technicolor TC7200)

p3r02d3r0 uto 23.11.2021 11:49

Pozdrav svima,

 

Imam problema s routerom. U pitanju je onaj stari Technicolor TC7200.

 

Danas od jutra se nekoliko sati nije uspio spojit online.  

 

Ova treća lampica je blinkala, a primijetio sam da se nakon nekog vremena i ona ugasila, pa ispočetka. To mi se dosad otkako sam se preselio dogodilo dva puta, ali nakon cca pol sata, sat se spojio. No danas je tako stajalo satima.

 

Probao sam pritegnut kablove, napravit reset. Ništa. Zvao szk. Nisu uopće vidjeli router.

 

No nakon nekoliko sati se sam spojio, i evo sad radi.

 

Međutim naručio sam servis za četvrtak i ne bih ga otkazivao. Jer mi nekako smrdi da je problem u routeru.

 

E sad. Wifi stalno držim na 5 GHz. Je li možda u tome problem?

ihush uto 23.11.2021 12:19

-što reć? .. npr na 'slikopis' u prilogu, onako, na prvi pogled izgleda k'o normalan, ali malo je 'bljed'.. nema željeza? Ako je stvar ledica, ispravan uređaj ispravno prikazuje status, to je svrha statusnog displaya tj ledica. Tad neovisno što szk ne zna ništa (jer szk u pravilu ne zna ništa o lokalnim radovima i sl.) imaš indirektan dokaz da je barem to točno-ispravno, tj ledica za liniju-dsl točno prikazuje stanje, nema linije što je potvrdio i szk s druge strane, tj barem je ta ledica-status točan a tad naivno možemo zaključiti da je modem ispravan, pogotvo što ti je nakon nekog vremena proradilo.

-po tom opisu, logičkom dedukcijom šerlokovske škole pasijansa, problem je sama linija ili dalje-centrala... ali to ne znači da je modem 100% ispravan ili da neće sad ili za minutu crknuti što opet ne znači da je do sad on bio uzrok problema. (dovoljno jasna rečenica?) :)

.. tj ako ti zamjene modem, ako je uzrok linija.. i dalje će ostati isti problemi, povremeno.. i tad ćeš imati 'dokaz' (logiku) da je modem ekšli ispravan, da je problem operater-linija-nešto.

-ako se problem nakon zamjene modema više ne ponovi, opet ne mora biti modem uzrok, tj moguće je da sad imaju radove i da će od sad linija biti stabilna.. kao i to da različiti modemi-modeli mogu imati različite osjetljivosti-margine na smetnje a novo je novo i po tome uvjek u prednosit pred starim jer sve se kvari, stari, oksidira i time gubi svojstva novog-ispravnog.

-5g.. ta generacija je prije širenja dualbanda ili granica, pa su malo bugoviti + kameno doba, tj u stara vremena je wlan mogao hendlati nekoliko clienata, recimo 5.. dok bi s više od 10 moglo biti problema, danas se normalno hendla 10-30.. 64.. a možeš primijetiti i šumu antenica na uređajima, koje imaju i svrhu, mimo-ulaz/izlaz pa dual-duplo za 2.4-5 mrežu i već po tome neki uređaji imaju bolje šanse dok stari nisu baš najbolje hendlali 5g.. no može problem biti i s druge strane npr mobač ili naprosto smetnje, susjedi, zagušenost signala.. + što veća brzina, to je više gubitaka smetnjama, veći problem. (ako malo čačkaš po opcijama primjetit ćeš da ima i širinu pojasa 20-40-80.. i sl. a to je direktno povezano s brzinom ali i smetnjama kao i dometom signala.. fizika na djelu, ograničenja).

.. najgori dio, wlan-bežično je nemoguće uspoređivati, tj svaki korisnik je slučaj za sebe, drugačiji oblik stana-prostora, armatura, susjedi.. smetnje a time i rezultat, pri čemu možemo test raditi istim uređajem, jednim koji će dati različite rezultate, dok dva uređaja nikad ne moraju imeti identične rezultate, kao što se dva cpu-a ne moraju jednako clockati, jedan može crknuti nakon par dana rada, drugi možda radi desetljeće bez kvara, dok statistika ne pomaže za pojedini slučaj tj kao jackpot na lotu, možeš baš taj biti ti ili ja..

 

-moguć kvar npr elektronika-pregrijavanje ili ispravljač-struja.. tad bi se modem mogao tako ponašati, dok se ne ohladi i sl. pa proradi, no tad bi to skužio recimo gašenjem 5min.. i da radi neko vrijeme dok se ne pregrije, kao što je moguće obrnuto, zbog kontakta-lemova da radi dobro tek kad se zagrije (toplina-širenje..) što se zna desiti sa starim autima-tvima itd..

