Grafičke kartice

RTX 2060 MSI GAMING Z - ne uvažena garancija

qwertYxoZ uto 8.9.2020 14:49

Ljudi jedan problem, da li se netko susretao prije s istim i kako ga riješit?

 

Ispod je objašnjenje 

 

Grafička kartica kupljena u Linksa u veljači 2019-te je u travnju 2020-te počela sa problematičnim ponašanjem:
- oba ventilazora grafičke kartice se pod opterećenjem (igre / benchmark) u slučaju da temperatura pređe 74 / 75 stupnjeva Celzija
pojačaju na 100% brzine te ih nije moguće nikako spustiti / ograničiti dok se izvor opterećenja ne ugasi
- testirano je više varijanti gdje je postavljen fan curve kroz različite programe (MSI afterburner / MSI dragon center) te je provjeravano kroz više programa (Afterburner, Dragon Center, HWInfo) i dobiveno sljedeće:
- custom fan curve će se poštivati sve dok temperatura ne pređe 75/75 stupnjeva - tada ventilatori idu na 100% brzine / cca 3500 RPM-a neovisno o bilo kakvom setupu / postavci kroz bilo koji program
- fan speed postavka će i dalje u tom slučaju pokazivati krivu vrijednost dok će fan tachometer pokazivati točnu brzinu okretanja ventilatora (RPM)
- bez opterećenja se može slobodno mijenjati brzina / fan curve ventilatora od 0 do 100 i sve uredno radi - ovdje je vidljivo da kod 100% brzine fan speed ide na 100% i tachometer pokazuje 3500 RPM dok kod npr. 65% brzine fan speed dava 65% a tachometere cca 1800/ 1900 RPM-a

 

Grafa je testirana na dvije različite ploče/konfe

 

Prva

1. ploča - MSI z97 gaming 5
2. RAM - Kingston HyperX fUry 16 GB DDR3 1866MHz
3. XFX 750W napajanje
4. intel i5-4690k
5. Fractal Design r5

 

Druga

1. ploča - MSI b450 tomahawk max
2. RAM - patriot viper steel 16GB DDR4 (3200 MHz)
3. Seasonic focus plus gold 650W gold
4. Ryzen 5 3600
5. Fractal Design Meshify-C

 

Također je testirano sa:
- različitim PCI-E slotovima na obje matične ploče
- otvorenim / zatvorenim kućištem
- izvan kućišta u potpunosti
- horizontalno / vertikalno postavljenom grafičkom / kućištem
- sa izbrisanim driverima u potpunosti (DDU)
- sa dva zasebna VBIOS-a (postojećom verzijom te novom verijom)
- sa GPU držačem u kućištu
- sa drugim setom kabela za napajanje
- sa različitim portovima na kartici (HDMI / DP)

 

Poslana je u trgovinu Links odakle su proslijedili na servis u Elkotex (www.elkotex.si) 

 

Danas je frend dobio od Linksa na mail proslijeđen odgovor od servisa (slika u prilogu)

 

Kako dalje, kome se žaliti itd ?


Alfredo nr.2 uto 8.9.2020 15:14

Podigni je sa servisa, snimi s kamerom problem i vrati ponovo u Links. Pokaži im snimku kao dokaz. Snimi ekran kako bi se vidjela temp a potom karticu i zvuk. Ponovo će je poslati na servis, ako je vrate nepopravljenu, kaži da će ih prijaviti u mingo. Čekaj da ti se javi, vjerovatno će ponuditi zamjenu. 

Slična situacija s Linksom, kartica bila na servis, vratili je kao sve ok. No nije bilo, pa se ponovo reklamirala, vratili je i drugi put kao da je sve ok. Ponovo je poslao na servis i tražio drugu karticu ali da je ekvivaletna cijenui koju sam platio. Prvih par puta ponudili bijedne kartica, no pri prijetnji s prijavom mingom dodali karticu koja je prihvatljiva :)

Ako te mogu zeznuti, zeznuti će te. Budi uporan i prouči svoja zakonska prava.

