Ajar pet 29.6.2018 07:56

eo jednog (ne)zanimljivog aspekta ai: nikad neće počiniti ni jedan od 7 patu besmrtnih grijeha (0/7 - sve preporuke), a prekršit će najviše dvije zapovijedi (2/10, manje je bolje, napisao bi Denis): o laganju i ubijanju. teško da će načini nešto na svoj lik jer bi to bila opaka konjkurencija, što ne bi išlo. 

Abomb pet 29.6.2018 09:03

Bilo bi impresivnije da su sami naucili igrati i onda pobijedili...

Ovako su samo iskoriatili vec postojece znanje i obradili ga...sta je i dalje lijepo,al je i dalje sve ovisilo o velikom ljudskom faktoru.

Ivan(4) pet 29.6.2018 11:48
Mar kaže...
Opet je čovjek daleko inteligentniji/pametniji/bolji igrač ako gledamo po jedinici energije koja se utroši. Koliko ovi botovi troše struje?

 Troši mnogo dok uči jer verovatno ima xy instanci koje istovremeno rade, zato i može skupiti "180 godina iskustva u jednom danu". Kad dođe vreme za meč, neće mu trebati ni približno toliko da bi pobedilo čoveka. Slično se troši ogromna količina energije da bi se usavršio Stockfish šahovski engine, tako što različite varijante na gomili računara (ko god želi može donirati svoju procesorsku snagu) igraju međusobno i najuspešnija među njima postaje sledeća zvanična verzija, međutim, krajnjem proizvodu uopšte ne treba puno snage. Kod mene na telefonu su mu dodeljena samo dva jezgra i to mu je više nego dovoljno da bi bio izuzetno jak.

 

Interesuje me da li će ovim botovima nekako biti ograničen APS kada budu igrali protiv ljudi. Pre neki dan je jedan tim diskvalifikovan sa nekog velikog turnira jer se veruje da je jedan od članova koristio miša sa makroima, u tom slučaju bi bilo fer da ni računar ne može da izvodi svoje akcije "beskonačno" brzo.

pero_noob pet 29.6.2018 16:02

Koristi se reinforced learning. To znači da sustav uči sam. Bez ljudi i obrađivanja prethodnih igara. Čovjek je ovdje samo postavio algoritam učenja i koji rezultati se nagrađuju, a koji ne i pustio sustav da sam uči.

Festus pet 29.6.2018 16:05

1) Super-računalu sa 82 944 procesora i jednim(1) petabajtom memorije je bilo potrebno 40 minuta da simulira 1 sekundu stvarne aktivnosti ljudskog mozga.

 

2) Nigerijska policija je 2009. godine uhitila kozu i optužila je za pokušaj oružane pljačke.

ihush sub 30.6.2018 13:45
Ivan(4) kaže...
..

Interesuje me da li će ovim botovima nekako biti ograničen APS kada budu igrali protiv ljudi. Pre neki dan je jedan tim diskvalifikovan sa nekog velikog turnira jer se veruje da je jedan od članova koristio miša sa makroima, u tom slučaju bi bilo fer da ni računar ne može da izvodi svoje akcije "beskonačno" brzo.

 -nema ferpleja ako ubacimo sve faktore.. nemoguće/nepošteno.. npr ping-lag, ako netko ima ping 10, drugi 30 nisu u ravnopravnoj poziciji ali nisu ni automobili na startu trke, skijaši (snijeg se topi..). itd..

recimo, ako je prosječno vriejme ljudske reakcije (iz vožnje podatak) 0,7 sec kašnjenja, tad što.. AIu dati podatak toliko kasnije, jer on nema ljudski lag.. ili mu povećati ping za toliko ili što ako je direktno spojen na server i ima lag nulu.. :)

.. pa do tog da se markoi na mišu smatraju varanjem.. što tad, dati svima neki joystik umjesto tipkovnice-miša, jer rompjuter može tipkati svih 256 tipki istovremeno, čovjek ne (teoretski 10..) ako ograničiš neki kombo udarac na do 10 tipki u trenutku, što s jedanaestom tipkom, varanje? .. ili je tad takav miš s makroom isto ono što može AI osim što ne treba miša.. itd.

