gordan0810 ned 12.3.2023 18:46

A koliko plinova svih vrsta proizvode brodovi. Govorimo o ogromnim diesel motorima koji gutaju enormne količine goriva. Zašto se ništa ozbiljno ne radi na njihovom smanjenju ispuštanja zagađenja?  Zašto EU ne zabrani pristajanje brodova zagađivača u europske luke?

jacob33 ned 12.3.2023 18:49

Tako je, zasto se ne prebaci proizvodnja svega i svacega u EU, a ne da se doslovno sve proizvodi na drugom kraju svijeta i onda se svaka glupost vozi 15.000 km brodom do EU?

 

Zasto ne mogu kupiti majicu, iglu, cipelu, olovku, stipaljku, ves masinu, TV, usisivac, sarafciger, .... pa ni most Made in EU? Nego cak i most mora doci iz Kine? SUV-ovi su problem? Naravno da jesu.

kerum ned 12.3.2023 19:12

Nije problem u SUV-ovima kao takvima nego u prelabavim zakonima. Sada pokušavaju srušiti odluku o zabrani novih ICE vozila od 2035 radi "ekonomije". Zahuhtavaju se na Euro 7 normu da je omekšaju prije no što stupi na snagu. A i da to oboje krene u primjenu po najstrožim principima, opet bi bilo premalo i prekasno. Nije bitno koliko će auti poskupiti radi strožih zakona. Zar je potrebno da jedna obitelj ima najmanje 2 auta? Mercedes je imao najprofitabilniju godinu u svojoj povijesti s tendencijom daljnjeg rasta (i rade preorijentaciju na luksuzni segment). Sumrak razuma. I ovako je sve zakrčeno. Što bude manje auta, to bolje. Manje gužve, manje buke, manje zagađenja u gradovima. U DE se natežu sa ovom famoznom kartom od 49€ već pola godine, a dok izađe bude skoro godina dana od pilot projekta. A svima je jasno da je agresivno subvencionirani ili besplatni (da u nekim gradovima se i o tome raspravlja) javni prijevoz jedini način da se riješi ekološki otisak koji proizlazi iz osobnog prijevoza. Ovo da električnim autima jer tranzicija iz šupljeg u prazno.

Feudalac ned 12.3.2023 21:36

Gordan kaže:
“ A koliko plinova svih vrsta proizvode brodovi. Govorimo o ogromnim diesel motorima koji gutaju enormne količine goriva. Zašto se ništa ozbiljno ne radi na njihovom smanjenju ispuštanja zagađenja? Zašto EU ne zabrani pristajanje brodova zagađivača u europske luke?”

Netko se našao uvrijeđen? Pa i tvoj SUV je vjerojatno došao brodom ili su njegove komponente nekoliko puta obišle svijet brodovima. Tvoj SUV, mjereno po količini emisija za prevezenu kilu korisnog tereta je otprilike 1000 PUTA veći zagađivač

Feudalac ned 12.3.2023 21:50

Kerum:

Problem s javnim prijevozom, ako nije električno pružno vozilo, je da nije ništa efikasniji. Masa praznog vozila je ogromna tako da bus ima istu mrtvu masu po putniku kao i osobni automobil pa troši 3-4 litre po putniku na 100 km, a uz prosječan broj putnika u automobilu od 1,4 to daje 4-6 litara dizela na 100 km.

Jedino što se time postiže su manje gužve

Zaporožac ned 12.3.2023 22:00

Uvijek sam mislio da se motori svakih par godina moderniziraju, izbacuju sagorijevanjem manje smeća, pa sam čitao i da moderna SUV vozila ne troše puno...  

 

Uvijek mi je bilo sumljivo da vozilo od 2,5 t i 2 tisoć kubika troši 5 l dizela na "otvorenom" ..

kirat pon 13.3.2023 07:57

Autoindustrija u ovom slucaju gura SUV segment jer tu najvise zaradjuju. Iz nekog razloga, kupci traze vise SUV. Da se mene pita, ja bih ogranicio sljedece:

   1. koeficijent otpora zraka (max 0.25)

   2. masu praznog auta (max 1.5 t, u slucaju elektricnih auta moze i vise)

   3. snagu motora (max 100 kW)

 

Uz danasnje moderne motore realna globalna potrosnja novih auta bi pala minimalno za 20-30%, garantujem.