Čitatelj uto 8.9.2020 15:31

Nadam se da ce ti sad raditi kako spada, jer nikom se ne zeza u servisu bezveze, jer zna da ce isti posao dobiti dvaput.

 

Jel ti kuciste dobro provjetreno, i kakva ti je situacija sa klimatizacijom prostorije?

 

Sve grafike se testiraju na test-benchu pod 25°C, tako da ako kod tebe u prostoriji bude 30°, i jos u kucistu

koje je tiho, ocekuj da su ti temperature mnogo vislje, a i komponente vrte ventilatore na maximumu, da se pokusaju ohladiti,

ali ne mogu, jer strujanjem toplog zraka po toploj komponenti ne mozes dobiti hladnu komponentu, takva je fizika.

 

Inace, meni je zanimljivo da Links radi sa Elko u Sloveniji, makar je Elkotech bio vrhunska firma u HR, no na zalost,

ljudi koji su je vodili (uprava), je krala lovu, tako da su Latvijci zatvorili poslovnicu u HR. Steta, bili su odlicni,

imali su prvi u HR uvozio ASRock i XFX, dok su drugi gurali Gigabyte (Vemil-Unusmedia, tj Vemulj-Anusmedia)

i mogao si vrlo lako dobiti post-sale rabat, ili recimo kad dodje do pada cijene

proizvoda, davali su financijsko odobrenje za komponente, da bise mogle prodavati po nizim cijenama.

 

Tako da sam siguran da Elko radi super posao, bar je tada u HR bio odlican, od distribucije do servisa.

 

Kad dobijes komponente natrag, stavi sve na stol, istestiraj i vidi kako se ponasa na stolu. Ako radi fino, onda moras provjetriti kuciste.

 

I usput, tebi je jamstvo uvazeno, samo smetnja nije mogla biti uocena, pa ti se proizvod vraca natrag ispravan.

boxer uto 8.9.2020 15:51
qwertYxoZ kaže...

 

 

Grafička kartica kupljena u Linksa u veljači 2019-te je u travnju 2020-te počela sa problematičnim ponašanjem:


- oba ventilazora grafičke kartice se pod opterećenjem (igre / benchmark) u slučaju da temperatura pređe 74 / 75 stupnjeva Celzija
pojačaju na 100% brzine te ih nije moguće nikako spustiti / ograničiti dok se izvor opterećenja ne ugasi
......
- custom fan curve će se poštivati sve dok temperatura ne pređe 75/75 stupnjeva - tada ventilatori idu na 100% brzine / cca 3500 RPM-a neovisno o bilo kakvom setupu / postavci kroz bilo koji program
.....
- bez opterećenja se može slobodno mijenjati brzina / fan curve ventilatora od 0 do 100 i sve uredno radi - ovdje je vidljivo da kod 100% brzine fan speed ide na 100% i tachometer pokazuje 3500 RPM dok kod npr. 65% brzine fan speed dava 65% a tachometere cca 1800/ 1900 RPM-a

 

 Meni ovo izgleda kao neko normalno ponašanje, neki vid zaštite od pregrijavanja u BIOSu GPU. 

 

Kada temperatura padne ispod 75/75 dali se smanji brzina ventilatora?

ihush uto 8.9.2020 16:30

-pogrešno.. nije odbijeno jamstvo/garancija nego reklamacija tj vraćeno kao ispravno.