 

-čisto nagađanje, mislim da je stvar u liniji.. prije modema, ne od njega, ali dio kao priključak u stanu je tvoj dio tj pitanje što tko treba održavati.

-szk je najgore mjesto za takve probleme, beskorisne informacije i generičke upute, što čak tako i mora biti, tj to može raditi neki student u pozivnom centru zg-os-ri-st... i osim tehničkog podatka kao pristup modemu oni u većim firmama nemaju info, npr da se u ulici-kvartu nešto radi, da je bager počupao žice, da je pukao cjevovod ili izbio treći ww3.. ili da nisu stigli obaviti planirane radove na serverima preko vikenda pa to dovršavaju u ponedjeljak i sl. ... i možda ćeš probleme opet imati idući vikend.

 

-najkraći test, kao za sve ostalo na računalu, eliminacija-zamjena komponente i rezultat.. u ovom slučaju ako zamjene modem i ako tad nema problema, tad je uzrok modem, ali pošto ti sad radi, tad će raditi svaki drugi ispravan modem jednako.. tj ako je linija, tad ćeš tek kad se problem ponovi vidjeti jednako ponašanje, ledice.. i tad ćeš tek znati da je linija, da nije modem.. tj ne zaboraviti da ne mora biti jedna stvar neispravna, može dvije-više.. i nije nemoguće da je linija problem ali i modem, no tad bi bile vrlo male šanse da ti sad radi, jer ništa se ne popravi samo od sebe, nije to porezotina na prstu pa da zaraste.. i kad razgovaraš sa szkom to moraš znati, jer oni to ne znaju, često ne znaju ništa jer nisu takvo radno mjesto da bi ih informirali, nego su često mjesto za psovke korisnika i sl. .. kao da pitaš blagajnicu u konzumu nešto za todorića.. zna isto što i ostatak, ništa.

Ajar uto 23.11.2021 12:19

nedavno mi je telefonski tehničar (službeno, iskon), zadužen za "kvarove", pojasnio kako su ruteri zapravo uvijek ok - ili radi ili ne (iako ih je poželjno držati na prenaponskoj, đast in kejs) i da su najčešći problem dolazni (signalni) kabeli: i mala korozija (a oće to kad napravu imaš doma godinama) uzrokuje pad snage/prekid signala. pokazao mi je i praktično: na tavanu (dolazni telefonski spoj) je apcigal žicu, zgulil izolaciju i spojil iznova (frkanje + izolirband) a na ruteru skrimpal novi mikrokonektor (uz jednako skraćivanje za cm - dva). i sad radi k'o urica (a prekidalo je svako malo prije). 

p3r02d3r0 uto 23.11.2021 12:49

ihush hvala ti na iscrpnom odgovoru. Poprilično mi je jasno kaj si napisao, iako sam bedak za mreže :-)

 

E sad... Ono što me muči jest da je kabel provučen kroz zidove. Prošli vlasnik je prošle godine potpuno renovirao stan i tak je riješio kabel. Estetski super izgleda, ali muči me kaj ak je u pitanju linija.

 

Također što se servisa tiče. Moram li ja njima poslat neku poruku da bih volio zamijeniti router, ili serviser donosi odluku za to?

p3r02d3r0 uto 23.11.2021 12:52
Ajar kaže...

nedavno mi je telefonski tehničar (službeno, iskon), zadužen za "kvarove", pojasnio kako su ruteri zapravo uvijek ok - ili radi ili ne (iako ih je poželjo držati na prenaponskoj, đast in kejs) i da su najčešći problem dolazni (signalni) kabeli: i mala korozija (a oće to kad napravu imaš doma godinama) uzrokuje pad snage/prekid signala. pokazao mi je i praktično: na tavanu (dolazni telefonski spoj) je apcigal žicu, zgulil izolaciju i spojil iznova (frkanje + izolirband) a na ruteru skrimpal novi mikrokonektor (uz jednako skraćivanje za cm - dva). i sad radi k'o urica (a prekidalo je svako malo prije). 

Internet mi 90% vremena radi sasvim stabilno. Ali evo, u posljednjih mjesec dana se ovo dogodilo triput. S tim da je danas bilo najdulje do uspostave.

 

Ne znam. Možda je splitter.

ihush uto 23.11.2021 13:06

-vidi ajarov post.. koji opisuje realnu situaciju, sami kontakti-konektori-kabel.. i popravak, tj iskusan majstor koji to zna-radi vs neiskusan szk, koji ne može ništa 'daljinski'.

