Mad_Badger pon 24.8.2009 10:11

Ne znan jel ovoj temi uopce ode misto il u pc igrama, ali .... Zanima me zasto svi ti ljubitelji First Person Shootera, pogotovo multiplayer komponente istih uvik forsiraju neke sulude Frameratove, kad monitor ionako ima 60Hz (u večini slučajeva). Kakva je uopće korist od toga? Koja je razlika izmedu 60 i 100 frameova po sekundi, kad jedan standardi LCD ionako ne može šibat više od 60 refreshova?

Bukva pon 24.8.2009 10:36

Ima monitora koji imaju veći refresh rate od 60MHz, ali to više manje nitko ne gleda.

 

Anyway, nije bitan max. FPS, već min. FPS.

 

Da stavim dva ekrana, na jednom se neka igra vrti na 100FPS, a na drugom na 120 (refresh rate 60MHz), nećeš znati na kojem je što.

Visok FPS može ponekad čak izazvati pad kvalitete (tearing, ghosting i slične 3.14darije).

S druge strane, imaš fore gdje se može iskoristiti visok FPS, recimo bluring, gdje ti vidiš više frameova na ekranu odjednom.

 

Osobno, na visokom broju FPSa, prije bih rekao da se kod igrača događa placebo efekt nego stvarno povećanje kvaliteta. Ne znam, možda griješim.

Mad_Badger pon 24.8.2009 10:55
Bukva kaže...

Ima monitora koji imaju veći refresh rate od 60MHz, ali to više manje nitko ne gleda.

 

Anyway, nije bitan max. FPS, već min. FPS.

 

Da stavim dva ekrana, na jednom se neka igra vrti na 100FPS, a na drugom na 120 (refresh rate 60MHz), nećeš znati na kojem je što.

Visok FPS može ponekad čak izazvati pad kvalitete (tearing, ghosting i slične 3.14darije).

S druge strane, imaš fore gdje se može iskoristiti visok FPS, recimo bluring, gdje ti vidiš više frameova na ekranu odjednom.

 

Osobno, na visokom broju FPSa, prije bih rekao da se kod igrača događa placebo efekt nego stvarno povećanje kvaliteta. Ne znam, možda griješim.

Jasno mi je to za min FPS, jer događalo se i meni da kad sve roka (puno eksplozija ili neceg slicnog hardverski zahtjevnog) da gledan slide show. Ali san čita čak i čuja da neki ljudi kažu da ne mogu igrat ako nije 120, a imaju 60hz monitor, jer nije tolko glatko. NE znan, nisan doktor.

ukay1000 pon 24.8.2009 11:06

Zasto vise FPS-a nego sto monitor moze prikazati? Drzat cu se CoD-a jer sam ipak u tome i stvari ovako stoje. Sa vise FPS-a CoD jednostavno radi bolje, gladje, dalje se skace, neke puske pucaju brze (tipa kalas u CoD4 i u CoD2 sa garandom se lakse ritam potrefi). Morate isprobati da bi povjerovali. Ponekad je i bolje zbog mouse laga koji se zna javljati zbog manjeg fps-a (manji od 60). U Codu je optimalan fps (kojeg preporucuju profici) 250fpsa lock (lock znaci da da se fps ni u kojem trenutku ne dize niti ne spusta), a ako nemas dovoljno dobar hardware za 250 onda 125. Cak se bolje igra na 125 lock nego na 150 i vise ako fps varira.

Danny_HR pon 24.8.2009 11:08

Da napišem nešto ukratko.

 

Monitor će uvijek pokazivati samo onoliko frameova koliki mu je refresh rate.

Postoje dvije varijante.

Sa vertical syncom uključenim, grafička će kartica renderirati samo onoliko fps-a koliki je monitorov refresh rate. 

A sa isključenim vertical syncom, kartica može renderirati frameova koliko god može, ipak, na monitoru će se i dalje prikazivarti samo onoliko koliki je njegov refresh rate uz mogućnost 'preklapanja' frameova.

 

Konkretno, sve i da kartica renderira 100 FPS-a, na monitoru sa 75 Hz refresh rateom prikazat će ih samo 75. Kraj priče.

