alien sri 23.10.2019 14:31
Ajar kaže...

eto elegantna načina za pokrivanje gubitaka ostalih "preduzeća" Musk & sinovi. 

 Po meni vrlo pametna investicija, danas-sutra može Tesle upariti s tim satelitima tako da budu uvijek spojene na internet. Čovjek stvara monopol ili u najmanju ruku eksluzivu kao što je to napravio sa Tesla superpunjačima.

shimano sri 23.10.2019 15:25

koliko ja vidim ne zalaže se trump i slična elita za UBI koji bi možda malo popravio svijet, već musk, zuckerberg i slični. a očekivati nekakvu potpunu jednakost je za sada još iluzija. tako da više nade polažem u njegov rad nego u religijske i slične elite

O_O_O sri 23.10.2019 17:49
BlueMax kaže...

S obzirom na dosadašnje Space X uspjehe ovo me podsjeća na Grunfovu bombu u obliku bumeranga. Učinkovita ako padne neprijateljima u ruke.

 Na sto tocno mislis.

Since June 2010, rockets from the Falcon 9 family have been launched 77 times, with 75 full mission successes, one partial failure and one total loss of spacecraft.

bugovac222 sri 23.10.2019 18:16

Iako ne vjerujem u električni auto ukoliko ne dođe do značajnog poboljšanja baterija, mislim da je Musk napravio jako puno do sada. Probudio je uspavanu NASAu i napravio više na području raketnih motora i tehnike nego oni sa puno više novaca i vremena. Pokazao je da čovjek koga nešto zanima i ima nešto "malo" novaca može napraviti čak i više nego razvikana NASA.

shimano sri 23.10.2019 18:31
bugovac222 kaže...

Iako ne vjerujem u električni auto ukoliko ne dođe do značajnog poboljšanja baterija, mislim da je Musk napravio jako puno do sada. Probudio je uspavanu NASAu i napravio više na području raketnih motora i tehnike nego oni sa puno više novaca i vremena. Pokazao je da čovjek koga nešto zanima i ima nešto "malo" novaca može napraviti čak i više nego razvikana NASA.

 što se baterija tiče, možda litij-polimerskih? jer nešto već rade s tim, a i jako se na tome radi općenito

F10EXX sri 23.10.2019 19:51
bugovac222 kaže...

Iako ne vjerujem u električni auto ukoliko ne dođe do značajnog poboljšanja baterija, mislim da je Musk napravio jako puno do sada. Probudio je uspavanu NASAu i napravio više na području raketnih motora i tehnike nego oni sa puno više novaca i vremena. Pokazao je da čovjek koga nešto zanima i ima nešto "malo" novaca može napraviti čak i više nego razvikana NASA.

 Sto bi trebalo poboljsati u baterijama?

bugovac222 sri 23.10.2019 20:17

Nisam stručnjak za baterije, govorim kao potencijalni kupac. Ako je cijena još uvijek preko 200$ po kWh znači da za pristojan domet trebam platiti oko 20k$ za preko pola tone tešku bateriju i još imam problem s planiranjem punjenja na dužim relacijama. Neka hvala, uzmem neki polovni ili povoljni dizel ili benzinac ako trebam auto unatoč većoj cijeni goriva. Osim toga pitanje je u kojem smjeru bi išle cijene litija i ostalih elemenata za baterije kada bi krenula proizvodnja milijardi i milijardi električnih auta. Možda ne bi nužno opadale, jer su nalazišta nekih od tih elemenata ograničena, a izdvajanje ukoliko je postotok elementa zaista mali prilično skupo.

shimano sri 23.10.2019 20:35

razumijem da se tako razmišlja, uostalom to je prirodno za sve nove tehnologije. bilo je ljudi koji su tvrdili da auto neće nikad konja zamijeniti, a onda je došao benzin, pa sve ostalo.

a isto kao što je nekad auto mogao imati samo bogataš, danas ga najveća sirotinja može imati. cijena će padati naravno kao i za sve.

zapravo, ovo je manji skok jer smo još s konja na auto prijelazu. tako da će to i brže ići

zoki.zlikowski čet 24.10.2019 11:19
shimano kaže...

razumijem da se tako razmišlja, uostalom to je prirodno za sve nove tehnologije. bilo je ljudi koji su tvrdili da auto neće nikad konja zamijeniti, a onda je došao benzin, pa sve ostalo.

