BMT ned 14.2.2021 18:58

Dobro jutro!

 

To se zna već poodavno i zna se i što se treba napraviti. Napravite malo koristi pa pokrenite harangu protiv onih koji bi silom da se gase nuklearke i protiv onih koji misle da će zamjenom auta na struju postići da živimo zdravije.

Ajar ned 14.2.2021 19:31

i to je sad odjednom postalo toliko važno, kad treba utrapiti papcima što više neprodanih preskupih i besmislenih elektrokolica? m-da. mislim da će se više problema na svijetu riješiti prisilnom izolacijom marketingaša i pr-seronja. recimo, slanjem na neptun, jednosmjerno. 

Spitfire_zg ned 14.2.2021 19:37
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

Memphis ned 14.2.2021 19:42
Spitfire_zg kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

 Nikad struja neće zamijeniti motor sa unutarnji izgaranjem. Vodik je budućnost, struje će biti sve više ali ne u toj mjeri da će prevladat jer ima tu jako puno situacija di struja ne može zamijeniti klasičan motor.

cvaja997 ned 14.2.2021 20:06

Zašto to misliš? Koje su to točno situacije?
BMT  isto mi nije jasno zašto se gase tamo gdje je minimalni rizik od potresa i ostalih teških nepogoda. Nuklearna je energija najčišća od svih koje smo u stanju pretvorit iz ostalih oblika energije. Obnovljivi izvori zagađuju indirektno, preko opreme koja se proizvodi u zemljama sa niskim stupnjem regulacije toksičnosti. Nuklearni "vrući" materijal zakopaš u rudnik soli, olovne "sarkofage" i stvarno nema tu neke filozofije. Nisi toliko neodgovoran da bi "zaboravio" kamo si zakopao nuklearni otpad. Curenje se neće dogodit. Doslovno nema kamo. 

fer-de-lance ned 14.2.2021 20:42
Spitfire_zg kaže...

 Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

A i u SAD-u 2019. prvi put obnovljivi izvori prestigli ugljen, tak da su i oni na dobrom putu, a to je važnije i od EU jer je SAD puno veći zagađivač.

Nuklearke i obnovljivi su dobitna kombinacija, plin dobar kao prijelazno rješenje, tak da se stvari kreću u dobrom smjeru.

 

AFARON ned 14.2.2021 20:47
fer-de-lance kaže...
Spitfire_zg kaže...

 Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

A i u SAD-u 2019. prvi put obnovljivi izvori prestigli ugljen, tak da su i oni na dobrom putu, a to je važnije i od EU jer je SAD puno veći zagađivač.

Nuklearke i obnovljivi su dobitna kombinacija, plin dobar kao prijelazno rješenje, tak da se stvari kreću u dobrom smjeru.

 

 

 Pričekaj ipak da nam Memulica objasni kako je to zapravo loš smjer.

Spitfire_zg ned 14.2.2021 21:26
Memphis kaže...
Spitfire_zg kaže...
southy kaže...
Mislim da je ova vijest postala “aktualna” jer na taj način žele promovirati električne aute, no nitko ne spominje da se većina električne energije dobiva iz fosilnih goriva.

 Energija iz obnovljivih izvora je u 2020. u EU prvi put pretekla onu dobivenu iz fosilnih goriva. U svim skandinavskim zemljama udio je preko 50% a el. auti su budućnost

Hrvatska u isto vrijeme ne uspijeva ni najsunčanije otoke opskrbiti istom

 Nikad struja neće zamijeniti motor sa unutarnji izgaranjem. Vodik je budućnost, struje će biti sve više ali ne u toj mjeri da će prevladat jer ima tu jako puno situacija di struja ne može zamijeniti klasičan motor.

 Slučajno ili ne baš mi je google upravo preporučio članak gdje veli da je u 2020. prodaja el. auta u EU utrostručena, broj benzinaca pao ispod 50% a plan je do 2030. imati 35% auta s nula emisije co2. Vozim hibrid i vidim isključivo korisne stvari, pogotovo u gužvama.