 

EDIT:

 

Ovo što Ukay piše je točno, ali, ne odnosi se na sam prikaz igre na monitoru. Dakle, ako ti kao u COD-u više fps-a ne donosi neku prednost zbog buga u igri nema smisla stavljati fps na više nego što ti monitor može prikazati.

 

Ipak, većina igara ne funkcionira kao COD, i nisu osjetljive na fps.

Igor pon 24.8.2009 13:05

Ja ne kužim to s FPS-ovima. Bilo da igram npr. Rise of nations ili Crysis uvijek mi je FPS 60 nikad više od toga. Isto tako uvijek kad je to moguće uključim vertical sync jer mi se inače na slici pojavljuju one crte zbog preklapanja frameova.

Mad_Badger pon 24.8.2009 13:13
ukay1000 kaže...

Zasto vise FPS-a nego sto monitor moze prikazati? Drzat cu se CoD-a jer sam ipak u tome i stvari ovako stoje. Sa vise FPS-a CoD jednostavno radi bolje, gladje, dalje se skace, neke puske pucaju brze (tipa kalas u CoD4 i u CoD2 sa garandom se lakse ritam potrefi). Morate isprobati da bi povjerovali. Ponekad je i bolje zbog mouse laga koji se zna javljati zbog manjeg fps-a (manji od 60). U Codu je optimalan fps (kojeg preporucuju profici) 250fpsa lock (lock znaci da da se fps ni u kojem trenutku ne dize niti ne spusta), a ako nemas dovoljno dobar hardware za 250 onda 125. Cak se bolje igra na 125 lock nego na 150 i vise ako fps varira.

Makes sense, ali opet je izgleda u pitanju iznimka, nego pravilo (CoD). Znaci u pitanju je sam kod igre, koji cikluse svega ostalog veze sa frameratom. Znaci problem sinhronizacije, koji je vezan za fps. Bar kolko se meni cini.

dejo6 pon 24.8.2009 13:23
ukay1000 kaže...

Sa vise FPS-a CoD jednostavno radi bolje, gladje, dalje se skace, neke puske pucaju brze (tipa kalas u CoD4 i u CoD2 sa garandom se lakse ritam potrefi).

ne kužim baš to. ti hoćeš reći da igra provjerava koliko FPSa grafička kartica renderira pa ti onda omogućuje da dalje skačeš ili brže pucaš? nije li to varanje?

Mad_Badger pon 24.8.2009 13:32
fabijan654321 kaže...

svaki cod ima taj bug, kao i svaka igra na quake engine. Ostale igre nemaju toga. Za ugodno igranje je dovoljno sasvim 50-60FPS, jedino ti za cod treba više.

I Quake engine? Kompletni repertoar id softwarea (tech 3 i tech 4) ili samo neke odredene verzije?

Korisno je znat, iako nisan neki gamer, moji izleti u mrezne pucacine su se svele na respawnanje, jer svi ti ljudi su godinama ispred mene po skillu. Ali sad cu sve to okrivit na framerate, kao ono ... ma bolji san ja od njih, ali oni imaju bolji framerate. Varaju!

Stoja pon 24.8.2009 13:39

Ne to je jednostavno tako loše zamišljen engine od igre koji sa više frama nekako si bolji(brže pucaš i to)U crysisu sa 20 frama se može igrat dok sa 30 je jednostavno odlično.Naravno problem je što kad igraš na 30 frama u većim bitkama i eksplozijama past će na 5 frama,zato ljudi forsiraju da daje što više frama.Na primjer meni na crysis warsu na netu detalji su na medium(ima nešto na low i neš malo na high)i igra mi vrti oko 85 frama.Naravno to je kad je velika mapa i malo ljudi.A kad na manjom mapi se sjuri 20-ak igraća frami brzo padnu al padnu na nekih 30-40 te tako i u kritičnim scenama(kad ima eksplozija i slično)ja i dalje imam dovoljno frama da mogu ugodno igrat i napucavat druge.zato po meni ima smisla tjerat frame.Al da tjeram samo da mogu reć da imam 150 frama sve na high kad gledam u nebo to su gluposti xD

fabijan654321 pon 24.8.2009 13:42
Mad_Badger kaže...
fabijan654321 kaže...

svaki cod ima taj bug, kao i svaka igra na quake engine. Ostale igre nemaju toga. Za ugodno igranje je dovoljno sasvim 50-60FPS, jedino ti za cod treba više.