-na pitanje tko donosi odluku.. -serviser, operater-szk zaprimi tvoj prigovor i otvori nalog po kojem serviser-tehničar obavi svoj dio posla za koji je stručan-ovlašten tj ne može szk-agent mijenjati nešto, nema autorizaciju, kao što ne zna ni krimpati kabel niti ima alat.. to radi serviser na terenu, koji će doći sa svojom opremom uključujući i računalo-laptop i obaviti sve što treba.. (mada ima onih koji dođu bez alata pa posuđuju šarafciger..) :)

 

-teoretski, kabel u zidu je ok.. no da sam ga ja postavio mogao bi znati-nadati se.. tj imaš servisera, početnika-iskusnog.. iskusan je već skrimpao milijardu kablova, njegov kabel će imati 99,9999...% trajnost, dok početnik ima klimavo-slabo.. čisto razlika teorije-prakse i osjećaja za konkretan posao koji ne možeš naštrebati nego treba vrijeme, kao što baka peče palaćinke.. ili kako si naučio voziti bicikl i sl.

-pri tome čak ni sama žica ne mora biti 100% ispravna, puknuto, ili miš-ratus ili nešto deseto pa i potres i može biti problem.. jednom prilikom nakon izmjene kompletne telefonije-žica-mreže.. sjedtio se čovjek sudara, ulični stup i zabit kamion.. kad je to operater sanirao, nema problema.

 

-tvoj opis problema je sličan-takav.. tj povremeni prekidi, može biti kad je vjetrovito, kao stup-žice nad zemljom.. može biti kad je kišovito ako imaš negdje vlagu-vodu u zidu do žice.. može biti bilo gdje od modema unazad do centrale a ti možeš provjeriti samo dio u kući, tj to radi iskusan serviser koji će pronaći prekid (ili neće..) :) no barem će eliminirati ono što nije, npr ako nije modem uzrok..

-ali i problem, tj ako ti sad linija radi bez problema.. to ne znači da je problem nestao, recimo kao kiša-vjetar ili miš.. a tad je problem ako serviser dođe dok sve radi, nema što eliminirati, tj može ići redom i popravljati 'sumnjiva mjesta' kao spojeve-krimpanje.. ali realno ne znaš hoće li to pomoći. ''bolje'' je kad imaš stalan kvar i kad tek otklanjanjem problema proradi, tad je konkretno, ovako je sve možda, no iskusan serviser će 90% iz prve riješiti, možda iz drugog pokušaja ako se problem ponovi kroz recimo tjedan dana.. + treba ga podsjetiti pa čak i tražiti istog ako se može dobiti, bolje nego da svaki put dođe drugi i popravlja-popravljeno.. itd.

 

 

edit: .. banalna razlika, neiskusan krimper.. konektor se raspada na dodir, radi kad ne dišeš glasno, kad se napravi po pravilima tad je skoro nepoderivo-trajno, pa čak ne mora biti majstor krivac, može biti škart konektor, žica na tom dijelu itd.. slučajnost.

 

-edit-2-- možeš i sam, bez servisera.. tj uz pretpostavku da modem radi-ispravan.. i da su led-indikatori točni.

-tu ti je tablica led-blinkanje-flešanje.. i što kad radi, što znači.. u kojem trenutku je problem.

-pošto imaš DS dakle linija radi, nema interneta tj nema spajanja sa serverom-opreratera.. a to je problem u centrali, jednako da nemaš slobodnih linija ili dok oni imaju radove (u kvartu, što obično szk ne zna..).

 

-ja to zovem 'reiki-vježbe disanja'.. tj nekad davno je to bila rutina szk-a, koji te pitao za status ledica od paljenja.. tj to je služilo upravo tome da operater dobije informaciju, no odavno to ne treba jer imaju sa svoje strane status.. osim kad nemaju, tj kad kaže da ne vidi modem. Iskusan serviser bi po tome zaključio da je problem u centrali, ne kod korisnika.. + sad ti radi pa to eliminira kao vjerojatan kvar s tvoje strane tj potvrđuje mogućnost nekih radova na centrali npr dok upgrejdaju i to često rade vikendom dok istovremeno tad najveći dio kućnih korisnika optereti linije jer surfaju i gledaju tv.. npr možda su puštali dcis-3.1.. možda testiraju neki novi firmware na starom modemu koji nešto novo ne podržava itd. to zna prava teh.služba/serviser, ne szk-agent..