
Treba li u osnovnoj školi učiti programiranje?


Danas se svako treba znati služiti računalom, koristiti internet i poznavati neki uredski paket.
Prioramiranje treba ostaviti za manju grupu kojoj će to stvarno biti potrebno.

jelda svi bi trebali biti programeri i uslužne djelatnosti a tko će praviti zgrade,autoceste,brodove, škole,avijone roboti i tamo neki kinezi ,kod nas je i zato ekonomija propala jer se ništa ne proizvodi več se svi žele baviti uslužnim djelatnostima
Jedan moj poslovni kolega je isao cak u okolne zemlje i trazio radnike(parketare) i ja imam taj problem, dao im 5x vecu placu nego u njihovoj zemlji(bosna i srbija)! doticno zanimanje(skola) je kod nas ukinuta prije koju godinu, nema interesa za to zanimanje a potraznja za istim ogromna, u vecini Europe drveni podovi cine cak 90% kucanstva, pogotovo kod nas na "Balkanu", svi bi izgleda htjeli imati sve a ne raditi nista!lp

Bauštelci imaju stvarno poticajna primanja, toliko poticajna da je u Hrvatskoj više bauštelaca iz BiH nego iz Hrvatske. Ne vidim razloga zašto bi se trebala poticati industrija u klasičnom smislu kad takve industrije nemamo. Fizičke poslove koji traže NKV radnike komotno možemo outsourceati i budućnost okrenuti prema modernoj industriji, a to je IT industrija. Visoko poticajna i mlada industrija, prisutna u razvijenim zemljama za razliku od klasične industrije koja je razvijena u tranzicijskim zemljama. Treba promijeniti paradigmu razmišljanja i ne shvaćati industriju isključivo kroz prizmu fabrika s visokim pećima, brodogradnje i građevine (koja je u Hrvatskoj još uvijek jaka, btw). Pitajte se bi li vi prije išli vaditi koks cijeli život ili programirati pa će vam biti jasnije zašto je industrija u klasičnom smislu na zalasku u Hrvatskoj. Pogotovo zato što većinu roditelji mogu i žele uzdržavati nakon 18-te i visoko školstvo je besplatno. Ako ima netko tko ima zadovoljene ove uvjete a svejedno bi radije u fizikaliju, ima čudne prioritete. Fizikalci su važan dio našeg društva, ali ne vidim razloga zašto bi itko htio težak fizički posao kad može imati lagani fizički posao s poticajnijim primanjima.
IT sektor raste brže nego ga stignu popuniti kvalitetni radnici pa zašto se ne ubaciti dok potražnja postoji. Za novac ne treba pitati je li došao od fizičkog produkta ili usluge iako programiranja ima i u elektronici koja također sve više jača u razvijenim zemljama. Programiranje nije samo dizajn weba niti je Algebra (*cough* plaćeni oglas *cough*) neka sila u akademskoj zajednici niti je web dizajn the shit koji se traži (lol). Bilo bi lijepo da se od malena uči o računalima jer eto, ne da svaki drugi uređaj ima neku vrstu računala u sebi nego je teže danas naći uređaj koji nema računala nego ga ima.
Uostalom, pitanje je programiranja u osnovnoj školi, a ne izumiranje fizikalije u Hrvata. Ako se u osnovnoj drila djecu vjeronaukom, sigurno par sati informatike ne bi bilo naodmet. U osnovnoj se ne uče postavljati parket, ljevati beton, variti ili obrađivati kožu nego su znanja apstraktna a za zanate postoje strukovne škole.

Definitivno da!
Ali tek toliko da ne bude suviše dosadno, a da opet bude dovoljno zanimljivo da zaintrigira potencijalne buduće programere.Pa kad ih zainteresira preostaje im dodatna nastava iz informatike, a zatim natjecanja dok su ostali učenici dobili jedan dobar uvid u tu granu informatike.

