
Tomos APN 6 (snaga i brzina)


mislim da su samo drugacije poredane,sjecam se kad je susjed jednom sinu nesto slozio na pa je isao bolje,isto nesto s brzinama,ma neznam ustvari

a znam da je brzi samo me zanima kakva je snaga jer nebi bas volio da je slabiji, kad ovi s cetri nije neka masina pa da sad ka ono nema veze ako je malo slabiji. usvakom slucaju hvala na dobroj volji a valjda ce se ko javit ko zna nes vise o tome

Mozes stavit veci klip, a ovo sa brzinama jos nisam cuo.............

Ma klip se dade samo u garazi malo izbrusiti i to je to

Ako stavljas veci klip moras dat nekome da ti pretokari cilindar, a ako hoces vecu kompresiju malo izbrusis klip sa gornje starne...............

a cuo sam da ima kupit i neku jacu radilicu pa sta mislite prominit nju i stavit delorto karburator oce li dobit na cemu ista, u mene je orginal radilica i bing karburator, motor je 90-o godiste

to ti se nista ne isplati raditi,jos mozda nesto zahebes i neces dobiti nista puno na performasnama

pogledaj si ovdje

Sam sebi odgovaras na pitanja.imas cijeli forum za to,a ti nas informaticare gnjavis joooj

Ako stavljas veci klip moras dat nekome da ti pretokari cilindar, a ako hoces vecu kompresiju malo izbrusis klip sa gornje starne...............
ako hoćeš veću kompresiju onda nećeš izbrusit klip s gornje strane jer ćeš onda povećat kompresioni prostor, zar ne? logično ;) neg fino odneseš kod tokara glavu i onda on malo skine sa nje....

Pa to ti je to...........

Staviti 5. brzinu, rezinantni auspuh, 42 klip, malo nabrusiti, eventualno staviti odozada šajbu sa 1 zubom manje...

al nije mi jasno zas brusiti klip to ce ga samo unistit (smanjit rok trajanja), uostalom pa kako orginalni peterobrzinci moze li se stavit njihov klip...

PRIJE SVEGA ISPRICAVAM SE PRAVILNIKU FORUMA I SUDIONICIMA AKO SAM STAVIO VEC POSTOJECU TEMU, (ocito je nisam primjetio). Zanima me, imam tomos apn 6 s 4 brzine al to je samo 60 km/h a kazu da oni od 5 brzina idu brze, jel se to moze ugradit i jel se mijenja snaga jer neki mi tvrde da je oni od 5 brzina brzi al manje zilav jer oni koji imaju 5-u brzinu da nije samo nadodana vec da su sve drugacije poredane i da i prva se moze vise razvuc. Logicki sto je brzina kraca motor je jaci i triba li pritom jos ista minjat osim brzina, mozda radilicu ili karburator...UNAPRIJED HVALA!!!
Svi Tomosi imaju isti mjenjač. Samo CTX ima drugačije kvačilo, ali nebitno za ovu priču. Na APN-u su zupčanici 5 brzine izvađeni i stavljen je graničnik. Izvadiš graničnik i staviš zupčanike 5 brzine (svaka brzina ti ima par zupčanika, 1 na piramidi, 1 na selektoru). Izdržljivost i snaga se NE MJENJAJU. Po ravnom je nešto sitno brži jer nema puno snage da bi gurao duži odnos. Na nizbrdici se osjeti i možeš uloviti 10-ak km/h više nego sa 4 brzine.
Radilicu mijenjaš ako ćeš stavljati klip od BT-a (38mm L) ili T4 vanbrodski (42mm), jer oni imaju osovinicu 12mm za razliku od APN-ovih 10mm. Kad to promjeniš, karburator može ostat, ali će ti biti usko grlo, tako da je poželjno da i on dođe novi, Bing18 sa BT-a ili Dell'Orto PHBG19...
Onda idu i prenosi duži, pa kočnice, jer APN-ove su katastrofa... itd, itd.
I onda probaš frendovog Elektronika/CTX-a, pa i ti biš tako...
Siguran da želiš pokrenuti začarani krug?