 

Kad još svemu tome dodaš sve strožije regulative gdje već danas nemreš sa starim autima u neke eu metropole, otvaranje tisuću novih punionica i daljnje ograničavanje ispuštanja co2 proizvođačima, budućnost po tom pitanju je prilično izvjesna.

 

Nemoj samo da ti hrvatska bude mjerilo ičega. Dok vani gase javnu rasvjetu po gradovima tu kod mene na selu se neki debil dosjetio da gori čitavu noć, u selendri sa 20 stanovnika kojom noću prođu tri auta, to je hrvatska. I sad ti očekuj od takvih glupana da netko napravi plan i povuče lovu za potpuno zelene otoke neovisne od kopna po pitanju struje i vode, za početak. Nema šanse

zuper ned 14.2.2021 21:41

To vrijedi za stare automobile bez ikakvih filtera i kad norme nisu bile nikakve. Za današnje moderne benzince i dizelaše uz sve filtere i stroge norme ne možeš reći da su problem zagađenja

Mandor ned 14.2.2021 21:41

https://theconversation.com/hydrogen-cars-wont-overtake-electric-vehicles-because-theyre-hampered-by-the-laws-of-science-139899

 

Koliko auta se novih prodaje na struju, fosilna goriva i vodik?

 

In Germany there are only about 600 hydrogen cars in August 2020, but about 180,000 battery cars. The number of BEVs is growing exponentially. BEVs are strongly driven by Tesla, many Chinese manufacturers, Renault, VW and others. FCVs are still developing very hesitantly, despite decades of research and development.

Odavde: https://www.futuremanagementgroup.com/en/do-hydrogen-fuel-cell-cars-have-a-bright-future/#:~:text=In%20Germany%20there%20are%20only,decades%20of%20research%20and%20development.

 

Zašto bi prevladao vodik?

 

Mandor ned 14.2.2021 21:43
zuper kaže...
To vrijedi za stare automobile bez ikakvih filtera i kad norme nisu bile nikakve. Za današnje moderne benzince i dizelaše uz sve filtere i stroge norme ne možeš reći da su problem zagađenja

 Ne možeš reći, a eto Sandra je zapalo da prevede baš to. O tome je članak. Doslovno. Da su problem.

Naslov članka je "Zagađenje od fosilnih goriva ubija i do 10 milijuna ljudi godišnje".

Ima link na Guardian članak gdje se spominje Harvard University i još neke linkove. A gdje su rezultati tvojih testova filtera?

 

zuper ned 14.2.2021 22:23

To što znanstvenici pišu je procjena. I to za prerano preminule. Što to znači? Da li 75-godišnjak koji premine od srčanog problema je žrtva zagađenja?
Ako išta, korona je barem pokazala kako znanstvenicima ne treba slijepo vjerovati.
Ne znači da ovo "istraživanje" nije točno, ali nije niti za dokazivanje nečega.

Spitfire_zg ned 14.2.2021 22:50
zuper kaže...
To vrijedi za stare automobile bez ikakvih filtera i kad norme nisu bile nikakve. Za današnje moderne benzince i dizelaše uz sve filtere i stroge norme ne možeš reći da su problem zagađenja

 Hoćeš reći da zagađuju manje od električnih, jer poanta je težnja što manjem ispuštanju co2 a ne to što EU postrožuje  regulative proizvođačima koliko novi auti smiju zagađivati!? Do 2050. bi po procjenama svaki drugi auto trebao biti električni

Memphis ned 14.2.2021 23:00
Mandor kaže...
A koliko auta na vodikni na struju ima u svijetu?

Auti na vodik u serijskoj proizvodnji se očekuju 2030. Al me zanima kak vi strujići mislite kako će npr. avion ići na struju i slično? 

sks78 ned 14.2.2021 23:01

Najveci problem je sjeca suma ali tu je zarada pa se pise o pseudoproblemima toga.. globalno zatopljenje co2 itd... da imamo suma koje smo posjekli zadnjih 50 godina, 30% vece koncentracije co2 nego sto je danas ne bi uopce smetalo...