 

nema poštenog fighta, u ratu, u miru.. :) ako je imperativ pobjeda, može se tad ddosati AI server i to bi bilo pandan EMP napadu na radare neprijatelja. Pitanje je samo što ili gdje je u virtuali granica između dozvoljenog ili 'varanja' (korištenja nedozvoljenih sredstava).. npr ograničenje kubikaže-konja u F1, pa i kapaciteta rezervoara za gorivo.. (naskarovci su varali velikom cijevi u koju je stao drugi rezervoar..) .. kako tad precizno odrediti pravila kad 'robot' (AI) ima direktan pristup, dok čovjek mora koristiti ''adapter'' kao miša, ekran, zvuk.. da bi uopće nešto vidio i reagirao. Dodati to kašnjenje AIu je fer? Etičko-moralna dilema.. kao i pozitivna diskriminacija je na kraju diskriminacija.. :))

KIKI3ooo sub 30.6.2018 15:22
ihush kaže...
Ivan(4) kaže...
..

Interesuje me da li će ovim botovima nekako biti ograničen APS kada budu igrali protiv ljudi. Pre neki dan je jedan tim diskvalifikovan sa nekog velikog turnira jer se veruje da je jedan od članova koristio miša sa makroima, u tom slučaju bi bilo fer da ni računar ne može da izvodi svoje akcije "beskonačno" brzo.

 -nema ferpleja ako ubacimo sve faktore.. nemoguće/nepošteno.. npr ping-lag, ako netko ima ping 10, drugi 30 nisu u ravnopravnoj poziciji ali nisu ni automobili na startu trke, skijaši (snijeg se topi..). itd..

recimo, ako je prosječno vriejme ljudske reakcije (iz vožnje podatak) 0,7 sec kašnjenja, tad što.. AIu dati podatak toliko kasnije, jer on nema ljudski lag.. ili mu povećati ping za toliko ili što ako je direktno spojen na server i ima lag nulu.. :)

.. pa do tog da se markoi na mišu smatraju varanjem.. što tad, dati svima neki joystik umjesto tipkovnice-miša, jer rompjuter može tipkati svih 256 tipki istovremeno, čovjek ne (teoretski 10..) ako ograničiš neki kombo udarac na do 10 tipki u trenutku, što s jedanaestom tipkom, varanje? .. ili je tad takav miš s makroom isto ono što može AI osim što ne treba miša.. itd.

 

nema poštenog fighta, u ratu, u miru.. :) ako je imperativ pobjeda, može se tad ddosati AI server i to bi bilo pandan EMP napadu na radare neprijatelja. Pitanje je samo što ili gdje je u virtuali granica između dozvoljenog ili 'varanja' (korištenja nedozvoljenih sredstava).. npr ograničenje kubikaže-konja u F1, pa i kapaciteta rezervoara za gorivo.. (naskarovci su varali velikom cijevi u koju je stao drugi rezervoar..) .. kako tad precizno odrediti pravila kad 'robot' (AI) ima direktan pristup, dok čovjek mora koristiti ''adapter'' kao miša, ekran, zvuk.. da bi uopće nešto vidio i reagirao. Dodati to kašnjenje AIu je fer? Etičko-moralna dilema.. kao i pozitivna diskriminacija je na kraju diskriminacija.. :))

 I upravo radi toga će bit bolji u doti2. A u sc2 može imat beskonačno visok APM (kao što već ima, pa opet gold/plat igrač dobije elite AI iz pyzdarije) i đaba mu je što se kaže. Može bit i dio igrice pa opet neće bruteforcat korejca. A statični šah i go nije problem naštimat. Treba ti samo jak cpu, puno rama i algoritam koji vrti sve moguće kombinacije prije nego odabere najbolju da bi bruteforca velemajstora.

ihush sub 30.6.2018 16:00

-bruteforce uz odgovarajuće resurse uvjek pobjeđuje.. jednako kao što je bager jači od lopate-krampa, no pitanje je sport, pravila.. kao offside u nogometu ili faul. Kako osigurati jednaka pravila s dopingiranim trkačima.. isti problem, tj pitanje natječe li se osoba-čovjek ili stroj.

-strojevi (robot, ai..) nema natjeciteljski duh-poriv-potrebu.. nema ni feeling za pobjedu-praz, jednsotavno algoritmom i bruteforceom ide prema cilju. Ovisno o tome kako je algoritam kvalitetan i koliko resursa ima bit će i rezultat.. ne neki RND, ne sreća nego zadani okvir. AIu se pridaju nadnaravna svojstva, koja on nema. To je u osnovi 'glupi' calculator ili abakus.. pamet je u tome kad ga smislimo, stvorimo, ne kad ga koristimo (calclulatorom i glupan/neznalica može izračunati korjen, kao što čimpanza može stisnuti redbutton nuklearke... AI=čimp od čipa :) ).

