
6800 steka i zapninje na Minecraftu


Ima neka opcija chunks ili draw distance. Znam da to dosta spušta fps. To sniziš i onda vidiš kako radi. Pogledaj i kakva je iskorištenost grafičke (GPU) u MSI Afterburneru. Pa i temperatura... Kako radi u drugim igrama?


Igra je skrsena s svih strana, doslovno drugi driveri ti mogu povecati fps za duplo, inace igra je cpu zahtjevna, voli samo najnovije i najskuplje
https://www.patreon.com/posts/minecraft-cpu-go-74733371

minecraft je takav.. od početka, primarno da ne ovisi o gpu-fičerima ali zato ovisi o cpu-emulaciji-driveru jer ili to radi gpu ili cpu-ostatak koji je u grafičkom dijelu inferioran tj upravo je u tome osnovna razlika game-enginea u odnosu na ostale gamese.. naravno i to danas traži neki minimum gpu-a kao opengl-cl+1.2.. (starije verzije rade na 'ničemu'..)
-nikakva optimizacija tj moraš dosta toga probati, znati, kombinirati.. + popularne su stare verzije (jer to nije igra-svijet koju radiš kratkoroćno, tj ovisi tko što preferira... tj ovisi se o verziji servera-ostalih + dodatci). Popularne verzije 1.7.10, 1.12.2, .. ovisi što od dodataka želiš, tj optifine, forge, beast, novi.. kombinacija svega i problem ne samo performansi nego radi li nešto i kojim redosljedom kao i crashevi..
-chunkovi, drawdistance, količina rama-vrama i postavke koje su za server neće dati dobar rezultat za client jer su taskovi različiti, postavke koje inače gpu može glatko vrtiti ali sam engine ih ne obrađuje optimalno i tu je problem pa neovisno što imaš gpu koja to može moraš imati 'razumne-niže' postavke dok svaki dodatak zbog (ne)optimizacije može ubiti performanse, npr texture dok sam optifine nije sam sebi svrha i realno je višak-nepotreban tj samo ray efekt koji dosadi osim kad želiš 'lijepe sličice'.. tj ovisi što tražiš-želiš od igre, igrivost, proširenja, dok su texture i vidljivost recimo bolje na clasic-vanila nego dodatni hd i sl. ..
-ali naravno to sve ovisi o generaciji-verziji igre zatim dodataka-proširenja koje dodaješ.. i optifine za novije nije težak čak možda prednost u performansama (jer tad engine ipak korisit fičere gpu-a).. no nije jednostavno odgovoriti u kojoj kombinaciji je neka postavka dobra ili počnu problemi.. npr može problem biti disk-hdd-ssd-.. nedovoljna brzina zapisivanja + logovi i sve što server radi.. dok igrač to vidi kao trzanje i pomisli da je grafika i sl. uzrok dok više rama ne pomaže nego treba to za svaki primjer odgovarajuće optimalno podesiti tj alociranje više rama dovodi do dodatnih kašnjenja jer tad se duže čeka na zapis diska dok bi manje količine-pakete zapravo zapisao neprimjetno-brzo itd.
-i ostale igre imaju problem učitavanja u samom početku igranja, no ostale 'normalne' igre imaju konkretan zadan svijet-level, dimenzije i sve u njima, likove.. minecraft je 'živi' svijet koji jednom pokrenuti živi neovisno o jednom igraču (multiplayer, dan-noć, spawnanje npc-a.. itd.).. tj rezultat kao da svaki čas igra mora učitati nove podatke-svijet-mape .. tj minecraft je takav, sasvim drugačija filozofija, kao što su traktor i f1 sasvim različita vozila-namjene mada teoretski imaju motor-kotače-volan recimo jednako-isto kao svako vozilo..
-prvo kreni od čiste-vanile.. vidi kako ti radi, performanse-f3.. recimo dok 'letiš' ili gledaš s jedne točke svijet kružno.. vidjet ćeš zauzeće rama, fps itd.. i time zaključiš što bi moglo biti usko grlo.. tj ram 99% nije jer igra radi s daleko manje no pitanje što uz to imaš aktivno na računalu-osu... pa i koji os, win-lin.. antivirus, updateovi, disk-defrag itd.. koji mogu raditi i trošiti resurse ili discord ili neki kepčr jer gejmeri snimaju igre itd..
-za takve stvari ima smisla napraviti i ramdisk.. jer rama za to ima dovoljno, dok se tad latencija zapisivanja skrati ili imati sve na ssd ili nvme..
-pošto je igra cpu zahtijevna, pošto ne iskorištava gpu fičere kao ostale (ali zato ne ovisi o gpu..) tad i rezolucija vjerojanto ima veze s lošim performansama.. jer cpu nije gpu, jer cpu mora raditi svašta-ostalo, zvuk, sys, sve.. ne samo grafiku, ne samo igru.. cpu radi sve a propustnost sabirnice je kao prometna gužva u radno vrijeme i nema veze ako imaš brz auto, stojiš u gužvi.. slično.
-npr porbaj s normalnom hd-rezolucijim, probaj starije verzije 1.12.2.. i ne sve odjednom, nego svaku stvar-dodatak dodati postupno, kad vidiš da radi ok, tj da nije ubilo performanse i tek tad ide idući dodatak.. kad se sve stavi odjednom tad je 'nemoguće' otkriti što je uzrok-usko grlo ili gdje čačkati-tražiti poboljšanje recimo postavkama dok teoretski neka opcija kao chunk možda popravi sve .. + naravno ne ići na beskonačnu vidljivost jer s razlogom je to od 8-10-12 defaultna distanca i fog.. itd.
-pod linuxom bi bilo možda lakše jer je obično manje trećih dodataka osa-appsa tj os kao win često radi nešto bez da juzer može to isključiti-ograničiti.. tj ovisi o samim postavkama pri čemu nije stvar da je lin bolji nego win nešto forsira, ne nudi dok svaki može imati iste probleme ako su im postavke iste-slične i recimo ako u pozadini chrome nešto radi, vrti yt-klipiće, backupira itd.. tj razlika može biti u tome što pod lin možeš imati kontrolu, ako je razlika u osu, sysu, ne u samoj igri.. tj ovisi gdje je razlika-uzrok, dok ista igra (java-mc) može s istog diska raditi pod svim osevima.. sve što treba je java + fileovi igre tj folder koji je za nju njen svijet..



