nikonja pet 3.5.2024 12:28

Početna cijena za električnog Polota je 47t eur !!! Koja smijurija majke mi, a da ne spominjem tu tablicu od infotainment ekrana koja nižim vozačima sakriva cca 30% prednjeg stakla, i koji k.... će mi chatGPT u autu??? I uz to ponosno napišu kako je sad domet 559 km znači bez klime, sam u autu, na cca 20 stupnjeva vanka.... realno smo opet na max 350-400 (ako i to). Da se razumjemo volio bih imat električni auto ali pod uvjetom da može u bilo kakvim uvjetima napravit minimalno 700km, da se može napunit za max 15 min i da možeš baterije, jednom kad crknu zamjenit za 1-2t eur max - tako da kad ga poželim prodat da još mogu dobit nešto za njega. Do tada, nažalost nastavljam vozit auto sa 900km dosega i punjenjem od 45 sekundi sa akumulatorom od 50 eur.

imsonotgonnatellyoumyname pet 3.5.2024 14:47

Zašto su prednjice/haube toliko povišene na modernim autima?
Niti je sigurnije, niti je aerodinamičnije.

Pa ako imaš EV bez glomaznog motora naprijed, zar nije bolje napraviti da je prednji dio niži, za bolji koeficient otpora zraka?

 

Te postoji li ikakva nada da će neki EU regulator napisati zakon gdje bi baterije EV-a morale biti univerzalne, te lako izmjenjive?

Itekako je moguće napraviti šasiju koja ne zahtjeva da je baterija zavarena za nju. Nakon 8-10 godina odšarafiš 10ak šarafa i staviš novu.

Zar nisu prvi EV upravo takvi i bili?

A ne sad ako mi kamenćić razbije far od auta, izaći će me 1k€ za zamjenu jer je sve sljepljeno. Sve se bojim defektne baterije van jamstva.

 

Toliko o "ekologiji"

jozef pet 3.5.2024 15:48
imsonotgonnatellyoumyname kaže...

Zašto su prednjice/haube toliko povišene na modernim autima?
Niti je sigurnije, niti je aerodinamičnije.

Pa ako imaš EV bez glomaznog motora naprijed, zar nije bolje napraviti da je prednji dio niži, za bolji koeficient otpora zraka?

 

Te postoji li ikakva nada da će neki EU regulator napisati zakon gdje bi baterije EV-a morale biti univerzalne, te lako izmjenjive?

Itekako je moguće napraviti šasiju koja ne zahtjeva da je baterija zavarena za nju. Nakon 8-10 godina odšarafiš 10ak šarafa i staviš novu.

Zar nisu prvi EV upravo takvi i bili?

A ne sad ako mi kamenćić razbije far od auta, izaći će me 1k€ za zamjenu jer je sve sljepljeno. Sve se bojim defektne baterije van jamstva.

 

Toliko o "ekologiji"

1. nema veze niži prednji dio ako stvara turbulencije u zadnjem dijelu vozila i ako nije smanjena ukupna frontalna površina. Niži prednji dio ne jamči bolju aerodinamiku.
2. viši prednji dio bi mogao biti sigurniji za pješake s manje opasnih rubova u visini trupa, viši prednji dio daje više opcija za zone apsorpcije sila (gužvanja) u sudaru.
Baterija tj. njeno kućište je zavareno/zaljepljeno vjerojatno s ciljem da bude dio šasije i smanji troškove proizvodnje. 
Glede izmjene baterije nakon 8-10 godina: proizvođačima je cilj da automobil traje 4 godine, i nema šanse da bi lako pristali na standardizaciju.

Ferritin pet 3.5.2024 18:37
jozef kaže...

Glede izmjene baterije nakon 8-10 godina: proizvođačima je cilj da automobil traje 4 godine, i nema šanse da bi lako pristali na standardizaciju.

 LFP baterije ionako već imaju puno dulji vijek trajanja naspram starih NCA/NMC . Ne bi proizvođači bezveze davali 8 godina garancije eksplicitno na bateriju da traje samo 4 godine.