Sretno s idejom da onoga tko misli biti zidar pošalješ u IT. Pa ne baš mali broj ljudi jedva prolazi trogodišnje škole, a da se stvarno pošteno gleda zvanje 10% nebi niti osnovnu završio.

jelda svi bi trebali biti programeri i uslužne djelatnosti a tko će praviti zgrade,autoceste,brodove, škole,avijone roboti i tamo neki kinezi ,kod nas je i zato ekonomija propala jer se ništa ne proizvodi več se svi žele baviti uslužnim djelatnostima
1) programiranje nije uslužna djelatnost
2) kao što znamo, u Monacu i San Marinu sve tvornica do tvornice
3) danas iole ozbiljan arhitekt ili inžinjer mora znati napisati macroe i/ili skriptiranje u alatu koji koristi. Nedavno me jedan poznanik (koji trenutno na Wall Streetu kali zanat) zamolio da mu objasnim VB Scripting za Excel. Nažalost ne znam. Isto tako sam upoznao nekoliko ljudi koji rade zgrade i brodove i avione i kojima je najnormalnije da tokom rada skriptiraju što trebaju (primjerice AutoCad scripting ili Wolfram Mathematica)

A za koji će nam k**** računalno programiranje u osnovnoj školi?
Po meni bi trebali učiti neke osnovne stvari. Kako se ispravno gasi i pali računalo, osnovne radnje u Windows i Android OSu, rad sa tipkovnicom i mišem. Npr. za privikavanje na miša je najbolji MS Paint. ITd.
A u srednjoj može se krenut na osnove programiranja plus izborni predmet.

A za koji će nam k**** računalno programiranje u osnovnoj školi?
Po meni bi trebali učiti neke osnovne stvari. Kako se ispravno gasi i pali računalo, osnovne radnje u Windows i Android OSu, rad sa tipkovnicom i mišem. Npr. za privikavanje na miša je najbolji MS Paint. ITd.
A u srednjoj može se krenut na osnove programiranja plus izborni predmet.
a kaj misliš da će raditi u nižim razredima osnovne? isprogramirati novi Minecraft ili CoD? naravno da će krenut od osnova korištenja računala (mada vjerojatno velika većina klinaca već zna koristiti računalo i tablet).
učenje programiranja u osnovnoj najveću korist klincima će pružiti u tome da si mogu predočiti kako riješiti neki problem, kako osmisliti put do rješenja tog problema. ako pritom otkriju da imaju talenta za programiranje i počnu se time ozbiljno baviti, super.

Mišljenja sam da ne bi bilo loše informatiku uvesti kao obvezni predmet recimo od 5. razreda. No, ništa tlačno, čisto da se djecu upozna s računalom, OS-om, programima, Wordom, Excelom, Power Pointom, Browserima, E-mailom, računalnim virusima i zaštitom od njih... Pa čak i smartphoneima, tabletima, konzolama i njihovim OS-ovima. Toliko da im se objasni bit i svrha svega toga jer je to nešto što nas okružuje i masovno se koristi (i oni sami manje-više to koriste). Naravno, trebalo bi im objasniti i računalnu logiku, ali čisto osnove, da otprilike znaju o čemu se tu radi. Bolje rečeno da steknu dobru sliku o tome. A kroz predmet bi ih trebalo upozoriti i na opasnosti koje vrebaju na internetu i društvenim mrežama. Kao i poučiti ih lijepom i odgovornom ponašanju prilikom korištenja istih. A programiranje bih ostavio kao izborni predmet.

Relativno "okvirna" kolumna, izostavljena je ključna analiza trenutne situacije (činjenice, aspekti, pitanja, odgovori), na samom kraju autor ostavlja ključno pitanje bez izraženog "vlastitog mišljenja".

Kog zanima taj ce naucit, a tlaciti masu djece sa programiranjem nema smisla, logika se nece razviti bubanjem algoritama napamet (80% ljudi sto je studiralo samnom) umjesto da probaju shvatiti problem i rijesiti ga logicki.
Ja kao strojar bi se trebao zalagati za uvođenje konstruiranja u osnovnu? Treba spomenit (na tehnickom) i dati djeci priliku da se razvijaju su smijeru koji zele (slobodne aktivnosti) a ne pokusavati od svih napraviti nogometase kao sto je kod mene u osnovnu bilo :S

Naravno da treba ali u skladu sa godinama, općenito, povrsno i zabavno. Upoznavanje sa uredjajima i internetom, sigurnost, design i umjetnost kroz igrice i vizualno programiranje, ono kao uklapanja puzzli. Kome se "primi" i zainteresira ga i sam će proučavati dalje i ići u tom smjeru. Logika, analitika i kreativnost u rješavanju problema će im biti od pomoći gdje god da ih put odvede.

jelda svi bi trebali biti programeri i uslužne djelatnosti a tko će praviti zgrade,autoceste,brodove, škole,avijone roboti i tamo neki kinezi ,kod nas je i zato ekonomija propala jer se ništa ne proizvodi več se svi žele baviti uslužnim djelatnostima
Mozda da su place u proizvodnji normalne nebi imali taj problem. Ljudi rade ko robovi 6 dana u tjednu s nocnim radom za minimalac i onda se cude kak ne mogu naci normalnog radnika.