Vidim da je ovdje izrečeno dosta gluposti pa ajde da razjasnimo.
Minecraft i platforma Java na kojoj je Minecraft implementiran su kroz godine izuzetno dobro optimizirani. Osnovni Minecraft jako dobro radi i na puno slabijim i starijim računalima.
Problem su modovi i mod packovi koje rade pojedinci, a ne developeri Minecrafta. Minecraft i dan danas nema službenu potporu za modiranje. Uopće nije čudno da stavljanjem 50 modova performansa igre padne značajno pa moguće da se čak i crasha povremeno. Minecraft nije namijenjen niti optimiziran da bude modiran. Jednostavno modiranje Minecrafta je moguće čisto zbog Jave.
Dodavanjem modova u igru (koji ne mijenjaju grafiku) značajno povećava korištenje CPU-a i RAM-a. Tvoj AMD 3600 procesor jednostavno je izuzetno preslab za RX 6800 grafičku. To možeš i sam vidjeti ako ti je zauzeće procesora na 100 % tijekom igre. Dodavanje RAM-a u ovom slučaju neće pomoći, kao ni kupnja jače grafičke.
Postoje dvije postavke za drawing distance: ona na serveru i ona na klijentu. Ako je na serveru postavljeno na 32 chunka onda klijent može staviti maksimalno 32 chunka. No, ako klijent stavi na manje od 32 chunka performanse će se popraviti. Dake klijent ne može imati veći drawing distance od servera, samo manji, a manje popravlja performanse.
Zaključak: Procesor je preslab. Previše modova. Možda (malo vjerojatno) premalo RAM-a. Prevelik drawing distance.

.....

Ubacio samo 6800 umjesto 1070, stavio max graficke postavke na WQHD rezuluciji i podigao chunks na 32/48 i ide na 20-35 fps. CPU zauzece nije bili konstantno 100%. Obicno je bilo izmedju 30-60%.
Mozda sam previse ocekivao od 6800. Poigrat cu se sa settings pa ako ne ide zamjenit cu procesor.
Pogledaj u task manageru koji proces ti zauzima najvise cpu-a

Testirao sam sada Minecraft na i7-4790K i RTX 3050. Tu je otprilike sličan bottleneck kao i kod Ryzen 3060 i RX 6800.
CPU usage stoji na 28 % i GPU na 45 %. Čovjek bi sada zaključio da nema bottlenecka, ali izgleda da Minecraft koristi samo dvije jezgre (dretve, threada) za renderiranje i te dvije jezgre su kod mene cijelo vrijeme na 100 %. Dakle, bottleneck očiti i masivni. Ako nije GPU usage na 100 % bottleneck je sigurno prisutan (preslab procesor).
Dalje, nevjerojatno je koliko render distance utječe na performanse čak i kod ovakvog bottlenecka. Render distance stavljen na 32 chunka sreže FPS sa 300 na 90 i uz puno štucanja kod kretanja (čekao sam još da se izgenerira potpuni teren prije kretanja; igra je na SSD-u).
Stavi render i simulation distance na 12 ili 8 chunka i uživaj u igri. Više od toga ti realno ne treba. Taj broj samo diktira koliko se chunkova crta oko tebe, nema baš previše utjecaja na grafiku pored toga, a masivno utječe na performanse.

Ne igram ja. Igra ide 20-30 fps-a. Nije ukljucen Ray tracing. Sve vise manje stavljeno na max. Rezolucija 2560x1080p.
Procesor: 3600
Ram: 16 GB
start/run/msconfig/startup advanced options/oznaci sve jezgre procesora/apply/reset pa probaj onda

.....

Ma gdje će takva grafička biti preslaba za blesavi Minecraft... To je čini mi se softverski problem. Treba dobro istražiti. Pogledaj da nije uključen VSR ili nešto slično što umjetno poveća rezoluciju. "Resolution scale" itd.


Optifine je tvoj problem. Probaj Sodium i fps mora ići gore. Također možeš koristiti Iris i druge modove za shadere i sl.
...