vidim dobro se razumis u to, to bi znacilo onda da i apn 6 ima neku vrstu blokade ako se to moze tako nazvat, heh al nekuzim ti ove dvi zadnje recenice. e i kako mislis da svi tomosi imaju isti mjenjac pa sta je sa automatikom nemoze nikako bit isti ko rucni prijenos brzina

vidim dobro se razumis u to, to bi znacilo onda da i apn 6 ima neku vrstu blokade ako se to moze tako nazvat, heh al nekuzim ti ove dvi zadnje recenice. e i kako mislis da svi tomosi imaju isti mjenjac pa sta je sa automatikom nemoze nikako bit isti ko rucni prijenos brzina
Dobro ajde, osim automatica i Colibria. Mislio sam oni koji imaju kvačilo i brzine.
Ovo je piramida, onaj dio mjenjača koji izlazi van bez da rastaviš blokove, samo kad skineš desni poklopac. Najveći zupčanik je onaj koji prima snagu od kvačila. Prvi ispod njega je zupčanik 5. brzine. Na APN-u ga nema, nego je umjesto njega graničnik. Makneš graničnik i staviš zupčanik ( tako i na drugi dio mjenjača, treba otvoriti kompletnu mašinu) i to je to. Nije filozofija nego puno posla.

aha fala ti na pomoci i savjetu. ovo mi je u svakom slucaju prihvatljivije nego ono brusenje klipa i takva sranja samo smanjis vijek trajanja

Radilicu mijenjaš ako ćeš stavljati klip od BT-a (38mm L) ili T4 vanbrodski (42mm), jer oni imaju osovinicu 12mm za razliku od APN-ovih 10mm. Kad to promjeniš, karburator može ostat, ali će ti biti usko grlo, tako da je poželjno da i on dođe novi, Bing18 sa BT-a ili Dell'Orto PHBG19...
Onda idu i prenosi duži, pa kočnice, jer APN-ove su katastrofa... itd, itd.
I onda probaš frendovog Elektronika/CTX-a, pa i ti biš tako...
Siguran da želiš pokrenuti začarani krug?
I ti si izgleda kao i ja odrastao na Tomosu, a? :) Ehh, to su bila vremena...samo..nemj si odavati godine :)
MF Power i Super Bosna ...par komada ispod sjedala da imas friske kada se zamaste :)))

predator da te pitam jos sta si reka jel triba stavljat neku jacu radilicu neku s vise obrtaja il peta brzina moze i na ovoj radilici ic

predator da te pitam jos sta si reka jel triba stavljat neku jacu radilicu neku s vise obrtaja il peta brzina moze i na ovoj radilici ic
Radilica je OK ako ne mjenjaš klip.

aha onda cu prominit samo karburator stavit cu oni dellorto kazu da je to sportski da on pusta malo vise goriva kroz diznu da je onda motor mrvicu jaci i brzi

Nema ti veze dali je Dellortov ili bilo ciji fergazer . . . Ako ti je dizna vece vise ce ti ˝cuclat˝ benzina nego ako je manja dizna..hh.. LOGIKA.. btw kak si mislio smanjit vijek Klipa sa brusenjem??? To ti nema veze sa klipom jel nije klip od plastike da se zagrije.. i da btw: moje rjesenje ti je da stavis 5 brzinu Fergazer (karburator) od vodene pumpe ( xD) i kaj jos... hmmm .... Klip 42 i to ti je to.. samo malo probrusis cilindar i goniii ..... :D ako bas oces kupi se Rezica.. :D rezonantni auspuh... ;)

Ako hočeš iči brže (tako mi je stari bio naredio na bivšoj apenki 6) uzeo je probušio auspuh i malo ga je odsjeko na kraju,stavio veči zupčanik i on je išao ko zmaj.

zna tko gdje se mogu nabaviti dijelovi za apn 6 u okolici varazdina....?