Ne znam da li na forumu nema ni jednog profesora ili je škola u mom mjestu izuzetak od pravila, no kod nas se u osnovnoj školi uči programiranje. Mislim da se jezik zove Logo.

jelda svi bi trebali biti programeri i uslužne djelatnosti a tko će praviti zgrade,autoceste,brodove, škole,avijone roboti i tamo neki kinezi ,kod nas je i zato ekonomija propala jer se ništa ne proizvodi več se svi žele baviti uslužnim djelatnostima
Mozda da su place u proizvodnji normalne nebi imali taj problem. Ljudi rade ko robovi 6 dana u tjednu s nocnim radom za minimalac i onda se cude kak ne mogu naci normalnog radnika.
Očito im je taj "nenormalni" radnik s minimalcom zadovoljavajući radnik za ono što im treba, jer da nije, a da na poslu ima para sigurno plaća ne bi bila uvijet. Sve to na kraju ionako plati krajnju kupac.

Nažalost u HR svi misle 'uložit ću 10k kuna i imati mali business'. Nitko ne voli igru i visokog profita i visokog rizika da ulaže u tvorničke robote. Osim Rimca.

I u Đakovu se radi logo
Mislim da modernizacija ne bi trebala biti jedina ključna riječ reforme školstva
Kao da problem nestručnog kadra nepostoji (kao da nije problem taj što kad se profesor jednom zaposli dragi ga Bog ne može izbaciti ma što god on (ne)radio)
Reforma školstva je djelomično promašena. Popunjavamo kvote HZZa(što je super), ali ne pokušavamo riješiti dvije Top 10 bolesti - depresiju i ljudsku glupost
I dalje se učenike ne tjera na razmišljanje o tome zašto treba izaći na izbore, zašto se treba baviti politikom
Očito nitko ne vidi da nam baš u današnjem vremenu nedostaje kvalitetnih političara
Filozofija se svodi na lupanje razlika bitka i tubitka, a nikako ne možemo dokučiti poruke filozofskih dijela
:@
Sve je ovo nabacano... Nikako da jednom sjednem i napišem od početka do kraja svoje mišljenje o školstvu i njezinoj reformi

a kaj misliš da će raditi u nižim razredima osnovne? isprogramirati novi Minecraft ili CoD? naravno da će krenut od osnova korištenja računala (mada vjerojatno velika većina klinaca već zna koristiti računalo i tablet).
Pogotovo oni kojima otac i mater nemaju za platit užinu, a škole nemaju novca za promijenit prozore i vrata (moja bivša osnovna škola), a o novim kompjuterima i tabletima mogu samo sanjati.

Kog zanima taj ce naucit, a tlaciti masu djece sa programiranjem nema smisla, logika se nece razviti bubanjem algoritama napamet (80% ljudi sto je studiralo samnom) umjesto da probaju shvatiti problem i rijesiti ga logicki.
Ja kao strojar bi se trebao zalagati za uvođenje konstruiranja u osnovnu? Treba spomenit (na tehnickom) i dati djeci priliku da se razvijaju su smijeru koji zele (slobodne aktivnosti) a ne pokusavati od svih napraviti nogometase kao sto je kod mene u osnovnu bilo :S
Inženjerima treba hitno uvesti dodatne sate hrvatskog jezika, kako se učenici ne bi razvijali u smIjeru. Također im treba reći da živimo u 2016. godini i da dijakritički znakovi više nisu problem pri pisanju.