Umbel pon 13.3.2023 09:41

Ogranicenja, ogranicenja…

Vidim svi ovdje znaju sto je ljudima “dovoljno”, pa krenimo od toga da ogranicimo velicinu monitora? Neki imaju i dva, a valja razmisliti i o snazi graficke.

Najekoloskiju stvar bi napravili da ukinu sva ogranicenja, jer nitko ne polazi od cinjenice koliko netko treba zagaditi svijet da zaradi 40k eura za obicnog Golfa. Koliko skiper mora glisirati strance da obrne taj novac? Koliko sumar mora sume posjeci da zaradi za “ekoloski auto”? Koliko baustelac betonira za folciku ili dostavljac spali dvotaktola dok vama ekolozima doveze pizzu?

Podigli su cijene motora 10-20% eko normama, i sada oni trose 0.1L manje na 100km, odnosno moras ih jos vise stiskati da idu kao prije - a tada trose i vise nego prije.

Slicna stvar se desila i sa kosilicama, poskupile 30-40% zbog eko normi, a ja vidim samo to da nije nista eko u tome da moram dati 2000kn više za nju.

No, vratimo se na bit, zabraniti SUV aute onima koji su za njih dali 100k eura jer sto budala nije dala milijun eura i vozila eko neveru

kirat pon 13.3.2023 12:02
Umbel kaže...

Podigli su cijene motora 10-20% eko normama, i sada oni trose 0.1L manje na 100km, odnosno moras ih jos vise stiskati da idu kao prije - a tada trose i vise nego prije.


Ovo je stvar elementarne tehnicke nepismenosti koja se cesto moze naci na netehnickim portalima/komentarima koja nema apsolutno nikakve veze sa zdravom pamecu.

 

Jos jedan detalj koji me prilicno izazove je o downsizingu. Kao, 150 KS iz malog turbaka nije isto kao i 150 KS iz atmosferca. Da pojasnim. Vrsna snaga je ista ali se razlikuje krivulja momenta i brzina odziva gasa. Atmosferca moras zavrtiti na 3500+ o/min da postigne maximalan moment dok mali turbak razvija maksimalan moment i vuce ko lud vec od 1500 o/min. Kako mali turbak postize veci moment pri nizim obrtajima, samim time je efikasnost znacajno visa nego kod atmosferaca. Turbaku treba malo vremena da razvije potreban pritisak sto dovodi do malo usporenog odziva. Na malim turbo motorima se to gotovo ne primjecuje osim ako proizvodjac nije namjerno usporio odziv gasa.

 

Jos jedna stvar koja se povlaci u komentarima koja nema veze sa zivotom. Kazu, atmosferac od 2L mozes voziti na autoputu visokim brzinama dok ce se mali turbak od 1L raspasti brzo. Izdrzljivost motora zavisi od dimenzionisanja mehanickih komponenti a ne od zapremine komore za izgaranje. Turbo omogucava da se dobije ista kolicina zraka i goriva u manjoj komori nego kod atmosferca. Izdrzljivost zavisi od toga kako ce mehanicke komponente prenijeti ekspanziju na radilicu a ne od same expanzije/explozije.

 

Ogranicenja se danas zovu regulacija i sveprisutna su. To moze ici sve od tehnickih standarda pa do regulacije dozvoljene kolicine aditiva u hrani ili do regulacije u gradnji.

Feudalac pon 13.3.2023 19:32

Kirat:

Sve što misliš da nije točno, zapravo jest. Izdržljivost? Pa naravno da će atmosferski motor trajati dulje i imati jeftinije servise. Manje komponenti, manji tlakovi, manji moment. Ako misliš da se turbo može projektirati da traje 350000 bez servisa, ja ću te pitati koliko bi koštao

kerum pon 13.3.2023 20:22
Feudalac kaže...
Kerum:

Problem s javnim prijevozom, ako nije električno pružno vozilo, je da nije ništa efikasniji. Masa praznog vozila je ogromna tako da bus ima istu mrtvu masu po putniku kao i osobni automobil pa troši 3-4 litre po putniku na 100 km, a uz prosječan broj putnika u automobilu od 1,4 to daje 4-6 litara dizela na 100 km.