 

-u RTu su resursi važni, ako prije recimo desetljeća nije bilo dovoljno resrusa za šah, danas ih recimo ima.. ima i za dotu ili će biti za bilo koju igru jer su sve samo umnožak npr tic-tac-toa.. :)

njega ne možeš pobijediti, možeš samo ne izgubiti.. a ljudi kad-tad griješe, računala/strojevi ne ili su pokvareni. Jednom kad složiš algoritam tad nemaš šanse pobijediti aija u tictactou, možeš samo greškom izgubiti. Slično može biti u bilo kojem FPSu jer nikad ne možeš pucati brže-preciznije od algoritma koji to može u desetinki brže-preciznije. .. možeš samo u taktici, 'prevarit', prodati fintu, napasti na jednu stranu pa iznenada na drugu, kao što u šahu možeš žrtvovati kraljicu za mat.. ali ako algoritam ima bazu, ako uči, tad će to ako ''borg'' naučiti i idući put blokirati.. pri tome ai nije postao pametniji nego samo ima jedan podatak više u bazi, jednako je glup, tek kad ne mora imati podatak u bazi, kad ga blokira bez tog, tek tad je 'ljudskiji' prilagodljiv.. ali i dalje je to glupi calc, osim u sf filmovima kad je borg-terminator i sl.

 

primjer je još uvjek aktualan 'problem trgovačkog putnika'.. i dalje se traži 'najbolji' algoritam. Ukratko, u takvoj igri (da se napravi strategija tog tipa, npr prikupljanje resursa..) jednostavno čovjek ne može izračunati optimalniju-bržu rutu od nekog superračunala ili najslabijeg džepnog calca jer za bilo koju mat.operaciju čovjek treba sekunde, chip nanosekunde.. osim što možemo odbaciti očigledno lošiju rutu, koristiti iskustvo pa i intuiciju..

-sad istražuju bumbare i skupljanje meda.. to je vrlo slično trgovačkom putniku (optimalna ruta, potrebna npr dostavljaču pizze, kamuonu za dostavu, pošti..) jer jednako bumbar obilazi razbacano cvijeće.. a let je iscrpljujući (troši se energija i vrijeme a to je u bizu = novac). Bumbar već nakon par izleta ima neku 'dovoljno dobru' rutu, ne najbolju ali optimalniju nego RND ili briteforce... mada je kao kukac zapravo 'glup' ko čekić.. :)) .. to je današnji AI, pitanje može li biti bolji.. može samo imati više resursa (jači-brži.. ali će biti i dalje glup tj bruteforcati po algoritmu kojeg programer iskodira..). No kao s npr kvalitetom slike u videoigrama (počeci prije pedesetak godina, prije 20, 10, danas..) podiže se dovoljno da nam kao kod filma (24 slike u sekundi) više to ne izgleda kao 'problem'.. dovoljno dobro. Bruteforce kako god ga ušminkali ostaje isti..

Luka123 ned 1.7.2018 09:03

Da li AI slusa i uci igre temeljene na zvuku? Mislim već sam prije 10 god baci pobjeđivao aimbotove sa 70-80 posto acc. Na temelju zvuka, jer bot nije čuo zvuk.(UT2004).

 

Dota je igra koju i nije tako teško naučiti. Da li AI može igrati timski, da li čuje zvuk?

 

Htio sam reći, naučiti igrati solo i pobjediti u igri 1 na 1 su napravili prije 40 hod u šahu, no čisto sumnjam da može i timski igrati sa čovjekom, mislim da su daleko od toga. Također igre gdje je uključen splash damage, poput quake, unreal tournament i sl. Jer tako sam pobjeđivao, bot nečuje zvuk nemože predviditi putanju zvuka. Nemože se ponašati ljudski.

Uvijek će biti AI, koji snapa na nešto, sami pokreti miša nisu mu ograničeni na ljudsku razinu, za njega to nepostoji s time i vara. Snapanje na target sa klikom biti će učestali, last shot na kripa u doti izračunat u milisec. Što je ljudski nemoguće.

Da bot će pobjediti u doti čovjeka jer razmišlja na bazi trigger i aimbota koje su ljudi programirali prije 20 godina.