I Quake engine? Kompletni repertoar id softwarea (tech 3 i tech 4) ili samo neke odredene verzije?

Korisno je znat, iako nisan neki gamer, moji izleti u mrezne pucacine su se svele na respawnanje, jer svi ti ljudi su godinama ispred mene po skillu. Ali sad cu sve to okrivit na framerate, kao ono ... ma bolji san ja od njih, ali oni imaju bolji framerate. Varaju!

samo id tech 3 iliti ga quake 3 arena engine.

Weky sub 14.8.2010 15:16
Fake_Alert kaže...
Weky kaže...
zaki kaže...

Dali je moguce maknuti Fps lock u MW2 Mp sa 91 na nesto vise i kako?

  a što će ti više od 91 fps??'

Da oruzja brze pucaju.

  HAHAHA

MowERn kaže...

ali na ekranu pokazuje 330 ili 333, kako kad, onda ce opet da bude 60 (ako je refresh rate 60)?

  Na ekranu piše 333, ali monitor prikazuje 60 sličica po sekundi. Ako je refresh rate 60Hz.

 

Rendering Engine nema nikakve veze sa netcodeom.

Weky sub 14.8.2010 17:19
Fake_Alert kaže...
Weky kaže...

Sta si bleno? U cod 4 je tako,mozda je i u 6-ici,ali ona nema konzolu pa se nemoze napisat com max fps..I manje se metci rasprostiru kada je veci fps.

  To nema nikakve veze sa brzinom rendeiranja. Brkaš dva totalno različita pojma - Upload informacija o pozicij igrača i brzina rendeiranja nemaju ništa zajedničko.

Cheezl sub 14.8.2010 17:20

Evo da vam objasnim

 

Sto je vise FPS-a to je bolji gameplay. TO VRIJEDI SAMO ZA COD!!

Znaci cod2, cod4, cod5...

 

Sto imas vise fps-a precizniji si, dalje i vise skaces, manji recoil, tiši si dok hodas, bolje se ljepe meci...

 

Al ponavljam to vrijedi samo u codu dok lockas FPS na 91, 125, 250, 333 i sl.

 

 

EDIT: u cod6 to ne vrijedi jer je broj fps-a ogranicen na 91.

mata_87 sub 14.8.2010 18:08

Weky, imam dugogodisnje iskustvo igranja cod serijala pa cu ti reci. Moze na netu pisati sto god tko hoce, ali istinu oko cod fps-a mozes i sam vidjeti ako imas dovoljno jako racunalo. Udji u cod4, pokreni server, lockaj fps na 50 (/com_maxfps 50) i ispali rafal iz ak47. Vidjet ces da dok se ispucaju svi metci trebat ce oko 3 sekunde. Sad isto napravi sa lockom 250 fps, i vidjet ces da ces ga ispucati za 2.5 sekunde. Isto tako probaj jumpove izvoditi i vidjet ces s kojim ti je lakse. Ja sam to isprobao i onda mogu pricati o tome, a ti ocito nisi

Sum_of_all_fears sub 14.8.2010 18:48

OK, 250fps-a ali što ti to vrijedi kad si ti u configu namjestio com_maxpacket 100 i onda ti (klijent) NE ŠALJE više od 100 paketa u sekundi? Još ako server ima 75, di si onda paketi? BTW, tu razliku ionako popije ping, a ako ne on, onda algoritam koji pazi na ping. Na kraju, tih 0.5 sec se izgubi na relaciji tvoj živac - klik - slanje signala do OSa - OS - igra - OS - ruter - centrala - server - mrežna - OS - igra. Dal vidiš koliki je to put? A gore ste mogli pročitat da se serveri vrte na 30 fps-a.

 

FPSovi u igri nemaju nikakvog (vidljivog) utjecaja na samu igru. U configu za svako pojedino oružje je njegov fire rate preko kojeg ne možeš. I osim toga, vidiš samo 60 fps-a radi refresh ratea. Možda tvoj paket dođe prije na server ali ti imaš 250 fps i 35 ping, a ja imam 60fps (lock) i 15 ping. Tko je u predosti? Čiji će paket brže doć?