Pa da ako stavis manje zube.. tj. sajbu od 11 ili 13 zubi..bolje ce ti vuc, a ako stavis sajbu od 15 ili tako nesto zubi.. onda ce ti bolje ici u krajnjoj.. hh ;)

zna tko gdje se mogu nabaviti dijelovi za apn 6 u okolici varazdina....?
Naruči si sa Tomos Foruma, traži Zetu Ja sam tamo naručivo puno puta za svoje Tomose, sve 5, brzo dođe... Inače se ja i prijatelj bavimo Tomosima već dugo vremena
Na njima sam naučio sve moguće u vezi dvotaktnih motora. Tomos RULES!
@hitmanr - Dellorto ti manje troši i mrvicu lošije ide od Binga. Sa Bingom ti je dosta življi, ali i guta više goriva
P.S.
Još nešto... Vidim da svi zagovaraju 42-ojku. To nije dobro, kao 1. upropaštavate cilindar, kao 2. skraćujete trajnost, a kao 3. nećete nešto puno postići ako ne napravite i ostali dio posla (dakle nije dovoljno samo probušiti na 42 nego je potrebno i širiti kanale itd.) Sasvim se fino može srediti sa manjom mjerom npr. 39-40. Jer ako bušite na 42, zariba vam - možete ga baciti u smeće, a ako bušite na manju mjeru ako vam zariba cilindar ima još mesa

kad stavljaš petu dobivaš puno ali pod uvjetom da staviš klip 42 (sve ispod je sranje) modani auspuh i prijenos od četrnajstice
za povećanje kompresije je potrebno smanjiti kompresioni prostor a to dobivaš brušenjem glave na staklu sa vodobrusnim
a ne kako ove polupismene papaline po forumu trkeljaju brušenjem glave klipa jer onda povećavaš kompresioni prostor a s time ti je kompresija manja
pa to te zdrava pamet uči

zna tko gdje se mogu nabaviti dijelovi za apn 6 u okolici varazdina....?
Naruči si sa Tomos Foruma, traži Zetu Ja sam tamo naručivo puno puta za svoje Tomose, sve 5, brzo dođe... Inače se ja i prijatelj bavimo Tomosima već dugo vremena
Na njima sam naučio sve moguće u vezi dvotaktnih motora. Tomos RULES!
@hitmanr - Dellorto ti manje troši i mrvicu lošije ide od Binga. Sa Bingom ti je dosta življi, ali i guta više goriva
P.S.
Još nešto... Vidim da svi zagovaraju 42-ojku. To nije dobro, kao 1. upropaštavate cilindar, kao 2. nećete nešto puno postići ako ne napravite i ostali dio posla (dakle nije dovoljno samo probušiti na 42 nego je potrebno i širiti kanale itd.) Sasvim se fino može srediti sa manjom mjerom npr. 39-40. Jer ako bušite na 42, zariba vam - možete ga baciti u smeće, a ako bušite na manju mjeru ako vam zariba cilindar ima još mesa
ja sam imao 42 i radio je 7-8 god bez po frke a druga stvar je ako ti ga brusi neki priučeni polupismeni japek znači to ako ti odradi majstor ima da radi i to dugo i usput kad se brusi cilindar zajedno se nosi i klip radi preciznog brušenja

kad stavljaš petu dobivaš puno ali pod uvjetom da staviš klip 42 (sve ispod je sranje)
U krivu si. Aj malo razmisli... Kad imaš 38 klip i 42. Sa 38 se puno lakše zavrti i radi. Sa 42 mu treba još više snage da pokrene klip i radilicu zbog veličine i težine. A to što ti ne znaš sredit bez 42 je tvoja briga, nemoj se uvrijedit
ja sam imao 42 i radio je 7-8 god bez po frke a druga stvar je ako ti ga brusi neki priučeni polupismeni japek znači to ako ti odradi majstor ima da radi i to dugo i usput kad se brusi cilindar zajedno se nosi i klip radi preciznog brušenja
Klip se uvijek nosi kod brušenja jer se cilindar brusi prema klipu, a ne samo cilindar na mjeru jer je svaki klip drukčiji.
PRIJE SVEGA ISPRICAVAM SE PRAVILNIKU FORUMA I SUDIONICIMA AKO SAM STAVIO VEC POSTOJECU TEMU, (ocito je nisam primjetio). Zanima me, imam tomos apn 6 s 4 brzine al to je samo 60 km/h a kazu da oni od 5 brzina idu brze, jel se to moze ugradit i jel se mijenja snaga jer neki mi tvrde da je oni od 5 brzina brzi al manje zilav jer oni koji imaju 5-u brzinu da nije samo nadodana vec da su sve drugacije poredane i da i prva se moze vise razvuc. Logicki sto je brzina kraca motor je jaci i triba li pritom jos ista minjat osim brzina, mozda radilicu ili karburator...UNAPRIJED HVALA!!!