a isto kao što je nekad auto mogao imati samo bogataš, danas ga najveća sirotinja može imati. cijena će padati naravno kao i za sve.

zapravo, ovo je manji skok jer smo još s konja na auto prijelazu. tako da će to i brže ići

A vjerojatno su i tada govorili, nema sanse da prijedjem na auto pa da imam domet od samo sto kilometara. Sa svojim konjem mogu stati na svakoj livadi i uz svaki potok i nastaviti putovanje, a s autom moram traziti apoteke da kupim benzin. A kao i danas, nitko niti tada nije prolazio vise od 100 km dnevno osim jednom u zivotu kad su u karavanama krenuli s istoka na zapad i stali i smjestili se.

Nemon čet 24.10.2019 11:30
bugovac222 kaže...

Nisam stručnjak za baterije, govorim kao potencijalni kupac. Ako je cijena još uvijek preko 200$ po kWh znači da za pristojan domet trebam platiti oko 20k$ za preko pola tone tešku bateriju i još imam problem s planiranjem punjenja na dužim relacijama. Neka hvala, uzmem neki polovni ili povoljni dizel ili benzinac ako trebam auto unatoč većoj cijeni goriva. Osim toga pitanje je u kojem smjeru bi išle cijene litija i ostalih elemenata za baterije kada bi krenula proizvodnja milijardi i milijardi električnih auta. Možda ne bi nužno opadale, jer su nalazišta nekih od tih elemenata ograničena, a izdvajanje ukoliko je postotok elementa zaista mali prilično skupo.

 
Znaci prvo napises "nisam strucnjak" a onda napravis analizu koja nema smisla. Kakve veze ima cijena litija ili whatever, ako ti imas vec EV auta? Ako kupis elektricni auto tvoja cijena punjenja je doslovno manje vise ista, bez obzira jel cijana materijala za baterije ide gore / dole (Ako zelis raditi analizu kao potencijalni kupac, onda to sto govoris nema smisla). Isto tako cijena baterija je puno bliza $100 po kWh nego $200. (Btw, baterije imaju jako malo Litija i puno su bitniji neki drugi materijali). Sto se tice same tezine baterije, nije dobro reci samo "pola tone" jer za komparaciju isto tako imas i ogromnu masinu u ICE autu, koja je par stotina kila (motor i sve ostalo sto ide sa time). Elektricni motor ima puno vecu ucinkovitost vs ICE motor, tako da "tezina" je samo jedan dio jednadzbe. Ako ti je tank benzina 50 KG (litara) a motor ti daje 30% ucinkovitost, dok baterija je recimo 480 KG u Tesla Model 3 (long range) - medjutim, dobijes 3x vecu ucinkovitost + ice auto ima motor etc. EV auto je jos uvijek tezi, ali se ne radi o pola toni razlike. BMW 3 - je tezak oko 1400 KG a Tesla Model 3 je tezak oko 1600 KG (standard model, ima i tezih).

Ako zivis u Hrvatskoj i zujis okolo naravno da ti je bolje imati benzinac i diesel auto, jer infrastruktura je jos uvijek koma, medjutim i to isto napreduje. (Ako zivis u kuci, onda doslovno pa da i nemas problema sa infrastrukturom, punis ga doma).

Nemon čet 24.10.2019 11:43
zoki.zlikowski kaže...
shimano kaže...

razumijem da se tako razmišlja, uostalom to je prirodno za sve nove tehnologije. bilo je ljudi koji su tvrdili da auto neće nikad konja zamijeniti, a onda je došao benzin, pa sve ostalo.

a isto kao što je nekad auto mogao imati samo bogataš, danas ga najveća sirotinja može imati. cijena će padati naravno kao i za sve.

zapravo, ovo je manji skok jer smo još s konja na auto prijelazu. tako da će to i brže ići

A vjerojatno su i tada govorili, nema sanse da prijedjem na auto pa da imam domet od samo sto kilometara. Sa svojim konjem mogu stati na svakoj livadi i uz svaki potok i nastaviti putovanje, a s autom moram traziti apoteke da kupim benzin. A kao i danas, nitko niti tada nije prolazio vise od 100 km dnevno osim jednom u zivotu kad su u karavanama krenuli s istoka na zapad i stali i smjestili se.