-prijavi na mingo.hr ako misliš da ima potrebe, priložiš njihov odgovor. Naravno ako si siguran da problem postoji.. praktična stvar je čekati kvar, da crkne tad nema takvih nesporazuma ili (ne)prihvaćanja reklamacije tj da je ispravno. No to je recimo gubljenje vremena-resursa-živaca jer i zakon mora od nekog dobiti kvalificiran odgovor, ne radi to sud-inspektor nego ovlašteni servis koji jedini proglašava nešto (ne)ispravnim tj certificirana osoba s odgovarajućim altom-znanjem i strukom koja može to atestirati, potvrditi ili odbaciti .. tj nemaš drugi servis kao za auto ili doktora da bi tražio drugo (drugačije) mišljenje-procjenu + igra je takva da se pokvareno mijenja jer je jeftinije nego pravi servis koji bi popravljao bilo što na pc komponentama ali mora postojati kvar kojeg potvrdi ovlašteni servis. Ako kvara nema nema uvjeta za jamstvo + moguća naplata lažne reklamacije (trošak) pa oko tog hoćeš li se natezati trebaš biti siguran što radiš .. tj ne krenuti s pogrešnom tvrdnjom o jamstvu jer tu već možeš izgubiti spor tj pogrešna osnova prijave i tad nemaš relevantnost (nisi ozbiljan potrošač kojeg treba zaštitit nego netko tko traži nešto ... nitko ne zna što..).

-upravo s hlađenjem i vga je stanje takvo da i kad čuješ npr coilwine ili da recimo ventilator ne radi, čak ni to ne servisiraju, ne mijenjaju, jer nemaju originalan proizvođačev (drže se samo aftermath hladnjaci kao npr vodeno ali ne te serije-branda i tad nisu dio te robe-proizvoda tj ne može biti pod jamstvom obavljena zamjena, isključivo identično-proizvođačevo za tu seriju.. čak ne smije biti skinuto s druge neispravne što može svatko sam napraviti.. jer to su jamstvo-pravila-proizvođač... i zato se ne popravlja nego se čeka da crkne pa dobiješ novu bez problema ili povrat novca.. što je smiješno ako je drugi ventilator recimo 100kn troška i može ga svatko zamijeniti, no to je veliki biz, lager, servis.. i trošak proizvođaču je veći nego da pokloni nekoliko komada nove-jače serije, isplativost, pa zato ni nema pravog servisa, dok u hr-eu nemaš pogon koji može nešto s nanometarskim chipovima osim zamjenit vent ili pastu.. nema popravka jer je neisplativ proizvođaču tj sam lager kojeg bi tad morali imati za sve serije vga-komponente + servsi koji košaju, eu-sat +150€ itd. i zato su svedeni na skladište distributera i prihvat reklamacija, dok samo odlučuju jel pod jamstvom ili nije, sad su odlučili da nije tj da je ispravno i tad nema pokretanja jamstvene procedure-zamjene dok se kvar ne desi).

hahhaajaads uto 8.9.2020 16:49
qwertYxoZ kaže...

Izvrsno, hvala na pomoći. Uvijek je lakše dalje kad se uči na iskustvima drugih :)

 Dodatno napisi mail i MSIu, opisi im problem i posalji video, oni ti vjerovatno isto budu rekli da li je graficka za garanciju ili ne, u ovom slucaju bi trebala bit pa bi i oni sami trebali odgovorit da je graficka defektna i da treba ici na garanciju, njihov odgovor poslikat i posaljes linksu.

qwertYxoZ sri 9.9.2020 08:31

Hvala na komentarima.

 

Već je slano MSI-u rekli su pošalji lokalnom servisu/trgovini na garanciju...

 

vBIOS nije problem jer je kartica prije radila uredno, odnosno baš onako kako su recenzije govorile - link na DBA noise kartice u recenziji na loadu. Tako je i ova prije radila, a sada je Jet takeoff sa 200 dBA

 

Jedino kada bi prihvatio da ventilator radi na full je da je kartica na +100C i približava se temp limitu, ali na 74-75C ne smije ventilator raditi na 100%

 

Napravit će se snimak pa poslati opet na garanciju nema druge

Alfredo nr.2 sri 9.9.2020 08:52

Kartica ti je radila uredno i više ne radi. Sve snimi da imaš dokaz koji ćeš pokazati u Linksu kada budeš nosio ponovo na servis. Pokaži im snimku i pitaj je li vama ovo normalno? Ne odustaj i reci im da ako ne poprave grafičku ili daju drugu kao zamjenu da ćeš ih prijaviti u mingo. I to je to. Mislim, pa ne šalješ karticu na servis jer ti je dosadno, kupio si je da možeš igrati a ne slati na servis. Ne zaboravi fotografirati serijski broj.