 

Što se tiče ostalih komentara unutar teme jedino sa čime se slažem je cijena. Tko će normalan kupiti VW govance naspram Tesle 3/Y Long Range koja košta isto, veće su, brže, imaju veći domet (tj. bolju KWh/km efikasnost), 25x bolji infotainment, najbolje punionice, ekrane bez 4cm neupotrebljivih bezela. I uz sve to na ID-u i dalje imaš 100 stvari za nadograditi koje ne dolaze sa startno skupim autom, tipa bolje ozvučenje.

overhaul pet 3.5.2024 19:15
Spiridon kaže...

A kad će se EU retardi sjetiti da strujić MORA generirati zvuk u vožnji? Ameri su to zakonom uveli...

Zbog pješaka, biciklista, slabovidnih...

 Čuje se jednako kao moderan benzinac i dizelaš kojeg se ne turira. Najviše buke danas dakle proizvode gume i to nije mala buka.
Mogu eventualno uvesti one bip bip kad se izlazi na rikverc koje imaju kombiji i busevi, ali inače ti strujići danas svi imaju detekciju pješaka (kao i svi ostali novi auti),
pa ako si u novom autu izlazio ikad u rikverc, znaš o čemu pričam. Nema šanse da ne vidiš pješaka jer ti ga signalizira.
A retardirani pješaci velikim dijelom sami po sebi danas ne paze ni na vlakove jer bulje nonstop u mobitele dok hodaju, tak da neznam što bi im odlijepilo glavu od tog sranja jer naravno da u ušima imaju sluške.

Boris grozni pet 3.5.2024 21:11
overhaul kaže...
Spiridon kaže...

A kad će se EU retardi sjetiti da strujić MORA generirati zvuk u vožnji? Ameri su to zakonom uveli...

Zbog pješaka, biciklista, slabovidnih...

 Čuje se jednako kao moderan benzinac i dizelaš kojeg se ne turira. Najviše buke danas dakle proizvode gume i to nije mala buka.
Mogu eventualno uvesti one bip bip kad se izlazi na rikverc koje imaju kombiji i busevi, ali inače ti strujići danas svi imaju detekciju pješaka (kao i svi ostali novi auti),
pa ako si u novom autu izlazio ikad u rikverc, znaš o čemu pričam. Nema šanse da ne vidiš pješaka jer ti ga signalizira.
A retardirani pješaci velikim dijelom sami po sebi danas ne paze ni na vlakove jer bulje nonstop u mobitele dok hodaju, tak da neznam što bi im odlijepilo glavu od tog sranja jer naravno da u ušima imaju sluške.

 Neznam što si od strujića vozio ili bio pored njih no prakticki se ne cuju, rekao bi da je tesla tu cak najtiši barem oni koji ne zuje i škripe

overhaul pet 3.5.2024 21:20
Boris grozni kaže...
overhaul kaže...
Spiridon kaže...

A kad će se EU retardi sjetiti da strujić MORA generirati zvuk u vožnji? Ameri su to zakonom uveli...

Zbog pješaka, biciklista, slabovidnih...

 Čuje se jednako kao moderan benzinac i dizelaš kojeg se ne turira. Najviše buke danas dakle proizvode gume i to nije mala buka.
Mogu eventualno uvesti one bip bip kad se izlazi na rikverc koje imaju kombiji i busevi, ali inače ti strujići danas svi imaju detekciju pješaka (kao i svi ostali novi auti),
pa ako si u novom autu izlazio ikad u rikverc, znaš o čemu pričam. Nema šanse da ne vidiš pješaka jer ti ga signalizira.
A retardirani pješaci velikim dijelom sami po sebi danas ne paze ni na vlakove jer bulje nonstop u mobitele dok hodaju, tak da neznam što bi im odlijepilo glavu od tog sranja jer naravno da u ušima imaju sluške.

 Neznam što si od strujića vozio ili bio pored njih no prakticki se ne cuju, rekao bi da je tesla tu cak najtiši barem oni koji ne zuje i škripe

 Gume se čuju. Naravno, na parkingu i pri sporom kretanju se čuje samo mali zviz od elektromotora, ali kažem, nisu danas bičniji ni moderni ICE auti kad klize po parkingu ili uličicama. Nemojmo zaboraviti i da je gomila hibrida koji po gradu ne pale ICe. Uglavnom, normalan čovjek bi trebao paziti kad je na ulici, jer na njega može naletjeti tako i tramvaj ili bicikl - koji je sigurno tiši od tesle. Sumnjam da bi umjetna proizvodnja buke pomogla ovima sa slušalicama imobitelom pred glavom, osim što bi samo doprinosili ukupnoj nepotrebnoj buci po gradu.