Mislim da modernizacija ne bi trebala biti jedina ključna riječ reforme školstva
Kao da problem nestručnog kadra nepostoji (kao da nije problem taj što kad se profesor jednom zaposli dragi ga Bog ne može izbaciti ma što god on (ne)radio)
Reforma školstva je djelomično promašena. Popunjavamo kvote HZZa(što je super), ali ne pokušavamo riješiti dvije Top 10 bolesti - depresiju i ljudsku glupost
Upravo ti je objavljena vijest o tome što se planira s profesorima: "U sklopu Regionalnih obrazovnih centara, čije se otvaranje očekuje u listopadu ove godine, provodit će se sustavna edukacija odgojno-obrazovnih i administrativnih djelatnika koja će doprinijeti jačanju njihove digitalne kompetencije." (http://www.bug.hr/vijesti/pet-skola-otvaraju-se-obrazovni-centri-skol/151946.aspx). Premalo, ali se barem krenulo.
Poslodavci i obrazovni sustav se ponašaju poput ulja na vodi. Jedni se ne miješaju s drugima. Poslodavci nisu kadri precizno definirati što žele, a obrazovni sustav nema preciznu sliku za koga obrazuje.

.

Nisam mislio na informatički nepismene profesore, nego na one koji nisu sposobni predavati svoj predmet niti se trude
Jednostavno se uhljebe u školu i boli ih k*, a kontrola rada gotovo da ne postoji

Biti cu kratak.. trebaju i tocka

ma koji će im q u školi išta osim vjeronauka?! programiranje valja učiti u vrtiću te u tajnim inkonjito zatvorenim skupinama tijekom školovanja ali izvan službenih institucija (može u njihovim podrumima). jednako vrijedi za sve prirodnjačke predmete. pa ne želite valjda da djeca budu pametna i obrazovana?! jeste vi normalni?? tko će ih takve zaposliti?

Treba, ali ne terrapin logo, basic i ostale gluposti, nego lagano početi učiti neki normalan programski jezik. Jer kad se dođe u srednju školu, osjeti se dosta razlika između onih koji uče od osnovne, i onih koji su tek sada započeli.

-ni jedno znanje nije višak, problem je kvaliteta-smisao, kao i pojedinac.
-treba, vidjeti osnove algoritamske logike, pa tko je za to.. može dalje.
-ne treba, jer netko mora raditi ostale poslove, satnica 1%, 10% sati.. u skopu matematike ili neke informatike koja bi učila npr printanje iz worda?
-dali svi trebaju svirati gitaru (bilo što glazbenog i sl), igrati nogomet (bilo koji sport i sl), jesti čips..
pa da je i konkrtno, npr programirati u javi, tko zna kolike će potrebe biti za 20 godina. Osnove 2+2, algoritam, graničara, to da kao osnove, to je i sam naziv škole. :)
- nije važna platforma-jezik, nego osnove, logika-algoritam.
- to je kao hello world, pa sad kome to može pomoći kao prvi korak, nikome, kao što ni 1+1, 2+2 nije dovoljno da je netko matematičar, to su samo prvi koraci. Programer je majstor, kao što je to i pekar, vozač, .. nakon više godina rada.

Ispričavam se profesore hrvatskog jezika na mojoj nepismenisti. Sigurno ne spavaš noćima znajući da su nepismeni inžinjeri napravili više manje sve čega se dotakneš :S

Ispričavam se profesore hrvatskog jezika na mojoj nepismenisti. Sigurno ne spavaš noćima znajući da su nepismeni inžinjeri napravili više manje sve čega se dotakneš :S
Previše vas je polupismenih s diplomom tehničkih fakulteta. I još bi ukinuli Filozofski fakultet (FilozoVski fakultet za vas) preko noći.

Ispričavam se profesore hrvatskog jezika na mojoj nepismenisti. Sigurno ne spavaš noćima znajući da su nepismeni inžinjeri napravili više manje sve čega se dotakneš :S
Previše vas je polupismenih s diplomom tehničkih fakulteta. I još bi ukinuli Filozofski fakultet (FilozoVski fakultet za vas) preko noći.
To što jedan polupismeni inženjer vrijedi više nego tri doktora znanosti sa FFZG-a više govori o dotičnom fakultetu nego o diplomcima sa tehničkih fakulteta.
jelda svi bi trebali biti programeri i uslužne djelatnosti a tko će praviti zgrade,autoceste,brodove, škole,avijone roboti i tamo neki kinezi ,kod nas je i zato ekonomija propala jer se ništa ne proizvodi več se svi žele baviti uslužnim djelatnostima