učo uto 7.6.2022 10:18

Nekako si mislim da bi takvi generatori bili dobri i za Europu. Mislim da je Gibraltarski prolaz idealan što se tiče stalnih jakih struja, tu bi se mogla dobiti masa energije. Idealno je to što je struja stalna pa bi i proizvodnja bila ujednačena i stalna.

učo uto 7.6.2022 12:57
HCMAA kaže...
#učo

putin je napravio medvjeđu uslugu europljanima... kratkoročni smo u bananu dok se ne snađemo...dugoročno putinko je popušio jednog bogatog kupca kojeg ne može nitko zamjeniti

 Tu si apsolutno u pravu. Trebao je Europi jedan ovakav kick in the ass da se pokrenemo. Zahvaljujući Putinu, tranzicija na obnovljivu energiju će se znatno ubrzati. Normalno, svaka tranzicija je teška, ali ako se dobro obavi svi će mo imati koristi od toga (a Putin štete). A tko zna, možda to pokrene i ostatak svijeta, pa je Putin tek onda ispušio klijente.

kirat uto 7.6.2022 13:19
učo kaže...

Nekako si mislim da bi takvi generatori bili dobri i za Europu. Mislim da je Gibraltarski prolaz idealan što se tiče stalnih jakih struja, tu bi se mogla dobiti masa energije. Idealno je to što je struja stalna pa bi i proizvodnja bila ujednačena i stalna.

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/SeaGen

 

Prednost Evrope (u odnosu na Japan) je to sto je tehnoloski i ekonomski isplativije sa vjetrenjacama na moru. To se kaze i u samom clanku. Danasnje vjetrenjace idu vec prelaze 15 MW po snazi i parkovi sa preko 1 GW su vec u pogonu. To su vec snage reda velicine nuklearnih elektrana. 

HCMAA uto 7.6.2022 13:29

#silvio3105

DIŠPETOM...ghovno prijeti fincima...švedima...itd...zapadni europljani su dovoljno disciplinirani da će pronaći neko kratkoročno bolno rješenje....to jedino ovi južni možda i balkanjerosi(90%)bi dali guzice za 5kn po litri...

NATO nije samo vojno najača organizacija nego i EKONOMSKI...i kinezi su toga svjesni...stoga kad bi bilo trtavo i Kina bi im uvela sankcije...Od Ukrajine će popušiti vojno od NATO ekonomski...

Gallu uto 7.6.2022 16:16

Tranzicija je tranzicija. Desiti će se. Neće preko noći.
Nismo ni s konja na automobil svi prešli kroz 5 godina od njegovog dolaska na tržište.
Ni masovni Ford T nije značio kraj upotrebe konja na ulicama, a značajniji broj automobila se po cestama počeo pojavljivati nakon 2. svjetskog rata.
Predviđanja su da će električni preuzeti primat između 2030 i 2040.

učo sri 8.6.2022 20:11
kirat kaže...
učo kaže...

Nekako si mislim da bi takvi generatori bili dobri i za Europu. Mislim da je Gibraltarski prolaz idealan što se tiče stalnih jakih struja, tu bi se mogla dobiti masa energije. Idealno je to što je struja stalna pa bi i proizvodnja bila ujednačena i stalna.

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/SeaGen

 

Prednost Evrope (u odnosu na Japan) je to sto je tehnoloski i ekonomski isplativije sa vjetrenjacama na moru. To se kaze i u samom clanku. Danasnje vjetrenjace idu vec prelaze 15 MW po snazi i parkovi sa preko 1 GW su vec u pogonu. To su vec snage reda velicine nuklearnih elektrana. 

 Slažem se da su vjetroelektrane O.K., ali ove podvodne turbine rade 24sata, 365 dana u godini jer su struje stalne, a vjetroelektrane rade otprilike samo jednu četvrtinu do jedne trećine vremena, kad ima vjetra, koji je uz to i jako promjenjiv.

učo sri 8.6.2022 20:12

@silvio - naravno da se ne misli na potpunu tranziciju barem još neko vrijeme, ali bitno je da se kreće prema tome. Ne može se (nažalost) samo pucnuti prstima i sa nafte i plina preći na zelenu energiju, ali ovakva tehnologija je jedan od poticaja koji tu tranziciju mogu koliko-toliko ubrzati. I tako, što budemo dalje išli, sve više ćemo automobila puniti elektronima a sve manje benzinom/plinom/dizelom. Za to će trebati 30-40 godina, jer i kada su se pojavili automobili, još su zajedno s njima godinama i konji vukli razna kola, ali svake godine sve manje. Tako će biti i sa ICE mašinama.

kerum sri 8.6.2022 23:14
silvio3105 kaže...
Evo Emkura jedva čeka da umjesto dizla u svoj kamion toči elektrone.
Potpuna zamjenama svih vozila - a-a.
Al dok ne budu forsirali da dvokotači idu na elektrone, dobro je 😁

Cini se od 2035 - link