učo uto 23.8.2022 13:38

Još kada jednog dana dođu baterije 5 -10 puta jače od sadašnjih, pa će imati veći domet a masa baterija će se moći znatno smanjiti što vrlo blagotvorno djeluje na smanjenje potrošnje struje i domet, kao i na povećane mogućnosti prenošenja tereta jer neće morati vući toliki mrtvi teret sa sobom.

zoki.zlikowski sub 27.8.2022 15:42
učo kaže...

Još kada jednog dana dođu baterije 5 -10 puta jače od sadašnjih, pa će imati veći domet a masa baterija će se moći znatno smanjiti što vrlo blagotvorno djeluje na smanjenje potrošnje struje i domet, kao i na povećane mogućnosti prenošenja tereta jer neće morati vući toliki mrtvi teret sa sobom.

 Zasto cekati taj jedan dan ako vec danas postoje rute koje se mogu izvesti s danasnjom tehnologijom? To je kao da ne zelis kupiti mobitel dok ne dodje verzija kojoj baterija traje 100 dana, ima kameru da pogledas na Mjesec ima li koga, cuje do susjednog kvarta, ima 14G prikljucak i to na sve satelite itd. Zasto?

učo pon 29.8.2022 11:36
zoki.zlikowski kaže...
učo kaže...

Još kada jednog dana dođu baterije 5 -10 puta jače od sadašnjih, pa će imati veći domet a masa baterija će se moći znatno smanjiti što vrlo blagotvorno djeluje na smanjenje potrošnje struje i domet, kao i na povećane mogućnosti prenošenja tereta jer neće morati vući toliki mrtvi teret sa sobom.

 Zasto cekati taj jedan dan ako vec danas postoje rute koje se mogu izvesti s danasnjom tehnologijom? To je kao da ne zelis kupiti mobitel dok ne dodje verzija kojoj baterija traje 100 dana, ima kameru da pogledas na Mjesec ima li koga, cuje do susjednog kvarta, ima 14G prikljucak i to na sve satelite itd. Zasto?

 Ma znam ja da već postoje rute koje mogu odraditi današnji električni zrakoplovi, samo što je njihov domet jako ograničen, mada je za neke specifične kratke rute dovoljan (neki otoci u nekom arhiplelagu i sl.) Nisam uopće protiv toga da se koriste električni avioni, samo mislim da će biti puno korisniji kada budu imali značajno veći domet, n.p.r. da može pokriti cijelu Europu ili  barem 800 - 1000 km, a za sada, koliko ja znam to još ne mogu. Nemam ništa protiv da se koriste električni avioni već sada, jedino su još  jako ograničeni u nosivosti i doletu zbog mase i kapaciteta baterija, a kada se to riješi sve će sjesti na svoje mjesto. Na kraju krajeva, električni motori su poznati po pouzdanosti, jednostavnosti i odličnom korištenju energije, za razliku od ICE motora, tako da je zapravo jedini pravi problem akumulator za avione.

ihush pon 29.8.2022 11:51

-tramvaji odavno postoje, automobili, vlakovi.. avioni od svih prijevoznih sredstava imaju najgori problem, domet-teret i važno, ne zaboraviti, rezerva koja mora biti dovoljna za slijetanje u alternativni aerodrom.. kao što je ovo i specifično kanadski problem ogromnih divljih-pustih područja bez drugih prometnica.. dok je promet ostalih vozila x-puta veći tj avio prijevoz nije stvar utjecaja na globalnu klimu, potrošnu-potražnju niti će ovo nešto bitno promijeniti, dok bi recimo promet velikih avio kompanija ipak imao veći utjecaj no i dalje promil u odnosu na ostali promet (potrošnju fosilnih goriva, ako se gleda struja kao alternativa).

 

-dakle, nije uopće nešto kao 'riješenje' + zanimljivo kanadi, ne ostatku globusa kao eu-mi... i uz to nepraktično, više reklamni-promo jer sve vlade 'nešto kao rade'.. i dobro zvuči u CVu.

-sva ostala prijevozna sredstva imaju daleko manje problema, brodovi, kamioni.. kad oni pređu na struju tad je 'za istač', do tad samo PR.