Al novac uvijek prica pricu, ne istina

Caustic ned 14.2.2021 23:02
zuper kaže...
To vrijedi za stare automobile bez ikakvih filtera i kad norme nisu bile nikakve. Za današnje moderne benzince i dizelaše uz sve filtere i stroge norme ne možeš reći da su problem zagađenja

 

Zaboravil si da većina balkanaca, sportaša s Tedeiem, vade sve te filtere 

Ne?

Memphis ned 14.2.2021 23:09
Caustic kaže...

Nešto vezano za EV i punionice

The Electric Vehicle Charging Problem - YouTube

 

Osobno, ne bi kupio EV bez da ga mogu napunit(do čepa, kak bi se reklo) unutar max. 10 min.

 Pa to je najveći problem struje. Tko će čekat sate da se napuni a da bi se vozio 2 sata, koja ekonomija to može podnijet? Tak se pričalo za plin kao gorivo budućnosti ... a danas se više voze prljaviji dieseli nego plin. Navodno za napunit vodikom će treba 3 minute. Bmw planira X5 na vodik plasirat za godinu-dvije a razvijaju ga još od početka mileniuma kad su napravili prvu BMW 7icu na vodik.

 

Strujići zaboravite struju ... vodik je riješenje za održavanje komfora i ekonomije.

cvaja997 ned 14.2.2021 23:10

Nigdje nisam ni rekao da jesu.  Nuklearna energija je "najkaloričnija" laički rečeno. Samo vodim borbu sa zagovoravateljima "čiste" energije iz "obnovljivih izvora". Svi zaboravljaju kak se dobivaju alati za pretvorbu jer je to daleko i nije u njihovom dvorištu. Ipak, nafta/ugljen su gori od nuklearne energije i kratkoročno i dugoročno. Nitko neće ulagat u kogeneracijska postrojenja. U okolici Karlovca postoje geotermalni izvori. Bio je prijedlog projekta, ali ovi u foteljama nisu dali zeleno jer je trebalo mazat privatne džepove, što investitor nije htio. 

Ništa, pogasit nuklearke i prebacit se nazad na ugljen. To je budućnost!! //(sarkazam, al ne daleko od istine).

Što se struje tiče, punit će se bežično. Zakopaš ispod asfalta zavojnice, pustiš struju i magija! Elektromagnetna indukcija ti puni bateriju dok se ti voziš! Po gradu! Autocesti! 

Caustic ned 14.2.2021 23:15
Memphis kaže...
Caustic kaže...

Nešto vezano za EV i punionice

The Electric Vehicle Charging Problem - YouTube

 

Osobno, ne bi kupio EV bez da ga mogu napunit(do čepa, kak bi se reklo) unutar max. 10 min.

 Pa to je najveći problem struje. Tko će čekat sate da se napuni a da bi se vozio 2 sata, koja ekonomija to može podnijet? Tak se pričalo za plin kao gorivo budućnosti ... a danas se više voze prljaviji dieseli nego plin. Navodno za napunit vodikom će treba 3 minute. Bmw planira X5 na vodik plasirat za godinu-dvije a razvijaju ga još od početka mileniuma kad su napravili prvu BMW 7icu na vodik.

 

Strujići zaboravite struju ... vodik je riješenje za održavanje komfora i ekonomije.

 

Brkaš stvari.

S vodikom bi dobivao struju s kojom bi tjerao vozilo.

Može se dogoditi da, nekim čudom, netko izumi baterije koje se mogu brže puniti pa vodik ispadne iz igre(teško, ali moguće).

Problem je da Li-Ion i slične baterije nisu rađene za EV na umu, već za el. uređaje kao što su mobiteli i sl.

Dobra stvar kod vodika je što ga možeš dobiti iz vode. Imaš već ljude koji su pokušali napraviti auto na vodu(voda-vodik-struja), no ubrzo su čudnovato umrli(imaš videe po YTu). Vjerojatno su se naftaši zabrinuli.