 
Ima Hyundai Kona - 280-290 tisuca kuna - domet 300+ KM (mislim na real domet, ne bullshit kaj uvijek pise)

https://hyundai.hr/modeli/hyundai-kona-ev/performanse/

shimano čet 24.10.2019 13:57

i ovo ćeš čitati u budućnosti, ali u nekoj skorijoj bi te taj izbor mogao koštati previše. jer ključna riječ je zakon, a u onoj vijesti zakon je taj koji ih sili na prijelaz. mogu opet konje spomenuti koji više ne smiju cestama. norveška je zabranila sve jel? nisam siguran od koje godine 

 

možda da dodam kako mi se čini da je konačni cilj ne imati svoj auto i koristiti usluge za prijevoz. olimpijada je brzo i to je nešto što će dobro pokazati gdje idemo, jer japanci spremaju puno toga za izložiti

bugovac222 čet 24.10.2019 16:33
Nemon kaže...
bugovac222 kaže...

Nisam stručnjak za baterije, govorim kao potencijalni kupac. Ako je cijena još uvijek preko 200$ po kWh znači da za pristojan domet trebam platiti oko 20k$ za preko pola tone tešku bateriju i još imam problem s planiranjem punjenja na dužim relacijama. Neka hvala, uzmem neki polovni ili povoljni dizel ili benzinac ako trebam auto unatoč većoj cijeni goriva. Osim toga pitanje je u kojem smjeru bi išle cijene litija i ostalih elemenata za baterije kada bi krenula proizvodnja milijardi i milijardi električnih auta. Možda ne bi nužno opadale, jer su nalazišta nekih od tih elemenata ograničena, a izdvajanje ukoliko je postotok elementa zaista mali prilično skupo.

 
Znaci prvo napises "nisam strucnjak" a onda napravis analizu koja nema smisla. Kakve veze ima cijena litija ili whatever, ako ti imas vec EV auta? Ako kupis elektricni auto tvoja cijena punjenja je doslovno manje vise ista, bez obzira jel cijana materijala za baterije ide gore / dole (Ako zelis raditi analizu kao potencijalni kupac, onda to sto govoris nema smisla). Isto tako cijena baterija je puno bliza $100 po kWh nego $200. (Btw, baterije imaju jako malo Litija i puno su bitniji neki drugi materijali). Sto se tice same tezine baterije, nije dobro reci samo "pola tone" jer za komparaciju isto tako imas i ogromnu masinu u ICE autu, koja je par stotina kila (motor i sve ostalo sto ide sa time). Elektricni motor ima puno vecu ucinkovitost vs ICE motor, tako da "tezina" je samo jedan dio jednadzbe. Ako ti je tank benzina 50 KG (litara) a motor ti daje 30% ucinkovitost, dok baterija je recimo 480 KG u Tesla Model 3 (long range) - medjutim, dobijes 3x vecu ucinkovitost + ice auto ima motor etc. EV auto je jos uvijek tezi, ali se ne radi o pola toni razlike. BMW 3 - je tezak oko 1400 KG a Tesla Model 3 je tezak oko 1600 KG (standard model, ima i tezih).

Ako zivis u Hrvatskoj i zujis okolo naravno da ti je bolje imati benzinac i diesel auto, jer infrastruktura je jos uvijek koma, medjutim i to isto napreduje. (Ako zivis u kuci, onda doslovno pa da i nemas problema sa infrastrukturom, punis ga doma).

 Bilo bi dobro da prvo pročitaš šta piše, pa onda kritiziraš. Dvije zadnje rečenice su bila samo moja promišljanja ukoliko krene masovna proizvodnja milijardi i milijardi el. auta, nikakva analiza. Nemam električno auto a možda ću ga baš tada morati kupiti. A i da imam nije vječno, moraš ga nekad zamjeniti. Nisam nigdje napisao koliko ima litija i točno sam napisao "cijene litija I OSTALIH ELEMENATA". Jer ako krene proizvodnja milijardi i milijardi el. auta rast će prilično potražnja za svim tim elementima. Kad naglo raste potražnja MOŽDA (u tekstu piše možda) raste i cijena tih elemenata dok se ne nađu nova nalazišta, rudnici i sl. Budemo vidjeli.