Jedino što se time postiže su manje gužve

Kod mene u javni prijevoz spadaju prigradski i regionalni vlakovi (izuzetno razgranata mreza, uz najrijede 30-minutni takt), tramvaji i busevi (jos uvijek uglavnom na plin, ali vec nekih 10%-15% voze na struju).

 

Dok nije bilo djece, nisam imao nikakvu potrebu za autom. Javni prijevoz + bicikli su pokrivali sve potrebe.

NEW_MAN pon 13.3.2023 20:48

Meni je super fora kak mali Renault Zoe ima istu masu ko Renault Espace koji je u odnosu na Zoe kamion. Jos mi je veca fora da pola love koju placam za gorivo ide za odrzavanje i izgradnju cesta a Zoe koji isto trosi te ceste ne placa nista jer se puni na struju.

Ontopic, Espace trosi 6l kad se vozim 100 na sat ko i neka kumica u Zoe.

Offtopic, njemci su se totalno usrecili sa ovom ekipom na vlasti. Koalicija sa zelenima koji su im ugasili nuklearke da bi sad kad su im rusi zavrnuli pipu proizvodili struju na ugljen! Secer na kraju je kaj siluju eliktrifikaciju auto industrije koju budu kinezi pokopali jer dok su postojale euro norme kinezi nisu imali niti jedan auto na EU trzistu jer nisu bili u stanju ispuniti niti jednu jedinu euro normu. Sad kad siluju auto industriju i tjeraju elektrifikaciju, dolaze kinezi sa elektricnim autima = nula euro normi te polako ali sigurno ulaze na EU trziste gdi budu njemce izdominirali kroz desetak godina. Kineski elektricni auti su u pravilu bolji, jeftiniji i imaju infotainment plus opremu bolju od njemaca, a kostaju manje! Fun times ahead.

Zaporožac pon 13.3.2023 21:23
NEW_MAN kaže...

 nula euro normi te polako ali sigurno ulaze na EU trziste gdi budu njemce izdominirali kroz desetak godina. Kineski elektricni auti su u pravilu bolji, jeftiniji i imaju infotainment plus opremu bolju od njemaca, a kostaju manje! Fun times ahead.

 (za ovo boldano, kao.... ti si vozio kineska el. vozila pa znaš)

..Kako da ne.. 

Prvo će ih EU optužiti da šalju oružje Putinu, pa će im zabraniti uvoz u EU...

 

Nemoš ti Švabu oćerat iz auto industrije.... 

 

 

NEW_MAN uto 14.3.2023 08:26

Postoje stotine recenzija na youtube i to od recenzenti sa zapada. Najbolji primjer je ID.3 vs MG4 gdi MG4 full spimpani kosta skoro 20k manje! ID.3 je smece od auta, sugava plastika po autu i jadan infotainment za kojega VW nije briga.

Uglavnom kinezi budu pojeli sve none premium marke iz EU a ni njima bas ne bude dobro. Prodaja EU auta u Kini pada slobodnim padom i sve manje i manje se prodaju u odnosu na kineske aute. Jos im ga Tesla zabija do jaja u tom sektoru World wide.

fer-de-lance uto 14.3.2023 09:11

Upravo to, njemački EV-ovi i Tesla u usporedbi s kineskima su ko da uspoređuješ tačke s Rolls Royceom.

I ajde da barem jednako koštaju, nego skoro duplo, a da ne pričam da Kinezi jedini koriste LiFePO4, dok zapadni gore ko prskalice...

 

P.S. onaj YT kanal di je Kryten jedan od voditelja je vrh.

 

 

Feudalac uto 14.3.2023 09:16

Kirat:

Tamo piše da ima turbo i da je originalni, star koliko i auto? Da je svaki turbak u stanju proći 400.000 milja? Čini se da ti osnovno razumijevanje napisanog nije jača strana a da rupe popunjavaš fantazijama…

kirat uto 14.3.2023 16:22
Feudalac kaže...
Kirat:

Tamo piše da ima turbo i da je originalni, star koliko i auto? Da je svaki turbak u stanju proći 400.000 milja? Čini se da ti osnovno razumijevanje napisanog nije jača strana a da rupe popunjavaš fantazijama…

Ja stvarno ne znam zasto prelaziti sa diskusije na licna prepucavanja. Sta te muci? U cemu je problem? Nije ti ovo politicka kampanja pa da diskusiju dopunjavamo licnim uvredama i opaskama. Saberi se i napisi nesto smisleno ili napusti diskusiju.

