overhaul pet 30.3.2012 23:56

Uvijek sam se inače pitao zašto današnji sateliti moraju i dalje biti veliki kao osobni automobili, s obzirom da

je elektronika i IT od 60 tih do danas ipak malo napredovala, kao i komunikacijski sistemi. Slično tome mislili

su i ovi ovdje, pa dakle, na stranu ionska propulzija (ne motori, kad nema motoričke aktivnosti)
-eto prema prikazanome,
http://www.youtube.com/watch?v=wtXquYhY7wo

 i hrvatska bi mogla osnovati svemirski centar:)

woodgamesfx pet 30.3.2012 23:59
MrBlc kaže...

Mislim da je nazivanje ionskog fluida gorivom na razini Jutarnjeg lista!

 

Gorivo može biti bilo što pa čak i elektroit.

 

Inaće zanimljiva vijest mada su ionski motori sami po sebi poznati već nekoiko desetljeća (princip rada) zanimljivo je da nisu ušli u širu primjenu, na primjer kada je riječ o međuplanetarnim sondiranjima.

bobica257 sub 31.3.2012 00:07

Nisu ušli u primjenu zbog toga da se takav pogon zasniva na trećem newtonom zakonu. Isto kao i rakete. Okretanjem tog zakona dolazi do „Što su čestice koje izbacuješ veće mase i njihova brzina je veća ti ideš brže naprijed“. A kod ionskih motora se čestice izabacuju ogronom brzinom, ali s užasnom malim masama(gotovo neprimjetno) i zato daju takav „slabi“ pogon. 77 sati 0 do 100 km/h (prave rakete nakon par minuta su na mach 25)

overhaul sub 31.3.2012 04:25

Nije to baš tako, mislim da je najbolji deal neki hibrid, dakle nekakvo ispucavanje minisatelita potrebno za brzinu oslobađanja od gravitacije zemlje i dalje laganini ionskim "mlažnjakom".
Ionski pogon je upotrijebljen već, i u biti je superiorniji od klasičnog na duge pruge. Mislim da već do marsa pretječe klasični pogon, a Deep Space 1 je koristio ionski mislim po prvi put u praksi prije 15-tak godina za susret sa asteroidom Braille i kometom Borelli. Pičio je oko 30 km/sekundi.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/ion/past/90s/ds1.htm

KIKI3ooo sub 31.3.2012 09:10

Meni se čini da netko krije ili blokira znanje ili realizaciju tog znanja.

Znanstvenici konstantno dolaze do otkrića ali kad treba love za realizaciju - pa pa.

Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Sistem se može ubacit u bilo kojeg benzinca i dizelaša, bilo kojeg godišta.

SF? Ne. Stvarnost. Čeka da ozakone to tj. da ljudi mogu vozit auta na vodu i tek onda investitori, web itd.

 

Edit: A odobrit će mu moga ...

 

.

 

Edit2: Mogao ga je netko pitat na Face kad će mu odobrit, u kojoj je fazi pa mi javit na PM jer sam mu ja sigurno dosadia sa pitanjima :))

zoki.zlikowski sub 31.3.2012 09:33
KIKI3ooo kaže...

Meni se čini da netko krije ili blokira znanje ili realizaciju tog znanja.

Znanstvenici konstantno dolaze do otkrića ali kad treba love za realizaciju - pa pa.

Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Sistem se može ubacit u bilo kojeg benzinca i dizelaša, bilo kojeg godišta.

SF? Ne. Stvarnost. Čeka da ozakone to tj. da ljudi mogu vozit auta na vodu i tek onda investitori, web itd.

 

Edit: A odobrit će mu moga ...

 

.

 

Edit2: Mogao ga je netko pitat na Face kad će mu odobrit, u kojoj je fazi pa mi javit na PM jer sam mu ja sigurno dosadia sa pitanjima :))

 

Pa ne vozi on na vodu!!! Pametan si kao RTL-ov novinar, a vjeruj mi da je to jedva dovoljno za kretanje po ulici. "Koji k... citam ovo kad nista ne razumem?"
MrBlc sub 31.3.2012 09:45
woodgamesfx kaže...