Feudalac sub 4.5.2024 08:16
overhaul kaže...
Boris grozni kaže...
overhaul kaže...
Spiridon kaže...

A kad će se EU retardi sjetiti da strujić MORA generirati zvuk u vožnji? Ameri su to zakonom uveli...

Zbog pješaka, biciklista, slabovidnih...

 Čuje se jednako kao moderan benzinac i dizelaš kojeg se ne turira. Najviše buke danas dakle proizvode gume i to nije mala buka.
Mogu eventualno uvesti one bip bip kad se izlazi na rikverc koje imaju kombiji i busevi, ali inače ti strujići danas svi imaju detekciju pješaka (kao i svi ostali novi auti),
pa ako si u novom autu izlazio ikad u rikverc, znaš o čemu pričam. Nema šanse da ne vidiš pješaka jer ti ga signalizira.
A retardirani pješaci velikim dijelom sami po sebi danas ne paze ni na vlakove jer bulje nonstop u mobitele dok hodaju, tak da neznam što bi im odlijepilo glavu od tog sranja jer naravno da u ušima imaju sluške.

 Neznam što si od strujića vozio ili bio pored njih no prakticki se ne cuju, rekao bi da je tesla tu cak najtiši barem oni koji ne zuje i škripe

 Gume se čuju. Naravno, na parkingu i pri sporom kretanju se čuje samo mali zviz od elektromotora, ali kažem, nisu danas bičniji ni moderni ICE auti kad klize po parkingu ili uličicama. Nemojmo zaboraviti i da je gomila hibrida koji po gradu ne pale ICe. Uglavnom, normalan čovjek bi trebao paziti kad je na ulici, jer na njega može naletjeti tako i tramvaj ili bicikl - koji je sigurno tiši od tesle. Sumnjam da bi umjetna proizvodnja buke pomogla ovima sa slušalicama imobitelom pred glavom, osim što bi samo doprinosili ukupnoj nepotrebnoj buci po gradu.

 Točno tako slažem se

Entry Point sub 4.5.2024 09:24

Preskupa igra je to. I neće postati jeftiniji na trenutnoj baterijskoj tehnlogiji, samo skuplji. I proizvođači to iskorištavaju, i još im ljestve drži EU. Neće ni centa uložiti u razvoj novih jeftinijih i zelenijih baterija. Profit profit profit, fućka se njima za ekologiju.

smajlee sub 4.5.2024 12:41

Vezano za zvuk, vozim Ford S-Max Hybrid i kad se polako vozikam po garazama na bateriju (jbga, nekad se vozim i na benzin) ima neki glupi zvuk tak da nije da se ne cuje, ko neka tugaljka. Za brzine mislim vece od 30km/h kaj stvarno treba postojat neki zvuk da se auto cuje?

Feudalac sub 4.5.2024 15:09
Entry Point kaže...

Preskupa igra je to. I neće postati jeftiniji na trenutnoj baterijskoj tehnlogiji, samo skuplji. I proizvođači to iskorištavaju, i još im ljestve drži EU. Neće ni centa uložiti u razvoj novih jeftinijih i zelenijih baterija. Profit profit profit, fućka se njima za ekologiju.

 Svi ulažu novce u razvoj novih baterija ali nije baš da se i do sada nije znalo kakva baterija se može napraviti. Pojeftinjenje dolazi povećanom produkcijom, tzv krivulja učenja koja kaže da se za svako kumulativno udvostručavanje proizvodnje cijena smanjuje za određeni postotak. Kinezi su to shvatili ima 20 godina. Ali mi ne bi koristili njihove baterije jer eto - kineske su.

Entry Point sub 4.5.2024 16:59
Feudalac kaže...