Možeš i odmah danas nazvati u centralu i opisati svoj problem, pa vidjeti što će ti reći.

Imao sam slučaj s reklamacijom rx580, dva puta su je vraćali da je ispravna, a kartica davala artefakte ko luda, treći put poslali je u servis u ASUS. U Asusu je nisu mogli popraviti i ponudili zamjenu za 5500xt. Naravno da to nije prihvaćeno, pa rx580 je u ono vrijeme plaćena skoro 3000kn. Nakon što su više puta ponudili 5500xt, malo su se uozbiljili i ponudili 1660 super. Nije ni to jako dobro, ali je bolja ponuda. Budi uporan i traži vrijednost za svoj novac.

hahhaajaads sri 9.9.2020 11:43
qwertYxoZ kaže...

Hvala na komentarima.

 

Već je slano MSI-u rekli su pošalji lokalnom servisu/trgovini na garanciju...

 

vBIOS nije problem jer je kartica prije radila uredno, odnosno baš onako kako su recenzije govorile - link na DBA noise kartice u recenziji na loadu. Tako je i ova prije radila, a sada je Jet takeoff sa 200 dBA

 

Jedino kada bi prihvatio da ventilator radi na full je da je kartica na +100C i približava se temp limitu, ali na 74-75C ne smije ventilator raditi na 100%

 

Napravit će se snimak pa poslati opet na garanciju nema druge

 Ako je MSI odobrio garanciju onda to pogotovo mora napravit Links, zato lijepo snimke posaljes njima, ako opet nedaju onda im posaljes jednog inspektora tamo...

qwertYxoZ sri 9.9.2020 15:23
hahhaajaads kaže...
qwertYxoZ kaže...

Hvala na komentarima.

 

Već je slano MSI-u rekli su pošalji lokalnom servisu/trgovini na garanciju...

 

vBIOS nije problem jer je kartica prije radila uredno, odnosno baš onako kako su recenzije govorile - link na DBA noise kartice u recenziji na loadu. Tako je i ova prije radila, a sada je Jet takeoff sa 200 dBA

 

Jedino kada bi prihvatio da ventilator radi na full je da je kartica na +100C i približava se temp limitu, ali na 74-75C ne smije ventilator raditi na 100%

 

Napravit će se snimak pa poslati opet na garanciju nema druge

 Ako je MSI odobrio garanciju onda to pogotovo mora napravit Links, zato lijepo snimke posaljes njima, ako opet nedaju onda im posaljes jednog inspektora tamo...

 Nisu baš tako rekli da su odobrili garanciju... poslali su ovo

 

"RMA process for components requires returning product to us through the distributor.
The distributor is important part in RMA process, therefore we cannot process product directly in RMA.
All warranty responsibilities are given only to distributor, which means for end users that warranty repair request must be made to shop where unit was bought.
Please contact with your shop directly and make repair request to them."

Minneyar sri 9.9.2020 16:29

Ja sam imao slican problem s njihovom GTX 970. U mojem slucaju jedan vent se nije uopce palio, a drugi bi radio na 100% i bucalo je ko sumanuto. Malo sam googlao i ispalo je da je to relativno uobicajen problem s njihovim Twin Frozr V i to kroz sve iteracije. Meni je doduse Alzashop priznao garanciju bez problema, snimio sam im video i linkove na MSI forum gdje se hrpa ljudi javljala s istim problemom.

 

Dobio novu graficku, ta je pak crknula doslovno na zadnji dan garancije - tako da u moj komp MSI vise nejde, kolko god ga svi hvalili tu po forumu :)