 

Gorivo može biti bilo što pa čak i elektroit.

Da, ali tu se elektrolit ne koristi dobijanje energije, već samo kao materijal kojeg motor ubrzava električnim poljem i izbacuje. To se ne može uklopiti ni u najnategnutiju definiciju goriva.

 

KIKI3ooo kaže...

Meni se čini da netko krije ili blokira znanje ili realizaciju tog znanja.

Znanstvenici konstantno dolaze do otkrića ali kad treba love za realizaciju - pa pa.

Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Radi se o HHO "generatoru" koji kod starijih auta navodno može smanjiti potrošnju za oko 2 l/100km, a kod novijih se čak i zagovornici HHO generatora slažu da je ušteda minorna ili je uopće nema (može čak neznatno i povećati potrošnju povećanim opterečenjem alternatora i zbunjivanjem ECU-a). Vožnja na HHO bez goriva je nemoguća, osim ako bi imao puno auto akumulatora, ali u tom slučaju bi puno efikasniji bio električni pogon jer je električni motor skoro za red veličine efikasniji od kombinacije elektrolize i unutarnjeg izgaranja.

 

Žalosno je što ovakvi idioti kao ovaj iz videa mogu tako lako doći na TV i još tvrditi da su inovatori. Niti je on izmislio HHO generator u kombinaciji s motorom s unutarnjih izgaranjem, to već postoji desetljećima, niti je istina da može voziti samo na HHO jer zakon o očuvanju energije jasno kaže da ne može.

 

Plus  {#}

mr1black sub 31.3.2012 10:22
Pranja kaže...

Ok. Ajmo sad to povećati i napraviti Enterprise.

 

 

Ili kako bi to Jean-Luc picard rekao:

 

"Engage."

erm.. :neprimjetno laktanje: htio si reći "Make it so!" :)

 

Al zbilja sjajna novost.

Small steps, civilizacijo, small steps!

PaleRider sub 31.3.2012 12:01
KIKI3ooo kaže...
Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Sistem se može ubacit u bilo kojeg benzinca i dizelaša, bilo kojeg godišta.

SF? Ne. Stvarnost. Čeka da ozakone to tj. da ljudi mogu vozit auta na vodu i tek onda investitori, web itd.

 

Istina je malo drugačija.

A čak i kad bi mogli, zašto bi naftu mijenjali vodom??

 

Cijena vode bi vrlo brzo skočila i voda bi postala skupa kao nafta.

A voda je puno važniji resurs, ne samo za ljude, već za cijelu planetu.

 

Puno je žednih ljudi na svijetu, a uz pojavu megalomanskih i beskrupuloznih korporacija koje bi crpile vodu umjesto nafte, bilo bi ih puno više...

alien sub 31.3.2012 16:00
PaleRider kaže...
KIKI3ooo kaže...
Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Sistem se može ubacit u bilo kojeg benzinca i dizelaša, bilo kojeg godišta.

SF? Ne. Stvarnost. Čeka da ozakone to tj. da ljudi mogu vozit auta na vodu i tek onda investitori, web itd.

 

Istina je malo drugačija.

A čak i kad bi mogli, zašto bi naftu mijenjali vodom??

 

Cijena vode bi vrlo brzo skočila i voda bi postala skupa kao nafta.

A voda je puno važniji resurs, ne samo za ljude, već za cijelu planetu.

 

Puno je žednih ljudi na svijetu, a uz pojavu megalomanskih i beskrupuloznih korporacija koje bi crpile vodu umjesto nafte, bilo bi ih puno više...

Mislim da je voda puno dostupnija od nafte. Da ne pričam da je ima mnogostruko više.

Mikah sub 31.3.2012 17:30
alien kaže...
PaleRider kaže...
KIKI3ooo kaže...
Npr. jeste li znali da Ivan Jakobinović vozi auto 100 km sa litrom H2O?

Sistem se može ubacit u bilo kojeg benzinca i dizelaša, bilo kojeg godišta.