 Svi ulažu novce u razvoj novih baterija ali nije baš da se i do sada nije znalo kakva baterija se može napraviti. Pojeftinjenje dolazi povećanom produkcijom, tzv krivulja učenja koja kaže da se za svako kumulativno udvostručavanje proizvodnje cijena smanjuje za određeni postotak. Kinezi su to shvatili ima 20 godina. Ali mi ne bi koristili njihove baterije jer eto - kineske su.

 Litij je jednostavno preskup, prerijedak i ekološka katastrofa ga je za vaditi. Radi se na daleko jefitnijim alternativama sa bezopasnim materijalima, ali to ne rade auto proizvođači. Oni ulažu u najskuplju varijantu. Pa imaju povijesnu priliku da nam svima uvale preskupe aute na račun "ekologije". Bili bi ludi da to propuste.

 

Uostalom jednom kad se lanac opskrbe uspostavi, industrija izgradi, težak je prelazak na nove tehnologije i opet graditi nove opskrbne lance i industriju.

ZovemseZoranidolazimizRijeke sub 4.5.2024 21:23

Kad budu imali realni domet (s klimom, i voznja 130kmh) od cca 800 km, onda cu okvirno mozda i biti zainteresiran. Okvirno, jer primjerice tko danas kupuje polovne smartphone? Skoro pa nitko, ne toliko zbog performansi, vec baterije koja je "odbaterijala svoje" ...

 

al ajde, recimo da sam oprezno optimistican sto ce se desavati slijedecih 5 godina. Sada ne, nema sanse...

nikonja sub 4.5.2024 22:20

Jedina nada su grafenske baterije na kojima se već dugo radi, ekološki idealne, jeftine, i drže do 3 puta više napona....ali još uvijek ništa konkretno, tako da je litij zasada jedina opcija koja neće postat jeftinija nego skuplja sa vremenom. Uglavnom meni se ne žuri, sad sam na fosilcu kojeg planiram gurat još par godina onda ide novi fosilac, a iza toga se nadam da će se nešto korjenito pomaknit kod EV, ili možda ode u smjeru Vodika...

Feudalac ned 5.5.2024 09:24
Entry Point kaže...
Feudalac kaže...

 Svi ulažu novce u razvoj novih baterija ali nije baš da se i do sada nije znalo kakva baterija se može napraviti. Pojeftinjenje dolazi povećanom produkcijom, tzv krivulja učenja koja kaže da se za svako kumulativno udvostručavanje proizvodnje cijena smanjuje za određeni postotak. Kinezi su to shvatili ima 20 godina. Ali mi ne bi koristili njihove baterije jer eto - kineske su.

 Litij je jednostavno preskup, prerijedak i ekološka katastrofa ga je za vaditi. Radi se na daleko jefitnijim alternativama sa bezopasnim materijalima, ali to ne rade auto proizvođači. Oni ulažu u najskuplju varijantu. Pa imaju povijesnu priliku da nam svima uvale preskupe aute na račun "ekologije". Bili bi ludi da to propuste.

 

Uostalom jednom kad se lanac opskrbe uspostavi, industrija izgradi, težak je prelazak na nove tehnologije i opet graditi nove opskrbne lance i industriju.

 Nije litij baš toliko skup. Hidroksid je 15 eura po kili, to je oko 500 eura po autu. Vađenje je prilično štetno za okoliš, točno, ali nisam siguran koliko će natrijeve baterije biti bolje jer i one trebaju specifične metalne okside sa vanadijem, olovom i slične kombinacije za bolji volumetrijski i specifični kapacitet.

 

A da neće proizvođači auta istraživati druge tehnologije, mislim da je prilično diskutabilno, BYD je upravo počeo graditi tvornicu kapaciteta 30 GWh na godinu, Nortvolt koji radi s VW-om i drugim evropskim proizvođačima ima svoje prototipove. Svaki od njih treba jeftinu bateriju da bi bio konkurentniji u odnosu na druge i zbog toga imaju interes u ovom trenutku dok se sektor preslaguje. Jednom kad dođu u neko stabilno stanje, vjerojatno će im pasti interes za promjene, mogući su i prešutni dogovori, ali ne sada jer su potencijalni zajebi prevelik rizik.