 

Ovaj link sam poslao jer znam za taj slucaj od ranije, cisto ilustracije radi. Iskreno, tekst nisam ni procitao ali sam pregledao YouTube video prije par godina i mislim da se sjecam dobro onog sto je bitno i sto moze posluziti u ovoj diskusiji.

 

Sta ti mislis, koliko su presli TDI motori koji se uvoze na Balkan? Ja ti garantujem da je malo koji presao manje od 250 000 km bez obzira sta pise na odometru. Takvi auti predju jos minimalno toliko i ne bih rekao da je bas svaki morao turbinu zamijeniti, sto bi bilo obavezno po tvojim stajalistima.

 

Slazem se da se povecanjem kompleksnosti smanjuje pouzdanost u koliko pouzdanost pojedinacnih komponenti ostaje na istom nivou (0.999*0.999<0.999, matematickim rjecnikom receno).

 

Medjutim, ne slazem se da je pouzdanost turba znacajno niza od pouzdanosti motora. S druge strane, koliko kosta zamjena turba a koliko generalka/zamjena cijelog motora?

 

 

 

 

 

Al Crane uto 14.3.2023 17:08
jacob33 kaže...

Tako je, zasto se ne prebaci proizvodnja svega i svacega u EU, a ne da se doslovno sve proizvodi na drugom kraju svijeta i onda se svaka glupost vozi 15.000 km brodom do EU?

 

Zasto ne mogu kupiti majicu, iglu, cipelu, olovku, stipaljku, ves masinu, TV, usisivac, sarafciger, .... pa ni most Made in EU? Nego cak i most mora doci iz Kine? SUV-ovi su problem? Naravno da jesu.

 
Pa da EU može reć kako je ispunila plan ograničavanja emisija stakleničkih plinova.
I usput neko masno zaradit na tome što mali crnčići i kinezići dan i noć štancaju proizvode za šaku riže i kakaju ispod stola.
Elonmusk 

Old Iggy uto 14.3.2023 18:49
Feudalac kaže...
Kirat:

Tamo piše da ima turbo i da je originalni, star koliko i auto? Da je svaki turbak u stanju proći 400.000 milja? Čini se da ti osnovno razumijevanje napisanog nije jača strana a da rupe popunjavaš fantazijama…

Brdo dijelova na autu ne izdrži toliko. Sad je samo pitanje što smatramo "rokom trajanja" auta.

Feudalac uto 14.3.2023 19:29

Kirat:

A šta bih trebao odgovoriti na link koji ničim ne dokazuje tvoju tvrdnju? Sad kažeš da to nisi ni pročitao (pa očito nemaš problem s razumijevanjem, sorry) što znači da praviš budale od nas i tratiš nam vrijeme. Primijeni svoj savjet i odlepršaj ako se ne želiš raspravljati na prihvatljiv način

Feudalac uto 14.3.2023 19:31

Old iggy:

U pravu si, puno dijelova se smatra potrošnim ili ne izdrže predviđeni radni vijek. Ovdje je bila riječ o downsizingu motora i ugradnjom turba da nadomjesti kubike.

Uzgred, koliko znam, evropski automobili se projektiraju za 250.000 km

kirat uto 14.3.2023 21:09

@feudalac, googlaj expected turbo lifetime.

Vecina komentara kaze da je ocekivani zivotni vijek turba jednak projektovanom zivotnom vijeku auta. Problem kod turba je sto ne trpi zanemarivanje u odrzavanju. U suprotnom, problema ne bi trebalo biti. 

 

Edit:

Problemi nastaju i zbog cipiranja ECU gdje se turbo podesi da stvara visi pritisak za koji nije projektovan.

 

@feudalac, hvala na savjetu. Nacin na koji komuniciras je meni potpuno neprihvatljiv i ja se stvarno ne mogu spustiti na tvoj nivo.

Feudalac ned 19.3.2023 10:13

Ove “plinske komore” su omogućile tople stanove s tekućom vodom, ljekove i energiju da bi ti mogao voditi križarske ratove na internetu. Produžile su život prosječnog čovjeka za 20-tak godina. Imaju i loših strana, naravno.