SF? Ne. Stvarnost. Čeka da ozakone to tj. da ljudi mogu vozit auta na vodu i tek onda investitori, web itd.

 

Istina je malo drugačija.

A čak i kad bi mogli, zašto bi naftu mijenjali vodom??

 

Cijena vode bi vrlo brzo skočila i voda bi postala skupa kao nafta.

A voda je puno važniji resurs, ne samo za ljude, već za cijelu planetu.

 

Puno je žednih ljudi na svijetu, a uz pojavu megalomanskih i beskrupuloznih korporacija koje bi crpile vodu umjesto nafte, bilo bi ih puno više...

Mislim da je voda puno dostupnija od nafte. Da ne pričam da je ima mnogostruko više.

mislim da bi vrijedilo napomenuti također da se za razliku od nafte, voda ne troši prilikom izgaranja, nego stvara, te se vraća i ponovno koristi u zatvorenom sustavu, ili oslobađa u prirodu gdje nastavlja prirodno kruženje...te, u biti, ne govorimo o vodi kao pogonskom gorivu nego vodiku, pa ne bi bio auto na vodu nego na vodik...

 

no, postoji druga strana medalje, odnosno ili je potrebno koristiti vodik dobiven elektrolizom u postrojenjima, ili integrirati sustav za elektrolizu u automobil...u bilo kojem slučaju potrebno je koristiti električnu energiju...kako ne postoji perpetuum mobile tako i energija proizvedena izgaranjem vodika u motoru ne može biti korištena za elektrolizu, doh...može se iskoristiti dio kočione sile, dakle usporavanje automobila koristiti za proizvodnju električne energije, te elektrolizu...ali takvi sustavi služe za smanjenje potrošnje i ne mogu u potpunosti obezbediti potrebnu energiju...

 

s druge strane, kako je par ljudi već pomenulo, u tekstu se ne radi o motoru, jer nema pokretnih dijelova, niti gorivu, jer ne dolazi do izgaranja... :)

PaleRider ned 1.4.2012 13:52
Mikah kaže...
mislim da bi vrijedilo napomenuti također da se za razliku od nafte, voda ne troši prilikom izgaranja, nego stvara, te se vraća i ponovno koristi u zatvorenom sustavu, ili oslobađa u prirodu gdje nastavlja prirodno kruženje...te, u biti, ne govorimo o vodi kao pogonskom gorivu nego vodiku, pa ne bi bio auto na vodu nego na vodik...

 

vodik je potpuno druga stvar, ne mora se dobiti elektrolizom vode

zoki.zlikowski ned 1.4.2012 14:10
PaleRider kaže...
Mikah kaže...
mislim da bi vrijedilo napomenuti također da se za razliku od nafte, voda ne troši prilikom izgaranja, nego stvara, te se vraća i ponovno koristi u zatvorenom sustavu, ili oslobađa u prirodu gdje nastavlja prirodno kruženje...te, u biti, ne govorimo o vodi kao pogonskom gorivu nego vodiku, pa ne bi bio auto na vodu nego na vodik...

 

vodik je potpuno druga stvar, ne mora se dobiti elektrolizom vode

 

Ne mora, moze i iz plina. Ali koja je korist onda?
PaleRider pon 2.4.2012 12:01
zoki.zlikowski kaže...
PaleRider kaže...
Mikah kaže...
mislim da bi vrijedilo napomenuti također da se za razliku od nafte, voda ne troši prilikom izgaranja, nego stvara, te se vraća i ponovno koristi u zatvorenom sustavu, ili oslobađa u prirodu gdje nastavlja prirodno kruženje...te, u biti, ne govorimo o vodi kao pogonskom gorivu nego vodiku, pa ne bi bio auto na vodu nego na vodik...

 

vodik je potpuno druga stvar, ne mora se dobiti elektrolizom vode

 

Ne mora, moze i iz plina. Ali koja je korist onda?

 

dalo bi se diskutirati, ali na koji god način ga dobiješ, mislim da nije dobar izbor kao pogonsko "gorivo"